Dumma hund

Ibland skulle jag kunna strypa dig!

image106

Presentation
Belker är en 10 månader gammal hanhund som är av rasen Korthårig Vorsteh. Han fritidsintressen är att hoppa på sin lillmatte så att hon får tvätta typ 24/7. Sen vägrar han att bli klappad förrän man ger honom något att leka med (och då springer han iväg). Han är oerhört morgonpigg så han vaknar ungefär vid 04.30 och ska ut. Om man inte går upp direkt börjar han efter ett tag yla och om man inte går upp då heller så kissar han ner hela golvet i ren protest.

Belker gillar även att springa på människor när de står och pratar vilket inte är särskilt trevligt eftersom han väger 34 kilo.


Ja, sen gillar han att springa in till grannen John-Erik fast att han vet att han inte får.
Häromdagen när Micca och Lion var här ringde grannen på och sa att min hund var i hans trädgård, så det var ju bara att gå ut och stå där och skrika som en idiot så att hela grannskapet hör en.

Ja, vi har haft våra konflikter jag och han.
Detta hände mig (oss) idag:

PLING PLONG (ringer på dörren)
- Hej, din hund är inne i vår trädgård... igen
- Nej, det är nog inte min hund, för båda hundarna är inomhus
- Är du säker på det? För jag tror bestämt att det är din hund
Jag går in i deras trädgård, och jo.. mycket riktigt är det dumma Belker som står där och äter jord.
Jag tar in honom och stänger dörren, tänker inte så mycket mer på det eftersom jag tror att jag bara varit slarvig och inte stängt dörren ordentligt. Men jag drämmer i alla fall till dörren ordentligt denna gången för att vara säker på att han inte sticker ut igen.
Jag börjar städa och putsa fönsterna inifrån... helt plötsligt ser jag Belker springa i trädgården.. jag tror fan att jag blivit tokig på riktigt.. Så jag tar in honom igen och efter någon minut hörs det som att någon kommer in genom dörren...

Det är Belker som står och slår på handtaget med tassarna.
HAN HAR LÄRT SIG ATT ÖPPNA DÖRRAR.

Det är fan ta mig bara JAG som lyckas få sånna här konstiga (och smarta) hundar.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahaha fan va coolt. LITE irriterande men ändå :)

Och tack för komplimangen, det var kul att höra :) Jag kommer gärna och hjälper dig dekorera :P

2008-04-17 @ 15:42:59
Postat av: Micca

hahah du är föööör söt haahah

2008-04-17 @ 21:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0