Livin' the nightmare

Jag lever i en mardröm just nu. Hur jag än handlar så är det kört för mig i framtiden.

Jag måste fokusera, tänka ut vad jag verkligen vill och hur mycket jag är villig att offra. Jag måste koncentrera mig på att inte sakna. Jag måste fokusera på att läka alla sår och försöka undvika att få nya.

Förstår ni hur jobbigt det är när man bara vill vara med en person men inte kan?

Därför lägger jag ner bloggen en tag, måste ägna all tid åt mig själv.

På återseende kära ni.

//Ippa


Suger...

Det mesta suger riktigt hårt nu faktiskt. Finns ingenting som fungerar. Orkar inte bry mig om de där jäkla tentorna nästa vecka. Jag kuggar på alla tre, känns faktiskt helt ok. Min hjärna fungerar inte som den ska, tankarna finns någon helt annanstans. Om allt runt omkring i livet hade kunnat fungera... endast då kan jag koncentrera mig. Det är en omöjlighet nu. Skit.

Ska väl försöka mig på det strax. Sen blir det ögonbrynsvaxning/plockning i eftermiddag och efter det fika med Mim en sväng. Sen förhoppningsvis träning ikväll om min rygg vill skärpa sig tills dess. Superont.

Ses!

//Ippa


Ögonbryn

Tjo!

Träningen igår gick awesome... förutom att jag sträckte mig i ryggen. Så nu känner jag mig som en 90 åring som varken kan sitta, stå eller gå... eller sova för den delen. Natten har varit hemsk. Dagens planer är endast plugg... ingen träning ikväll alltså. Störigt... :(


Så idag blir det lite recovery... imorgon ska jag ÄNTLIGEN vaxa min ögonbryn på salong. Har ju inte plockat de på hela sommaren och fram tills nu. De har vuxit till sig rejält om man säger så :) Ska bli så snygga nu! :)


Hoppas alla har en bra dag!
//Ippa

Veckoplanering

Måndag: Träning

Tisdag: Bio?

Onsdag: Träning

Torsdag: Skola, Träning

Fredag: Viktväktarna

Lördag: Fest

Söndag: Bakis

 

Ser ut som en lugn vecka men vi får inte glömma att jag har 3 tentor nästa vecka. HEH.


Så var det måndag igen...

Jaha... då var det måndag igen. Måndagar är sådär kul tycker jag... det är ju så långt till helgen! Men när det väl är fredag så tycker man alltid att det går ganska fort ändå. Nej jag tycker faktiskt för en gångs skull att tiden kan stanna lite... så jag har mer tid att plugga till de 3 (!) tentorna vi har nästa vecka. Döda mig? Ledig måndag-onsdag + fredag iaf så har många lediga dagar på mig att plugga. Får la se om det räcker ;)
Besök på Ungdomsmottagningen kl 14.00 idag. Blir så jävla förbannad. Har haft samma preventivmedel i 100 år nu och barnmorskan som skriver ut de till mig har sagt att jag bara behöver ringa så skriver hon ut nya recept. Idag var det en undersköterska som svarade och hon fattade inte riktigt det där utan bestämde sig för att jag var tvungen att komma dit. AHR... jag sa till och med att jag nyss tagit mitt blodtryck och att det var bra. Men nejdå. Jävla idioter. Snacka om att slösa på vårdtiderna. Inte konstigt det finns väntetider när systemet fungerar såhär. ARG! Slöseri med deras tid, slöseri med min.
Efter det där så ska jag träna... blir Indoor walking idag. Håller på att öka upp mina träningspass nu efter de 2 sjukdomsveckorna. Så det blir 3 pass denna vecka. Snart back on track! :)
Men... innan allt det dära... plugg hela dagen lång. Så frestande att krypa ner i sin varma säng... till en varm och mysig pojkvän...
//Ippa

Inlägg?

Finns hur mycket som helst som jag bara skulle vilja skriva och vräka ur mig... jag vet bara inte var jag ska börja.


Saturday

En lördag alltså... dagarna börjar kännas likadana nu... den enda skillnaden är väl att mamma är hemma på dagen. <3-at ligger fortfarande och sover... och jag ska städa mitt rum nu och sen plugga hela dagen lång. Är inte alls peppad... är för mycket att ta in. Och jag vet med 99,9 % chans att jag inte kommer fixa tentorna... men får väl plugga så kanske det blir mindre att plugga till omtentan ;)

Ikväll blir det fest hos Micca. Ser jag fram emot. Alltid trevligt med fest med en massa brudar <3
//Ippa

Dagens samtal

Idag fick jag ett samtal som gjorde mig livrädd. Nu när allt är som bäst... varför varför varför? Mitt svar var i alla fall "jag vet inte, kan du ringa tillbaka imorgon? jag är lite upptagen just nu" sen lade jag på luren med hjärtat i halsgropen och med en puls på närmare 190.

Jag är skiträdd, vet inte om jag klarar av det här just nu. Vet inte om jag klarar av det här någonsin. Jag antar att det är dags att "face the fear"... samtidigt som man inte ska leka med livet såhär.

Jag antar att ni inte har en jävla aning om vad jag snackar om...

Torsdag

Haft skola hela dagen idag. Var skoj för en gångs skull när vi fick göra något praktiskt. Riktigt skoj trots att det är många moment och mycket att tänka på.

Sen efter det har jag bara slappat, kollat på paradise hotel:)

Ska hämta mamma på stationen ikväll då hon varit i Stockholm. Så det är min plan inför kvällen. Ledig nu i 6 dagar så det blir plugg för hela slanten.

Tjohej!
//Ippa

I always thought we had a deal

Min kära vän, jag saknar våra deeptalks. Saknar det mer än något annat just nu. När jag ringer är din lur avstängd, sms svarar du inte på. Jag börjar bli orolig, orolig för att det hänt dig något. Jag spekulerar dagarna i ända om varför du inte längre vill prata med mig... kommer på egna anledningar. Jag vill bara veta...

Hur många anledningar jag än kan tänka mig så känns det inte som att jag kommer få något ordentligt svar. Livet är riktigt märkligt ibland faktiskt...

Idag har jag nackspärr... och ska tentaplugga hela dagen lång. Ingen bra kombination I guess. Skippar föreläsningen idag... känns som jag prioriterar tentan först... det är trots allt den som tar mig vidare. Sen hade jag nog inte kunnat koncentrera mig med denna onda nacke heller...

Annars idag händer ingenting speciellt. Jag och hjärtat är hemma ensamma så får väl bli en riktig housewife ikväll och laga mat till mitt hushåll. Därför blir det nog maxi också skulle jag tro.

//Ippa

Fetto

Idag är en riktigt dålig dag... jag känner mig fulast och fetast i världen. Det är en sån dag där jag bara vill gå och lägga mig under täcket och inte gå ut. Men... plikten kallar. Blir någon timmes plugg nu innan det är dags för fika med Mim i stan.

Känner mig värdelös och otillräcklig. Sådana här dagar borde inte få existera.
//Ippa

Monday

Varit i skolan hela dagen, helt slut. Ska ut och springa en runda, käka och sen plugga lite och slappa. Imorgon är jag ledig och då är det tentaplugg för hela slanten som gäller.

Dessa 2 veckorna fram till tentan blir inga roliga alls. Usch.
//Ippa

Jag vill typ gråta

VARFÖÖÖR?!?!?!?! alltid samma visa... om och om igen


IFK Kristianstad vs Redbergslid

Idag är det dags, första elitseriematchen i den nya arenan. Ska bli jävligt nice om jag får säga det själv :) Fullsatt och alla får en varsin orange tröja så det kommer bli mäktigt. Hoppas spelarna är grymt taggade nu, för det är jag :) Klockan 15 bär det av för mig och mitt hjärta till pappa och sedan till arenan. FETT! :)

Annars idag har det bara blivit en skön sovmorgon. Så härligt att vakna av sig själv för en gångs skull. Nu blir det 4 dagar i skolan denna veckan... 2 heldagar. Och en massa plugg på det så jag får ladda nu med lite sömn. Blir nog tidigt ikväll också kan ja tänka mig.

Nej nu drar vi snart och ser IFK krossa RIK! :)

Ha en skön dag!
//Ippa


Pics: tattoo # 2



Sidan :)

 

One more... tycker den ser lite halvsned ut på bilder men det beror helt på hur man står :)



Och såhär mycket syns den på baksidan




... och såhär mycket på framsidan



Perfection? ;)

Många tänker nog... "hur fan kan hon visa sin mage på sin blogg?". Men va fan... jag visar mig på stranden?

//Ippa


Kristianstad Arena = Invigd

Det var väldigt trevligt faktiskt, häftigt :) Som jag också skrev på facebook: Igår kom jag fram till att både Måns Zelmerlöv och Lena PH gärna får flytta in i mitt sovrum. Så snygga ju! :)

Är hos pappa nu och ska snart åka hem till mamma igen efter frukosten :) Sen blir det väl lite plugg och kanske mys med vänner ikväll :)

Lycka till säger vi till Carro som flyttar tillbaka till Norge idag. Vi kommer sakna dig här hemma :) Låt det bli jul snart så vi ses igen :)

Haha måste bara berätta hur mycket jag skrattade åt mig själv imorse när jag klev upp. Jag hade typ "glömt" att jag hade tatuerat mig och den är ju ganska stor... så när jag såg mig själv i spegeln i bara underkläderna fick jag en liten chock hahaha... tänkte "va fan är det" en tiondels sekund innan jag kom på att "visst fan... jag tatuerade ju mig igår". Haha... förvirrad eller vad. Det var en ovanlig syn helt enkelt :P

Ha en trevlig dag alla!
//Ippa

Tattoo # 2 = done!

Den blev så jävla snygg :) Älskar den! :) Ont gjorde den, men inte så man inte stod ut. När jag låg där och hade som mest ont så började jag redan planera min nästa ;P

Nu blir det göra vid sig och sen iväg på Arenainvigning... sen en drink eller 2... eller 3 kanske...
//Ippa

Bild kommer!

En ledig torsdag :)

Idag är en ledig dag, skööönt. Snart kommer världens bästa Maria hit för att plugga lite med mig. Ska leta artiklar till vårt arbete. Sen blir det väl bara plugg resten av dagen... och sen ladda inför gaddning imorgon :) Hoppas dagen går fort :)

Näh nu blir det göra vid sig lite... sen plugga hela dagen lång... tjohoooo :)
//Ippa

Tattoo nr 2

Ska göras på fredag :) Det är en text från en av världens bästa låtar, just för att den för mig är förknippad med SÅ många känslor. Och den biten av texten som jag valt är så sann så sann, och handlar om att ta vara på de chanser man får här i livet.

Självklart från världens bästa Eminem och hans "Lose yourself".
Look, if you had one shot or one opportunity to seize everything you ever wanted, one moment. Would you capture it or just let it slip?

Sen tog jag texten och gjorde om till egen version, dels för att jag ville ha något eget, dels för att det passade bättre på kroppen storleksmässigt:

If you had one opportunity to seize eveything you ever wanted, would you capture it or just let it slip?


How did we end up like this?

Det är en något frustrerande värld jag lever i just nu. Alla minnen har kommit upp till ytan på något sätt. Det finns tusentals frågor... som jag aldrig kommer få svar på. Jag har bilder i mitt huvud som aldrig kommer suddas ut. Hur blev allting såhär? Från tighta som få, till så långt ifrån varandra.

Livet är märkligt.
Idag är allting sorgligt.

Hemma nu... ska börja plugga lite smått. Sen kommer Carro hit ikväll.

Ledig nu i 4 dagar.. ska bli otroligt skönt... massa plugg men ändå... slipper ta mig till skolan.

Ha det bra!

//Ippa


Skinnjacka och rosa converse

Idag inhandlades en skinnjacka - en likadan som jag har nu fast 2 stl mindre. Den gamla har töjt sig som fan... och sen har jag ju gått ner några kilon också. Så den var på tok för stor för mig så nu blev det bättre med den nya :) Min plånbok gillade det inte dock med tanke på att de är ganska dyra. Som tur är har jag en mamma som fick köpa den gamla lite billigare... och sen hade jag 20 % rabatt på Sisters där jackan är inköpt :) Så jättemycket förlorade jag inte. Sen kom mina nya rosa Converse idag också... en storlek för stora. Crap. Men fina ändå. Ska dock se ifall det är någon kompis som har bättre användning för dem, annars kan jag säkert vänja mig vid den nya storleken. I vanliga fall har jag ju 36... dessa var i 37. Vad tänkte jag med? Oh well... livet går vidare ;)

Nu ska jag sätta mig med plugget... ikväll blir det fotboll och mys hos min pappa :)
//Ippa

Och då var det tisdag...

Dagarna räknas sakta ner. Tisdag, vilket innebär skola. USCH säger jag. Mest för att jag har skallebank och har haft ända sen igår... mår illa och kunde knappt äta något till frukost. Idag känns det mesta hopplöst. Tråkigt helt enkelt. Vill krypa ner i min varma säng igen.... min underbara säng och min underbara pojkvän. ÅHHHH nu fryser jag ännu mer ;P

Chocktillstånd och intensivvård står på schemat idag. Slutar 14.30 sen blir det väl hem och sova lite grann... vet inte vad som är på gång i min kropp, men något kul är det inte! Sen blir det förhoppningsvis Sverige vs Holland ikväll om någon vill bjuda mig på den matchen. Efter det hem och sova igen. Sounds good. Sen var det ju plugga med.... blä =/

Jag skulle egentligen gaddat mig på fredag, bokade tid och allt. Men sen är jag alldeles för osäker för det, så jag sa att jag skulle återkomma. Vuxet beslut??? Impulsiva tatueringar är jag alldeles för feg för faktiskt... nu blir det mer betänketid. Wish me luck! ;P

Hoppas ni får en trevlig dag!
//Ippa

Är ungefär så svullen som på denna bilden (notera shortsen!) ;)


Nämen, ännu en ny vecka.

Ser man på. Ny vecka igen. Jag som trodde att jag aldrig skulle överleva, men se där. Ny vecka innebär ju fler nya fantastiska timmar i skolan och hemma med böckerna. Sen innebär det även att jag har fler timmar på mig att bli frisk och börja träna igen. HOPPAS! Just denna vecka innebär det även invigning av Kristianstads Arena vilket jag ser mycket fram emot :)

Nu väntar 3 härliga dagar i skolan (ni anar ironin va?)... so... let's get it done! Denna trevliga måndag bjuder på ett case i kardiologi och läkemedelsräkning (på en eftermiddag, vad tänkte de där?).

Tjohej!
//Ippa

Usch

Med risk för att låta fruktansvärt negativ: fy fan vad jag hatar söndagar. Det är bara ångest så det skriker om det. Då ska man börja en helt ny vecka med en massa plugg och tråkigheter. AHR! Det positiva är väl att med en ny vecka... så kommer det en ny helg. Nästa helg blir det skojjigheter :)

Bara plugg idag... trisst. Har case imorgon, ännu tråkigare. Min motivation är verkligen i botten just nu för just nu ser jag inte alls fram emot att bli sjuksköterska, inte för fem öre. Det är egentligen bara under praktikerna jag känner: "wow"! Annars: "blä"!. Jaja, bara att kämpa vidare.

Har skickat in min och Y:s tatueringar via mail till tatueraren nu. Ska få lite prisförslag och sånt :) LÄNGTAR! Det är en låttext från en artist som har spelat en stor roll i mitt liv och som jag verkligen avgudar och ser upp till. Guess who? :) Låten är en av världens bästa, så valet var ganska givet. Den är förknippad med oändligt många känslor så en del av den har jag gärna inristad på min kropp i resten av mitt liv :)

Puss&Kram
//Ippa

WHAAEEERRR

Dagen innan mens, då börjar humöret tryta. Vaknar irriterad, går och lägger mig irriterad. Så bråka inte med mig idag ;)

Dagens planer är att skriva klart mitt case som vi ska ha på måndag... kardiologi. Världens tråkigaste ämne om ni frågar mig. Sen blir det förfest och mys hos Carro ikväll :) Lite avskedsfest innan hon åker till Norge igen :(

Näää... frukost och sen plugg. How fun!
//Ippa

-0.8 kg

Min kropp är allt bra konstig. Förra veckan när jag endast gick ner 0,4 kg så tränade jag som fan, låg verkligen i hårdträning och tog ut mig max varje gång. Veckobonusen man får på viktväktarprogrammet använde jag inte, inte en endast point. Denna vecka har jag varit sjuk och inte tränat en enda gång, har bara suttit hemma och sunkat. Jag har dessutom använt lite av mina veckobonus (ungefär hälften)... och då går jag ner dubbelt så mycket som förra veckan. Jaja, det är bara att tacka och ta emot ;)

Nu ska jag frossa lite ikväll för att imorgon återgå till det vanliga tråkiga, strikta livet. Smörgåstårtan ikväll har jag verkligen förtjänat. Pollytårtan lika så :) MUMS!

Nu kommer snart Mim och då blir det baaakning!

Denna vecka: -0,8 kg

Totalt: -1,2 kg (från första början -14,7 kg)
//Ippa


Ett snabbt...

Ett snabbt inlägg innan det bär av till sjukgymnasten. Efter det blir det Viktväktarna. Spännande. Not. Sen i eftermiddag kommer Mim och hjälper mig baka en kaka tills ikväll. Mamma fyller år idag. Grattis mamsen! Så det blir kalas ikväll, massa god mat och trevligt sällskap :)

Nej nu bär det av minsann!
//Ippa

YES!

KLARADE TENTAN! Wihooo. Hade ju inte några stora förväntningar så det blev en positiv överraskning faktiskt :) Jag är bäst helt enkelt, så är det bara! :) Nu blir det firande! Haha.. not. Imorgon möjligtvis. Då avviker jag från mitt viktväktarliv och äter smörgåstårta. Fint! Har inte ätit något onyttigt på 2 veckor. Inte en endaste sak. GÖTT!

Nej... nu blir det snart plugg igen ...

//Ippa

Tråkig torsdag

Det betyder skola. Usch. Ända till klockan 3. Sen blir det presentköp med hjärtat. Efter det plugg som vanligt. Äckliga plugg. Om cirkus 8 månader är jag färdig. Ska bli så jävla gött, ni anar inte.

Nu sitter jag och lyssnar på nostalgilåtar på Spotify och plattar håret samtidigt. Påminner mig om en viss person och hur sjukt allting blivit. Är dock väldigt stolt, men samtidigt chockad, över mig själv... att jag lyckats sätta gränser för hur man får bli behandlad och smutskastad. Hoppas du tänker över det, inte för min skull men mest för din egen och för din nästas.

Hoppas alla får en trevlig torsdag!
//Ippa


Impossible




I remember years ago
Someone told me I should take
Caution when it comes to love
I did (didn't) , I did (didn't)
And you were strong and I was not
My illusion, my mistake
I was careless, I forgot
I did
And now when all is done
There is nothing to say
You have gone and so effortlessly
You have won
You can go ahead tell them

Tell them all I know now
Shout it from the roof top
Write it on the sky
love
All we had is gone now

Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open
Tell them what I hoped would be
Impossible, impossible
Impossible, impossible

Falling out of love is hard
Falling for betrayal is worst
Broken trust and broken hearts

I know, I know
Thinking all you need is there
Building faith on love is worst
Empty promises will wear
I know (i know)

And know when all is gone
There is nothing to say
And if you're done with embarrassing me
On your own you can go ahead tell them

Tell them all I know now
Shout it from the roof top
Write it on the sky love
All we had is gone now
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open
Tell them what I hoped would be
Impossible, impossible
Impossible, impossible
Impossible, impossible
Impossible, impossible
Impossible, impossible

Ooh impossible (yeah yeah)

I remember years ago
Someone told me I should take
Caution when it comes to love
I did (didn't)

Tell them all I know now
Shout it from the roof top
Write it on the sky love
All we had is gone now
Tell them I was happy (i was happy)
And my heart is broken
All my scars are open
Tell them what I hoped would be
Impossible, impossible
Impossible, impossible
Impossible, impossible
Impossible, impossible
Impossible, impossible

I remember years ago
Someone told me I should take
Caution when it comes to love
I did

Schkuulan

Skoooolan.... idag igen. Bluöh =/ Ska försöka göra det bästa av dagen ändå! :) Till 15 går jag idag... hoppas på att få sluta lite tidigare. Sen blir det ingen träning idag heller. Det kommer upp gröna grodor ur min hals och jag har fått ta värktabletter för min hals. SYND OM MIG! :( Hatar hatar hatar att vara sjuk... vill bli frisk till helgen nu iaf!

Hoppas ni andra får en trevlig dag!
//Ippa

Den psykologiska världen...

Jag har ett problem som jag inte riktigt kan hantera och det går mig verkligen på nerverna. Jag kan inte skriva ut det här i bloggen (och DÅ är det jobbigt... så öppen som jag är i vanliga fall). Jag vet inte vad jag ska göra. Professionella säger att det tillhör den fas jag befinner mig i, och det är till följd av en traumatisk upplevelse och relaterat till mitt dåliga självförtroende då jag vill bli bekräftad. Men nu när jag är medveten om varför, så fortsätter det ändå. Varför? Ge mig en anledning?

Det är ett av de största problemen just nu och det kan verka som ett "lyxproblem" för andra. Men när det tar upp nästan hela ens tankeverksamhet... ja... då är det inte så himla kul längre.

Usch, hoppas det ordnar sig... jag håller på att bli knäpp! Btw... det är nog inte bara jag som börjar bli det. Tyvärr.

//Ippa


Tuff dag...

Inte van vid att vara i skolan så länge, särskilt inte samtidigt som man ska försöka trycka in så mycket information i huvudet. Hemskt. Men nu är den över, som tur är. Imorgon går jag "bara" till klockan 15. Blir väl en massa plugg där efter kan jag tänka mig.

Nu ska jag fortsätta med min artikelsökning. Tjoho!
//Ippa

Denna vecka...

Jag hatar den redan. Vem orkar sitta och lyssna klockan 08-17 en måndag? Helt seriöst? Skulle bli väldigt förvånad om jag är kvar hela dagen idag. Usch. Vad tänker schemaläggare med? Röven?

Ingen träning idag i alla fall så man har ju tid att sitta där halva sitt liv idag. Ont i halsen, älskling som smittat mig. Tack för den! ;P

Så det är väl den enda planen jag har för idag. Skönt med lite tid hemma ikväll istället för på gymmet faktiskt. Får passa på att göra massa andra saker när man är sjuk. Hoppas det inte varar allt för länge bara... har ju kommit igång så bra nu!

Puss&Kram
//Ippa

Tradera

Jag är helt besatt av Tradera. Den som uppfann det borde få nobelpriset. I LOVE YOOOU! (inte min plånbok däremot). Där finns fan allt. Nu för tiden handlar jag ingenting utan att titta på tradera innan :)

Ikväll är det jättemånga aktioner som går ut som jag bjudit på. Spännande! :D

Jävla hormoner

De här jävla hormonerna alltså. De gör en galen. Humörsvängningar är bara förnamnet. Saker som jag annars kanske tycker är jobbigt och som jag stör mig på men ändå håller inom mig... de går bara inte när man ska ha mens. Då kan jag skrika och svära över det och faktiskt bli riktigt ledsen också. Just nu känns det mest som att någon här i hushållet kommer dö... så arg är jag just nu. Inte över något nytt heller precis utan bara massa smågrejer som jag irriterar mig på.

Det är precis innan mens och that's why... sjukt jobbigt. Det går inte att vara vän med någon när det är såhär så jag gör bara bäst i att hålla mig undan.

Usch och fy.
//Ippa


Dessa söndagar...

Söndagar är verkligen det värsta jag vet, big time! :( Men... får la göra det bästa av denna i alla fall.

Igår var jag och hjärtat på bio. Såg Wall Street. Verkligen en killfilm... så han tyckte den var intressant... jag ville mest gå hem. Men men, mysigt med bio i alla fall :)

Idag är planerna... typ inga?... blir kanske en runda i någon affär... annars bara slappa och plugga lite. En soft dag helt enkelt. Hatar egentligen att vara hemma hela dagar. Så tråkigt! Men ja ska nog hitta på något.

Tänkte först en riktig långpromenad men min kära pojkvän har antagligen smittat mig med sin förkylningen så halsontet kom som ett brev på posten. TJOHO!

Denna vecka som kommer blir antagligen ett kaos i mitt huvud. Ny kurs... verkar asjobbigt och jättemycket. Bluöh. Det är verkligen inte lätt att bli Sjuksköterska så ni som funderar på det bör tänka efter en gång till. Just nu är min motivation i botten....

//Ippa

It's saturday

En tråkig sådan... har inga som helst planer förutom plugg och träning. Ska leta artiklar till vår äckliga C-uppsats. Sen ska jag ut och springa några kilometer... annars inga planer som sagt... får se vad som händer :) Just nu ser den väldigt tråkig ut :(

CYA
//Ippa

-0,4 kg

Minus 0,4 kg visade vågen idag på Viktväktarna. Väldigt mycket mindre än vad jag trott och hoppats på, men dock ett minus iallafall. Men som konsulenten sa... det är väldigt få människor som börjar med programmet när de redan är normalviktiga och det är svårare att gå ner då... eller... det tar längre tid i alla fall. Så jag får väl börja vänja mig vid dessa små steg :) Sen kan det ha en fördröjning också menade hon... att det kanske kommer nästa vecka desto mer.

Det som är positivt är att... kroppen klarar bara av att gå ner maximalt 1 kg fett i veckan...vilket innebär att jag kan vara säker på att mina 0,4 kg är fett som försvunnit från min kropp... inte muskler, inte vätska. Tjohej!

Jag har tränat varje dag... och jag har hållt mig till mina Points så lite mer belöning hade jag ju velat ha... men det är bara att kämpa vidare så får vi se vad vågen visar nästa vecka :)

Trevlig helg!

//Ippa


RSS 2.0