Kristianstad

Jag mår dåligt av denna staden. Skitsnacket, attityden, tristessen. Det är hemskt. Jag orkar inte med det här längre. Jag tror jag snart är färdig med detta. Smekmånaden är över så att säga.

First of all... skitsnacket. Skitsnack förekommer i alla städer. Men eftersom här bor så få människor så märker man det på ett annat sätt. Det värsta är att jag själv dragits in i det. Jag tillhör numera skitsnackarna! Tjoho! Det är skrämmande. Hu! :(

Attityden... har jag ett urringat linne som är assnyggt så skulle nog inte en enda människa som är härifrån få för sig att säga "åh, vad fint linne". Det räcker med att du åker till Hässleholm som ligger bara någon mil härifrån så är attityden heeelt annorlunda. How come? Avundsjuka, check! Mina boobs är fantastiska. Fan att folk inte kan vara glad för ens skull.

Tristessen... butikerna stänger 18 på vardagar. Behöver jag säga mer?

Sen har vi nattklubbsproblematiken. Vakterna äger denna staden. Det finns 3 "stora" uteställen och alla som jobbar där är mutade. De leker poliser fast de flesta inte ens klarade sig igenom högstadiet... Herregud. Fredagar är riktigt nice att gå ut på... helt galet och precis i min smak :) Lördagar... 30+ or whaat? Känner mig som en treåring och det är SÅ tråkigt att alla är så gaalet hämmade. Go crazy förfan! Man lever bara en gång, har ni missat det? Neh, de typiska småbarnsföräldrarna kan stanna HIMMA som de säger här. Tyvärr fyller jag 21 till sommaren och snart är jag äldst på fredagsklubben. Men jag bryr mig fan inte. Jag ska gå ut på fredagar tills jag inte får komma in mer. Hoppas jag hinner flytta härifrån innan dess...

Positivt med Kristianstad? De i familjen och de vänner som bor här och förgyller min vardag.
Gräv bort Skåne? Nja, men Kristianstad får ni gärna ta itu med...
//Ippa

Sjuk :(

Fick gå hem från praktiken idag... är så jävla förkyld :( Skittråkigt... ska bara kurera mig och sova hela dagen så får vi hoppas att jag kan gå dit imorgon...

Kram
//Ippa


30 Januari 2010

Hello!
Igår var jag på praktiken till klockan 21.30 sen stack jag hem till Dagge där förfesten var i full gång. Maria och Carina kom hit så vi hade kul :) Dansade satan på class hela natten lång, köpte pasta och kom sedan hem till en däckad pojkvän. Somnade och sov gott hela natten. Köpte bullar nu imorse som var gooda :) Praktiken börjar 13.30 och slutar 21.00 idag. Efter det blir det middag hemma hos Dagge. Hoppas det blir något gott :) Och sen har vi ju imorgon... praktik 07-15.30. Finns det något värre helg? NEJ! Eller jo... hade jag inte fått dansa röven av mig igår så hade den varit betydligt värre.... BETYDLIGT värre. Nej så nu får jag leva på fredagskvällen hela helgen. Resten av den blir inge kul alls... fast det är ju ganska kul att praktisera men jag hade hellre gjort det på en vardag ;P Men som sagt, jag satsar ju fullt ut att göra klart så mycket som möjligt av mina 27 dagar som jag ska vara på praktiken. Har fått schema för 9 dagar nu denna veckan och nästa. Sen bara 19 kvar ;P Hoppas att få reda på det schemat snart :)
Nej nu ska jag göra vid mig och sen bege mig för att köpa något att äta... annars får jag inte äta förrän ikväll.
Pusshej
//Ippa

MBM

Jag har MBM har jag, Maria och Cina kommit fram till.... :S

N <3

Gammal dagboksnotis:
2001-09-21
FAAAAN jag pallar inte mera!!!! Jävla helvetes. Jag saknar dig!!!

9 år sedan nu. Du skulle fyllt 20 år idag.
Tänker på dig, varje dag.
Tänker på Markus, Marie och Fredde också.

1990-01-29 - 2001-09-13

N, idag är en dag då jag saknar dig extra mycket. Det har gått 9 år nu. Jag tittade på mobilen imorse och såg att det var den 29 Januari. Sekunden därefter slog det mig att det var din födelsedag. Grattis! Din 20års-dag känns ganska tung. Men bara för att du fyller 20 år ska jag festa för dig ikväll. Allt kul jag har ikväll är för dig. För jag vet att du hade festat med mig och varit lika galen som mig och mina vänner. Fan vad kul vi hade haft, du och jag. Det är jag helt säker på. Miss you like crazy! Love.


I'm nothin' like a girl you've ever seen before

"the way that booty movin' I can't take no more" lalala. Party tonight! Kan knappast bli bättre. Slutar dock praktiken 21.30 så blir shotta i två timmar sen för att uppnå det perfekta tillståndet. Hoppas att få sluta tidigare. Hoppas det inte finns så mycket att göra ikväll då :) Blir hemma hos Dagge antagligen med Maria, Carina och kanske Sandra. Hoppas vi får roligt. Men i rätt sällskap kan det knappast gå fel :)

Börjar 13.30 så måste fixa allting och packa inför ikväll för sen sticker jag till Dagge direkt. Är så taggad! :) Vet inte vad jag ska ha på mig än... men det är ett vanligt problem :)

Nu... göra vid mig och packa!
//Ippa


28 Januari 2010

Hej!

Idag slutade vi tidigare i skolan efter en föreläsning om psykoser. Så jag och Maria drog en liten runda till stan, åt på grafitti gjorde vi. Sen köpte jag en stor necessär att ha alla flaskor och grejer i på resan. Skrattade lite åt mig själv för den var verkligen ful, men bra ;) Sen köpte jag mitt vanliga schampo och balsam (Matrix Biolace). Köpte även en spray från Kerástase som skyddar håret mot sol och salta bad. Håret blir så lätt slitet när man är utomlands. Ska bli kul och testa. Eftersom jag har väldigt mörkt färgat hår så tror jag det skulle se för jäkligt ut efter 3 veckors salta bad och sol så det var nog bra att jag köpte det :)




Matrix-flaskorna ser ut såhär. Jag använder flaskan med röd text eftersom den är för därgat hår. Superbra och inte svindyrt.





Kerástase soleil. Sprayas på innan du går ut i solen eller om du ska bada i saltvatten. För att skydda håret. Kostar cirka 250 :- men ska tydligen vara grymt dryg. Hon som sålde den till mig sa att hon hade haft sin i 3 år...


Köpte även Maxosol som är tabletter som förbereder huden inför solning. Den skyddar huden och gör den mer motståndskraftig mot solen så man blir mindre röd och får en finare, jämnare hud. Sen skyddar den även mot solrelaterat åldrande. Vem vill vara en skrynklis? ;) Jag fattar inte hur jag kunde sola solarium innan alltså. Det är livsfarligt plus att det inte ens är snyggt att vara brun på vintern... alla förstår ju ändå att det är solarium. Jag tycker till och med det kan vara snyggt att vara lite blek udner vinterhalvåret om man har en snygg hårfärg till och det tycker jag att jag har faktiskt :) Nej, big no-no till solariebrännorna! Usch och fy. Mitt liv är värt mer än så.



Maxosol tabletter- skyddar din hud inifrån
Vitaminer och mineraler som ger vackarare hy. Personer som äter för lite frukt och grönt och som utsätter sig för för alkohol, stress och solljus får ofta en hud som torkar ut och är mera sårbar för främmande angrepp. 
Maxosol motarbetar de faktorer som påverkar huden negativt genom dess balanserade kombination av vitaminer och mineraler. Dessa kallas för antioxidanter och i Maxosol är de speciellt utvalda för att ge näring och skydd åt vår hud. 
Maxosol innehåller rikligt med betakaroten och skyddsvitaminerna B3, B6, C och E samt biotin, lycopen, zink och selen. Denna kombination ger en allmänt positiv näringseffekt åt kroppens kemi och hudens biologiska balans.
Använd Maxosol när du vill:
 förbereda huden för solen
 minska risken för rodnad och solöverkänslighet
 få en fräschare hudton året runt
 förlänga hållbarheten på din solbränna
 minska risken för solrelaterat åldrande
 tillföra din hud och din kropp ett mångsidigt näringstillskott
En tablett innehåller:
Aktiva ämnen: Vitamin C 60 mg, betakaroten 25 mg, vitamin E 15 mg, vitamin B3 15 mg, vitamin B6 5 mg, biotin 150 mcg, liponsyra 5 mg, lycopen 500 mcg, zink 15 mg samt selen 75 mcg. Inaktiva substanser: dikalciumfosfat, mikrokristallinsk cellulosa, magnesiumstearat, kiseldioxid, schellack.
Tillverkad enligt läkemedelsstandard (GMP).
Användning per dag
Vi rekommenderar en tablett MAXOSOL. Året om!

Text tagen från: www.halsans.com

Healthy lifestyle

Jag älskar allt som har med hälsa och göra. Jag är kanske inget praktexemplar på vissa plan. Skulle jag vart extremt hälsosam så skulle jag inte druckit så ofta och mycket som jag gör. Men jag tränar mycket och älskar det :) Jag känner mig hel efter ett träningspass. Varje dag utan är hemsk för mig. Dels för att jag har träningen som egentid och dels för att min rygg gör jätteont om jag inte tränar. Försöker kombinera styrketräning och konditionsträning men det brukar bli mest kondition då jag tycker det är roligast helt enkelt. En kombination är absolut bäst, men det viktigaste är ändå ATT man tränar och det gör man genom att träna det man tycker är roligt. Då håller det längre.

Vad gäller maten så har jag gjort en radikal förändring. Har alltid kunnat äta vad jag vill utan att bli tjock eller ens mullig men när jag blev äldre ändrades det ganska fort. Mina gener är inte de mest fördelsaktiga. När jag tillslut insåg att jag var lika "stor" som en del andra som jag anser är mulliga/tjock så tyckte jag det var dags för en förändring. Viktväktarna blev min räddare i nöden och idag visar vågan 10,5 kilo lättare. Lovely, enligt mig. En del tycker jag såg bättre ut innan, men jag inbillar mig att de säger det för att vara snälla... eller något.

När jag lagar mat använder jag alltid lättprodukter. Det har lett till att jag inte tål fett. Är jag bortbjuden och äter smörgåstårta, vanlig tårta eller någon vanlig maträtt med feta mjölkprodukter i så sitter jag på toa hela kvällen efter. Det är hemskt, men väldigt bra eftersom jag då måste låta bli att äta sådant. Kinamat är inte ens ett alternativ längre och jag kan nog helt säkert säga att jag aldrig mer kommer äta det. McDonald's eller liknande älskar jag men kan inte äta längre. Det går inte. Det som kommer ut där bak är som vatten och magknipen känns som den värsta tänkbara mensvärken... och är ihållande i flera timmar.

Jag äter grymt mycket frukt och grönt. Frukt äter jag nog minst 10 om dagen. Det är det bästa som finns. 0 Points och supergott och mättande :) Det gör under för hyn också måste jag säga. Och på tal om hyn... fatta vad bra den blir utan allt fett i maten. Känns riktigt bra. Har aldrig finnar nu för tiden och huden har blivit släääät :) Att frukt skulle vara dåligt eftersom det innehåller socker är bullshit. Det är fruktsocker och inte vanligt raffinerat socker. Ingen blir tjock av bananer, vindruvor eller körsbär. De enda som borde akta sig lite för det och kanske inte äta 10 om dagen som jag är diabetikerna.

Och när vi ändå är inne på ämnet så ska jag börja med detoxkur. Denna gången SKA jag genomföra det. Det är fruktansvärt äckligt... överväger tabletter denna gången men drycken känns mer "på riktigt". Vi får se helt enkelt :) Bra för kroppen ska det vara i alla fall.

Nu har jag tjötat och framstår säkert som en sådär sjukt tråkig människa. Men det är jag inte. Jag står för att man måste äta för själen också och unna sig något, ibland men inte för ofta.

Peace out, now; gym!
//Ippa


Träningsvärk, check!

Hej!

Var på ett pass som jag inte brukar gå på - powercirkel box. Man går runt på olika stationer och tränar styrka. Sen boxas man med olika kombinationer två och två och sen till sist går man runt i olika stationer igen, men då med handskar och mitsar. Kul faktiskt... grymt jobbigt. Har varit på det innan när gymmet hade andra lokaler men det har ändrats ganska mycket sen dess :) Grymt jobbigt, har träningsvärk i varenda liten muskel idag :S

Sen efter träningen åkte jag hem och gjorde vid mig och stack sen hem till Dagge och kollade på Paradise hotel. Spännande nu ju :)

Sen hade jag sovmorgon imorse faktiskt. Kommer inte ha det på ett bra tag nu så det gäller att passa på :) Ska till skolan vid 13 och sen efter några timmar där ska jag träna Aerobic. Blir kuligt :)

Ha det bra!
//Ippa

Fan =/

Jag insåg nyss hur tufft mitt schema kommer bli framöver. Nog för att det är mycket intryck och så på praktiken... där emellan ska jag gå i skolan. Inte en lugn stund =/ Denna veckan är jag ledig... 0 dagar...

Denna veckan
Måndag: Praktik 9-14.30
Tisdag: Praktik 7-14.30
Onsdag: Skola 13-16
Torsdag: Skola 9.15-15
Fredag: Skola 9.15-12 + Praktik 13.30-21.30
Lördag: Praktik 13-21
Söndag: Praktik 7-15.30

Nästa vecka
Måndag: Skola 9.15-12 + Praktik 13-21
Tisdag: Praktik 7-17
Onsdag: Skola 9.15-15
Torsdag: Praktik 7-17
Fredag: Praktik 7-13
Lördag: -
Söndag: -


HUR FAN SKA JAG ORKA?!

Praktikdag nummer 2

Hej!
Idag var det dags för min andra praktikdag och första tiiidiga morgon. Jag, morgontrött som jag är, fick masa mig upp klockan 06 vilkt är sjukt tidigt för mig. Hu :( Kallt som in i helvete var det. -16 grader faktiskt... jag och cykeln höll nog på att förfrysa båda två... :( Men väl på praktiken var det bra. Rapport, morgonrutiner med frukost sen umgås med patienterna, middag och eftermiddagsfika. Blev nog bra tror jag. Kände mig dock otroligt trött idag... men har ju inte sovit så hemskt många timmar heller. Kanske inte så konstigt.

Idag står det step på schemat men överväger faktiskt powercirkel/box. Vi får se vad det blir helt enkelt.

CYA
//Ippa

Första praktikdagen + veckoplanering

Hej alla!
Idag har jag genomgått första dagen på den nya praktikplatsen. Det var spännande och intressant, och lite läskigt ibland men mest kul. Har inte gjort sådär jättemycket, mest tittat och observerat. Hjälpte till lite med middagen men annars inget speciellt, mest pratat med patienterna. Tror och hoppas att jag kommer trivas :) Imorgon ska jag vara där 7-14.30. Hoppas dagen blir bra :)

Veckoplanering
Måndag:
Praktik 9-14.30, Träning (gym), handla och mysa med D
Tisdag: Praktik 7-14.30, Träning (step)
Onsdag: Skola 13-16, Träning (Aerobic)
Torsdag: LEDIG, Träning (Boxercise/Indoor walking)
Fredag: Praktik 14.30-21.30, Träning (gym), FEST
Lördag: Praktik 13-21
Söndag: Praktik 7-15.30

Försöker jobba allt vad jag kan nu innan resan så att jag inte behöver vara där så mycket när jag kommer hem och är jetlaggad.

/IPPA

24 Januari 2010

Hej!

Igår var vi hos Micca och firade Lion som fyllde 3 år nu i veckan :) Käkade smörgåstårta, glass och drack kaffe. Gottit! Sen på kvällen kom Emma och Martin hit på middag så vi käkade pasta med gorgonzolasås och hade chokladkaka till efterrätt. Jag höll på att spy där på kvällen sen... fy FAN vad mätt jag var. Magen står fortfarande ut ;P Idag har jag bara tagit det lugnt... varit på elgiganten med mamma och lämnat in min dator, som är sönder igen! :( Var runt i lite olika butiker sen stack vi och fikade. När vi kom hem gick vi en halvtimmes promenad. Nu väntar jag på mat sen blir det hem till Dagge och slappa. Imorgon är det dags för praktik igen. Psykiatri denna gången. Ska vara på ett ställe som är ett särskilt boende för människor med olika psykiska sjukdomar och problem. Ska bli spännande - och läskigt! Har ju aldrig gjort något liknande tidigare. Jag hoppas bara på en bra handledare för det gör SÅ mycket.

Nu är det bara 5 veckor kvar tills vi åker till Thailand :) 3 veckor i paradiset. Härligt! :)

//Ippa

Dilemma?



Vad tycker ni? Borde jag behållt mitt blonda hår eller passar jag bättre som brunett? Jag trivs i båda!

Abstinensen...

Är HEMSK :S

23 Januari 2010

Hej!
Igår var jag hos min pappa på middag. Det var trevligt. Gick och la mig vid tolv och vaknade vid 10 = 10 timmar :) Behövs ibland men jag känner mig seg av att sova så mycket... är ju van vid mina 6 timmar :S

Nu ska jag städa ovanvåningen.. sen ska jag och Dagge till Micca och Lion och äta smörgåstårta och sådär :) Lion som fyllt 3 år ska få sina presenter också :)

Neh, städning var de.....:S

//Ippa

Den 22 Januari :)

Hej alla!

Denna veckan har minst sagt varit en händelserik vecka. I tisdags klarade jag den värsta tentan som jag nånsin upplevt. Det var en stor lättnad. I onsdags fick jag reda på att en "vän" till mig svikit mig så in i h******, igår fick jag 40000 kronor direkt in på kontot från mitt försäkringsbolag, idag gjorde jag läkemedelstentan och gjorde ett slarvfel på sista frågan och fick därmed underkänt (måste ha 100 % rätt). Sen idag fick jag min lönelapp och fick ytterligare en positiv överraskning :) FIIIINT!

Var i stan innan och köpte en ny klocka :) En svart med strass :) Sen bjöd jag min mami på lunch. Köpte halva apoteket gjorde jag också. Härliiigt! :) Nej... nu blir det maxi och sen städning av rummet. Middag hos min pappa ikväll. Blir trevligt. Sen kanske utgång :)

Ciao
//Ippa

38225 :-

Idag är faktiskt en underbar dag trots svek, lögner och en massa läkemedelsräkning. 2002 var jag med i en ridolycka som skadade min nacke för livet. 2 år senare var jag med i ytterligare en ridolycka och år 2007 var jag med i en trafikolycka. Det har ju satt sina spår i kroppen som inte klarar av en dag utan träning egentligen. Det är inte så illa att jag inte kan jobba eller så som många andra inte klarar av med denna sortens skador (wiplash). Jag har haft en otrolig tur egentligen men den skada som jag har kommer jag aldrig bli av med.

Så tur är det väl att jag nu 8 år senare får en ganska nice summa utbetald till mig från försäkringsbolaget. enligt läkare har jag 3 % invaliditet som aldrig kommer kunna botas. Så nu är man 38.225 kronor rikare. Det satt fint faktiskt. Sjukgymnastik kostar 200 kronor varje gång, massage 350, gymkort 250 kronor i månaden. Så skadan är ju inte billig trots allt. Så jag blev så glad så :) De mesta av de pengarna kommer givetvis gå dit. Men sen ska jag till Thailand nu i Mars ju så en del kommer gå dit också :)

Sen min kära mami som betalt resan både till mig och D ska få en summa som en present :) Sen ska jag köpa ett armband idag till henne som hon vill ha också :) Som tack för att hon är världens bästa mami som alltid ställer upp och vill mitt bästa <3

//Ippa

Tänka sig...

Trodde allting skulle bli bättre efter några timmars sömn. Det blev det inte. Idag är jag bara uppgiven och känner mig ensammast i världen. Världen ändras inte på några timmar och man glömmer inte... jag kommer aldrig glömma.

Så idag ska jag inte göra någonting... bara sitta hemma och räkna läkemedelsräkning. Vet inte hur jag ska klara tentan imorgon med alla dessa tankar i huvudet. Men... jag gör mitt bästa som vanligt.

Nu beger jag mig till skrivbordet.
Ha en bra dag, alla ni som förtjänar det.

//Ippa

I just keep crying

Tusentals timmar har jag suttit hemma hos dig och gråtit. När han gav sig på mig var det alltid till dig jag åkte. Jag litade på dig och jag skulle till och med kalla dig en av mina bästa vänner. Du och jag pratade om hur jag skulle gå tillväga för att undvika både hans fysiska och psykiska påfrestningar. Han knäckte mig totalt, du vet det. Du om någon vet om det. Jag tror faktiskt det är bara du som vet hur jävla dåligt jag mådde och hur mycket det har påverkat mitt liv, mestadels negativt men inte enbart. Du VET att jag har svårt att lita på människor. Tror du att du gjort det bättre genom detta?

Jag trodde jag skulle kunna lita på folk med åren... men nej, mina tillitsproblem blir bara värre och värre.
Sveket är det värsta av allt.

Jag kan säga till dig att jag aldrig mer kommer lita på dig, och jag kommer förmodligen aldrig prata med dig heller. Dina bortförklaringar håller inte någonstans.

Det är JAG som går rakryggad ur det här. Jag har inte gjort endaste fel, eller ja... jag litade på dig. Det var fel. Men jag lär mig med åren, som det så fint heter.


SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!!!!

VAD FAN HÅLLER MÄNNISKOR PÅ MED? HELT JÄVLA DUMMA I HUVUDET ÄR VISSA!!!

JAG HAR VARIT MED OM MYCKET, TRÄFFAT PÅ DE FLESTA IDIOTER SOM FINNS (TRODDE JAG...) MEN NEJDÅ... DE BLIR BARA FLER OCH FLER.

AHHH FAN VAD JAG ÄR TRÖTT PÅ MÄNSKLIGHETEN!!!!!!!!

FAN VAD SKÖNT DET VAR MED NÅGRA VECKORS ISOLERING, DÅ SLIPPER MAN ALLA JÄVLA  F I T T O R !

Läkemedelsberäkning

Hej alla!
Idag började jag dagen hos Viktväktarna. Blev -0,9 kg denna gången. Det går väääldigt sakta, men väääldigt säkert också :) Nu väger jag snart 11 kilo mindre än vad jag gjorde när jag började på VV. Fantástico om jag får säga det själv. 5,9 kilo kvar till målvikt.... hopps jag fixar detta nu :) Men det gör jag :)

Efter VV var jag hos Maria och räknade läkemedelsberäkning... så jävla trisst... och svårt. Men men.. omtentor finns ;)

Nu ska jag dra på mig träningskläder och bege mig till gymmet för lite Aerobic :)

Puss
//Ippa

I DID IT!

YES! Helt perfekt var det sa läraren. Fick ett patientfall med en kille född -95 som hade konjunktivit (ögoninflammation) så skulle jag ta ögonodling och informera om läkemedlet och sådär. Så det fixade jag galant! Helt sjuuuuuuuukt skönt, finns knappt ord för det!

Önskar alla klasskamrater lycka till idag! Hoppas alla fixar det för det tror jag!


YEY! NU ÄR ISOLERINGEN ÖVER!

Kram på er
//Ippa

The day before "D-day"...

Japp... individuell praktisk examination imorgon. Gissa om jag är nervös. Man har ju puggat, pluggat, pluggat men det är ju alltid småsaker man åker dit på. Känns så jävla bajs... kuggade ju 2 gånger sist i termin 1... och detta är svårare. Hade det vrit en skriftlig tenta så hade jag kunnat skriva den i eftermiddag... hade varit så jävla skönt. Men att leka att ens klasskamrat är patient samtidigt som det står en lärare och glor och bedömer allt du gör... ja det känns bara sjukt...

Tycker inte att man kan mäta kunskap i ett sådant läge... där testar man bara hjärnan om den kan hantera extrem psykisk press. Sånt är livet... ni får hålla tummar och tår för mig och att det går bra... annars får jag väl göra omtenta, och det är jag ju van vid när det gäller de praktiska tentorna ;) Men det hade varit SÅ skönt att klara denna så att man hade kunnat blicka framåt och sedan koncentrerasig helt och hållet på läkemedelstentan på fredag och sedan praktiken som börjar på måndag! Ska bli skönt att komma ut och göra någon nytta!

Just nu är jag bara så jäkla förbannad över att vi tvingas sitta veckor in och veckor ut med PAPER som vi inte ens har någon nytta av när vi kommer ut och börjar jobba! Men detta däremot, som vi faktiskt har någon ntta av, ja det ska vi lära oss på 5 veckor... idioti högskolan, tänk om!

Btw så snöar det hysteriskt ute... känns mindre bra.. jag ska ju iofs bara sitta inne nergrävd i böckerna idag but still!

Så... imorgon alltså... sen börjar plugget inför nästa tenta. Ska bli SÅ skönt när denna veckan är över! Sen FEST på fredag! UNDERBART!
//Ippa

Söndag

Hej!
Igår var jag hos svärföräldrarna och käkade middag. Mycket gott var det! Sen efter det var jag och såg snabba cash med Maria, Dagge, Blend och Berat. Den var ju bra, men jag hade förväntat mig mer! Joel Kinnaman gjorde hela filmen, som vanligt! :) Sen efter det drog vi hem och sov. Har dock sovit skitdåligt inatt.. Dagge är förkyld så han har väckt mig hela tiden. Så det blev medicinering mitt i natten ;P

Idag är det plugg som gäller... tenta på tisdag :S Bära eller brista var det... men jag ska göra mitt bästa de här två dagarna nu så att jag kan så mycket som möjligt tills dess. Känns som att om man kuggar, så kuggar man på en simpel grej eftersom man är så satans nervös...

Ska träffa Maria senare och plugga tillsammans med henne. Vi får förhöra varandra :)

Ha det!
//Ippa

En lördag och lite så..

Hallå alla!
Idag var det lördag. Igårkväll var vi hos Dagges kompis på förfest. Var trevligt faktisk trots att man var nykter. Var lite bitter ett tag för att jag var nykter men jag uppskattade det imorse! :) Körde väl hem igår vid 00-tiden och sen avslutade vi kvällen med att titta på "Oz".

Läget annars är väl sådär... efter tråkiga besked som man måste handskas med. Mitt inlägg häromdagen kunde inte kommit lägligare...

Jag ska plugga lite nu.. får se om jag kan få tankarna på det istället för alla tråkighter just nu. Sen middag hos svärföräldrarna och sen bio med vänner + Dagge. Det blir trevligt.

Ha en bra lördag.
//Ippa

Falsk...

Ja, fan vad jag hatar falskhet!!!

Då menar jag människor som snackar skit om andra människor i min närhet... sen helt plötsligt finns det "kompisbilder" på de två tillsammans på facebook.

MOGET...

It's weeekääääänd! :)

Ja, äntligen helg. Men helgen innebär iofs en hel del ångest för min del. 2 tentor nästa vecka, och den värsta är på tisdag... jaja, det får bära eller brista. Jag vet att jag gjort mitt bästa hittills iaf! :)

Slutade tidigt idag och sen stack jag och käkade lunch med Dagge och 2 av hans arbetskamrater. Nu sitter jag här och ska strax börja ta tag i plugget igen. Ikväll ska jag inte göra så mycket tror jag, bara ta det lite lugnt :)

Ha det gött!
//Ippa

Fan vad det är underbart att leva!

Det är lätt att gnälla över vilket "helvete" man har ibland. Just nu så tycer jag ingenting är särskilt roligt eftersom jag är totalt nergrävd i allt plugg. Men ibland tänker jag på mina patienter... ibland tror jag att jag är alldeles för sympatisk för att trivas i yrket som sjuksköterska, men det lär väl visa sig om inte annat.

För min verklighet är en verklighet som svårt sjuka människor bara får drömma om. Deras verklighet handar om smärtor, ångest, rädsla över att lämna sina barn här i denna värld där allt ont existerar.

Jag känner mig ofta maktlös och jag bör inte klaga!

FAN VAD UNDERBART DET ÄR ATT LEVA (OCH VARA FRISK!)!

Hej gott folk :)

Läääuuuget?! Fint med mig, förutom att jag är svintrött som vanligt of course. Ja, för jag är ALLTID trött. Jag måste verkligen gå och pallra mig iväg till vårdcentralen för att ta ett HB... :( MÅSTE!

Idag har jag varit i skolan fram till halv två... hade kommunikation vilket vanligtvis brukar vara tjatigt och en massa repetition och skit, saker man redan visste. Men idag var det mer intressant än väntat. Ja... så intressant som kommunikation KAN bli dvs.

Nu sitter jag här och chillar lite. Ska strax ta tag i plugget. Sen ikväll ska jag se "You, me and Dupree" på tv. Den är så rolig :) Klokan 21.00 är den, kommer ej ihåg vilken kanal dock ;P

Morgondagens planer är inte särskilt många... det blir skola fram till typ 14 eller 15.. sen plugg typ hela eftermiddagen och kvällen!

Tjoho, vilket spännande liv jag har just nu! *not... men snart är det Thailand (om 7 veckor!!!) och om bara en vecka så är det ju psykiatripraktik som gäller. Det ska bli spännande :)

//Ippa

Brunette, bitch, beautiful





Jaaaudå!

Hej!
Idag skulle vi slutat 16 men slutade redan halv 12, härligt va? :) Gillar överraskningar... när det är på det hållet :) Så jag kom nyss hem och slappar lite framför datorn. Ska snart ta tag i mitt CV som inte existerar ännu... men ska nog få ihop ett :) Sen ska jag plugga inför den ena tentan nästa vecka... och efter det blir det antingen Aerobic eller Indoor walking... får se :)

Puss
//Ippa

En ledig tisdag

Hej!
Idag är jag ledig vilket är väldigt skönt. Ska dock plugga arslet av mig... har så jävla mycket nu. Ska dels plugga in psykiatrin innan praktiken börjar, dels ska jag plugga till två tentor nästa vecka. Ber till Gud, som jag inte ens tror på, att detta kommer fixa sig!

Tränade core och muskelpass igår och det var skoj :) Tog det jäääkligt lugnt eftersom erfarenheterna säger grym träningsvärk annars. Och visst har jag träningsvärk... men inte så att jag inte kan gå :)

Nej, plugg var det! I eftermiddag ska jag hämta mitt fula pass hos polisen!
//Ippa

Slutet på veckan...

Hej!
Ja denna veckan har väl inte varit den roligaste... den har mest bestått av plugg. Det enda roliga var ju utgång i fredags. Tacka fan vet jag för att jag gick ut! :)

Idag består dagen av att plugga ögonsjukdomar hela dagen låång. Så sjukt trisst... ögon är inget för mig har jag bestämt kommit fram till... men men det måste ju göras :) När jag gjort alla uppgifter blir det nog en löparrunda :)

Veckoplanering

Måndag: Skola 10.30-16.00, Träning (muskelpass)

Tisdag: LEDIG, plugga

Onsdag: Skola 9-16, Träning (Aerobic)

Torsdag: Skola 9-16, Träning (Indoor walking)

Fredag: Skola 9-16

Lördag: Plugga, Träning (Löpning)

Söndag: Plugga

Har bestämt att jag ska springa en gång i veckan. Löpning är ju trots allt grunden i all träning. Har dock inte möjlighet att göra det lika ofta som förr. Knäna tar stryk, särskilt mitt vänstra som är superkasst. Men en gång i veckan ska det klara av :)


Helgen fulländad

Det var kul igår med Micca på class :) ÖÖÖÖverdrivet mycket folk bara. Vad fan gjorde alla där igår? Äre nu innan skolorna börjar på riktigt eller och innan semestern är slut? Maybe...

Idag är det plugg som gäller. Kul va? Väntar på att jag ska kunna köra hem till mamma och börja med det. Ikväll ska jag leka med Dagge.

Puss//Ippa

Ingen partyfredag utan Ippa som sagt

Yes, för det blir utgång against all odds :) <3

Dagens

Dagens klädsel: Grönt fodral, svarta strumpbyxor, svart väst, svart stort skärp
Dagens bästa: Skolan faktiskt, sorgligt va?
Dagens sämsta: Tristessen...
Dagens låt: "Shut it down" Pitbull feat. Akon
Dagens tv-program: Bonde söker fru
Dagens person: Vår lärare i skolan som är bäst :)

FAN

Jag är en människa som inte kan vara hemma. Då menar jag hemma själv eller med mina föräldrar. Med en kompis och en bra film går det bra men inte helt själv. Det händer sällan att det inte finns någon som vill/kan/pallar göra någonting men ikväll är en sådan kväll.

Varför är skåningar så lama?
Längtar till GBG mer än någonsin nu...

//Ippa
tyck synd om mig!

Att det inte finns en endaste som vill eller kan hitta på något med mig händer inte ofta, men när det väl händer så är det superfrustrerande. 2 var bortresta, 1 hade andra planer, 3 pallade inte, 1 hade sjuka barn :(


"There's no better than I"



I couldn't care less if you love me or hate me. I'm as sexy as I should.


It's weeeekend

Hellooo :)
Idag har jag räddat en massa liv med hjälp av en defibrillator och med hjälp av vanlig Hjärt och Lungräddning.. ehm ja.. "dockliv" alltså.. ;P Efter det körde jag och handlade mat som vi ska ha ikväll. Thaimat :)

Är så himla kluven om jag ska ut ikväll eller inte. Är sjukt festsugen med samtidigt mår jag inte särskilt bra :( Men åh jag vill vill vill! Jag + Maria en fredag kan liksom inte bli annat än perfekt! :) Sen ville Micca ut imorgon men jag gillar ju inte lördagar :( Gamla människor + dålig musik (liknar mest gammeldans...). Ah ja jag är kluven och detta är mitt största problem just nu haha! :)

Ska kanske till Mim en runda i eftermiddag. Men först - lite plugg och göra vid mig en aning :)

Puss
//Ippa

Dagens

Dagens klädsel: Ehm... just nu joggingbyxor och en slapp tröja... men senare kommer det bli sjuksköterskekläderna och efter det träningskläder :)
Dagens bästa: Träning!
Dagens sämsta: Anna Anka
Dagens låt: "Erased" Dead by April
Dagens tv-program: Outsiders
Dagens person: Inte Anna Anka i alla fall HAHA... eh... får väl säga Sandra som ringde mig tiiiiiidigt imorse. Jag trodde det var min mamma och svarade surt "Vad vill du?!".

Torsdaag :)

Hej allihopa :)
Då var det torsdag och slut på ledigheten. Ska till skolan klockan 13 sen stressa som faan till gymmet efter det och köra Indoor walking. Sen blir det hem och plugga lite och sen kommer D :) Men jag börjar ju som sagt inte förrän klockan 13 så ska snart gå och göra vid mig och sen plugga fram tills jag ska köra :) Åt en stor frukost nyss och det var jag värd :) Dock nyttig, så inget jag behöver ha ångest för :) Hoho! Sjukt det här med Viktväktarna. Jag brukar alltid vara jättehungrig sent på kvällen och då måste jag gå och lägga mig för att undvika att äta. Så precis innan jag ska somna så tänker jag alltid att jag längtar till morgondagen då jag får äta igen ;P haha. Lustig jag är...

Drömde om Anna Anka inatt. Den kvinnan borde spärras in i någon liten stuga i skogen där alla slipper se henne. Usch och fy hon är sååå väck! Och nej Anna... brunetter är inte fula och "icke-exotiska". Personligen tycker jag brunetter är snyggast. Varje gång jag ser en tjej och tänker att "ja men hon är ju snygg!" så är det 9 av 10 gånger en brunett... eller 9,9 gånger skulle jag kanske säga. Jag har någon liten crush on svarthåriga tjejer, varför vet jag inte! Och det är väl vi brunetter som ÄR exotiska! I de exotiska länderna finns det knappast några naturliga blondiner! Så det så, ankjävel....

Haha, nog om guds straff till mänskligheten! Nu ska jag göra vid mitt exotiska hår och mina exotiska ögonbryn ;)
Puss!
//Ippa

Dagens

Dagens klädsel: Otvättade äckliga kläder
Dagens bästa: Att jag sa nej till en bakelse som såg sjuuukt god ut
Dagens sämsta: Koncentrationssvårigheter
Dagens låt: "She Wolf" Shakira
Dagens tv-program: Paradise hotel! Såg imorse :)
Dagens person: Jag själv som är så duktig och anstränger mig och ägnar hela dagen åt plugg (fast det fastnade nog inte så mycket... koncentrationssvårigheter som sagt)

En till ledig dag :)

Hej!
Vad skönt det är med lediga dagar... även om det enda man gör är pluggar. Man kan i alla fall sitta i morgonrocken hela dagen och slippa ta sig till skolan :) Som sagt... idag blir det bara plugg hela dagen. Skulle egentligen gått ut ikväll men det verkar inte bli så. Känns lite sådär att förstöra hela kvällen och hela dagen imorgon när jag verkligen måste plugga en massa. Imorgon ska jag ju till skolan också... inte förrän på eftermiddagen men ändå.

Fick i alla fall sovmorgon imorse med min kära fästman. Finns inget bättre :) Igårkväll spelade vi monopol med vänner :) Ikväll... ja då verkar det bara bli plugg för min del. Tråkigt... men sant.

Så nu... plugg plugg plugg :(
//Ippa

Today's plans

Ja, dagens planer bestämde jag imorse och de är;

o Fixa pass på polisstationen - DONE
o Göra klart en stencil
o Hitta en artikel tills på torsdag - DONE
o Ut och gå en promenad i en timme

Har gjort hälften av stencilen också. Gud vad duktig jag är :) Om någon timme blir det promenix!
//Ippa



Today's outfit

Långkofta: Gina Tricot

Stövlar: Vagabond


En paus i plugget...

Nämn något som gjorde dig glad igår: Skolan (för en gångs skull) och min fästman

Vad gjorde du kl 08 imorse:
Vaknade

Vad gjorde du för 15 min sedan: Pluggade

Det sista du sa högt: "Hej"

Det senaste någon sa till dig: "Hej"

Vad har du druckit idag: Vatten och te

Vad var det senaste du åt: Mjölk och flingor

Vad var det senaste du köpte: Bensin, haha

Vad är det för färg på din ytterdörr: Grön

Vad är det för väder hos dig nu: Snö och mulet

Godaste glassmaken: Choklad

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nej

Sover du tungt: Nej

Drömmer du mardrömmar: Det händer

Trivs du med ditt jobb: Både ja och nej på den frågan

Favoritklädsel: Svart, helst leggings med något slappt över

Favoritlåt just nu: Taio Cruz - break your heart

Vad ser du om du tittar till höger: Naturen

Vad gör dig glad just nu: Min pojkvän och mina vänner som alltid

Vad ska du göra härnäst:
Plugga hela dagen lång.... sen kanske Monopolspel ikväll

Höger eller vänsterhänt: Höger

Humör just nu: Trött och omotiverad

Favoritgodis: Choklad, så länge jag lever

Kläder just nu: Strumpbyxor, grå lång kofta

Sommarplaner: Jobba röven av mig och tjäna pengar och skaffa lite erfarenhet sen förhoppningsvis en resa också

Hur många kuddar sover du med: 1

Spelar du något instrument: Nein

Morgon eller nattmänniska: Nattmänniska

Vad är viktigast för dig: Mina nära och kära - alltid!

Är du kittlig: Ja

Snarkar du: När jag har druckit och är förkyld ;P

Stjärntecken: Kräfta

Äckligaste insekten: Spindel!!! Lätt!!!

Längtar du mest efter just nu: Sommaren och slippa plugga


Today's outfit

Dålig bild... jag vet inte varför.. men principen liksom ;)

Klänning: Åhléns
Väst: H&M
Armband: Glitter

Bilden är ett bevis på att; MAN KAN BLI SNYGG TROTS BUDGETALTERNATIVEN!
Tillsammans tror jag detta kostade (inklusive strumpbyxor) 500 spänn. Så om någon har ont om pengar någon gång så kan man inte skylla på sin dåliga ekonomi när det kommer till outfiten. Finns supermycket snyggt som är billigt. Nu har jag inte problemet med dålig ekonomi (nej jag är inte rik heller) men personligen tycker jag det är roligt med många kläder som man kan byta med än få jättedyra klädesplagg. Vissa saker lägger jag dock lite mer pengar på; skor (får hållbarhetens skull... men festskor och sånt brukar bli billiga varianter.. slits ut snabbt i vilket fall som helst), jacka (man ska vara varm för tusan.. och den är något folk ser hela tiden. Dock köpte jag en billig vinterjacka i år, men det var inte för att den var billig utan för att jag gillade den).

Som sagt... dålig eknomi ingen ursäkt! Sen kan man ha jättetråkiga kläder och piffa till det med en scarfs, halsband, armband, en roligare håruppsättning med massa fina klämmor osv. Jag har en tendens att ofta klä mig i helsvart eftersom jag trivs bäst i det. Men en färgglad scarfs är ju lätt att slänga på ;) Jag använder inte sådär jättemycket smycken men det är för att jag inte har något smyckesskrin och inte orkar stå och reda ut alla halsband på morgonen. Får ta tag i det där någon dag :)

Nej.. back to business!
//Ippa


Första skoldagen igen efter julen :)

Hallå :)
Nu är man tillbaka på banan igen efter julen och allvaret är igång igen. Idag börjar mina nyårslöften också som innebär; sova mer timmar per natt, träna minst 3 gånger i veckan och de andra dagarna minst 30 minuters promenad och sen... plugga mer än tidigare. Det sistnämnda nyårslöften började jag med redan hela förra veckan. I lördags satt jag från 16-23 (en lördag!!!) och sen typ hela dagen igår och massa timmar de andra dagarna också. Jobbigt, men man har mindre ångest än tidigare och det är guld värt :)

Så idag var jag som sagt i skolan och hade metodövningar. Lärde oss linda ben, ta ankel/armindex med doppler (för er som inte vet, det är när man kollar cirkulationen i benen), ta bort suturer (stygn), blanda Kaliumpermanganat (en lösning man använder när man har eksem, bensår osv), ta sårodling (ni vet med en sån där lång "pinne"). Sen har vi kollat på en massa förband och så också. Kul faktiskt :) Lärde mig verkligen saker.

Nu ska jag strax fortsätta plugga. Blir öron, näsa och hals-plugg. How fun? ;P Sen blir det Indoor walking klockan 18-19. Efter det hem till Dagge! :)

Puss på er
//Ippa


Glömde ju ett nyårslöfte...

Just det, jag lovade mig själv också att sova fler timmar per natt än tidigare. Tidigare har jag väl max sovit sisådär 6 timmar på vardagar då alltså, helger brukar bli lite fler. Men nu ska det bli ändring på det eftersom jag tror att det ligger bakom mycket av min trötthet som jag ständigt upplever. Gick och la mig 00 igår och sov till 9 :) Kanske inte somnade precis 00 men det blev lite mer än 8 timmars sömn i alla fall :) Duktigt Ippa!

Nu ska jag gå och göra vid mig sen ska jag bara sitta och plugga hela dagen lång. Jätteroliiigt NOT*. Men nödvändigt! Känns i alla fall bra sen efter en dags råplugg. Ikväll blir det mys med D. Imorgon börjar skolan igen :S

Veckoplanering
Måndag:
Skola 8-12, plugg, Träning 18-19 (Indoor)
Tisdag: LEDIG, plugg
Onsdag: LEDIG, plugg, Träning (Aerobic)
Torsdag: Skola 13-16, plugg, Träning (Indoor)
Fredag: Skola 8-12, plugg
Lördag: plugg
Söndag: plugg, Träning (Löpning)

Så det ser ut som en väldig pluggvecka denna veckan, men så kommer det nog bli hela denna terminen, tyvärr. Ska ju ut på praktik om 4 veckor och det brukar ju vara allt annat än lugnt.

Nej, bli lite vacker var det!
//Ippa

En gammal ful bild på mig. Haha, katastrof.


Jag vill spola fram tiden sisådär några år...

Jag är så sjukt trött på detta, att alltid ha en massa saker hängandes över huvudet. Skolan är den stora boven i dramat. Jag hatar detta just nu. Så sjukt jobbigt. När man har en massa andra saker att tänka på och det faktum att man mår dåligt över andra saker gör inte det särskilt lätt att fokusera på det jag verkligen vill; skolan.

Jag vill spola fram tiden typ 5 år... jag vill vara lyckligt gift, ha små knoddar att gosa med, ett fint hus och ett jobb som jag trivs med. Detta är min dröm, men den känns väldigt långt iväg. Jag hatar att leva i ovisshet. Ovisshet alltså... kommer jag klara tentorna? Kommer jag klara av mitt kommande yrke? Fan kan tiden inte bara gå fort så jag kan leva min dröm?

En lördag

Hej!
Jaha, nu var det nytt år och en ny lördag. Var hemma hos D igårkväll och kollade på film som vanligt ;) haha. Seriöst så har vi nog sett alla filmer nu :) Vaknade för sent idag som vanligt, stack hem och gjorde vid mig och stack sen iväg igen. Till stan blev det med Mikaela och sen mötte Louise upp oss också :) Köpte 2 tröjor och ett armband som jag är nöjd med :)

Ikväll blir en lugn kväll. Ska börja plugga nu eftersom jag ligger fett efter. Är superstressad men det är bara mitt eget fel ;P

Ha det bra!
//Ippa

RSS 2.0