Första skoldagen igen efter julen :)

Hallå :)
Nu är man tillbaka på banan igen efter julen och allvaret är igång igen. Idag börjar mina nyårslöften också som innebär; sova mer timmar per natt, träna minst 3 gånger i veckan och de andra dagarna minst 30 minuters promenad och sen... plugga mer än tidigare. Det sistnämnda nyårslöften började jag med redan hela förra veckan. I lördags satt jag från 16-23 (en lördag!!!) och sen typ hela dagen igår och massa timmar de andra dagarna också. Jobbigt, men man har mindre ångest än tidigare och det är guld värt :)

Så idag var jag som sagt i skolan och hade metodövningar. Lärde oss linda ben, ta ankel/armindex med doppler (för er som inte vet, det är när man kollar cirkulationen i benen), ta bort suturer (stygn), blanda Kaliumpermanganat (en lösning man använder när man har eksem, bensår osv), ta sårodling (ni vet med en sån där lång "pinne"). Sen har vi kollat på en massa förband och så också. Kul faktiskt :) Lärde mig verkligen saker.

Nu ska jag strax fortsätta plugga. Blir öron, näsa och hals-plugg. How fun? ;P Sen blir det Indoor walking klockan 18-19. Efter det hem till Dagge! :)

Puss på er
//Ippa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0