"ta ingen skit"

Hejsan!

Idag har jag spenderat dagen med svensk släkt och amerikansk släkt på Landön. Det var skoj. Åt köttbullar : ) Nice!
Nu försöker jag plugga lite... ska spendera kvällen med min älskling. Imorgon är det en lång dag i skolan... 9-16 :S Ew. Men det ska nog gå bra... om jag kommer hem någon gång. Heh.

Vad jag tänkt länge på är.. vad skönt det hade varit att ha något eget. Att ha ett eget boende där man kan bestämma allt själv. Fan vad jag längtar. Jag är verkligen inte gjord för att bo tillsammans med någon. Därför är jag lite nervös när jag börjar tänka på hur det skulle bli om jag och D flyttade ihop. Men det är givetvis annorlunda när det finns lite kärlek inblandat. Tänk att komma hem och bestämma när man ska diska, tvätta, laga mat och städa SJÄLV. Underbart. Ingen som tjatar. Inget att vara stressad över. Härligt.

Nej, back to business.
Puss


Hejsan : )

Var på mässan idag och sen efter det var vi en runda i stan också. Köpte 4 par trosor - 3 st hipsters och 1 par hanky-panky string : ) Nice! Köpte även ett par träningsbyxor på rean - gudomligt sköna! - samt en vattenflaska : )
Så nu är jag reda för träning på riktigt... nu under sommaren har jag ju varit mycket sjuk + att jag jobbat alldeles för mycket. Har aldrig kunnat/hunnit helt enkelt. Nu blir det nya tag under hösten. Känns skönt att komma tilbaka till det normala : )

Gastons son Chap var här nu i eftermiddag. En riktig sötnös och sin far upp i dagen : )
Sen har jag tagit av mina lösnaglar också. Skönt.. men konstigt. Ska låta dem vila nu och försöka få dem starka. Det lär ju ta tid men får ju ändå inte ha långa naglar nu under praktiken (iofs inte förrän nästa termin men ska ju ha lite praktik på skolan också innan dess).

Så. Ikväll blir det mys med älsk.
Kyss!

Godmorgon Lördag

Heej : )

Vaknade vid 10 av att Micca ringde och frågade ifall jag skulle följa med på reptilmässan här i stan. Givetvis ville jag det : ) Så ska ta bussen vid halv 12 med henne och hennes syster Malin. (Hmm... halv tolv... kanske skulle börja göra vid mig då?).
Senare ikväll får vi se vad som händer... om det är någon fest eller hur det blir. Vem vet, vem vet.



Tror ni jag får se en sånhär idag?? :S

Agility

Det gick bra för mig och Gaston idag. Vi börjar på riktigt den 14:e September : ) Riktigt roligt : )

SAKNA!!!

Jag saknar de gamla tiderna med mina vänner. Vill tillbaka!




Studenten, det bästa jag upplevt hittills.



Skattjakten... <3



3:3 Beachtema



En helt vanlig fyllekväll



3:3 tema Hollywood








HAHAHAHAAHHAhAH!!!!! Jag låter denna fantastiskt fula bild avsluta mitt blogginlägg med tema "saknar". Jag låter den symbolisera all den glädje, lycka och kärlek jag känner när jag tittar på dem.


Thank god it's friday

Jaaa, heeelg ;D
Nu jäävlar höhö.

Skolan idag gick bra : ) Senare ikväll blir det förmodligen utgång med Mim. Resten av helgen blir det chill : )

Kyss, trevlig helg.

Det finns inga ord..

Som kan beskriva hur mycket jag har gråtit nu under denna kväll. Jag har gråtit hejdlöst och säkert flera liter.
Det gör ont i mitt hjärta.. så ont att jag bara vill springa ut till min mamma och säga hur mycket jag älskar henne och att jag är så glad över att hon finns här för mig. Det gör så ont att jag vill springa till min pojkvän, kasta mig i hans armar och berätta för honom att jag aldrig kommer lämna honom och att han är mitt livs kärlek.

Anledning?
Jag har läst "En sorts kärlek".

Läs den.
Ni kommer uppskatta livet.

Första uppgiften avklarad

Det var en lätt match : ) Gjorde klart den på 1 dag och den handlade om barnmorskornas historia från tiden före kristus till idag. Gjorde en finfin poster som ska redovisas nästa vecka. Fine : )
Så NU är jag hemma från skolan... ska cykla hem till österäng senare med all min packning.. kan ta tid om man säger så. Sen ska jag träna ikväll... fast jag vet inte vad. Kanske styrketräning om det är någon (typ D?) som vill träna med mig. Annars blir det nog bara en joggingrunda eller något liknanade.

Skola imorgon 9-15.

Kyss så länge

M Å S T E O R K A

Haft lektion 9-12 och nu är jag hemma och äter lunch. Igår var det mys med D som gällde : ) Sånna kvällar uppskattas och man borde ha fler av dem. Jobbade innan dess kl. 17-19. Lättförtjänta pengar : )
Blev inringd till ikväll igen men vet inte om jag ska tacka ja... vill ju hinna träna också... ahja.. vi får se.

Ska vara tillbaka i skolan kl. 14 så ska jag och min grupp göra lite på vårt arbete som ska redovisas nästa vecka. Fun.

Pusshej!


Mys

Jag älskar dig baby.

När ingen förstår

Hur blev allt såhär?
Det mesta känns fel, pressen är för stor.

Jag har ingen i hela världen att prata med, inte en enda person av alla miljarder människor som bor här på jorden. Är jag en sån stor jävla idiot?

Varför kan ingen någonsin visa sin uppskattning och omtanke?

En kram, ett litet sms, ett telefonsamtal på 30 sekunder.. vad som helst hade fått mig att må lite, lite bättre.


Ibland har jag tänkt... att "om jag gått över gatan 15 sekunder tidigare så kanske jag hade sluppit det här". "Om jag hade kört in i det trädet i den här hastigheten... så hade allting varit mörkt, tyst, skönt.."

Ärligt talat, vem hade brytt sig?

"Ensam är stark" jo visst....


Bitarna faller på plats...

... allt mer och mer. Jag börjar förstå vad allt handlar om, hur allt fungerar. Igår ville jag nästan dö, för allt var så mycket. Jag kommer klara det här.

Gick i skolan idag från kl. 9-15. Vi hade "introduction to nursing" och det gick bra. Fått en jävla massa papper som jag måste läsa igenom ikväll. Och beställa böcker måste jag också göra... fatta vad dyrt böcker är. Det är sjukt. 2500 spänn för böckerna man använder i 5 veckor, 1 kurs. :S SJUKT!

Nästa vecka har vi vår första tenta, men inte så stor dock : ) Så ska börja filura på det ikväll/imorgon.

Puss på er sålänge

Så trött...

Efter all information som tryckt sig in i mitt huvud + ett hårt träningspass så är jag så trött att jag skulle kunna dö här och nu. JAG är SÅ förbannat TRÖTT!
Hade kunnat gå och lägga mig nu, utan tvekan... men måste ju vinka av Carro sen vid 23-tiden.

Sött schema jag har btw, tenta redan nästa vecka.. tentor varje vecka sen i 5 veckor framöver. Vadå att jag inte kommer hinna göra någonting annat än att plugga? Hur gör alla andra? Jag känner mig lite skraj. Kommer jag klara av det?

Givetvis. Jag är inte den som ger upp i första taget.
Believe me.

Veckoplanering

Måndag; Skola 9-16, träning, säga hejdå till Caroline
Tisdag; Skola 9-15
Onsdag; Ledig
Torsdag; Skola 9.30-12
Fredag; Skola 9-15, Utgång
Lördag; ?
Söndag; ?

Ganska lugn och lagom vecka tycker jag : )



Första skoldagen som blivande sjuksköterska

Hej!

Nu är första dagen avklarad, och det känns förvånansvärt bra. Har bara varit och fått en massa information idag så nu är jag lite snurrig i skallen : ) Men men, jag tror detta kommer bli jättebra : )

Sitter och läser "introduction to nursing" nu ;P
Har även fått mitt schema som är helt ok : ) Ledig nu redan på onsdag höhö.

Mycket speciell dag detta må jag säga. Carro åker till Norge idag och henne kommer jag sakna massoor :(

Annars ikväll blir det bara träning + säga hejdå till Carro på stationen.

Pusshej sålänge

Duktig Ippa

Har städat ur mina garderober som var smockfulla innan, verkligen helt överfulla. Har slängt 2 sopsäckar fulla med kläder samt några par skor och väskor. Så nu känns det som att jag inte har några kläder kvar längre, men men : )
PLATS TILL NYTT : )

Fick även hem en skitsnygg tröja från H&M idag som jag beställde för några veckor sen. Ska ta foto och visa : )

Nu ska jag gå ut med Ibsen, sen blir det kräftskiva.
Jobb imorgon 11-16... segt.

Bad friend?

Ibland kan man undra vad fan det är frågan om.


Fäzt

Ja, igår var det avslutningsfest eftersom Caroline och hennes vän Jenny ska åka till Norge på måndag. De blir nog borta i ca ett halvår. Kommer ju kännas tomt eftersom det är en av mina bästa vänner som åker iväg, men samtidigt är jag glad för hennes skull. Sjukt kul att åka iväg ju : )

Hur som helst så var vi hos Sebbe innan vi var hos Carro. Det var chill höhö : )

I alla fall, så blev min utekväll inte särskilt lyckad. Jag borde förstå att man inte är på festhumör när man gått upp klockan 5 samma morgon. Så jag, Dagge och Berat stack hem och sov vid typ 01-tiden.

Idag blir det kanske kräftskiva + hundpassning.
Och på Måndag börjar skolan :S


Fuck. Jävla. Helvete.

Just nu känner jag bara för att hoppa av skolan (innan jag ens har börjat, great..) och låsa in mig resten av året.

Jag vill ha roligt någon jävla gång. Denna sommaren har bara varit jobb, jobb och jobb.
Jag pallar inte mer.

Ångesten smyger sig på..

Ja, alla bara flyr härifrån känns det som... Snart ensam kvar kanske?

Usch ja... kul är det inte i alla fall.

Det är i alla fall tur att jag har min älskade pojkvän kvar här i Kristianstad.

En helt vanlig onsdag

Lite pics från förra onsdagen. Kvällen började hos Christian, sedan blev det Banken : )

                          

Veckoplanering

Tisdag; Fixa med lite studentgrejer såsom csn och skit, städa mina garderober, springa en runda
Onsdag; Jobba 10-19
Torsdag; Jobba 6-15, Läkaren 15.30, Klippa mig 16.30
Fredag; Jobba 6-15, Fest @ Carros place
Lördag; LEEDDIIIG, förmodligen väldigt trött...
Söndag; Jobba 11-16 (sista dagen!)

Sen mina vänner... sen är det allvar som gäller.. igen.

Trillade poletten ner nu?

Ahh, tur att det finns några vettiga människor i denna värld ;P

Idag har jag ätit lunch med kusin Julia + min mormor. Mycket gott var det : ) Sen träffade jag Carro & Mim så vi gick i stan. Jag köpte en BH, ett par trosor och ett armband : ) Najs.
Sen var jag hos Mim lite och var lite moraliskt stöd på Apoteket. Apoteket är nice.

Ikväll blir det lite fix med studiegrejer. Ska fixa med CSN + kåravgifter och skit. Fattar verkligen ingenting... Har fått inbjudan till nollningen nu också. Så nästa vecka blir nog en jävligt rolig vecka. Hoppas bara inte att alla är typ 30 i min klass :P

Nej, nu blir det MAT!

Puss
//Ippa

ps. bilder från diverse roliga tillfällen kommer ikväll. lovar : )


Jag tror inte folk riktigt fattat vad jag verkligen menar

Barn ska inte skaffa barn, så är det bara! Jävligt kul för barnen att ha en mamma som är typ lika gammal som sig själv? Visst... 19 är inte överdrivet ungt, men för ungt enligt mig. Vad som gör mig riktigt förbannad är när 15-16 åringar går och skaffar barn. Har de ens haft sex? Vet de hur barn blir till? "Olyckshändelse" brukar det kallas. Kul att föda en unge som man själv titulerar som en olyckshändelse.

Och varför skulle det vara tomt utan barn när jag inte vet något annat? Det som skrämmer mig mest är att folk nästan tycker synd om mig för att jag inte har barn. Men ni behöver inte vara oroliga... jag trivs bra, och "familjetiden" kommer nog för mig också.

Den enda skillnaden mellan era barn och mina barn kommer vara att min unge har en mamma som är mogen nog att skaffa barn, har en utbildning och ett jobb så att ungen slipper ha en mamma som inte har råd att köpa mat till sig själv.
Och nej... jag har inte planerat att vara 35 när jag skaffar barn.

VISST, det spelar ingen roll om man är 14 eller 30 när man skaffar barn, för det finns dåliga och bra mammor i alla åldrar, så är det. Skaffa ni barn och förstör ert liv, gör det. Men kom inte till mig och säg att jag är lite halvt dum i huvudet för att jag inte själv har barn.

Jag har varit tillsammans med min pojkvän i 3 år, och vi kommer inte skaffa barn förrän vi båda har en varsin utbildning och ett hem tillsammans.




Sen vill jag bara poängtera att jag inte är någon barnhatare. Och ingen mammahatare heller för den delen. Jag har vänner i min ålder som har barn och som sköter det fantastiskt. Jag har vänner som avstått från alla omogna saker i deras liv och verkligen växt upp. Det är starkt gjort, och det är ett tecken på att de verkligen gjort rätt val i livet.
Men när vissa människor snackar ungefär som att de vore 15.. "vi gjorde slut idag" och sen helt plötsligt är de tillsammans igen. Då är det dags att börja tänka om och verkligen se till ungens behov. Vill ungen ha föräldrar som bryter upp lite då och då?


Usch nej, åter till något lite mer... normalt.
Jag har sovit tills nu "THANK GOD". Ska snart fixa till mig.. sen till stan och äta middag med min mormor och min kusin : )
Efter det ska jag göra stan med Carro och Mim. Måste köpa en ny BH (Ja.. hur fan får man valkar av en bh? FÖTT BARN skulle nog viss säga, men det är P-piller som är anledningen här... mega tits..). Sen är jag sugen på att köpa en sjal till. Får man nog av dem? : )

Var och tränade igår. Satan vilken täningsvärk.

Såg ARKIV X igår, den var sjukt bra. Se den! : )




Puss och hej
// Ippa

PPD-test

Ja, sånt gjorde jag idag - ett krav om man ska bli sjuksköterska. Testet visar om man har tuberkulos eller inte, så jag hoppas givetvis på ett negativt resultat. Och allt det här snacket om att det ska göra så jäkla ont... Ni måste vara sjukt känsliga ;P

Var i stan med Micca & Lion innan. Sötnosar : ) Hittade jättemkt som jag ville köpa i stan men hade inga pengar på kortet. Det var nog tur : ) haha

Ikväll blir det träning - muskelpass wihuuu. Sen bio (Arkiv X) med älsklingen : )

och folk snackar om tillit...

Vad fan är det?! Så jävla trött på alla svek, lögner och skit.
Det är idioti att lita på någon i denna sjuka värld.


Why rush?!

Asså.. vad är normalt och vad är inte normalt?
Folk tittar på mig med stora ögon när jag säger att jag och min pojkvän varit tillsammans i 3 år.
"Eh... och ni har inte flyttat ihop än?"
"Har ni inte börjat fundera på barn?"
"Vart är ringen?!"

HERREGUD. Vad fan är det för fel på folk?
Måste man vara förlovad, sambo och mamma när man är 19??

1. Nej, vi har inte flyttat ihop. Varför? Vi är unga, vi är inte redo. Vi har hela livet framför oss... Varför denna panik? Eftersom ingen av oss ens flyttat hemifrån (vilket är ett stort steg nog...) så är väl knappast något samboskit att snacka om? Eller? Är det inte bättre att bo själv ett tag innan man flyttar ihop med någon? För att se vad det innebär?

2. Barn? "Skämtar du eller?" brukar jag säga. Shit.. finns så mycket jag vill göra innan jag skaffar barn. Över 25 har jag hela tiden sagt.. och sen ska jag ju ha en utbildning och ett jobb så att jag kan ge min kiddo det bästa möjliga. Jag vill inte gå och behöva vara orolig över att pengarna inte ska räcka.. Sen måste man ju kunna ta hand om sig själv också.. ALLA pengarna kan ju inte gå till ungen.

3. Ringen? Folk tror typ vi är dumma i huvudet för att vi har varit tillsammans i 3 år utan att förlova oss.. säger samma sak där "Why rush?". Om det är meningen.. så kommer den dagen också.
 

Nej folk har helt enkelt för bråttom.
Jag blir nästan mörkrädd.

Varför ska jag behöva känna mig som ett barn jämfört med många andra jämnåriga människor för att de verkar vara typ 30 på pappert?

Neee usch.. snart är jag på Mallorca och dricker drinkar medan ni är hemma och städar : )

LEDIG

Ja, nu har jag jobbat hela 7 dagar i rad.. så nu är det dags för två dagars ledighet. Hur skönt som helst : )

Det är DETTA som är livet.

Ja, fest med nära och kära. Vad kan vara bättre?

Jobb idag 06-15. Dukigt sleten. Var och fixade naglarna efter jobbet, det blev bra : )
Ska snart ut och springa en runda, sen ska jag hem till Dagge och mysa.


Kyss


Kristianstadslistan!

Alla i kristianstad gör denna listan!

Jag har åkt med statsbuss:
[x] 1 / gamlegården
[x] 1 / skånes viby
[x] 2 / vä
[x] 2 / österäng
[x] 4 / möllebacken
[x] 4 / norra åsum
[x] 7 / högskolan
[x] 10 / charlottensborg

[ ] har varit tillsammans med minst 3 st från kristianstad
[x] haft ett förhållande med någon utanför kristianstad
[x] du brukar shoppa på t.ex hm, bikbok, cubus,
[ ] du brukar shoppa på t.ex blend, jc, carlings
[ ] hänger alltid på resecentrum
[x] hatar någon från kristianstad
[x] minst 80 % av dina vänner på bilddagboken kommer från kristianstad
[ ] vill fortsätta bo i kristianstad hela livet
[x] har bott utanför kristianstad
[ ] Dina föräldrar har alltid bott i kristianstad

jag går/gick på:
[ ] antonskolan
[ ] axonaskolan
[ ] centralskolan
[ ] degebergaskolan
[ ] fjälkingeskolan
[ ] fristorp
[ ] fröknegård
[ ] kristianstad montesorri
[x] norretull
[ ] nosabyskolan
[ ] rönnöwskolan
[ ] spängerskolan
[ ] sånnaskolan
[ ] tollarpskolan
[ ] väskolan
[ ] önnestadskolan

antingen eller:

[x] hemmakväll / videocenter [ ]
[ ] gamlegården / österäng [x]
[ ] vä if / åsum bk [ ] ??
[x] Nosaby if / näsby if [ ]
[x] beachhandbollen / beachfotbollen [ ]
[x] åhus / yngsjö [ ]
[x] kristianstad / stockholm [ ]

Var i kristianstad bor du?: Österäng/Nosaby + Stan
Var i kristianstad har du mest vänner?: Ehm..?
Har du  haft sex med någon från kristianstad?: Jodå : )
Hur många från kristianstad har du kysst?: Palla räkna?
Har du någon gång haft ett "player rykte" som spridit sig i kristianstad?: Haha, mitt playerrykte försvann för 3 årsen
Har du varit otrogen mot någon i kristianstad?: Yes... och jag ångrar det.
Har du någon gång bråkat med någon från kristianstad?: Ohja ;P
Var brukar du handla mat? MAXI
Var kan man mest hitta dig?: hemma eller på sydvägen ;P
Hur gammal är den äldsta du känner från kristianstad (inte släkt)?: Eh... typ 50?


Parfymberoende

Ja.. jag kan typ inte gå utanför dörren utan att jag tagit på mig lite parfym. Jag får aldrig nog av dem heller : )


Såhär brukar jag lukta;



(Från vänster)

1. "Like me" by H&M - billig som bara den och är perfekt till vardags. Dock håller den ju inte så länge.. men vad kan man förvänta sig av en parfym som kostar runt 20-lappen?

2. "Dussy" by BI-ES Cosmetic - Ännu en billig parfym. Luktar underbart och håller länge : ) Kommer tyvärr inte ihåg priset på den, men runt 50-lappen för 50 ml.

3. "True Star Gold" by Tommy Hilfiger - I'm lovin' it! ca 235;- för 30 ml.

4. "Magnetism" by Escada - Ja, har Escada någonsin gjort en parfym som inte är underbar? Mitt favvomärke på parfymer : ). Escadas dofter brukar vara lite "ungdomliga" eller vad man ska säga, men denna skiljer sig från mängden eftersom den luktar lite mer "vuxet". ca 400 ;- för 50 ml.

5. "Into the blue" by Escada - Om ni någon gång luktat på Davidoffs parfym så  påminner den sjukt mycket om denna. Luktar fräscht och ganska "ungt". ca 350 ;- för 50 ml.

6. "Red Delicious" by DKNY - MUMS MUMS MUMS! säger jag bara. ÄLSKAR DEN. Luktar fruktigt och mycket äpple. ca 400 ;- för 50 ml.

7. "Cool" by Ralph Lauren - En av favoriterna! ca 250 ;- för 30 ml.

8. "Be delicious" by DKNY - Ni kanske undrar varför jag har båda "äpple-parfymerna" från DKNY? Presenter är svaret : ) Denna är iaf lika god som den röda varianten. Kan faktiskt inte bestämma mig för vilken som luktar godast. Denna är lite billigare än den röda eftersom den är äldre. ca 330 ;- för 50 ml.

9. "Paris Hilton" by Paris Hilton - Den första parfymen som uppkommit efter Paris Hilton. Varför döpte de inte den till något? Trodde hon att hon inte skulle göra fler parfymer? Jaja, skumt. Denna luktar gooodis och är helt underbar. Ett stort plus för den fina "flaskan" : ). ca 200 ;- för 30 ml.

Sorry för ännu en kass uppdatering.

Men jag har jobbat massor, och mina lediga stunder går åt att vila och ta det lugnt : ) Är alltid skittrött när jag kommer hem från jobbet.

Igår var jag på bio och såg "Mamma Mia". Den var skitbra, se den! Och alla Abba-låtar. Väldigt nice. Jag var lite stolt över att vara svensk där ett tag. Efter filmen ringde jag Carro så hon kom till mig lite senare på kvällen. Vi var ute och gick, träffade en vän till Carro.. och ja. Resten är censurerat, eller hur Carro? Heh.

Kvällens outfit



Ippa "gör en Kenza" HAHA. Lite kul var det allt.

Skjorta; H&M
Linne; H&M
Byxor; H&M
Skor; Belleshoes
Väska; Wedins


Lite fler pics











Nej, nu blir det duschen. Sen ikväll ska jag hem till D och käka och mysa : ) <3

Träning är ett måste har jag insett

Jag är inte mig själv när jag inte tränar. Utan träning ingen Ippa. Sprang hem till Mikaela nu ikväll, var ute och gick en runda med henne, Gaston & Zappo, sedan sprang hem igen.


Längesen det kändes så kul att träna. Riktigt tillfredsställd är jag nu.

Träning är bättre än sex. That's it.


Sucks.

Visste att den här dagen inte skulle bli bra alls...
Fick fortkörningsböter, wihu liksom.

Men nu har jag ätit min favoriträtt (Gorgonzolapasta) och tränat agility med min vovs. Så nu känns det lite bättre : )
Ska snart till lovern.

Kyss

Fy fan ;D

Var ute och joggade nyss. Sprang den rundan som jag brukar när jag är "ur form" på 20 minuter istället för 30 som det brukar ta. Ganska död är jag om man säger så.

Oops, där droppade det på tangentbordet.

Oh well, om 40 minuter ska jag hämta Carro.. så snart blir det duschen : )

Min nya kärlek









399 ;- hos Wedins.
Värd varenda krona : )


LEDIG!

Nu är jag ledig i 4 dagar : ) SKÖNT!!
För övrigt ligger det massa glass i min frys här hemma, glassboxen på jobbet gick isönder *oops*.

Har sån fruktansvärd träningsvärk.. men träningen går bra! Styrketräningen gick riktigt bra faktiskt, kändes som jag kunde fortsätta i evigheter trots att jag inte tränat på 3 månader. DET kallar jag vilja.
Med vilja kommer man långt som sagt...


Idag blir det chilla.. leka med Caroline ska jag nog göra, och med min baby ikväll : ) Sen har jag lovat mig själv att jogga en runda.. känns som att jag behöver det nu efter alla jävla glassar ;P


RSS 2.0