Jobbigt...

Hej igen!
Mötet gick bra. Ska jobba ca 1 gång i veckan med vaccinationerna. Ska bli spännande! Alltid trevligt med erfarenhet.

Sen efter det har jag inte gjort så mycket, mest ätit tycker jag haha ;P mamma gjorde en god viktväktarrätt... kyckling. mums!

Ska kolla på idol strax, sen efter det ska jag skriva ner artikelgranskningen. Jag vet vad jag ska skriva men har inte fått ner det på datorn än. Sen ska det skickas in 00.00. Härligt!! Ska läsa igenom några stenciler också innan jag går och lägger mig inför imorgon.

Längtar till fredag för då blir det att fira att denna kursen är över. SÅ SKÖNT! :)

//Ippa

Dagens planer

Godmorgon!
Vaknade efter många timmars sömn, så välbehövligt! Jag va helt borta så jag märkte inte ens när Dagge stack. Trött, haha :)

Idag ska jag... göra klart artikelgranskningen och skicka in mitt arbete. Sen ska jag antagligen fika med Micca :) Sen blir det möte på Östermalms vårdcentral, lite introduktion sådär. Ska nämligen vara med och vaccinera för svininfluensan. Schysst med tanke på att jag för öva, vilket är bra :) Och sen får man ju lite extra cash också :) Alltid välkommet! Tänk vad nice det kommer bli att vara färdig sen. Jobba, ha roligt OCH tjäna pengar. Vilken dröm, eller hur?

Nej... artikelgranskningen var det!

Förlust

Jobbig dag i skolan... hade inte orken att gå dit egentligen men... vad gör man. Snackade en hel del om förlust idag. Jobbigt när man tänker tillbaka på hur många förluster man egentligen varit med om. Tänker på släkt och vänner som gått bort. Tänker på bekanta vars nära och kära gått bort. Usch... blev helt tårögd där jag satt och tänkte.

Tänker på Nicole, Jason, min moster och min farfar. Alla de som stod mig nära.

Tänker på er... Marie, Peter och Oskar. Tänker även på Sanna som varit med om fler förluster än vad de flesta människor varit med om.

Tänker på er - varje dag!

YES jag lyckades!!!

MIN VITA HELG GENOMFÖRDES. Även om jag ska erkänna att jag hade fett med abstinens både i fredags och igår. Fredags var värst... för jag visste att om jag hade gått ut hade jag haft sjukt kul. Men men... levern får vila! Min första vita helg på hela 4 månader... om man bortser från helgen då jag kom hem från Ayia Napa då jag var sjuk som fan. Men då hade vi iofs festat ganska hårt där nere... flera dagar i rad... Usch mår lite dåligt när jag tänker på det. Nästa helg blir dock inte vit... för då blir det fest i Eslöv med goa klasskompisar :) Nice!

Bion i fredags och igår var bra :) I fredags var det jag och Dagge som såg den nya Beck :) Igårsåg jag och Maria fortsättningen på Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor" - "Flickan som lekte med elden" heter 2an iaf och var bra, helt klart. Men den slårju inte ettan. Menvisst är det väl alltid så med filmer. Suck.

Dagens planer; skriva klart mitt arbete + träna. Blir några kilometer i skogen med hundarna. Orkar inte ta mig in till gymet. Men det blir härligt anyway :)

Veckoplanering
Måndag: Skola 9-14.30, göra finjusteringarna på arbetet, träna 19-20
Tisdag: LEDIG. Lämna in arbetet innan 24.00, passa hundarna hela dagen, Möte klockan 17.00, träna (löpning)
Onsdag: Skola 9-12, passa hundarna hela dagen, träna core + aerobic
Torsdag: LEDIG, Indoor walking 18.30
Fredag: Skola 12-16, middag + fest i Eslöv
Lördag: ?
Söndag: Middag hos Dagge med mina föräldrar

Ganska schysst vecka ändå :) Har kursavslutning på fredag. Skönt med en helt ledig helg :)

Puss på er
//Ippa

I'm an aunt :)

Grattis till Andy och sandra som fått en liten flicka :):)

Så jag harblivit faster kan man säga! Åh vad underbart. Blir så himla glad av alla dessa ungar!

Ja inte ungjävlarna som sitter och skriker på bussen... men mina nära och käras... åh vad jag längtaar tills mina egna kommer :)

I'm an aunt :)

Grattis till Andy och Sandra som blivit föräldrar till en liten flicka! :)

Så jag är faster kan man säga :) Hihi vad glad jag blir av alla dessa ungar.

Ja... inte ungjävlar på bussen som sitter och skriker... men mina nära och käras ungar. Bästa som finns :) Längtar till min egna :):)

Sensation white 31/10

http://www.youtube.com/watch?v=897lIVkRmVM&feature=channel

Fy fan vad jag längtar!!!

Röv...

Jobbigt med skolan... pallar inte ens skriva. Sorry.

Jobbigt...

Är nog lite sjuk... känns som jag har feber. Fått massa näsblod igen... typiskt. Måste iaf till skolan så vi blir färdiga med det jävla arbetet någon gång. FY vad drygt det är. Usch.
Om jag mår bättre så blir det Muskelpass ikväll 60 minuter. Det är iaf något att se fram emot. 
Tjolahopp

Weight watchers/Vikväktarna

Det är väldigt många som är intresserade hur viktväktarna (urpsrungstitel; weight watchers) egentligen fungerar. Jag har aldrig någonsin träffat någon som sagt något negativt med det. Jag har endast hört positiva saker. Viktväktarna, tillsammans med GI-metoden, är de två enda godkända metoderna i världen. Jag valde den förstämnda eftersom jag älskar kolhydrater som pasta, ris, potatis och bröd. Så GI-metoden... nja... inget för mig.

Såhär fungerar det;
Viktväktarna är grundad på ren vetenskap vilket känns väldigt tryggt. Som ni säkert vet så motsvarar alla livsmedel ett visst energivärde (KJ/Kcal). Vill du hålla vikten måste du göra av med lika mycket energi som du stoppar i dig. Vill du gå ner däremot måste du göra av med mer än vad du äter. Logiskt, eller hur? Eftersom kilokalorier (kcal) räknas i tusendelar har viktväktarna förenklat detta och gett alla livsmedel ett POINTS-värde. Hur många points ett visst livsmedel har beror på hur mycket energi det innehåller (dvs hur många kcal det innehåller). För att ge ett exempel; grönsaker som innehåller i princip inga kcal har POINTS-värde 0 (med få undantag). Ett 100 grams marabouchoklad (mmm, gott...) motsvarar 13 points.

Hur många points får man äta om dagen?
Detta beror helt och håller på vad du väger, hur gammal du är (förbränningen minskar med åldern, tyvärr), kön, längd och hur mycket du rör dig under vardagen (dvs det du rör dig på jobbet eller i skolan, här räknas träning inte med).

1. Är du :
Man......15
kvinna...7

2. Din ålder
18 - 20 ....5
21 - 35.....4
36 - 50.....3
51 - 65.....2
> 65.........1

3. Din vikt
Ta den första siffran i din vikt,
väger du tresiffrigt ta de två första siffrorna.
Ex. 78kg, ta siffran 7.

4. Din längd
Under 160cm ... 1
Över 160cm.......2

5. Aktivitet
Hur mycket rör du dig under dagtid
mest stillasittande..................... ......0
Ibland sittande men mest stående....2
ständigt i rörelse............................ .4
Fysiskt hårt arbete..........................6

6. Önskar du:
Gå ned i vikt.........0
bibehålla vikten.....4

Min resa
Jag gick ner 9,7 kg på 18 veckor (4,5 månad). Det gick inte jättefort men det är viktigt att inte ge upp bara för att det går långsamt. För ner går det om man följer programmet, jag lovar. Jag började på BMI 26 och står nu på BMI 23. Fantastiskt.

Det går om man vill. Alla kan om bara motivationen finns där.
Nu har jag slutat gå på möten. Visst går det upp och ner med vikten också men runt min nåda målvikt ligger jag hela tiden med +/- 2 kg. Under vår resa till Cypern gick jag ner 2 kg för att sedan gå upp de 2 igen plus ytterligare 2. Så där ser man vad olika det är, från dag till dag. Nu har jag gått ner de 2 som jag gick upp och ligger exakt på min nådda målvikt. Väldigt skönt. Eftersom jag börjat träna mer intensivt nu så går det extra bra just nu och det verkar gå ner mer faktiskt :) Mitt slutgiltiga mål är -7 kg till tills den 3 Mars 2010 då vi åker till Thailand.

Tror ni jag lyckas? Det återstår att se.
Jag, däremot, är övertygad om det.

Helgen

Ja... snart är den slut. Och jag har en jobbig vecka framför mig... 1 arbete som ska lämnas in på fredag och ett som ska lämnas in på tisdag nästa vecka. Suck. Så hela veckan blir det till att jobba med dem...

Dagens planer är faktiskt inga speciella. Ska kanske börja på det individuella arbetet... och kanske promenera en sväng, men annars inget. Tar det bara lugnt :)

Ha det bra!
//Ippa

Palla!

Usch vilken jobbig dag det har varit idag. Vi har kommit igång med det ena arbetet och delat ut alla enkäter men än är det mycket arbete kvar. Ska snart sätta mig och fixa lite mer med det. Dagens planer är; skolarbete, promenad och sen laga middag och slappa.

Har även problem med mina tuttar idag om ni vill veta. De är fan inte kloka.

Ses!
//Ippa

Stress stress stress och lite ångest

FAN vad jag inte är gjord för att gå i skolan. Jag bara oroar mig hela tiden för alla tentor och grejer. Usch... just nu håller vi på med två paper som ska lämnas in om 2 veckor. Det hör till saken att vi inte börjat på någon utav dem... fuck. Idag ska vi dela ut en enkät iaf så efter det kan man nog sätta igång. Sen ska vi börja skriva lite på den andra idag med. Ska bli skönt att äntligen komma igång. Känner ni igen er? Life's a bitch, huh?

Jag kan inte fatta vilken träningsvärk jag har. Det är sjukt. Skulle gått på core och aerobic idag men det kan jag bara glömma. Dansa idag? Nej... blir nog en promenad istället. Fy fan vad detta suger. Jaja... det ger resultat iaf :) Visste ni att man väger mer när man har träningsvärk? Ja, det är sant. Musklerna sväller och fylls med blod och blodproduktionen ökar. Så det är ingen slump att man känner sig lite klumpigare när man har träningsvärk... fast det har u iofs myckt med smärtan att göra. Men iaf så väger jag nästan ett kilo mer idag än i söndags. Och jag tror inte det har med maten att göra då jag bara ätit 17 points om dagen nu i en vecka ;P Yepp, så är det. Vågar borde inte få finnas.

Nu ska jag göra vid mig och dra till skolan.
//Ippa

Nästintill dödlig träningsvärk

Först - gymet i söndags, sprang 7 km. Och då snackar vi ingen löpning på typ 6 månader. Fatta vad stolt jag är över att jag ändå klarade det. 7 km. Otränad. My god. Min fysik är inte nådig när det väl gäller ;) Men med bra musik och lite jävla anamma så går det alltid :) "Nothing's big enough to hide me". Iallafall... sen - muskelpass igår. Innebär 60 minuter långt pass där man går igenom alla muskelgrupper i hela kroppen. Fy fan vad det tog. Styrketräningen har inte varit den bästa nu på ett tag. Min kropp har fått vad den förtjänar. Idag förtjänar den lite step tror jag. Ska bli nice :) Efter träningen ska jag hem och plugga. HOW FUUUUUN! :P

Börjar 11 imorgon. Så är det någon som vill dejta lite senare ikväll så hör av er ;)
//Ippa



Nunnor i Ayia Napa 2009

Back in school

Ja... det var dags idag igen som sagt men nu är denna dagen avklarad. Sitter just nu och söker artiklar. Spännande. Not. Ska snart åka och träna dock vilket ska bli kul (och jobbigt, puh). Efter det ska jag direkt hem till min älskling och mysa lite gissar jag :) Skola imorgon igen 10-16.

Puss
//Ippa

Ny vecka...

Godmorgon!
Sitter hemma hos D, tittar på mtv och käkar frukost. Igår var en jäkligt välbehövlig dag känner jag :) Tränade och slappade sen resten av dagen, kom hit och myyyyste sen på kvällen :) 
Idag är det en ny vecka vilket alltid känns lite tungt måste jag säga... går i skolan idag 9-16 och ska ha seminarium. Inte illa det. Skönt att ha det gjort sen i alla fall. Efter det ska jag hem och sen nästan direkt till träningen som är klockan 19-20. Blir muskelpass idag. Fett jobbigt och bra.
Ha en bra dag!
//Ippa

Vad har dagen att bjuda på? :)

Godmorgon!
En välbehövlig sovmorgon har jag nyss kunnat avnjuta. Har en ganska planerad dag idag och det gillar jag :) Först: träning på gymet. Sen: antagligen umgås med både Mim och Micca :) Ska bli trevligt. Nej nu måste jag skynda mig till Friskvårdshuset :)



Maria Jag & Mim på förfest förra fredagen den 4 :)

Träningsfilosofi

Det är svårt det där med träning. Hur många pass av det, och hur många pass av det andra? Sen är det svårt att planera in dagarna. Min filosofi är att en blandning av kondition och styrka är bäst. Vissa på gymet kör ju bara kondition och vice versa. Själv försöker jag alltid få in 2 konditonspass och 2 styrkepass i veckan. Tänker alltid på att inte köra två styrkepass dagarna efter varandra eftersom musklrna från det första träningspasset är nedbrytna vilket innebär att träning tätt inpå gör mer skada än nytta. Konditionspass däremot är skit samma.

Denna veckans träning:
Måndag: Indoor walking (kondition) 60 minuter
Tisdag: Gym (styrketräning) 60 minuter
Onsdag: Vila
Torsdag: Indoor walking (kondition) 60 minuter
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Gym (styrketräning) 60 minuter

Får se hur det blir med styrketräningen imorgon dock. Min rygg mår ju som sagt inte superbra så kanske inte kör det men får se hur det känns imorgon :) Annars tar jag löpbandet och spinningcykeln istället.

Nästa veckas träning
Måndag: Muskelpass (Styrketräning) 60 minuter
Tisdag: Step/mage (Kondition + styrketräning för magen) 60 minuter
Onsdag: Core + Aerobic (Styrketräning + kondition) 90 minuter
Torsdag: Indoor walking (Kondition) 60 minuter
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Vila

Inte bra egentligen att köra 4 pass i sträck sen vila 3 men det är trots allt viktigt att köra de pass man tycker är roliga för att hålla motivationen uppe. Så jag kör på det ändå, trots att jag kansk får tränaren efter mig ;)

Vill ni läsa om indoor walking så hittar ni en hemsida här





Nya håret

Förresten... vad tycker ni om mitt nya hår? (Bilder från igår, tagna med Seldas kamera)



Selda och jag




Jag och Dagge


HISS ELLER DISS?

Thoughts

Godkväll, och förlåt för min extrema bloggtorka. Måste varit det längsta uppehållet jag någonsin haft. Vad har hänt då? Jo, nämligen skola i massor samt träning. Min pojkvän har flyttat så det har varit mycket att fixa med det också. Min dator är på lagning, för 100000 gången, så även detta är en bakomliggande orsak.

Fest har det också blivit en hel del av. Det är märkligt det där... ju mer man festar desto mer sugen är man på det. Det går 2 dagar efter en rejäl baksmälla sen vill jag vara på det igen. Läste en undersökning som visade att om kvinnor dricker mer än 3 dl starksprit över 37 % per vecka, så ligger de i riskzonen för alkoholism. Jag lyckas alltid jag. Jag festade igår, mådde skit imorse, stack till jobbet, käkade och nu är jag sjukt sugen på fest igen. How come?!

Vad är det som gör att man under en kort period är nöjd med sitt liv för att sedan komma in i en period då allt är åt helvete? Just nu är jag inne i en period där allt, verkligen allt jävlas med mig. Egentligen är nog allt som vanligt... men det är just att det inte händer något som gör mig galen. Galen av avund på alla lyckliga människor. Människor som har en familj att komma hem till varje dag, människor som kunnat forma sitt eget liv precis som de vill, människor som hela tiden utvecklas. Jag står och stampar på samma fläck som jag gjorde för ett år sedan... luck just don't like me.

Egentligen borde jag vara full alltid för att vara 100 % lycklig. Jisses, jag och mina djupa samtal på fyllan. Men det är väl då all sanning kommer fram? Allt som finns i huvudet som inte riktigt vill komma ut p.g.a alla spärrar... p.g.a den anledningen att allt kan missuppfattas...

Tillexempel satt jag och jämförde mitt förra liv med mitt nuvarande. När man var yngre hade man 30.000 vänner som man hängde rundor med och som man tyckte att man älskade. Så fort man träffade en kille så älskade man honom ööööver allt annat. Nu är det inte så. Inte ens i närheten. Man har sina närmaste vänner. Vänner som man kan berätta allt för och som man verkligen älskar. Kärleken till dem är obeskrivlig. Den är så tydlig att den nästan går att ta på. sen har man vänner som man tycker skitmycket om men som man inte kommit lika nära. Kärlek skulle vara överdrivetatt säga. Eller jo... en slags kärlek, men inte lika stark... Sen har man vänner man festar med som mest är roliga att vara med. Givetvis så finns det de vänner som man känner men inte umgås med... sen finns det bekanta. Jag har funderat över vad som krävs hos en människa för att jag ska älska de som vän. Det är personkemi först och främst. Det är få människor jag klickar med... men när det händer så vet man det direkt. För mig räcker det med 10 minuter för att veta om jag klickar med någon. Det har hänt mellan mig och mina bästa vänner.

Vet inte ens varför jag sitter och skriver det här. Jag antar att jag behöver ventilera. Sammanfattningsvis.... jag tycker allt suger just nu. Jag behöver mer tid med människorna jag älskar. Orkar inte vara själv. Orkar inte med mitt eget beteende.

Jag vill gå ut skolan, jobba istället för att gå i skolan med ett yrke som jag verkligen brinner för. Sen vill jag gifta mig, skaffa barn och hus. Jag vill känna att det finns något att leva för.

Well, jag lovade er Aiya Napabilder:



   

   

   

   

   

   

   

     

     

     



 

Oförglömlig resa. I love you guys!


RSS 2.0