Träningsfilosofi

Det är svårt det där med träning. Hur många pass av det, och hur många pass av det andra? Sen är det svårt att planera in dagarna. Min filosofi är att en blandning av kondition och styrka är bäst. Vissa på gymet kör ju bara kondition och vice versa. Själv försöker jag alltid få in 2 konditonspass och 2 styrkepass i veckan. Tänker alltid på att inte köra två styrkepass dagarna efter varandra eftersom musklrna från det första träningspasset är nedbrytna vilket innebär att träning tätt inpå gör mer skada än nytta. Konditionspass däremot är skit samma.

Denna veckans träning:
Måndag: Indoor walking (kondition) 60 minuter
Tisdag: Gym (styrketräning) 60 minuter
Onsdag: Vila
Torsdag: Indoor walking (kondition) 60 minuter
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Gym (styrketräning) 60 minuter

Får se hur det blir med styrketräningen imorgon dock. Min rygg mår ju som sagt inte superbra så kanske inte kör det men får se hur det känns imorgon :) Annars tar jag löpbandet och spinningcykeln istället.

Nästa veckas träning
Måndag: Muskelpass (Styrketräning) 60 minuter
Tisdag: Step/mage (Kondition + styrketräning för magen) 60 minuter
Onsdag: Core + Aerobic (Styrketräning + kondition) 90 minuter
Torsdag: Indoor walking (Kondition) 60 minuter
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Vila

Inte bra egentligen att köra 4 pass i sträck sen vila 3 men det är trots allt viktigt att köra de pass man tycker är roliga för att hålla motivationen uppe. Så jag kör på det ändå, trots att jag kansk får tränaren efter mig ;)

Vill ni läsa om indoor walking så hittar ni en hemsida här





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0