Sorry

Sorry för en dålig uppdatering men mitt liv kretsar just nu bara kring projektarbetet, så fram till tisdag kommer det vara snålt med uppdateringar.
Men sen så :) då kommer jag uppdatera jävlar i :)

Pusshaaaj and wish me luck

Torsdag

Idag står projektarbete på schemat ända till klockan 17 typ, sen efter det blir det brukshundsklubben med Gaston till klockan 21 ikväll. Usch ja, vill bara att det här jävla arbetet ska vara klart nu - men det är det också om typ 5 dagar :):):) Weeehu...

Startvikt: 67 kg
Nu idag 27/3: 66,2

Alltså -0,8 kg
Sakta men säkert :)

Fred Perry

Idag blev ett par skor från Fred Perry mina. 599 :- på Scorett.
Låga, svarta med ett vitt Fred Perry-märke på utsidan.
Kunde tyvärr inte hitta bild på dem.


But I love them :)<3


image93

Ps! Hittills i år har jag köpt 5 par skor - mer än ett par i månaden :) Lovie Lovie!

En helvetes morgon..

Först går Dagge upp vid halv 8-tiden, sen ringer det 3 gånger och jag får 5 sms innan klockan nio. Det är lov för fan, soov människor! ;P
De flesta smsen handlade dock om att jag fått ett svar på min insändare, som var jävligt dålig. Man kan inte annat än skratta. Fatta att jag äger på argumentation och sånt. Inte lönt att skriva, lille vän ;P

Idag ska jag inte göra sådär jättemycket.. Jag ska äta lunch med pojkvännen min och sen ska jag kanse gå en liten runda på stan. Men innan dess ska jag göra vid på mitt rum och så... och göra vid mig själv.. ser för jävlig ut just nu ;P Bläää..

Pusshajj!

It's the final countdown

10 veckor
73 dagar
38 skoldagar

Sen är det dags för STUDENTEN :)


Grattis

Grattis Sandra och Macke till er lilla Lovisa som föddes i förgår, den 23:e Mars - nästan 2 månader för tidigt.
Vill se bilder och på riktigt också förståss!


Aoowww, jag älskar bebisar.
Vill ha en själv nu snart. Kan jag inte bara bli typ 25 och få ett bra jobb på köpet?


Bebis Bebis Bebis

Ny vecka

Yes och den började hemma hos min älskling, lika mysigt som vanligt. Tänk att det aldrig blir tråkigt att vakna upp brevid honom :) Vi kollade på en film - "Flood" hette den och var faktiskt ganska bra. Spännande och lite läskig.
Sen stack vi hem till mig och myste lite och sen stack vi till stan och lämnade filmen och sen skjutsade jag hem honom. Efter ett tag stack jag till Micca och vi spelade tv-spel och käkade popcorn och godis (fyyyy Filippa!). Lite illa att jag åt godis, men men jag har ju hållt mig hela påsken fram tills nu. Oh well.. nya tag imorgon. Jag tror fortfarande att jag kan gå ner lite tills på söndag. Jag behöver ju inte gå ner så snabbt.. bara jag gör det tills studenten. Lite svårt att göra det dock, när jag inte kan träna något.. Suger ganska hårt. Så imorgon får jag väl gå ut och gå eller något. Måste i alla fall röra på fläsket nu... orkar inte sitta stilla längre! Åhhh kan jag inte bli frisk så jag kan få göra det jag gör allra bäst????? Pumpa på gymmet!!


Träning är fan underskattat, eller?
Eller mjo.... man går ju tydligen inte ner i vikt av det iallafall....


SUCK!

Vägning

Vägde mig nyss och blev ganska positivt överaskad. -0,4 kg på 4 dagar är ganska okej ändå. Det kunde ju gått snabbare, men med tanke på att det varit påsk så :)

Startvikt : 67 kg
Nu: 66,6 kg

Hoppas på 66,0 till nästa söndag iaf.
Vi får se helt enkelt.

(och alla ni som nu kommer skriva... åhh vad du är töntig och nördig osv osv: jag kommer inte godkänna era kommentarer, bara så ni vet. Inget ska få komma i vägen för mig nu.)

Så är det.
Ciao

Aooo :)

Senaste person som..

Sov i din säng: Carro
Du pratade med: Mamma
Du gick på bio med: Dagge
Du gick på stan med: Carro&Louise
Skällde på dig: Mamma

Senaste

Låt du hörde: Vet i fan ;P
Film du såg: Kommer inte ihåg
Mat du åt: En jävla bulle.. ahhr så trött på att vara hungrig hela tiden...
Kram: Min faster
Känslan: Hunger
Ilska: Just nu riktar jag min ilska mot min pojkvän
Resa: Ehh.. det va nog Köpenhamn med Dagge
Glädje: Vet inte, det var så längesen jag kände glädje
Dröm: ?
Boken du läste: Eh, komma ihåg det eller?
Personen du träffade: Mamma
Personen du pratade i telefon med: Dagge
Personen du fick sms av: Dagge
Gången du åt en 7-eleven-korv: Har aldrig ätit tror jag
Gången du var utomhus: Nyss när jag var och handlade och hyrde film
Gången du sov: I eftermiddags på Landön
Gången hela din familj åt middag tillsammans: Ojojoj....
Saken du köpte: Kalvfond och klyftpotatis

Allmänt

Ska bli skoj: Att projektarbetet snart är färdigt
Ska bli skoj: Eh... att ta studenten?
Sparar till: En reda förmodligen
Önskar jag var bättre på: Att kunna lära mig saker fortare
Dagens dryck: Vatten, vatten vatten, detta jävla vatten. USCH!
Vad saknar du just nu: Lycka
Tre band/artister: Eminem (yesterday, today, tomorrow), Daughtry, James Blunt
Vad har du gjort idag: Varit på Landön med släkten, handlat och hyrt film
Var det kul? Jodå =)
Brukar du svära mycket? Hehe ja, för mycket
Hur tidigt stiger du upp? Beror på. Idag gick jag upp 10.
Gillar du att slåss? Nej
Vad ska du göra ikväll? Vara med Dagge
Hur många timmar sover du per natt? Beror ju på....
Vad är det för veckodag? Idag? Söndag... tyvärr. Tråkigaste jävla dagen.
Är du uppväxt i stan eller på landet? Stan
Har du utländska föräldrar? Beror på hur man ser det.
Vad lyssnar du på för musik nu? Ingen
Öl eller Vin? Vin
Vad längtar du till: Sommaren
Vem hatar du: Min ex pojkvän

Nej, jag har inte dött...

Jag har bara varit och firat påsk med släkten :) Nu har jag kommit hem och ska snart åka och hyra en film och handla till mamma. Min love kommer hem ikväll så det blir massa mys :)

Är fortfarande sjuk och det är SÅ tråkigt. Jag är jättetaggad nu med träningen också så jag längtar jättemycket tills jag är frisk och äntligen kan pumpa i gymmet :) Mjao.

Glad påsk alla :)

Långfredag

Var nyss hos mormor på middag och det var gottigt :)
Är fortfarande sjuk, men ska ändå försöka gå ut och roa mig lite med görlsen :) Ska nog bli kul. Det är ju säkert mycket folk ute på långfredagen :) Men alkohol blir det ingen, det är jag för tjock för, LOL.
Känns lite kul att säga så... "jag är överviktigt", "jag bantar". Man får se det komiska i det hela faktiskt.

Sen imorgon ska jag till Landön tidigt på morgonen, usch... kommer vara trött som fan.
Men det ska bli kul att komma ut idag iaf, har ju bara suttit inne nu i en hel vecka.

Usch nej jag vill bli frisk nu så jag kan T R Ä N A : )

Och när jag får mitt studiebidrag så måste jag fan köpa lite festkläder, eller lite finare kläder. Som det är nu så står jag och väljer mellan baslinnen och t-shirts när jag ska gå ut. I L L A. Sen måste jag klacka om mina partyskor också. Usch... det blir en dyr månad nästa månad. Älskling fyller år, jag ska köpa skor, köpa kläder och nytt smink :S

Damn.

P Å S K : )

Ja minsann, nu är det påsk :) Jag och mamma har varit och solat och det behövdes verkligen. Fast jag solade bara 10 minuter eftersom det var jättelängesen jag gjorde det. Men det får bli fler gånger i veckan. Man är ALLTID mycket snyggare när man är lite solbränd, sån jävla skillnad. Man ser inte lika fet ut heller.
Sen var vi på maxi efter det bland 100000 andra personer, shit vad mycket folk säger jag bara. Vi gjorde en fin påsktårta också och den blev assnygg ;P (synd att man inte får äta av den bara... humpf.)

Vi får fortf. se vad som händer ikväll. Ska antingen till Caroline och fixa med hennes ipod och umgås lite, eller så ska jag bara sitta hemma och glo i min ensamhet och somna klockan 22 (som igår).

Kysss på er.

LOV :)

Första lovdagen idag - härligt. Fast jag är fortfarande sjuk, och det är ju lite jobbigt.... :( Jag skulle egentligen gått ut idag med tjejerna, men jag tror inte det blir så eftersom jag fortfarande mår skit. Ahhh, kan det inte gå över snart?! Så idag blir det nog bara att ta det lugnt och sen är det middag hos min mormor kl 16. Sen får vi se vad som händer ikväll =)

Det gick bra på brukshundsklubben igår i alla fall. Fast alla frös som fan så vi slutade tidigare. SKÖNT =)

Nej nu ska jag nog gå och lägga mig igen (märks att jag är sjuk, jag sov 10 timmar inatt och fortfarande trött som en griiiis!)

Pusshej :)



image91

Gammal bild på mig, gick i 9an tror jag :P

Saknar...

Det dåliga med att vara tillsammans med någon är den ständiga saknaden faktiskt.
Jag saknar dig snuff, även fast jag träffade dig imorse.

Kom hem.

Nu börjas det :)

Ja snart ska jag iväg på mitt första pass på brukshundsklubben. Lydnad klass 2 denna gången (lite svårare än ettan med tävlingsinriktning). Det ska bli spännande. Gaston kommer vara hypernervös som vanligt, men det brukar lugna sig efter ett tag : )

Ihh snart ska vi tävla baby!

image89

Kan inte låta bli

Nej, jag kan faktiskt inte låta bli att beundra honom - Jonas Erik Altberg A.K.A Basshunter.
Jag vet att "Boten Anna" är en sommarplåga, och en kass låt utan tvekan, MEN hur mycket påminner den inte om den underbara sommaren? Och "Now you're gone" är faktiskt riktigt, riktigt bra.

Visste ni förresten...

- att "Now you're gone" toppat Englands listor i 5 veckor i rad (Det är bara Abbas "Dancing Queen" som toppat listorna längre av alla svenska låtar)
- att jag satt brevid Basshunter i Göteborg för 2 årsedan och att han där uppträdde med sin "DotA" (och hans tjejkompis sa att jag hade fina bröst, hon va full.. men ändå)
- att han har Tourettes syndrom och att han aldrig haft det lätt i skolan och kommer sedan från ingenstans - gör en låt på skoj, och blir stormkänd och stormrik.

All heder åt Altberg!


image88

Men åååh, fattar ni inte eller?!

Jag blir så JÄVLA trött på folk, rent ut sagt, som säger... "neeh.. åh.. du är ju smal, du ÄR ju INTE överviktig"
Nehe... ok?? Kvinnor ska ha mellan 20-30 % fett (och jag VET det, jag har skrivit om det!!). Jag har 33 %.

Ni får räkna själva.

Jag mår kasst.

Jag måste erkänna att jag bröt ihop fullständigt igår. Totalt nergången var jag, och är ganska nergången fortfarande. Tur att jag har min älskling som stöttar mig i alla lägen :)

Jag vet inte om jag ska till skolan idag. Mår inte bra, varken fysiskt eller psykiskt. Orkar inte med någonting längre känns det som. Fast det var lite kul imorse när jag läste min insändare i tidningen =)

Så idag blir det nog bara att slappa och "fira" att det blivit påsklov.. Inte så mycket att fira iofs, som sagt... Ingenting känns kul längre.



Var man inte anorektisk innan, så blev man det nu.

image87

Vill tillbaka!! Fan vad snygg jag var - förutom i ansiktet då HEH.

Fy fan...

Idag har jag och tjejerna varit på en sk. tanitamätning (man ställer sig på en våg som visar hur mycket fett man har i kilo och procent, samt hur mycket vatten och fettfri massa man har i sin kropp)
Jag hade alltså gått upp 2 kilo i fett.

All this shit for nothing???
Jag förstår inte vad jag gjort för fel... jag har knappt ätit något onyttigt alls, förutom på helgen någon gång, men vem gör inte det liksom? Annars har jag ändrat mina kostvanor helt och hållet till det positiva och jag har tränat minst 5 gånger i veckan.
Innan projektarbetet åt jag godis nästan varje dag och drack alkohol mycket oftare. Jag tränade bara 2-3 gånger i veckan.

Är det någon vettig själ som kan svara på varför det har blivit såhär?
För det finns inte ord för hur dåligt jag mår.

Så nu måste jag alltså gå ner i vikt, minst 2 kilo - helt ända ner till min idealvikt (58 kilo).
Så nu ska ni få följa min viktnedgång här i bloggen - dels för att jag inte kan fuska då, dels för att det är mer peppande och lite mer press på mig.


Usch, jag äcklas av mig själv.
Tror ni jag känner mig sexig eller?
Vem fan vill ha sex med en flodhäst liksom?

Nej, nu blir det fan rökning och godis varje dag - det är tydligen bättre än att vara sund.


Meningslös dag!!!

Åh, vad jag hatar att vra sjuk. Finns inte mycket som är värre :(
Idag har jag hunnit med att fixa lite musik, skriva en insändare (mahah, hoppas det kommer med) och göra vid mig. Det kändes konstigt att klä sig i vanliga kläder och att ha smink. Har ju inte haft det sen i lördags (!).

Imorgon är det "the moment of truth"... Jag ska nämligen se hur många procents fett jag har i min kropp efter att ha gjort vårt projektarbete i några månader nu. Herregud.. jag tror fan det har blivit mer ;P

image86

Här har ni henne - fettotösen ;)

Alltså..

Vilka är ni som läser egentligen? Jag förstår inte det riktigt och jag vill veta :)
Kommentera och berätta vetja :)

Jag har ganska många läsare, och så intressant är jag väl inte?
Jag antar att det är många som känner igen mig från min "gamla tid" när jag syntes mycket i media, men då såg jag ju inte alls likadan ut så jag förstår inte hur folk kan känna igen mig i så fall.

Nej, tillbaks till mitt kentlyssnande.
Ciao.

Godmorgon :)

Godmorgon i alla fall : )
Jag har skitont i halsen och kan därför inte svälja (jag ligger och spottar i ett glas.. nice?). Idag blir det bara vila en massa :) Och sen blir det att åka hem till pappa för sen kommer älsklingen så ska vi mysa och kolla på film :)<3


Kyss :)

image82

(och en lite fjortisbild där också ja ;))

Anna Pihl

Verkligen skitbra serie. Se den! Måndagar 20.00 på kanal 4.
Åh, varför måste det alltid sluta när det är så spännande?

image81

Anna Pihl och hennes son Mikkel.


Jag lekte lite idag ;P

image77image78
image79 image80


Kul va? ;)


Mitt livs största fynd, typ.

Ville bara visa ett linne jag köpte på Aima för ett tag sen.
Gissa vad det kostade? 9 kronor.
Ja, ni hörde rätt. NIO KRONOR.
Ordinarie pris: 49,50 :-

 
Jag hade till och med kunna köpa det för ordinarie pris.
Tänk det linnet på en (förhoppningsvis) solbränd kropp.

Mums, vem kan motstå det? ;)

När man har tråkigt..

STEG 1:
Namn: Hilma Kajsa Filippa Lindenbjär Knutsson
Födelsedatum: 6 Juli 1989
Födelseplats: Malmö
Bor: Kristianstad
Hårfärg: Ljusbrun
Längd: 167 cm
Ögonfärg: Ljusgröna
Skostorlek: 36-38
Höger eller vänsterhänt: Höger
Stjärntecken: Kräfta



STEG 2:
Skor som du bar i dag:
Har inte haft på mig några än så länge
Dina svagheter: Hmm.. Svartsjuka, kort stubin
Rädsla: Sjukdom hos mig själv eller inom familjen
Målsättning: Just nu? Gå ner några kilo till studenten så jag kommer i min klänning



STEG 3:
Första tanke när du vaknar:
Ehh... fy fan...
När du somnar: Mmmm... gäsp.



STEG 4:

Pepsi eller Coca Cola: COKE!
McDonalds eller Burger King: Mcdonalds!
Adidas eller Nike: Adidas
Lipton ice tea eller Nestea: Lipton
Choklad eller vanilj: Choklad



STEG 5:
Svär du:
Ohhfan.
Sjunger du: All the time, det är som rehab för min själ.
Duschar du varje dag: Yes
Gillar du skolan: Sometimes...
Tror du på dig själv: Nej, för lite skulle jag vilja säga.
Kommer du överens med dina föräldrar: Det händer ;P



STEG 6:
Har du under den senaste månaden:
Druckit alkohol:
Ja
Rökt: Ja
Shoppat: Ja
Ätit en hel ask müsli: Nej
Ätit sushi: Nope, hatar sushi
Stått på scen: Nepps
Skejtat: Neeeeeej.
Bakat: Nepps
Stulit något: Nej?



STEG 7:
Har du någonsin:
Däckat eller varit jättefull:
Haha, jodå
Blivit kallad hora: Japps
Blivit nerslagen: Ja



STEG 8:
I framtiden..
Namn på barn:
Our secret
Hur vill du dö: Gå och lägga mig på kvällen och aldrig mer vakna
Vad vill du bli när du blir gammal: En glad gammal tant som leker med barnbarnen dagarna i ända =)



STEG 9:
Antal människor du skulle ge ditt liv för:
3-4 stycken
Antal CD-skivor du äger: HAHAHA... det skulle ta mig år och dar' att räkna.
Antal piercings: Inga, om man inte räknar med örat
Antal tatueringar: ZERO
Hur många gånger du varit med i tidningen: Ganska många gånger
Antal saker jag ångrar: Haha, herregud...


Shit :S

Läsarantalet gick upp skitmycket igår. Vad kul =) Vad tycker ni om min header? Är den inte sexig? Haha.. nej ganska ful, men den är inte färdig än. Den ska ju vara roligare än så. Men den får vara där tills den nya är färdig =)

För övrigt så var jag inne på Djportal nyss och såg till min förvåning att jag håller mig kvar på topp 100 - är på plats 79 nu, men kommer säkert gå ner till 200 innan året är slut. Ganska bra får jag säga, jag som inte spelat på jättelänge.

Nej nu ska jag ta tag i mitt liv och plugga lite (blä...) och knarka Ipren.

C i a o : )


image71

Godmorgon

Jag höll på med bloggen jättelänge igår och USCH vad jag hatar dessa kodmallar och grejer, det vill ju inte funka.. Men nu vet jag nästan hur jag ska göra i alla fall :)

Gick inte till skolan idag, har jättehög feber och mår jättedåligt. Har typ sovit max 1 timme inatt också. Så nej, ingen skola, men imorgon blir det förhoppningsvis om jag känner mig bättre och inte har någon feber :)
Så idag blir det fixa med bloggen och plugga lite samhälle :)


Puss på er

image58

Vi bjuder på den förresten.

Bloggdesign?

image46


Får det lov att vara en bloggdesign kanske?
Var med och tävla här = http://cigaro.blogg.se/1205694674_tvling.html#comment

(Länkfunktionen funkar inte idag... weirdo..)

Sådärja...

Efter ett jäkla trixande har jag äntligen fått ordning på min profilbild - lite större, lite snyggare. Ska byta snart dock. Håller på  med en asfin bloggdesign, men det tar lite tid.. är inte så jättebra på att fatta datorer och program och sånt :P Men det ska nog bli bra snart :)

L I S T A

1. När gick du upp idag?
11.00

2. Diamanter eller pärlor?
Pärlor

3. Senaste filmen du såg på bio
Kommer inte ihåg just nu...(jag ser på bio ganska ofta) 

4. Favorit-TV- program?
LOST

5. Vad åt du till frukost?
2 bullar + äpplejuice

6. Vad är ditt andranamn?
Hilma + Kajsa

7. Din favoritmat?
Gorgonzolapasta

8. Vilken mat gillar du inte?
Fisk

9. Favoritchips?
Sourcream&Onion

10. Vilken är din favorit-CD för tillfället?
Ice Cube - Lethal Injection (igår, idag, imorgon...)

11. Vilken bil kör du?
Mammas och Pappas - Renault eller Ford

12. Favoritmacka?
Mjukost

13. Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med?
Fjortisbeteenden

14. Vilka är dina favoritkläder?
Leggnings med någon soft tröja, eller jeans och kofta (typ vanliga grejer)

15. Om du fick åka vart du ville på semester?
Spanien, eller kanske någonstans i Afrika?

16. Favoritklädmärke?
Hmmm.... Lite mindre finare: H&M Divided. Lite mer fint: AA eller Soho, tror ja.

17. Var vill du dra dig tillbaka?
Huh?

18. Favorittid på dagen?
typ 21.00

19. Var är du född?
Malmö

20. Vilken är din favoritsport att se på?
Friidrott och Hästhoppning

21. Coca Cola eller Pepsi?
Coke is the shit!

22. Fotboll eller ishockey?
Ishockey (roligare, mer action).. sen är det ju söta pojkar när man kollar på fotboll, allt har sina fördelar...

23. Är du en morronmänniska eller nattuggla?
Nattuggla

24. Pedikyr eller manikyr?
Manikyr

25. Några spännande nyheter att berätta för oss?
Ja, men den stora nyheten är hemlig än så länge. Snart får ni veta...

26. Vad ville du bli när du var liten?
Veterinär

27. Bästa barndomsminnet?
Vet i fan

28. Varit i Afrika ?
Nej men jag vill :D

29. Nånsin rullat in någon i toapapper?
Ja, Jemsie haha

30. Varit med om en bilolycka?
Japps

31. Favoritdag i veckan?
Fredag

32. Favoritrestaurant?
Bar-B-Ko

33. Favoritblommor?
Eh..

34. Favorit-snabbmatsrestaurant
Subway

35. Äger du en cykel?
Japps

36. Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?
Va?

37. Läggdags?
Idag? Vid 22 kanske

38. Vad lyssnar du till just nu?
Ingenting

39.. Favorit färg
Svart

40. Hur många tatueringar har du?
Inga än så länge :)


Helgen

Fredag: Jag var i skolan som vanligt och sen stack jag hem och vilade lite. Efter det stack jag till friskvårdshuset och tränade lite styrketräning, vilket inte gick så bra. Kände mig otroligt seg. På kvällen kom Caroline, Louise och Sara och vi åt en god middag tillsammans med Pappa + Eva (hans sambo för er som inte vet det). Sedan gjorde jag vid mig och vi drack vin och sen stack vi ut. Vi gick först till Hessle men där var typ 3 personer eller något, så vi stack då till Boombar och där var inte heller någon, inte ens någon personal. Vi tänkte sno lite sprit alla flaskorna bara stod ju där), men vår moral tog över så vi gjorde inte det. Duktigt va? ;) Sedan stack vi till Grand och fick en stämpel och sedan till Hessle där jag tog några shotar. Allt som allt var det en väldigt nice kväll. Dagge och Carro sov hos mig, bra sällskap är ju aldrig fel :)

Lördag: Jag gick upp klockan 8 och gjorde vid mig för att sedan sticka till brukshundsklubben med vovvarna och det gick bra tyckte jag :) Lite halvbakis som jag var (tror jag iaf, jag blev ju sjuk sen) slafsade jag ner en korv och lite dricka och tackade sedan för mig. Jag sov sen i bilen och trodde typ att jag sovit flera timmar när jag vaknade. LOL.
När jag kom hem stack jag ut en runda med bilen och till el-giganten. Alltid kul att kolla rundor där :) Sen gick jag en runda med Micca, Lion och Belker. Det blev en bra runda på typ 1,5 timme tror jag det var :) SKÖNT! Men som sagt så hade jag 38,8 graders feber så jag var helt död hela dagen/kvällen.

Sen på kvällen gjorde jag vid mig och stack till Dagge där vi hade huset för oss själva. Vi gjorde en skitgod middag (vi kan om vi vill!). Jättegott och jättemysigt var det :D<3 Sen kollade vi på melodifestivalen (FAN ATT PERELLI VANN, JÄVLA KÄRRING!). Efter det stack vi till videomix (hemmakväll!!) och hyrde en film som var skitdålig faktiskt och lite godis. Sen somnade vi i varandras armar och det är fan det bästa som finns :)

Söndag: Vaknade med jättejättejätte halsont och sjyhög feber. Satte mig i bilen och körde Dagge till hans gamla jobb där han skulle skriva på papper och sedan körde vi hem igen. Efter det cyklade jag hem och nu sitter jag här och funderar på om jag verkligen ska göra samhälle.. jag mår asdåligt och vill bara sova. Helvetes också. Vill inte vara sjuk!

Så idag händer det nog inte så mycket.. ska bara vila och kanske göra lite samhälle... BLÄ för söndagar, särskilt när man är sjuk... :(


Bilder från i fredags (man har kul när man är lite berusad?)

image38

image39

image40

image41

image42

Ja, bilderna talar för sig själva.



LOL

Gissa vad som hände efter att jag skrivit mitt inlägg? Jo jag går och lägger mig igen och vaknar inte förrän 09.55 och jag skulle vara i skolan kl 10 men jag hann dit till 5 över så det gick ju bra ändå :)

Fick hem mina provsvar från sjukhuset nyss och det såg väldigt bra ut :) Jag hade sänkt det onda kolesterolet och förbättrat det goda. Es Perfecto.

Nej det blir vårdcentralen sen kl 16 och sen efter det blir det nog inte simning, sen ut ikväll.

Puss


Uppe i ottan

Jag ställde klockan på 07 (!) för att jag skulle kunna gå upp klockan 8, men vad händer? Jo jag somnar om och vaknar istället klockan 8 (tänk om jag hade vaknat vid 12!!!). Jag börjar inte förrän 11.20 men jag måste plugga lite religion nu på morgonen innan provet. Usch vad nervös jag är. Jag kunde inte ha pluggat mindre alltså... men men, vad gör det om hundra år?

Efter prov och alla andra obehagliga upplevelser denna fredag så ska jag hem och gör vid i mitt rum lite (bombnedslag!!!) och sen ska jag nog simma lite tror jag. Har ju hoppat över träningen nu 2 dagar i rad p.g.a tidsbrist... blää. Sen ikväll är det ju dagens höjdpunkt - utgång med girlsen :) Härligt!!!

Nej nu blir det råplugg utan dess like.

KÖSS! <3




BTW - Micca, Känner du igen dig? Jag hittade nyss en massa bilder från den kvällen, HAHA det var SJUKT! :D


Clinique

Clinique är mitt absolut favoritmärke när det gäller smink och hudvård. Det finns absolut inget bättre, inte vad jag har testat iaf.

Jag använder Clinque's Bronze Powder (Sunkissed)

image35
Helt underbar produkt - det bästa jag någonsin provat, och jag har provat en hel del :)
Jag skulle inte överleva utan det en sekund. Ett litet minus för att det är så dyrt, ca 349 :- (På Åhléns iaf), men det är verkligen värt det! Testa! NU!

Deras tre-stegs hudvård är också grymt bra (men väldigt dyr den också). Man känner sig jättefräsch efteråt. just nu använder jag lite mer budgetalternativ eftersom jag redan har ganska bra hy, men när jag är äldre (och rikare) ska jag definitivt börja använda den igen. Kärlek.

image36


Så alla tjejer som aldrig testat Cliniques produkter, gör det nu! Ni kommer inte bli besvikna.

Skjut mig och häng mig samtidigt!!!

Ni anar inte hur stressad jag är. Det är lika jobbigt som att ha kräksjuka, maginfluensa, rethosta, diarré, snorig näsa och öroninflammation. SAMTIDIGT!

Jag har nyss suttit och skrivit en jäkla massa loggböcker och jag gjorde det snabbt som fan så de blev ju säkert inte särskilt bra, men men det är bättre än att inte lämna in dem alls. Sen skriver jag just nu på en text om vatten, jävla vatten vem fan bryr sig om vatten, AHHR?!

Allt detta idag + att jag har religionsprov imorgon på hinduismen & buddhismen som jag ska sammanfatta och lära mig allt tills imorgon? HOW FUN?! Jag skulle egentligen tränat idag eftersom jag hoppade över igår, men nejdå.. det hinner jag ju inte. HELVETE också.. ahhr, jag blir så arg. VARFÖR har jag inte mer självdisciplin än såhär? VARFÖR?!

Nej nu ska jag dränka mig i skolarbetesbajs. Ska bli så skönt den 1 April när Projektarbetet är över. Det kommer typ vara min lyckligast dag, till och med lyckligare än studenten.

Over n' OUT!

Ny telefon :)

Ja, nu har jag ny telefon igen. Jag byter telefon som andra byter trosor tyyp. Vet inte vad jag gör med dem, men på ngåto sätt så går dem alltid isönder. Skitjobbigt. Denna ska fan hålla, ska vara jävligt rädd om den nu!

Det är en W580i och jag valde en grå istället för rosa. Ni som känner mig vet att jag inte är speciellt "rosa" av mig höhö :) Den är skitsnygg iallafall och har en massa hightech funktioner :) Det finns musikigenkänning på den (tydligen), så man sätter den intill en hötalare så letar den upp vilken låt det är. Jag läste iaf på internet att den har det men jag har inte hittat själva funktionen i telefonen än. Får leta vidare sen.

Den har även en funktion som heter "träning" (som passar mig utmärkt!). Finns inbyggd stegräknare och en annan funktion som heter "löpning" - den mäter kalorier och distans och sånt. Fräckt. Fast jag vet ju iofs inte hur bra det stämmer, men men :)

image32

Fruktansvärt...

http://tidigmamma.blogg.se


Och ni säger att det finns en Gud? Som dessutom är GOD och ALLSMÄKTIG?!
"Det finns en mening med ALLT" - säg det till mamman som mist sitt barn.


Orka religion och religiösa människor.
Jag står fan inte ut.

AJ!

Imorse när jag vaknade var mitt vänstra öga helt igensvullet och gjorde ont som fan, ingen aning om vad jag gjort. Såg ut som jag blivit knockad ggr 5 i första ronden. AOOCH! Nu är det inte särskilt svullet längre, men det gör fortfarande ont :S

Sen har jag ju fastat idag hela dagen fram tills jag kom hem vid 15-tiden (från klockan 22 igår), detta eftersom vi skulle ta prover idag på sjukhuset (och då är man tvungen att fasta). Shit vad jag har varit hungrig hela dagen. Nu har jag slängt i mig massa mat i alla fall så nu mår jag bara illa, haha.

Ikväll blir det plugga religion+spinning 60 minuter. Efter det så kommer min älskade hem till mig och sen drar vi till banken vid nio-tiden för att kolla på fotboll och käka :) MUMS!

Sen vill jag bara påpeka: Hunden (valpen alltså) som jag lagt in bild på där nere är bara ett exempel på hur en valp av den rasen kan se ut, det är alltså inte min, utan bara någon jag hittade på en hemsida. Och nej, jag ska inte ha en sådan hund (tror jag). Jag har ju redan en sån :) Fast vuxen.

GRATTIS!

Grattis till min Gaston som blev pappa igår till en liten gosse :) En JÄTTESTOR Gosse är det tydligen. Vi ska åka och titta på honom denna veckan eller nästa :) Igår var det ju den 9e Mars - alltså föddes den lille valpen på samma dag som Nellie skulle fyllt 15. Ödet där ja :)


Glömde ju skriva om Nellie igår på hennes 15 årsdag.
R.I.P Measureman's Nellie
1993-03-09 - 2008-02-19

 Så är det alltså. Mycket med hundar nu för tillfället. Kursstart på brukshundsklubben på lördag 10.00 och sen är det tävling i Maj också :) KUL :D:D:D

image31
Ungefär såhär kommer den lilla sötnosen se ut om några veckor. SÅ SÖÖÖÖT <3

Måndag igen....

Usch och fy för denna dag, det säger jag bara. Sjukt lång och tråkig.
Fast det var kul med boxercise på gympan idag, hähä :) Skulle egentligen tränat styrka idag men jag orkade inte för jag var sjukt seg när jag kom hem, men nu har jag redan rört på mig idag så det behövs ju inte :)
Var ute med mina doggs nyss och postade en massa brev (jobbansökningar), har sökt sjukt många nu, hoppas jag får något av dem!

Idag ska jag plugga religion och sen kolla på Anna Pihl klockan 20 :) Tummen upp för den serien. Blä att jag missade förra gången.

Topplista, serier (ojojoj, vad svårt)

1. Sex and the city
2. LOST
3. Prison Break
4. The O.C.
5. Cityakuten
6. Scrubs
7. Vänner

Sen kom jag inte på fler som jag tycker om, HAHA.. jag gillar serier med andra ord :)

Bilder

Min fina studentmössa :)





Jag och min älskade Gaston.
We love eachother :)
Bild nr 1: "Vadå? Det är väl inte jag som tagit den strumpan?"
Bild nr 2: "ohno... BUSTED"

Godmorgon!

Vaknade redan 9 idag - vad har hänt med mig? Jag som brukar kunna sova hur länge som helst, men inte idag. Det var ju iofs ganska bra för jag har en del att göra känner jag. Idag har jag skickat lite jobbansökningar och städat mitt rum. Ska antagligen springa sen om jag orkar och sen ska jag till Ö&B med mamma för att köpa lite grejer till vovvarna - leksaker och shit. Behövs när man har en bebis i huset (och en som tror han är bebis). Sen ska jag nog vara med Daggelito en liten sväng också. Kärlek såhär på en söndag behövs. Örk, hata söndagar. Skulle nog behöva plugga lite religion också, sjukt kass på hinduism och buddhism.

Snart är det i alla fall över, kan inte fatta att jag inte ska plugga sen på en hel sommar. Härligt eller vaad? :D

image21

Gaston saknar sin Nellie :(

Det lilla som räknas...

Melodifestivalen som sagt. Stort grattis till Sibel som kammade hem en finalplats till meritlistan. Congrats! Sen var det ju lite tufft att Nordman slog ut Carola ;) HAHA. Där fick du! :D

Efter melodifestivalen gick jag ut till hundarna och sov lite - så himla mysigt. Belker och jag i en trång korg (Gaston tyckte jag var jobbig så han låg själv i en korg). Sööööööta :) Som sagt, det är det lilla som räknas. Makes me happy :)<3


Nu börjar jag plötsligt längta till sommaren.


Älskling, mitt hjärta klappar för dig.

Ippa om; abort

Vad är det med det här ämnet egentligen? Är det för att det är så känsligt som alla pratar om det?

Såhär är det, alla jävla republikaner i USA, alla jävla kristna extremister (som är säger att Gud har skapat oss med en FRI vilja) - VI SKA SJÄLVA FÅ BESTÄMMA NÄR VI ÄR REDO ATT BLI FÖRÄLDRAR.
Så kommer det givetvis kommentarer som - "Varför använder du inte kondom då?". Eh... har ni någonsin varit ung och dum (inte nödvändigtvis ung, alla människor gör misstag oavsett ålder)?
Alla som någonsin haft sex (och gillat det) vet att i stundens hetta är inte kondomen det första man tänker på - utan personen man ligger med och vad som ska hända här näst. Det är inte alltid förnuftet visar sig när det borde göra det alltså.

Förstå mig nu, jag tycker inte det är moraliskt rätt att folk gör abort om och om och om igen, men deras idioti ska inte få straffa andra människor - ALLTSÅ ska vi ha fri abort. Ett misstag behöver inte vara en gång, två gånger eller tre gånger - utan vi gör misstag om och om igen.

Vi är inte mer än människor.
Så är det.


Hingstvisning@tullstorp

Ja, för det har vi varit på idag. ÅH vad fina alla hästar var - och för att inte prata om stallarna där :) Så sjukt nice ställe. Där hade man inte tackat nej till att bo nej :)


Briar är ju såklart kingen och såååå fin är han.
Hästen är fan det finaste djuret i världen.

image20




Annars är allt lugnt. Vi var på en fest som var ganska död. Eller ja, kan det bli roligt när man är chaufför? Nej...
Somnade typ vid halv ett - Liv???



Förresten..... så vet jag en hemlighet. En speciell händelse kommer äga rum.... snart :) och det är inte studenten jag talar om? Nu blev ni allt nyfikna va? ;)

ÅÅÅH!!!!

Te har blivit mitt nya beroende nu när jag inte får äta något onyttigt (fram tills studenten och kanske med undantag för påsken). Men te är ju inte fy skam det heller, inte lika gott som godis dock.

Tror ni det har gett resultat? Jajemensan :) Det har det faktiskt - kanske inte lika mycket som jag skulle vilja buuut still.

Min blogg är btw väldigt ojämn. Ena dagen är det runt 200 - men som igår hade jag bara 9 (9!!) besökare. What's wrong? Är den SÅ tråkig? Jag vet att den kanske inte är så jätterolig men jag hoppas på ett rejält uppsving SNART!

KÖÖSS

Så var det torsdag!

Ganska meningslös dag - förutom att vi gjort en massa tester med projektarbetet, skönt att ha börjat med det :)
Sov i 3 timmar när jag kom hem. Är konstant trött hela tiden, ett tecken på att pollen-säsongen har börjat. Usch och fy, en sommar till sen ska jag börja med kortison-sprutor. Lika bra det. Mår ju bajs på sommaren. Usch och bläää.

Nu har jag varit och tränat Aerobic - gick dåååligt. Stegen satt där, men jag sträckte hela insidan av låret. Osså har jag jätteont i benhinnorna. Nu blir det knarka liniment som gäller - och simma istället för att springa.


Nu ska jag äta kotlett med fullkornspasta + bearnaisesås. SÅÅÅ GOTT!

Äntligen min lediga onsdag :)

Ja som de flesta vet så är jag ledig på onsdagar - så jävla fint :) Fast nu för tiden när man har så mycket att göra brukar det mest bli skolarbete på dessa dagar, men det gör ingenting Allt är bättre än att vara i skolan känns det som :)

Idag blir det att göra klart min svenska sammanställning som ska vara färdig imorgon, sen blir det biologi-plugg med Caroline och sen träning på friskis och svettis :)

WIHU

Irriterad och besviken!

Alla som känner mig vet att jag är mån om mitt utseende - äter inte allt föt onyttigt och tränar mycket. Dessutom har jag+2 kompisar ett projektarbete som går ut på att vi ska försöka förbättra vår hälsa.

Trots detta väger jag nu mer än någonsin och jag kommer inte i min balklänning längre (!) Jag tycker inte att jag behöver gå ner i vikt, men nu blir jag så illa tvungen. Måste ju för fasen komma i min klänning.

Usch och fy. Det är orättvist det här med genetiken.

image19


Tankar; studenten...

Ja, snart är den här. Förmodligen en av de bästa dagarna i mitt liv :)
Det börjar kännas nu - det blir soligare och soligare, varmare och varmare. Vi har fått våra studentmössor med tillbehör, balklänning är köpt, det börjar snackas om huruvida vi ska klä oss och vilken mat vi ska bjuda alla släktingar och vänner på.

Det kommer bli SÅ kul!

Sen har vi ju dessvärre alla negativa följderna.
Folk flyttar - hallå... lämna mig inte?
Jag måste ta tag i mitt liv... jag flyttar kanske?


Jag kommer aldrig mer gå i gymnasiet.
Det är fan sorgligt.

Ippa om; preventivmedel

Jag är lite av en expert inom ämnet - har provat det mesta vad gäller preventivmedel. Kondom (ja, tyvärr har jag provat det...), P-piller, Minipiller, P-spruta, Spiral och även det senaste tillskottet - P-ring (Nuvaring)

Och vad tycker jag om dessa metoder då?
Kondom
Hallå... jobbigt eller? Man har ju redan börjat tänka på morgondagens prov innan den kommit på. SUCK! Bra för människorna i Afrika, men för oss "västerlänningar" som har goda möjligheter att få testa på andra metoder finner jag det helt onödigt. Givetvis bra för de som inte har någon partner (för äckliga könssjukdomar vill vi inte ha!!!)

P-piller
Bra de första månaderna eftersom jag inte glömde att ta dem. Efter en lite längre tid tog jag dem ungefär varannan vecka. Viktuppgång och humörsvängningar fick jag på köpet. Fast min mensvärk försvann nästan helt och även mängden blod under perioderna.

Minipiller
Samma som ovan, inte särskilt mycket bättre faktiskt.

P-spruta
Tog jag bara en gång eftersom jag tyckte tanterna på ungdomsmottagningen var helt dumma i huvudet. Försök befatta er med dem en gång i kvartalet - och jag lovar er... ni har aldrig varit med om något mer tröttsamt.

Spiral
Guds straff till människan. ONT ONT ONT vid själva insättningen. Inte nog med det... de hade satt den fel och fick därför ta ut den och sätta in den en gång till. Jävla inkompetenta arslen.

P-ring
Nyaste tillskottet :) Vet inte riktigt vad jag tycker än. Den har en tendens till att glida ut ibland och den känns även vid sex ibland (mest för killen dock). Torra slemhinnor och ännu mer viktuppgång har jag redan fått på köpet, även om det bara gått en månad. Annars är den bra. Märks inte alls förutom när den vill ut... men det händer inte så ofta :)



Jag vill egentligen avråda alla tjejer till att använda hormonella preventivmedel (dvs de p-medel som påverkar din kropp hormonellt) eftersom man generellt inte mår särskilt bra när man använder dem, och det är inte bra för kroppen heller även om man inte har några speciella symtom.

Nej usch... kom på ett preventivmedel för killar istället. Det är dags för dem att offra sig lite. Jag menar herregud vi ska pressa ut en unge genom det allra heligaste (som typ aldrig blir sig likt, säger dem) och ha ont i ryggen i 9 månader innan dess. Forskare - wake up!

P A N I K !

Hjälp... jag kommer inte i min balklänning längre som jag köpte för... 1 månad sen?
Nej nu blir det fan deffa som gäller, och inte lika mycket styrketräning (jo, man sväller av det också har jag märkt).

F U C K !

Söndag

Helt otroligt vad dessa söndagar kan vara tråkiga. SUCK!
Hittills idag har jag bara hunnit äta frukost och springa 6 kilometer med min vovsing Gaston. Det var skönt att springa men det tyckte nog inte Gaston för han la sig ner efter typ 2 km ;P LATMASK!
Snart kommer min pappa+hans fjälla hit så ska vi planera inför min student. Det kommer nog komma en hel del folk. KUL!
Efter att de har gått så ska jag plugga en massa psykologi. USCH OCH BLÄÄÄÄÄÄÄ!

BTW. Är det någon som vet hur man kan göra texten större i inläggen? Sjukt störigt att den är så liiten..

En liten tråkig sak...

Jag har:

[x] Mamma
[x] Pappa
[x] Styvmamma
[x] Styvpappa
[x] Styvsyskon
[ ] Bror
[ ] Syster
[ ] Systerson
[ ] Systerdotter
[x] Mobiltelefon
[x] Eget badrum
[/] Eget rum
[ ] Swimmingpool
[ ] Hot tub
[ ] Gästrum
[x] Dator
[x] TV

TOTALT: 9,5

[x] En säng lite större än normalt
[x] Mer än 4 par skor
[x] Solglasögon
[x] Klocka
[x] mp3spelare/iPod
[ ] En fungerande PS2
[ ] Nintendo Wii
[ ] Xbox som funkar
[ ] Nintendo 64 som funkar
[ ] Gameboy/ Advance
[ ] Gamecube
[ ] Nintendo ds

TOTALT: 5

[ ] Poker-bord
[ ] Basketkorg
[ ] Hockeyspel
[ ] Biljardbord
[ ] Pingisbord
[ ] Fooseball

TOTALT: 0

[x] Nattduksbord
[ ] Stereo på rummet
[x] CD spelare
[ ] Har något klädesplagg från Abercrombie och Fitch eller Hollister/ AE
[ ] Dina föräldrar har gett dig kreditkort/atm kort

TOTALT: 2

[/] Jobb/sommar jobb
[ ] Shoppar minst en gång i veckan
[x] Har dyr parfym
[x] AIM/MSN
[x] Kamera/video kamera
[x] Telefon

TOTALT: 4,5

[ ] Skoter/motorcykel/bil/fyrhjuling
[ ] Gitarr/trummor/basgitarr
[ ] Piano/Keyboard
[x] Något annat instrument
[ ] Varit på en kryssning
[x] Rest utomlands.
[x] Haft en personlig tränare
[x] Dyra smycken
[x] Träffat en kändis

TOTALT: 5

[x] Platt/locktång
[ ] Har varit i en slagbur, som är till för baseboll
[x] Har 1000 spänn på dig just nu
[x] Kreditkort, debetkort eller bankkort
[x] Rest i Europa
[ ] Varit på Hawaii
[x] Varit i USA
[ ] Varit i Asien
[ ] Varit i Australien
[ ] Varit i Afrika
[ ] Varit i Sydamerika

TOTALT: 4

[x] Föräldrarna har bil
[ ] Jet ski/båt
[ ] Husbil/vagn
[ ] Jag har en bil

TOTAL: 1

[x] Hemmagjord mat nästan varje dag
[x] Suttit i en limo
[ ] Suttit i en helikopter
[ ] Äger en videokamera
[x] Egen laptop
[ ] Egen stationär dator

TOTAL: 3

TOTAL SUMMA: 34

1-23 = Ghetto-kid
24-33 = Vanlig
34-40 = Bortskämd brat
41+ = Överklass-snobb

Jag är en bortskämd brat!

Idioter finns det gott om!

Det var någon som kommenterade mitt förra inlägg;
"Fan vad ful du är, inte undra på att du inte lägger in bilder på dig själv så ofta"
Svar: Om jag nu är så ful och dum i huvudet - varför läser du då min blogg? Och jag gillar inte att ta bilder på mig själv, that's it. Jag kanske inte tycker att jag är så jävla snygg men många andra gör det och jag får ofta komplimanger för mitt utseende, så jag vet att jag inte är ful i alla fall.

Jag har inte världens bästa självförtroende, men ibland tänker jag så;
Va fan gnäller jag för egentligen? Jag har en fin figur med kvinnliga former, är inte tjock, har platt mage och fina runda bröst och allt är i rätt proportion (förutom brösten men det är ju bara kvinnligt). Min höfter är varken för smala eller för breda, min rumpa är i perfekt storlek och min kille tycker jag är sexig. Vad fan gnäller jag för?

OMG, I look fabolous.


RSS 2.0