Förvirrat tillstånd

Jag vill bli vuxen på riktigt
Ha ett jobb att gå till på morgonen
Ha min älsklings namn på min brevlåda
Jag vill koka mitt eget kaffe
Handla min egen mat
För att så småningom
Se mina egna ungar springa runt
I mitt hus
Med två ringar på mitt vänstra ringfinger

Men samtidigt
Så vill jag sätta livet på "hold"
Så att du och jag kan vara
Precis där vi är nu
Lyckliga

Så att vi kan sova
Till klockan två på eftermiddagen
Festa hela natten tillsammans
Skriva nasty fyllesms
Älska en massa ibland
Hålla handen en hel kväll
Utan någon som stör
Spelar ingen roll hur, var eller när
Men bara vara som vi vill
Leva i nuet
Utan att behöva tänka på någon annan
Än oss

Godnatt Sverige

Det har varit en skön ledig dag
Mest suttit och gjort ingenting
Och sovit
Och förberett mig själv inför mittbedömning imorgon
Vissa punkter är osäkra
Men så är det
Har bara varit där 13 dagar än så länge

Nu ska jag bädda ner mig
Kanske kolla på något program på datorn

Annars hörs vi imorgon
Så får ni se hur "domen" löd ;)

Puss&Kram
//Ippa

Hela världen...

Japp, nu känns det som att hela världen rasar samman...

Jag ska städa mitt rum sen fixa lite skolgrejer inför imorgon... sen förhoppningsvis träning ikväll.

Ippa


Time to go

Gårdagen var nice med mycket vin och skratt :) Slutade på Grand tillsammans med Maria. Ska tilläggas att vi var typ 10 personer innan dess men 8 pallade inte trycket ;)

Haft en bra morgon som liknar palliativ vård. Mat och en massa vätska är det enda som gäller :) Nyss kommit hem till mamma igen... ska duscha och göra mig lite fräsch innan det är dags för att dra och kolla när hjärtat spelar boll.

En jävligt tråkig sak som hände... killen som bodde där vi förfestade hade sedan gått in på min spotify (eller ja, jag lämnade den inloggad... tänkte att... det är liksom 2011... man behöver la inte logga ut?) och tagit bort alla mina listor (cirka 10.000 låtar totalt) sen gjort en ny och tom lista som heter "Fuck you". Den dagen jag får tag på honom... inte för att jag är farligast i världen men han vet nog inte vem han leker med. Är jag arg så är jag RIKTIGT arg.


Näh, dags för en varm dusch!
//Ippa

Jaaadå

Kvällen igår spenderades med Maria
och smörgåstårta till frukost imorse
Det va den "5:an" haha
Men det tar vi igen i veckan

Ikväll är det partaj som gäller
vi ska rocka k-town
och visa vilka det är som bestämmer

Sen imorgon ska jag kolla när baby spelar fotboll
Hoppas han gör mig stolt ;)
Sen för övrigt bara vara bakis hela dagen
och äta god middag hos mamma

Ha det gött!
//Ippa


Femman äntligen nådd!

Jag kan numera stolt berätta att min vikt inte längre börjar på en 6:a. Sjukt nöjd och stolt! Tack viktväktarna, ni är verkligen bäst i världen!

Nu tar vi ledigt

Japp nu tar vi ledigt i 4 dagar från praktiken. Ska bli jävligt gött. Behöver smälta allt och vila upp mig lite. Ska in i badrummet snart och ha en riktig SPA-stund för mig själv innan jag ska bege mig hem till min pojkvän. Det blir månadens vaxning idag och det tar riktigt lång tid. Jag har vaxat i så många år nu att jag bara behöver göra det en gång i månaden, ibland mer sällan. Sjukt skönt. Ibland får jag raka mig akut och då skär jag mig ALLTID. Fattar inte hur alla orkar med rakning. Sliter på huden som fan med :(

Ska i alla fall till maxi senare med älsko och storhandla. Sen ska vi laga ihop något gott. Längtar riktigt mycket efter mat, har bara ätit en bulle och en semla idag. Jag som hatar semlor. Men det var riktigt gott till och med, det mesta går ner när man är riktigt hungrig.

Puss&Kram
//Ippa

Memories

Minns du när jag skickade ett sms till dig, om att jag äntligen var din? Du svarade och sa att du hade tänkt på mig hela tiden och att allting kändes fantastiskt. Minns du när vi låg vakna i din säng en hel natt? Pratade om ALLT, älskade.... chockade över att det verkligen var på riktigt. Att det tog så många år. Men det är jag samtidigt glad för.

Minns du när vi stod och väntade på spårvagnen efter bion? Jag frös, du höll om mig och jag glömde bort kylan. Lycklig som fan. Jag antar att kärlek värmer även på vintern.


Sovmorgon

Idag fick jag sovmorgon
Gick och la mig kl 23
Sov till 09
Underbart med mycket sömn!
Jag som bara sovit 12 timmar
På 3 nätter innan dess

Nu är jag utvilad
och redo för dagen

Det blir en promenad
och kanske lite plugg
Sen en kvällstur på praktiken

Inatt ska jag sova hos Micca
Kommer bli mys :)

Sen är det bara en dag kvar
Innan jag är ledig i FYRA dagar

Say hallelujah

Goodnightie

Efter 12 timmars sömn på 3 dygn så beslutar jag härmed att jag går och lägger mig några timmar. Annars ikväll blir det bara göra ingenting. Har man tur är det någon söt människa som vill leka med mig. Sovmorgon imorgon också, vilken lyx!

Puss&Kram
//Ippa

Att vara eller inte vara

Läste nyss Blondinbellas inlägg om hennes nya singelliv. Efteråt visste jag knappt om jag skulle skratta eller gråta. Jag kände i alla fall att jag var tvungen att ge lite svar på tal.

Jag kan inte påstå att jag har några vidare erfarenheter av singellivet. Jag har inte varit singel sen jag var 15, och då var det ingen vidare trevlig upplevelse egentligen. Hela dygnet gick liksom åt att hitta en flört till kvällen därpå, och kvällen efter det och sen kvällen efter det. För att inte tala om helgen. Herrejisses. Var man utan kille, ja då var man en riktigt LOSER.

Det är väl inte riktigt så jag ser på det idag. Jag blir däremot lite orolig när jag läser om Blondinbellas syn på att vara singel eller inte. Hon fick uppleva sina livs bästa kvällar tillsammans med hennes tjejkompisar. So have I! Alltså... jag lovar dig Bella... man kan ha hur kul som helst med sina tjejkompisar fast man har kille. Hon har även upplevt att "leva som en man" dvs gå hem med en kille, vakna upp på morgonen och ta sina kläder och dra därifrån innan han hunnit vakna. Visst... jag kan förstå skadeglädjen... it's time for payback guys. Ärligt talat är jag väldigt glad över att det finns tjejer som tar den här rollen. Ippa 1-1 Bella.

Hon har spelat och blivit spelad med. Spela är kul, om man är 17... sen borde man lägga det bakom sig och komma till ro i sitt liv. Ippa 2-1 Bella.

Bella hon har även rest dit hon vill för att hon kan. Jag antar att hon menar för att hon inte har kille. Vet ni vad? Jag ska till Norge i sommar om allt går enligt planerna, vara hemma i cirkus en vecka för att sedan dra iväg ett par-tre månader igen.

För i slutänden handlar det inte om att stanna hemma för en kille. Det handlar om att älska en kille som finns där när du kommer hem igen.

Ippa 3-1 Bella


Som ett knytnävsslag i magen

Livet är inte alls roligt ibland
Ta mig till fredag
3 dagars ångest från och med....

Klockan 6.30 imorgon.

Mår skit

Idag är ingen rolig dag
Min ångest den bara byggs på
Jag ställs inför så mycket
Som jag känner att jag inte klarar av

Jag vill inte mer nu
Och jag känner att hjälp behövs

Låt mig vila i dina armar nu
Då det är den enda platsen jag känner mig trygg

//Ippa


Det är så det är

Ja, då har man ätit.
och duschat
men inte tvättat håret
försöker att inte göra det varje dag
fast jag egentligen vill

blev ingen sömn
för mamma kom hem och gormade
precis när jag höll på att somna

Så det blev liite plugg istället
och snart hem till kärleken

Så kanske man slipper det här jävla syndromet
som jag snart har ett äktenskap med

Ippa

Sunday

Nu var helgens praktik gjord
Skönt som fan att den är över
Nu ska jag bara chilla
Sova lite
Kanske träna en stund
Sen ikväll får vi se om någon vill umgås

Liiiite sovmorgon imorgon
Börjar klockan 9 med case

Ja, nu blir det sova en stund

Puss
//Ippa

Saturday

Upp upp tidigt iväg
Till praktiken såhär en lördag
Tur att dagarna går fort
Annars hade jag aldrig orkat
Lugnt och skönt idag
Och ett underbart väder
Riktiga vårkänslor infann sig faktiskt hos mig

Nu ska jag in till stan och fika med Mim
Sen mysa med Micca ikväll
Ska bli mysmyspys!

Upp tidigt imorgon igen
Och 5 dagar efter det
Men man klarar det
Om man heter Ippa


PUSS
//Ippa

Hej hopp

Ja mina vänner, då var det fredag
Men har inte direkt en helg att längta till
Praktik hela helgen
Både lördag och söndag

Sov hos min pojkvän inatt
Och han är världens bästa
Den enda stunden då jag är 100 % lycklig
Det är när jag är med honom
Och jag bara älskar det

Nu ska jag göra vid mig
För en fika på stan med Maria
Ska bli mysigt och trevligt, japp japp

Jobbigt att alla skriver om sina jäkla jobb på facebook
Känner mig superstressad
Orkar inte ta tag i det
Helst av allt vill jag blunda för det
Plugga i hela mitt liv
För jag vet inget annat

Puss&Kram
//Ippa

Älskar att älska, eller hatar att älska?

Att älska är verkligen underbart

Man kan nog säga att jag är lite kär i kärleken

För jag älskar att kunna ringa någon när som helst

Att kunna höra ett "jag älskar dig" innan jag somnar

Och få en puss på kinden när jag vaknar

Att ligga sked hela natten

Lyssna på någons andetag

Gråta med någon som ofta får en att skratta
Skratta hejdlöst så att tårarna sprutar
Prata om framtiden tillsammans
Känna en trygghet som får vardagen att gå ihop
Ha något att längta till när man kommer hem från skolan
Stunder med honom
Stunder som inte går att beskriva med ord

 

Men samtidigt är det så

Att den man älskar är den enda som kan skada på riktigt

Rädd för att bli lämnad

Rädd för att bli bortglömd

Rädd för att ställa för stora krav

Eller vara för släpphänt

Kanske är det så

Att samtidigt som jag är kär i kärleken

Så finns det stunder då jag verkligen hatar den


Suck...

Jag gillar inte detta. Praktik hela dagen, träning och sedan hem och plugga. Det är verkligen en död tillvaro för mig. Allt går bara ut på att göra nytta. Dessutom är det inte ens någon rolig träning.

Fan jag orkar inte mer nu, låt det hända något kul.
//Ippa

Happy valentines day <3

Mysig kärleksdag idag. Tycker dock inte den är särskilt viktig. Tycker det är betydligt viktigare att man uppskattar varandra och visar varandra vad man känner för varandra, dagligen! Det är så man skapar tillit. Det kan endast uppnås när båda känner att man är den enda. Underbart när det väl upplevs kan jag lova :)
Har varit på praktiken hela dagen. Nu är jag hemma hos min baby och gör smörgåstårta. Ska bli riktigt gott! Ska kanske lägga upp receptet? SJUUUUKT GOTT! =D
Näh, nu blir det allahjärtansdagmys!
//Ippa

I love you

Vi vet alla att den dagen någon gång kommer. Det är ingenting vi går runt och tänker på för det skulle vara för jobbigt. Jag tänker på den dagen när vi är tvungna att ta ställning till om våra husdjur, våra familjemedlemmar, ska få stanna på jorden eller slippa all smärta.

Min hund Gaston har haft problem med sin rygg men jag har hela tiden trott att det berott på överansträngning då det mest utlöses när han varit ute i skogen, varit ute och sprungit osv. Men nu när det kommit så tätt så blev det in till veterinären och röntgen. Det visade sig att han hade förkalkningar mellan några ryggkotor.

Han får aldrig mer ut och springa eller leka mer. Han måste ta smärtstillande varje gång han ska ut och gå. Jaktkarriären är över. Det är frågan vad det är för liv att leva på det sättet.

Vi får se hur det går men enligt veterinären är det en mycket dålig prognos.

Jag älskar dig till månen och tillbaka och jag vill ditt allra bästa.
Älskade älskade knäppgök.

...

Igår var hemskt. Jag kunde inte andas. Jag fick stanna bilen mitt på vägen och vänta på att köra vidare tills jag återfått andan igen. Det är inte första gången det händer. Men en sak är säker... man är helt övertygad om att man ska dö vid det tillfället.

Smärta är subjektiv, även psykisk sådan. Jag har en empatisk förmåga. Jag kan sätta mig in i andra människors situation. För min egen del vet jag aldrig vad jag ska berätta och vad jag inte ska förtälja. Oftast är jag väldigt öppen och väljer mina ord väl.

Allt är från dag till dag. Det har varit bra länge nu, nästan känts som om jag var i himlen. Men vad jag också vet, och vad jag väntat på, är att allt en dag ska bli tusen gånger värre än sist. Som en hård käftsmäll som kommer när man minst anar det.

Jag har inte det värst i världen. Jag har mött människor som fått diagnoser där de har mindre än 6 månader kvar att leva. Folk som i många fall är otroligt positiva och trots smärta och sorg ser varje dag som en gåva. För varje dag är en gåva, men för att uppskatta dem måste man vara nere i skiten ibland.

Jag tror inte jag är ensam om det här och som jag sa innan... så mår jag inte sämst i världen. Jag har ett väldigt bra liv, ett liv som innehåller mycket kärlek. Men psykisk hälsa är en subjektiv upplevelse... och även om det finns folk som varit i samma situation någon gång... så kan de aldrig säga exakt hur jag mår just nu.

Jag ser fram emot en fri helg med vänner och pojkvän. Det får mig säkert att må bättre. Den bästa medicinen <3

Panikångest

Jag har total panik. Jag hatar ovissheten... jag vill inte mer, jag vill spola fram tiden till en trygg framtid. Jag klarar inte det här längre...


Depp och praktikdag nummer 3

Hej gott folk!
Hann knappt in genom dörren till mannen igår innan jag somnade. Socialt och bra :) Men jag fick en god natts sömn i alla fall. Sover som bäst med honom :)

Nyss kommit hem därifrån och ska göra vid mig och plugga lite innan det är dags för praktikpass nummer 3. Ska jobba kväll mellan 14.30-21.30.

De senaste dagarna har jag varit jättedeppig. Det är en sån period där jag sitter och gråter mest hela tiden. Jag vet inte riktigt vad det beror på, möjligtvis hormonomställningen nu när jag bytte p-piller för 3 dagar sen. Kan det vara det?

Nej nu blir det plugg. Önska mig lycka till idag.
//Ippa

Praktikdag nummer 2

Mina vänner, inatt var en tuff natt. Min tinnitus jävlades mer än vanligt... som den kan få för sig att göra när jag är stressad och uppe i varv (första praktikdagen så... ja). Dessutom så har det varit en sjuhelsikes storm inatt så det lät som att taket skulla lyfta. Resultat? 2 timmars sömn lyckades jag åstadkomma. Var inte jätte-alert idag på praktiken... men alla andra var ungefär lika trötta som jag p.g.a. stormen så det kändes okej ändå ;P Var ute i hemsjukvården idag med min andra handledare. Gick bra. Sen hade vi målsamtal. Gick också bra.

Stack direkt till gymmet efter praktiken. Blev löpning och styrketräning. Effektivt värre.

Hoppas på att få sova bättre inatt men det kommer jag nog göra :) Ska strax hem till min älskade pojkvän och mysa lite och sova hos honom. Bästa jag vet :)

Puss&Kram
//Ippa

Praktikdag nummer 1

Hej!
Idag var det första dagen på den nya praktiken. Det gick bra :) Än så länge verkar det vara helt okej, hoppas jag kommer trivas. Idag var det mest prat och rundvandring och hänga med och kolla. Hoppas att det kan bli självständigt och bra om ett tag :) Annars måste jag säga att jag är helt slut. Vilken ansträngning. Det är alltid jättejobbigt att komma till ett nytt ställe tycker jag, men bara den första dagen är avklarad så brukar det kännas mycket bättre.

Ska praktisera Måndag till Fredag denna veckan. Alla arbetspass är dagpass förutom på onsdag, då jobbar jag kväll. Har nog bara 3-4 kvällar, resten dagturer. Sen behövde jag bara jobba en helg, vilket uppskattas :) Så nu är det bara fullt ös, medvetslös som gäller!

Ser mest fram emot när det blir helg så man kan slappna av i två dagar i alla fall. Praktik för mig innebär alltid ångest eftersom jag känner mig så utsatt när jag är praktikant. När jag jobbar däremot är jag säkrare än många.

Puss&Kram
//Ippa

IFK Kristianstads vs IK Sävehof 6/2 2011

Japp, då var kvällens match spelad.

IFK's prestation var både bu och bä. Att de höll ledningen i hela 45 minuter mot de regerande svenska mästarna är ju nästan för bra för att vara sant. Fick dessutom se ett IFK som var ett offensivt hot. Det händer inte ofta. Ser ut som killarna legat i hårdträning under jul och nyår. Sen har vi en ny gigantisk dansk (även utsedd till matchens lirare) - Lars Möller Madsen som ser ut att kunna göra sig riktigt bra i laget.

Förstår däremot inte coachingstrategin by Kenneth Andersson. Varför sätter man in en andramålvakt i en av de svåraste matcherna som spelas? Idioti. IFK hade vunnit matchen om Larsson kommit in 5 minuter tidigare. Of that I'm sure. Stor besvikelse, onödigt!

Sävehof... fantastiska som vanligt. Kliniskt rent... var dock lite osäkra. Kanske för att de åkte på stryk i sin förra spelade match?

Nog med handboll... imorgon börjar praktiken. Nervöst, jobbigt, ångest... men jag ska göra mitt bästa. Som jag alltid gör. Det har jag kommit ganska långt med... hoppas det håller ända vägen fram!

Puss&Kram
//Ippa

It's sunday

Hallå! :)
Hoppas ni har/har haft en bra helg :) Det har jag i alla fall. Var på kalas hos syster. Käkade gott, spelade spel och kollade på melodifestivalen. Trevligt :) Sen efter det drog jag och min älskling hem till honom och kollade på film... "due date". Riktigt rolig :) Sov gott ända tills klockan 04 inatt då någon jävel ringde mig två gånger från dolt nummer och stönade mig i örat. Snacka om förvirrat tillstånd där när Y gav mig telefonen som ringde och jag fattade ingenting. Men "haha", jätteroligt verkligen... om du nu läser detta.

Nu har jag nyss kommit hem. Ska göra vid mig, plugga lite och sen dra iväg och kolla IFK vs Sävehof. Ska väl mycket till om de ska vinna, men hoppas på en skräll kan man ju alltid göra ;)

Imorgon börjar praktiken så imorse var min sista sovmorgon på typ... 4 månader. Känns för jävligt... hoppas veckorna går fort och att allt går bra!

Puss&Kram
//Ippa

It's saturday

Japp, då var det lördag. 2 dagar innan helvetet drar igång. Ska se till att njuta ordentligt. Börjar med en städning ;) haha. Nej men... städning blir det nu, sen göra vid mig och en promenad med hundarna kanske. Lite plugg om jag hinner. Sen ikväll blir det kalas hos systeryster. Ska bli trevligt med god mat, spel och melodifestival :)

Hoppas alla har en bra lördag!
//Ippa


Viktnedgångens stora minus

Viktnedgång i all ära. Man blir lika glad för varje kilo. Som mina läsare säkert känner till så är jag en stolt medlem i Viktväktarna. Mina numera 61 goa kilon har varit desto fler en gång i tiden. 15,5 kilo har jag gått ner och det är utan tvekan en av de bästa sakerna jag gjort. Jag har dock inte alltid varit "tjock", utan snarare tvärt om har jag alltid kunnat äta vad jag vill utan att gå upp ett endaste gram. Sen satte jag in en p-stav då jag var trött på graviditetsnojjor när jag gång på gång glömde piller. Det var det dummaste jag någonsin gjort. "Tjoff" sa det och min vikt började inte längre på en 6:a...

Som jag sa... man blir lika glad för varje kilo man går ner. Men viktnedgång har sina baksidor. Sådär überglammigt är det faktiskt inte att vara smal (och nej... jag menar inte att jag är pinnsmal... men... normalviktig då!). Mina tuttar, som jag faktiskt är världsberömd för, är inte längre av samma form som förr. Innan såg det ut som jag hade silikon... nu däremot har formen ändrats något. De har slutat trotsa tyngdlagen. Förstå mig rätt nu. Jag gillar faktiskt fortfarande mina bröst, och de är inte så hängiga att jag skulle kalla de för "hängbröst". Men de ser inte ut som när jag var 15 om ni förstår vad jag menar ;)

Sen är det ju inte bara det då. Mina armar har alltid varit FASTA... alltså... jättefasta. Nu har dessvärre gäddhänget börjat visa sig. Inte fett, men skinn. Syns bara om jag har armarna i ett visst läge.

Sen har vi magen. Den är lite skrynkligare än förr. Tycker jag. Min pojkvän och andra håller inte med om något ovanstående. Men jag känner ju min kropp och jag är van vid något annat än vad det är nu. Jag ville gå på konsultation för en bröst-op men avbokade den. De tyckte redan i telefonen att jag borde vänta tills ungarna är födda. För kroppen ändras ju en del då, minst sagt. Snopet om jag aldrig får några barn... då har jag väntat på en operation i 10 år for nothing! ;P

Så... det är mitt dilemma. Gå ner ännu mer, eller låta det vara? Egentligen vill jag ju... men vet inte riktigt om jag vågar. Ahja... några kilon till kan väl inte göra SÅ stor skillnad?

Dagens I-landsproblem?
//Ippa

Toooorsdag

Tja! :)
Haft ont i halsen som FAN och varit illamående. Suger rejält. Funderar på att köra en fuling och träna ändå fast jag är kass. Det är ju big "nono" på det men jag är bara så less på att bli kass när jag äntligen kommit igån med träningen. Jag hinner liksom aldrig komma igång på RIKTIGT. Tråkigt :(

Igår var en bra dag :) Jag och Maria stack till stan, fixade med Norgegrejer, tog passfoto och lite så. Sen stack jag hem till Y för lite mys sen drog vi två iväg till Bånken Pub och Restaurang och avnjöt en god middag. Sjukt gott och sjukt mätt! Sen kollade vi på bio, "Little Fockers - meet the parents". Rolig! Sevärd verkligen :) Efter det stack vi hem till honom och bara umgicks. Sjukt perfekt dag!

Idag är en mindre rolig dag... plugg och massa fix står på schemat... och kanske träning då. Det blir Indoor walking i så fall. Hade egentligen planerat löpning men det hade blivit alldeles för tufft för mitt hälsotillstånd, så jag väljer en lightvariant av träning... en träningsform som man kan göra hur jobbig som helst... och hur lätt som helst. Perfekt en dag som denna.

Ser fram emot helgen nu. Ska ladda inför praktiken som börjar på Måndag. SJUKT nervös men ska bli roligt (förhoppningsvis) samtidigt. Imorgon (fredag) blir det kanske skola en liten stund på förmiddagen... och sen träffa Maria och fixa det sista med vår c-uppsats, gå till biblioteket och leta upp referenser. Kanske ett yogapass om jag inte är allt för dålig och sen en filmkväll och massa chill. På Lördag är det kalas på kvällen som gäller hos systeryster. På Söndag är det handboll och sova tidigt som gäller (ta bussen 06.10 på Måndag... shit).

Ha det gott!
//Ippa


Sovmorgon... som inte var meningen

Jo tack... imorse var det sagt att jag skulle hämta Maria hemma hos henne klockan 8.30. När tror ni jag vaknar? 08.23. Paniiiik! Jag hade lyckats stänga av strömbrytaren där kontakten till min väckarklocka sitter i. Damn, vad klantigt! Dagen blev bra ändå kan jag ju tillägga. Åkte i alla fall till skolan... va där fram till lunch, käkade thai med Maria sen drog vi till försäkringskassan och stod i kö i 40 minuter... men fick i alla fall våra papper beställda. Thank GOD! Nu känns Norge ett steg närmare!

Sen drog jag hem, softade lite, läste lite... och sen stack jag till Micca och umgicks lite med henne. Trevligt. Imorgon är jag ledig. Då blir det en liten sovmorgon, plugg, fixa med ännu mer papper och sen bio med min älskling. Låter som en sjukt bra dag om ni frågar mig!

Hörs kära ni,
Ippa

RSS 2.0