IFK Kristianstads vs IK Sävehof 6/2 2011

Japp, då var kvällens match spelad.

IFK's prestation var både bu och bä. Att de höll ledningen i hela 45 minuter mot de regerande svenska mästarna är ju nästan för bra för att vara sant. Fick dessutom se ett IFK som var ett offensivt hot. Det händer inte ofta. Ser ut som killarna legat i hårdträning under jul och nyår. Sen har vi en ny gigantisk dansk (även utsedd till matchens lirare) - Lars Möller Madsen som ser ut att kunna göra sig riktigt bra i laget.

Förstår däremot inte coachingstrategin by Kenneth Andersson. Varför sätter man in en andramålvakt i en av de svåraste matcherna som spelas? Idioti. IFK hade vunnit matchen om Larsson kommit in 5 minuter tidigare. Of that I'm sure. Stor besvikelse, onödigt!

Sävehof... fantastiska som vanligt. Kliniskt rent... var dock lite osäkra. Kanske för att de åkte på stryk i sin förra spelade match?

Nog med handboll... imorgon börjar praktiken. Nervöst, jobbigt, ångest... men jag ska göra mitt bästa. Som jag alltid gör. Det har jag kommit ganska långt med... hoppas det håller ända vägen fram!

Puss&Kram
//Ippa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0