Tankarna tar över - Var står jag vid livets slut?

Jag är trött på att stå och trampa på samma ställe efter tre år.
Hur ska det sluta för mig egentligen?
Ensam, no kids och bo hemma hos mamma?


Jobb hela dagen...

Så jävla trött nu =/
Ensam kväll igen ja... suck.

Herrejisses

Johan Palm alltså... hur i helvete kunde han ens komma vidare på första audition? Visst, han är speciellt. Men ärligt... JAG sjunger bättre. Och då snackar vi att jag inte har så bra självförtroende alls... kanske verkar så i bloggen men så är inte fallet.

Och tjejen som blev helt hysterisk i teven. DET är underhållning på hög nivå. Stackars tjej när hon kollar på det som vuxen. Ack ack, flicka lilla. Vi skrattade tills vi låg på golvet här hemma. DET kallar jag KUL




Här har ni hans första audition. Alltså... det är ju bara pinsamt!

Nu är du där du hör hemma, Johan.

För en idol, det är du fan ta mig INTE!

Heja Heja

Min favorit i Idol = Alice : )
Ikväll var Kevin och Robin bäst, dock.
Men hoppas på Kevin och Alice i finalen.


Här nedan kan ni lyssna lite på Alice i alla fall : )



Beautiful disaster





These words

Lóreal Vitamin Color

Denna serien köpte jag idag : ) Rescension kommer!


This is my new look

Är jättenöjd : ) Klippte mig en bra bit, mest på luggen. Sen lade hon både ljusa, mörka och bronsfärgade slingor : ) Dessutom köpte jag ett nytt hårvårdsset från Lóreal. Hoppas det är bra!



Obs, mitt hår är aldrig snyggt när det inte är plattat. Ja, ni ser själva.



Läckert, eller hur?

Ilska

Ahr, nu är jag trött på BloggEsse. Funkar typ varannan gång att ladda upp bilder och logga in på bloggen.
Snart skaffar jag ett eget domännamn. Ippasblogg.se kanske? (Ippa.se är redan upptaget, det är tydligen något jävla datorföretag eller liknande)

Nej, nu ska man ge sig ut i kylan... buhu, stackars mig...

I'm having more fun

(Now that we're done) LALALA

Godmorgon!
Jag var tvungen att gå upp tidigt imorse... fönsterputsarna var här och gjorde vid våra fönster. Tröttsamt =/ Men positivt på ett sätt kanske... jag kom ju upp i tid : ) Jag ska till Sabina denna gången och göra arbete. Det där jävla arbetet, kan det inte bli färdigt någon gång!?

Sen, mina damer och herrar, ska jag klippa mig! Ska bli skitkul... kolla på bilden nedan och föreställ mig... mja, något mörkare... : ) Hoppas det blir bra!

Ikväll händer absolut ingenting, ska nog bara vara hemma och ta det lugnt... är så jävla trött + att jag ska jobba 10-17 på lördag och sen börjar jag 10 på söndag igen... Låter inte så jobbigt kanske men efter jag egentligen slutat på söndag klockan 17 så är det dags på inventering. Den brukar hålla på till 03 hörde jag någon som sa.... kill me slowly please. Men fatta vad mycket pengar! :D

Nej, nu ska jag fixa mitt teribla utseende.
//Ippa



Blondie... nyss hemkommen från Cypern.

Min stackars lilla arm

... den bara bultar!



Fast på denna bilden ser det inte alls farligt ut

Hej!

Sorry att jag inte har skrivit innan. Jag har haft fullt upp idag! Vaknade vid 11 sen stack jag till skolan och var där till 4. Sen jobbade jag från 16 till 19. Så då har man tjänat lite pengar också, inte alls fel : ) Efter skolan stack jag till min kära far och käkade pannkakor, gott! Har varit så sugen på det nu i typ 1 månad eller något. Kittlar dödsskönt i kistan, höhö ; )

Nu sitter jag här och ska fortsätta fixa med mina hemliga små julklappar : ) Inget slår mina julklappar. Kommer bli så fiiiina! 

Imorgon är jag egentligen ledig men eftersom man aldrig är riktigt ledig om man heter Filippa så ska vi träffas och göra grupparbete klockan 9. Suger hårt. Sen vid klockan 13 ska jag klippa mig och färga håret : ) HIHI, ska bli sköööönt!

Idag fick jag hem två böcker från Adlibris. Den ena är läkemedelsräkning.... fy fan säger jag bara. Den andra var en jättebra arbetsbok om anatomi och fysiologi : ) Rekommenderas till alla er sjuksköterske- och läkarstudenter! Verkligen!
Skitbra bok, kommer nog hjälpa mig en del inför tentan. Fast jag har redan riktat in mig på att jag inte kommer klara den. Så jävla mycket ju! Men omtentor finns ju, hehe ; ) Det viktigaste är trots allt att man klarar det någon gång...

Nej, back to business!
Puss
//Ippa



Ge mig värme och turkost vatten igen...

Spinning

Ja, idag blev det spinning i 45 minuter. Alldeles lagom faktiskt. Tänkte innan "Vadå, bara 45 minuter... då hinner man ju inte bli trött". Men jodå, jag lovar... man blir trött!
Det är faktiskt underskattat, spinning. Det är kul : )



Fast man får ont i rumpan av de jäkla cyklarna ;)

Puh*

Äntligen hemma efter en hel dags grupparbete. Fast vi har haft trevligt också : ) Käkat och snackat skit! Så nu är jag typ skittrött och vill bara gå och lägga mig. Disciplinen säger något annat, nämligen träning. Sen ska jag bara fixa lite julklappar över nätet när jag kommer hem. Vid 9tiden kommer Dagge och hämtar upp mig så ska vi käka och kolla på fotboll på Banken Pud och Restaurang. Trevligt, och gott. Underbara hamburgertallrikar säger jag bara : )

Nej, jag vet. Designen är fortfarande inte helt fixad.

Men nu är det träning som gäller!
Ciaao
//Ippa



Det här underklädes-setet vill jag ha : ) skitfint i verkligheten, nästan finare i bilden. Kroppen ovan hade man inte heller tackat nej till : )

Onsdag

Godmorgon!

Bloggen fortfarande inte fixad, men håll ut!
Today's plans är grupparbete hos Sandra, ska snart ta och cykla dit. Jobbigt, men måste göras. Sen är det väl det vanliga... träna, också kanske leka med D.

Hörs senare,
//Ippa



Jag, back in the old days (15 år)

Ny Design

Vad gillar ni designen? Fin, eller hur? Den är nästan färdig, bara lite till som ska fixas.
Det är Amanda som har varit snäll och fixat den!

Nej... nu står sängen där och ser ovanligt frestande ut.

Hörs imorgon!
//Ippa

Hemma från träning

Det går skitbra med träningen nu! Bortsett från att armen gör något ont... så kunde ej träna armar idag. Men blev i alla fall crosstrainer, lår-, rump- och magträning : ) Aldrig fel!

Jag har btw sån fet ångest nu. Ska plugga en massa tills imorgon + att jag måste fixa en julklapp via nätet. Sen strular det till sig med bloggdesignen också. Usch ja.. ingenting vill gå som jag vill =/

Jahja, vi hörs sen : )

Puss
//Ippa

Pics; Utgång Fredag 21 November



Den snygga Cosmo-shakern : )



Cosmopolitan is the shit, fast våra blev för starka...



Här har vi vår dricka för kvällen. Fr. Vänster - Vitt vin, jordgubbsdrink, cosmopolitan, turkisk peppar-shot
Shit, inte konstigt att man blev lite "glad i hågen".



Partybordet



Ippa & Louise



Puss

Ganska intressant ändå

FÖRHÅLLANDE:
1.Är du singel nu?
  Nej
2.Föredrar du långa förhållanden istället för massa strul?  Vad tror ni?
3.Är du redo & satsa på ett förhållande nu?  Jag satsar redan stort!
4.När hade du sex senast?  För ungefär en vecka sen
5.Har du en kk?   Nej?
6.Har du kört oskyddat nån gång?  Jo det har väl hänt...
7.Har du playat någon nångång? Ohja, och kul var det
8.Har du dumpat någon & sedan ångrat dig? Nej, aldrig
9.Har du någon kille/tjej på g nu?  Höhö, ja
10.Haft sex på fyllan? - Jodå
11.Sagt jag älskar dig till någon & verkligen menat det?  Ja
12.Sparat något från ett gammalt förhållande? -  Ja, kanske något kort eller så...
13.Somnat gråtande p.g.a kärleken? -  Hur många gånger som helst
14.Varit på en blind date? Nepp
15.Varit otrogen? Ja, men jag var väldigt ung då, visste inte bättre.



Tummen upp för fast förhållande

KOMPISAR:

1.Har du nån bästa vän?  Många flera bästa vänner : )
2.Är du ofta med dina vänner?  Ja, men skulle vilja vara oftare
3.Vad brukar ni hitta på? Snacka, festa, kolla film och umgås
4.Bästa minnet med en vän?  Haha, finns så jävla många : )
5.Säg namnen på nåra riktigt bra vänner?  Micca, Caroline, Louise, Mim, Maya
6.Har du hatat din bästa vän?  Nej
7.Har du alltid kul med dina vänner?: Absolut



Vännerna är det bästa!

SISTA SOM
1.Som du fick en puss av?  Dagge
2.Sov med dig i samma säng (förutom dig själv)? - Dagge
.Du delade ett riktigt skratt med? -  Dagge
4.Du gick på bio med? - Dagge
5.Du höll i handen? Dagge
6.Du gick på stan med? Dagge
8.Du ringde? Mamma
9.Skickade ett sms till dig? Sandra
10.Du kramade? Dagge



Jag delar allt med honom, inte konstigt att han dominerade den lilla listan ovan.

ÖVRIGT :
1.Har du nånsin smygit ut utan lov?  Jodå, back in the old days!
2.Brukar du tjuvkika in i andras förster? Öh? Nej?
3.Längtar du till sommarn igen?  JAAA, älska sommaren!!!
4.När du tittar dig i spegeln, vad säger du då?  Herregud... usch ja det var så jag såg ut...
5.Hur svara du i telefon? Hallå eller Hej det är Filippa
6.Vill du ha barn? Ja of course
7.Har du gjort något olagligt?  Ja
8.Vill du så får du gärna berätta vad? Kört för fort, kört mot rött (av misstag), laddat ner musik (haha)
9.Har du några tatueringar/piercingar? Nej, eller jo en i örat
10.Bäddar du ofta sängen? Nästan varje dag
11.Hatar du någon riktigt mycket just nu? Åhja... kommer alltid hata honom
12.Vad gör dig rikigt glad?  Mina vänner, min familj
13.Går du i kyrkan? Nej
 15. Gillar du att sjunga?: Jag älskar att sjunga
15.Hur mår du idag?  Sådär...

16.Vilken klass går du i?  SSK HK08B1 (kom ihåg det om ni kan)



Såhär kul har jag med min nya klass, SSK HK08B1


Veckoplanering

Måndag; Ingenting, kolla på tv och käka paj typ.
Tisdag; Skola 9-15, träna och plugga
Onsdag; LEDIG, göra grupparbete, träna
Torsdag; Skola 13-16, träna
Fredag; LEDIG, grupparbete, klippning kl.13
Lördag; Jobba 10-17
Söndag; Jobba 10-? (Inventering på jobbet så jobbar antagligen till midnatt, gött med cash!)


Gud vad denna dagen har gått snabbt btw. Lite synd att det inte är något bra på teve idag... :( Då kan man inte skylla ifrån sig plugget haha. Lediga dagar resulterar tyvärr oftast i massa skit. Som idag tillexempel... min kosthållning har varit fruktansvärd. Imorse åt vi ju frukostbuffé i stan sen när jag kom hem åt jag ingenting förrän mamma kom hem klockan 17 och då åt jag makaroner (fullkorn iofs..) och köttbullar. Och nu har jag ätit paj. That's it.
Jag har druckit sjukt dåligt... ett glas juice och en burkcola. Jag som alltid brukar dricka minst 2 liter vatten om dagen. Men jaja, sånna dåliga dagar får man väl ha ibland.

Pusspuss
//Ippa (den osunda, mähäh*)



Någon kanske skulle behöva mata mig med riktig mat ibland!
Bild; Lånad, (I skolan på praktik)

Mitt hår = Akut

Vill bara informera mina lära läsare om att mitt hår är en katastrof. Jag är RIKTIGT dålig på att ta hand om mitt hår. Då menar jag att jag bara borstar mitt hår en gång i veckan, glömmer göra inpackning och inte "orkar" ta i värmeskyddande innan plattning (vilket sker i stort sett varje dag..).

Att jag inte har klippt mig sen den 21 Augusti kanske gör sitt, eller?
Men, damer och herrar, på fredag är det jag som både klipper och färgar håret.

Spännande

Med risk för att få aggressiva kommentarer.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3844420.ab

Ärligt talat... även om denna mannen är duktigt sjuk i huvudet så kan man inte bortse hans primära behov. Sex är ett primärt behov, ja och ALLA människor har denna drift. Visst, han överlever... men om man nu tycker detta är sjuk... hur sjukt är det inte att man får ha tv och playstation i sin cell? Jag tycker det är sjukt att fångar i Sverige har det så jävla bra (I mean.. man behöver kanske inte ha det som i USA but still...) men jag tycker inte det är sjukare att fångarna får ha porrtidningar jämfört med ett playstation.

Men DET gnäller ingen över.

En månad kvar till julafton!

Åh, underbart. Jag älskar julen! Så härligt!
Jag längtar efter julgran, julpynt, pepparkakor, lussekatter, glögg, köttbullar och julmust!



SÅÅÅÅ mysigt!
Bild: Google

Implanon

Oh yes, för det heter den lilla saken jag går runt med i armen nu : )
Hur var det nu då? Vid halv nio gick jag och D dit, snackade med barnmorskan och fick bedövningskräm (Emla). Sen stack vi och åt frukost på fantasi (frukostbuffé, mums) och kollade i affärer. Jag har för övrigt köpt mina första julklappar : ) Hehe. Vid halv 11 gick vi dit och då skulle hon sätta in den. Det gjorde inte alls ont... eller jo, asså det kändes ju. Men det var inte så att man brydde sig direkt : ) NU gör det ganska ont dock. Den bultar där under förbandet. Jag antar att det är tur att man har en hög smärtgräns! : )

Oh well nu är jag hemma i alla fall. Ska inte träna idag... tror inte att det är en särskilt bra idé. Blir plugg dock... usch vad jobbigt. Har seminarium imorgon och måste göra frågor inför det.

Hörs!
//Ippa



Så ser den ut, som en liten tändsticka!

Snälla...

Snälla, låt P-staven funka nu. Nu har jag verkligen provat allt. Imorgon hoppas jag att jag gör mitt sista byte av Preventivmedelsmetod. Jag är så trött på det.

Låt mig få ha den utan problem nu!

Träning is the shit

Godeftermiddag : )

Nu har jag avverkat ännu ett träningspass på gymet. Det gick bra : ) Har tränat 6 gånger sen min lilla "paus" och har redan gått ner 2,5 kg. Slå det om ni kan. Känner att jag börjar komma in i det och det är ju alltid positivt!

Jaha, denna dagen åt detta då kan man säga. Ska nog inte göra så mycket mer... blir nog lite städning och sen M A T. Sen mys med D.

Snälla tomten, gimme gimme gimme.



Så sött. Tänk om jag bara kunde sova i pyjamas. Hade varit perfekt.

S ö n d a g : )

Hej!

Vaknade nyss, slöfock oh yes : ) Fattar inte varför jag är så trött? Dock var jag uppe klockan 7 imorse och skjutsade D till jobbet... somnade om sen igen, skööönt !

Igår var jag hos Micca och kollade på tv och krängde : ) Jag gillar.
Sen kom D också : )

Today's plans;
Träna på Friskvårdshuset med mamma
Städa mitt rum
Åka till apoteket och hämta ut min p-stav (insättning imorgon, hjälp.)

Så... roligare kunde man haft, men va fan ;P

Puss sålänge
//Ippa

Gårdagen

Hej!

Tänkte berätta om gårdagens bravader. Louise kom till mig vid 6-tiden. Vi hade då inte bestämt oss om vi skulle gå ut, men så blev det. Vi gjorde vid oss och sen började vi korka upp... en massa. Cosmopolitan, turkisk peppar-shots, jordgubbsdrinkar och vin förtärdes under kvällens gång. Inte konstigt att man var... lite snurrig ;P

Väl inne på grand först så var det inte så mycket folk men sen kom dem, hela ligan. Hähä. Ja, det var skitkul, jag hade kuuuul : ) Sen vid typ 4 tiden så gick vi till Mcdonald's och käkade. Gott, haha. Bye bye viktminskning ;P haha.

Så imorse vaknade jag klockan halv 8 och tänkte - "VATTEN!". Så jävla uttorkad. Somnade om igen och vaknade när Louise skulle hem vid 9. Efter det somnade jag om igen och vaknade sen inte förrän klockan 12. Vid halv 1 gick jag upp och käkade "frukost" som bestod av snabbmakaroner och ketchup. Haha, usch.

Sen städade jag... och sen tränade... det gick bra. Jag har tränat 5 gånger och gått ner 2,5 kg. Ja, jag har riktigt lätt för att gå ner i vikt. Och jag gillar det : )

Ikväll blir en lugn kväll, tack och lov. Ska till Micca och kolla på film : )

BILDER KOMMER SEN!

Puss
//Ippa

Underbar låt, underbar serie

 

Man måste älska One Republics "Stop and stare"
Man måste älska PrisonBreak.

Härlig kombination. Så snygga dem är!!

Äntligen helg, sååå skönt!

Hej kära läsare!

Idag är det fredag, underbart! Idag har jag haft en lugn morgon. Vaknade klockan 10 bredvid min älsk. Sen gjorde jag vid mig i lugn och ro, duschade och gjorde vid mig, åt frukost (!) och sådana basic saker. Idag är dock en ful-dag för mig. Ja ni vet en sån dag då ingenting stämmer med ens utseende. Fult hår, fult smink, tjock kropp osv. Ja, sådana dagar är hopplösa.

I alla fall.... jag stack till skolan sedan för att göra grupparbete. Det gick bra : ) Eh... ja, fast det är ju typ skitsvårt. Vi gjorde inte det särskilt länge eftersom ingen av oss var särskilt pigga. Nu är jag hemma igen och ska alldeles strac städa mitt rum+ovanvåningen. Ska åka till stan efter det och träna : ) Ska bli skönt faktiskt... inte så mycket folk nu på dagen heller (hoppas jag...).

Ikväll kommer Louise till mig. Kanske blir det utgång... kanske blir det slappekväll. Vi får se : )

Pusshej
//Ippa


Julklappstips - någon?

Usch... nu börjar helvetet igen. Man ska köpa julklappar... Är det svårt eller? Hmm... JA!

Någon som har julklappstips till;
- Pojkvännen
- Tjejkompisar
- Mamma
- Pappa
- Systrar

Ärligt talat... jag har INGEN aning om vad jag ska köpa till någon. Flera av mina vänner är redan färdiga med sina inköp. Hur lyckas dem?!

Helt slut i huvudet...

God eftermiddag!

Föreläsningen idag var tråkig som attan, kanske mest för att jag inte kunde koncentrera mig alls. Skitjobbigt, men det går över. Efter att vi haft föreläsningen så gjorde vi grupparbete och det gick bra. Kanske inte på slutet... men vi var trötta ;P

Today's plans;
Agility : ) KUL!!!
Sen mys med ääälsklingen

Puss
//Ippa



Promgirl, Juni 2008


Goodmorning folket

Godmorgon!
Fan vad skönt jag har sovit inatt : ) Gudomligt!
Idag kallar skolan. Börjar 9 och slutar 12, sen ska vi göra arbete efter det med vår grupp. Kul kul.

Efter skolan har jag inte sådär rysligt mycket planerat... blir nog mest slappa : ) Sen blir det i alla fall Agility från 19-21, sen mys med D : )

Hörs later,
//Ippa

Helt lost i huvudet...

SÅ jävla trött och vill typ bara gå och sova.. Men nej för då var jag ju tvungen att se ett avsnitt av Outsiders och ett utav Sanningens ögonblick.

Outsiders handlade om människor som fått många barn. Det ena "fallet" utspelade sig i Degeberga som ligger utanför Kristianstad (och där bor jag, tihi*). Tanten hade fött 12 barn och tillsammans med barnbarn och barnbarnsbarn var de 100 stycken. Gosh. Sen handlade det om några som hade 10 barn... några liter mjölk i veckan (18 faktiskt...).

Jag kollade på ett avsnitt av Sanningens ögonblick då Linda Rosing var med. Haha, hon är skönt. Så kall på något vis ;P



Herregud. Om JAG har ryggproblem... vad har då hon?

Wednesday...

Hej!

Onsdag igen... tiden går så jävla fort. Snart är man väl död...
Idag träffades vi i skolan för att göra hemtenta.. men det blev inte så mycket gjort, snackade mest om annat, men det var roligt : ) Sen hade vi lektion och det blev sondsättning idag. Ganska lätt.

Idag skulle jag egentligen fikat hos Emma, men det blev inte så. Hon hade misslyckats med en hårfärgning så hon skulle till frisören tydligen ;P Haha.

Så ikväll blir det nog träning och sen vila... är hur trött som helst idag =/

Puss
//Ippa



Ta mig dit igen! Vill inte vara med om denna kyla...

Godnatt

Nu säger Ippa godnatt till sina kära läsare och återvänder till sängen : ) L O V E L Y ! <3

Längtar...

Jag längtar efter ett tryggare liv. Ett liv som innebär arbete, eget boende och fast förhållande (detta är redan uppfyllt).
Visst gillar jag att studera på ett sätt... det är dock FETT stressigt. Alla orosmoment "klarade jag tentan??" och "har jag valt rätt?". Så skönt att kunna gå till ett arbete där man verkligen trivs! Just nu känns det som att detta verkligen är min grej, men vem vet. Jag kan ju spekulera i evigheter. Har beslutat mig för att ge det till efter praktiken och se om jag gillade det helt enkelt! Har man aldrig provat på så kan man aldrig veta!

Ett eget boende... ja herregud jag drömmer mig bort varje dag. Visst, jobbigt med tvätt, disk, hyran och annat skit. Men så mysigt att komma hem till något eget, något som jag skapat själv. Så småningom vill jag ju bo med min baby och det kommer ju bli 1000 gånger mysigare. VÅRT hem liksom. Ja, shit vad mycket man har att se fram emot!!

Fast förhållande, det har jag ju redan... eller 3 år kan man väl räkna som fast?

Hmmm... ja egentligen vet jag inte VEM jag är. Jag är den galna tjejen som gillar att festa och göra crazy stuffs liksom, men samtidigt är jag tjejen som gillar mysiga hemmakvällar med vänner eller pojkvännen, tjejen som vill gifta sig och ha barn.

Schizofreni. Finns det en hjälplinje för det, precis som sluta-rökalinjen?

Dr. House är bäst : )

Ikväll är det dags för House igen : ) Åh, han är sagolik den mannen. Så duktig på det han gör... samtidigt är han socialt inkompetent och otrevlig som fan. Men visst är det något sexigt med honom?

Skum är han, den där Gregory.


En ledig tisdag

Hej : )
Jajamensan, för jag har varit ledig. Och för första gången på tusen år har jag bara tagit det chill. Sovit till 12, fikat på stan och bara slappat : ) Ikväll blir det nog träning i alla fall samt lite plugg och tv. Så det är ju soft : )

Imorgon; Skola 9-16 och sen fika hos Emma : )

Puss sålänge
//Ippa


Hej igen! : )

Hemma från gymet! Kändes dock sämre idag än de andra gångerna... kanske kan bero på att jag ätit lite dåligt idag. Sånt händer. Men jag körde i alla fall stepmaskin samt armar och sen 10 minuter på löpband. Lagom faktiskt. Gäller att börja försiktigt så att man inte tar ut sig för mycket... lätt hänt =/

Nu har jag nyss duschat, ätit och snackat med Micca i telefon.
Snart kommer min älsk och hämtar mig så ska vi åka hem till honom och mysa : ) Ska ligga och sova i hans armar hela natten och länge imorgon bitti. Mmm... det bästa som finns!



Kärlek

Det där med svartsjuka...

http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article3782310.ab

Det är så SJUKT svårt, det där med svartsjuka. Jag, personligen, har varit med om det från båda hållen då jag själv varit väldigt svartsjuk, men även när min partner varit det. Jag skriver om detta... för jag känner igen mig så sjukt mycket i artikeln ovan. Det där med kontrollbehoven som leder till en besatthet tillslut. Ett exempel är när man misstänker att ens pojkvän "gillar" någon annan. Då kan denna misstanke bli till en besatthet... och jag lovar... man blir verkligen besatt. Som Eva Rusz också skriver... all kontakt mellan ens egen partner och den "misstänkta" blir granskad. Varenda litet tecken, som kanske inte ens har med saken att göra, ses som negativt och som ett nederlag för en själv.

I grund och botten är överdriven svartsjuka ett tecken på osäkerhet och på dåligt självförtroende, det kan inte förnekas. Även om man innerst inne är medveten om detta så är man i stundens hetta 100 % säker på att man inte inbillar sig utan att det faktiskt är ren fakta.



It's complicated

Men ni som har en partner som är väldigt svartsjuk... överös henne (skriver henne eftersom det är vanligare med svartsjuka hos kvinnor..) med komplimanger och övertyga henne verkligen om att hon är den enda för dig. Försök få henne lära känna personen som hon misstänker dig med... believe me, det hjälper. När hon får träffa den andra tjejen så blir allting avdramatiserat och hon ser att det inte alls finns någon attraktion mellan er två. Tänk på att det är jobbigare för den som är svartsjuk än vad det är för dig!

Svartsjuka kan få dig att må så fruktansvärt dåligt. Jag tillhör en av dem som verkligen lider utav detta, även om det blivit bättre. Jag tillhör en av dem som fått professionell hjälp med detta eftersom det blev till en besatthet tillslut. Svartsjuka tär på förhållandet, ingen tvekan om saken. Det gäller dock att inte ge upp, det kommer bli bättre om ni båda är villiga att förändra! För mig handlar min svartsjuka om dåligt självförtroende samt tillitssvårigheter p.g.a. att jag blivit bedragen innan (och inte så lite heller). Efter att jag blivit bedragen tillräckligt många gånger så trodde jag på allvar att ingen människa på hela jorden kunde älska mig. Denna känsla är fruktansvärd och kan få dig näst intill sjävmordsbenägen.

Några exempel på hur sjuka grejer svartsjuka kan få dig att göra som jag själv varit med om; Du kollar upp tjejens schema i skolan och går inte i skolan de tider där hon är där, check. Du har spaningspatruller som tar reda på all information om tjejen, check. Du tar reda på din pojkväns lösenord till mailen och kollar hans mail, check. Du gömmer din pojkväns mobil på morgonen så att han inte hittar den innan han ska till jobbet, sen har du hela dagen på dig att kontrollera alla inkomna samtal och sms, check. Du ligger sömnlös hur många nätter i rad som helst och känner dig hög av sömbristen, check. Du låter det gå dagar utan att du svarar på din pojkväns samtal, för du tror han ska dumpa dig, check. Du ringer upp tjejen och hotar henne, check. Du mailar tjejen, check. Du fixar ditt mailsystem så att du kan se när hon uppdaterar sin presentation och alla andra stuffs på PA, Lunarstorm, Nattstad, Bilddagboken, Bloggen, Efterfesten, Facebook... you name it, check.



Idag vet jag att du är bara min, ingen annans.

När jag tittar tillbaka på hur jag hanterat min svartsjuka (eller snarare då jag inte kunnat hantera den) så blir jag rädd, ärligt talat. Snälla, döm inte personer som har det såhär. Det FINNS en anledning. De KAN INTE kontrollera det och det är faktiskt inte i grund och botten deras eget fel. Det är dock deras ansvar att lösa dessa problemen för en sådan situation är ohållbar. Problemet är att de sällan inser att deras beteende verkligen är onormalt... men prata med dem.
Det finns hjälp att få. Idag är jag kanske fortfarande mer svartsjuk än vad de flesta är. Men det har blivit så jävla mycket bättre, verkligen... och ni kan inte fatta hur glad jag är för det.

Starka känslor

Kärlek, det är meningen med livet enligt mig. Det är MIN mening, mitt allt. Det är kärleken som får mig att fortsätta, att fortsätta kämpa varje dag. Kärleken till familjen och vännerna kan aldrig ersättas, den finns där och det kommer den alltid att göra. Meningen med livet har jag aldrig behövt fråga mig själv vad det är... det har alltid varit en självklarhet. Att älska och bli älskad är det största som finns.

Känslan av Kärlek är något vädigt stort, men hat... det är näst intill lika starkt. Även om det är något man vill undvika så finns det där - hos alla på något sätt. Alla har någonsin känt riktigt stort hat - inför en handling, en speciell person eller för livet i allmänhet. Det finns människor som gör allt för att göra livet surt för en, de njuter av det.
Man får helt enkelt fråga sig själv... ska denna person verkligen få som han/hon vill?

Ska vi inte se detta hat och dessa dåliga erfarenheter som bra erfarenheter istället? Alla obehagliga upplevelser i livet kallar vi "dåliga" erfarenheter. De behöver faktiskt inte vara dåliga... det är dem som gör oss till de vi faktiskt är! Sen att se sig själv som något bra är inte alltid lätt.... att lära sig tycka om sig själv är något av det svåraste som finns.

Var stolt över dig själv och se de dåliga erfarenheter som något positivt istället för att gräva ner dig. De är bra för dig. Det är lika bra att intala dig själv det och vänja dig vid den tanken.
För du kommer ALDRIG slippa känna hat, aldrig.

Goddag Måndag..

Måndag igen... vilket betyder tråkigt, typ. Skola idag från 9-14.30. Det var faktiskt kul idag : ) Fick sätta PVK (för er som inte vet.... en perifer venkateter... en liten tunn plastkateter). Det är mycket skoj (och svårt... så många moment). Men jag är grym, jag lovar er ; ) Efter det hade vi seminarium. DET är tråkigt. Jag orkar liksom inte bry mig. Blä =/

Nu sitter jag här och tittar på mitt bedrövliga rum... måste städas. Så det ska jag nog göra. Sen blir det gymet : )

Hööörs.
//Ippa

Kvinnan bakom myten - 7 sanningar

Ja, det är väl dags även för mig att berätta 7 sanningar om mig själv. Det finns roligare och mer chockerande sanningar än de jag berättar nedan som jag skulle kunna berätta. Men sen kom jag på att mamma läser min blogg.

1. Jag fick mens för första gången när jag var 10 år. Jag kommer ihåg det än idag... jag satt och lekte med barbiedocker när jag noterade olyckan. Snacka om motsägelsefullt. Jag visste inte vad mens var så jag trodde jag hade skadat mig. Fast jag hade ju inte ont och det fortsatte bara hela tiden så till slut fick jag ju fråga mamma...

2. Jag kan inte dricka i lagom mängd. Ni som känner mig bra vet att jag har rätt. Antingen blir det ingenting, eller på tok för mycket.

3. Dagge är min första svenska pojkvän. Innan honom var det näst intill otänkbart att jag skulle vara med en svensk.

4. Jag har stora tillitsproblem. Jag har sjukt svårt att lita på människor... särskilt på killar. Mannen bakom detta... ja han har många av er hört talas om förr.

5. Jag borstar bara håret en gång i veckan. Mitt hår blir så jävla flygigt efter att jag har borstat det...

6. Jag har lagat samma tand 4 gånger. Suck... det är nog något fel på den tanden.

7. Jag har stora kontrollbehov. Jag måste ALLTID ha kontroll över allting. Jag skriver listor i ett speciellt block varje dag där jag bockar av efter hand när något är avklarat.

Dilemma (dagens i-landsproblem)

Jag ska göra en tatuering med mitt namn. Mitt stora dilemma är om jag ska skriva "Filippa" eller "Ippa". Det är svårt... för att jag är Ippa mer än vad jag är Filippa. Filippa är visserligen mitt riktiga namn, men Ippa är det alla kallar mig och det namn som alla förknippar mig med. Jag tänker mig mer som Ippa än Filippa och namnet Ippa är det som följt med mig mest i livet och det som verkligen är jag...

Svårt!

En liten update om... fredagens bravader

Fredag
I fredags var jag ledig så jag spenderade dagen tillsammans med Micca. Sen på kvällen var det fest som gällde. Förfesten var @ Miccas place. Först var det bara jag, Micca och Selda men sen kom det en massa grabbar och det var trevligt : ) Vissa fick ju till det... ; ) Sen drog vi ut till grand och det var också skoj men jag blev förvirrad och helt plötsligt var jag på Hessle med en massa old friends. Har ingen aning om hur jag hamnade där men så är det... ;P

Här får ni i alla fall lite trevliga pics från förfesten.





Sött va? ; )

Veckoplanering V.47

Måndag; Skola 9-15, träning samt plugg
Tisdag; LEDIG, träna och plugga
Onsdag; Skola 9-16
Torsdag; Skola 9-11.50, göra grupparbete efter skolan, Agility 19-21
Fredag; Skola 9-11.50, träning
Lördag; Ingenting planerat
Söndag; Ingenting planerat... förutom träning : )

Som ni ser så har vi ganska mycket skola jämfört med vad vi brukar ha. Sen har vi ett grupparbete som ska göras också. Suck. Men helgen blir nog jävligt lugn : ) Skönt!



Bara för det så bjuder jag på en bild... Jag och Mim i slutet av Augusti. Hah.

I'm still alive!

Haft fullt upp i helgen! Ska sola nu så hörs när jag kommer hem och har duschat!

Pusspuss
//Ippa

Men hallå ja.

Sorry för en kass uppdatering. Jag har spenderat hela dagen med Mikan och hennes lille : ) Det var skoj. Micca gjorde vid sina naglar och de blev jättefina! : )
Ikväll är det fest som gäller, förfest hos Micca och sen grand : ) Vet att ni är avundsjuka...

Pusspuss
//Ippa

Dagens träning

*Puh, äntligen klar på gymet!
Blev 20 minuters trapp-maskin sen gick jag igenom hela kroppen, dock med fokus på ben och rygg. Sen blev det 2 km på löpband också, ca 10 minuter. Alldeles lagom : )
Nu förtjänar jag en brak-middag tycker jag. Ehm... vilken mat förresten? Finns ju ingen hemma.
Ahja. Blir dusch + en liten fjuttig skitmiddag innan agilityn och mys med älskling!

Imorgon blir det antagligen grand och förfest hos Micca : )
På lördag blir det James Bond, den nya. Någon som sett den?

Pouss
//Ippa


Torsdag!

Hej!

Idag slog jag rekord i snoozning - nämligen 1,5 timme. Ställde klockan på halv 7, gick upp 8. Bra jobbat Filippa, verkligen. Men jag kom i god tid ändå. Hur lyckas jag?

Idag har jag haft en föreläsning på förmiddagen. Imorgon är jag ledig och det är hur skönt som helst!
Dagens planer är träning på gymet. Hejdå fettdepåer! Sen ska jag försöka gå inom tatueringsstudion också. Har dock ej bestämt mig än men det kanske klarnar med tiden... blä.
Sen ikväll är det agility, ska bli roligt! Sen efter det blir det mys med D ! : )

Ha det fint.
//Ippa




Jag blir arg på bloggen!

Nej nu ger jag upp. Den kommer se såhär konstig ut ett tag framöver tills jag får fatt i någon som är... lite bättre? på det tekniska planet. Om en vecka eller så kanske!

Så nu får stå ut med en liten tråkigare blogg tills vidare.

Nu blir det stan!
Pusspuss
//Ippa

Bloggen är "under construction"

Därför kommer den se konstig ut ett tag!

Belker är ingen hund...

Han är en muräna!



Bara för att detta är den fulaste bild jag har på min dator.

12 November, Onsdag.

Godmorgon!

Har nyss vaknat hemma hos D, försov mig imorse, så störigt!!! Så nu missade jag en föreläsning... jaja, jag får läsa i boken istället. Today's plans är hem och käka frukost, plugga, kanske ta en runda till stan och framkalla en massa bilder samt åka hem till pappa ikväll och käka middag : ) 
Så har fullt upp ändå.

Hörs seen.
//Ippa

Träning för första gången på 1 månad

Hur gick det på träningen då? Både bra och dåligt måste jag säga. Det gick bra med tanke på hur längesen det var jag tränade. Men klarade typ inte ens hälften av de vikter som jag brukar kunna klara... och det kändes typ dubbelt så jobbigt när jag sprang.

Detta tränade jag i alla fall;

20 minuter på step-maskin
2 km, 15 minuter på löpband
3x12 Bröst
3x12 Biceps
3x12 Triceps

Lite lagom såhär i början tycker jag. Om man tränar för hårt efter ett uppehåll så kanske man inte kan träna på evigheter igen p.g.a träningsvärk och annat.
Jag är nöjd i alla fall : ) Hoppas på en starkare (och smalare) kropp inom en snar framtid.
Ska nog inte bli så svårt. Har lyckats förr : )



Sometimes I do wanna be like 14 again.

Afternoon

Tjenixen!
Hemma igen! Har varit i skolan tills nu. Fick reda på vilka grupper vi kommit i när det gäller en hemtenta i anatomi. Jag hamnade i en jättebra grupp! Jag är jätteglad : ) Ska nog gå bra detta.
Plans for today - träna med mamsen på gymet sen kanske plugga lite... om jag orkar.

Nej nu blir det Te och kanske en liten ostmacka.



Jag springer ut. Tror ni jag stod längst fram eller? Ohfan ;)


Godmorgon tisdag

Nu sitter jag här, hur trött som helst. Ska iväg till skolan alldeles strax. Skola och träning med mamma är nog det enda som händer idag. Ganska tråkig dag, men ibland får man ha sånna också : )

Hörs later.
Pusspuss
//Ippa



Peace out! Nu ska det tränas för att få tillbaka denna kroppen. Öh...

Mannen i mitt liv

Vad heter han: Dag Samuelsson
Vad har han för favoritfärg?: Vanliga färger typ svart, blått.
Vad har han för ögonfärg?: Blå/gråa
Klädstil: Väldigt blandat, ibland finklätt typ skjorta och finbyxor, ibland jeans, sneakers och hoodie
Har han färgat håret nån gång: Yes
Längd: 1,68
Har han klippt sig någon gång: Ja
Har han piercat sig: Nej
Har han några tatueringar: Nej
Dricker han: Ja
Röker han: Nej
Vad har han för mobil: En Iphone
Vad vill han bli när han blir stor:  Han har "mäklarplaner"
Vad har han för färg i sitt rum: Blått
Har han någon/några systrar: Ja, två stycken
Har han någon/några bröder:  Ja, en storebror
Är han född i sverige?:  Ja
Vad är hans favoritmat?: Subway!
Vilken mat hatar han?: Fläskpannkaka
Vad tror du att han skulle göra om han vann 1 miljon: Köpt en bil : )
Vad brukar han göra efter jobbet: Sova, träna eller träffa mig
Vad heter hans pappa och mamma: Jan & Anna-Karin
Har han bråkat med nån någon gång: Ja
Vad brukar han göra på helgerna: Vara med kompisar eller med mig
Vad har han för musiksmak:  Väldiigt blandat
Brukar han svära mycket?: Lagom ;P
Vad för bil kör han?: Volvo eller Renault
Hur/var träffades ni första gången?: Typ på Kulltorp någon gång i September 2005
Vad är han rädd för?: Sprutor och ormar
Vad påminner dig om honom: Allt..
Vad var det första han sa till dig: "Ojojoj, vilken snyggigng"
Vad var det första du sa till han: Något i stil med "Hehe... hej"
Vad brukar ni oftast skicka sms om: När, var och hur vi ska träffas
Är han beroende av något?: Coca-Cola
Vad kallar han dig: Filippa, eller älskling
Vad kallar du han: Dagge eller älskling
Tränar han: Jopp
Hur länge har ni vart tillsammans: 3 år och 1 månad den 22 November
Hårfärg: Syndréfärgat typ...
När fyller han år: 6 April
Om du skulle ge han en blomma då han fyller år, vilken blomma skulle det vara?: En röööd ros
Om du skulle beskriva han med 3 ord, vad skulle de vara?: Bäst, Underbar och Min
Gillar du han?: I love him!


Veckoplanering

Måndag; Dagge kommer snart så ska vi kolla på film! : )
Tisdag; Skola 9-14, träna (äntligen!)
Onsdag; Skola 9-12, träna
Torsdag; Skola 9-14
Fredag; Ledig, träna
Lördag; Jobba 10-17
Söndag; Jobba 10-17

Skola 3 dagar denna veckan är ju helt ok, eller vad säger ni? : )
Sen ska jag ju börja träna också... 3 dagar denna veckan får räcka... risken är att man tar ut sig annars. Så längesen jag tränade ju =/ Men skönt ska det bli!


Shopping!

Vill ni se vad jag köpte i Norge?

 

Vit långkofta
Gina Tricot
299 ;-

 

Svart långkofta
Gina Tricot
299 ;-





Svart Bolero
Gina Tricot
249 ;-

 


Svart Kofta med lila detaljer
Gina Tricot
299 ;-

 


Vit kofta
Gina Tricot
249 ;-

 

Klänning
Gina Tricot
149 ;-

Norgeresan

Hej!
Nu har jag kommit hem från Oslo. Det tog sin lilla tid... 7 timmar i buss från Oslo till Helsingborg och sen vänta i en timme på tåget som skulle ta mig hem till Kristianstad... och från Helsingborg till Kristianstad tar ca 1,5 timme. Jag sov en del på vägen hem.. vaknade 5 minuter innan bussen stannade. Tyvärr stördes min nattsömn av en man som satt framför mig som snarkade. Har aldrig hört något liknande. De längst bak i bussen hörde det också tydligt... så de blev också irriterade. Försökte smälla till sätet så han skulle vakna men det gjorde han inte =/
Men resan gick bra i alla fall... hade ju min musik och så : ) Köpte en massa mat i Oslo som jag skulle ha på tåget men rörde inte ens det... i normala fall äter man ju inte på natten så vet inte riktigt vad jag tänkte på men.. hehe.

Vad har jag gjort i Oslo nu då?
Som ni kanske läst innan så var jag där för att hälsa på min vän Caroline som flyttat dit och bott där sen i slutet av Augusti. Så det var längesen jag träffade henne! Jag kom till Norge i fredags kväll och stannade till i söndags (igår) kväll


 

Caroline och hennes sambo Jenny

Fredag
I fredags efter skolan tog jag tåget från Kristianstad till Helsingborg på eftermiddagen. Väl framme i Helsingborg fick jag vänta i nästan 2 timmar på bussen som skulle ta mig till Oslo. Jag ringde min kusin som bor i Helsingborg så hon fick komma och fika med mig! Trevligt att träffa henne! Jag gick på bussen klockan 17 som tidigare bestämt och sen började den långa resan... men som tur var så hade jag ett helt säte för mig själv då det bara var cirka 10 personer på bussen : ).

Sen skulle vi över gränsen till Norge och då blev det lite problem...  Vi blev uttagna till en stickkontroll. Bussen fick åka in i ett stort garage och där stod en massa män som skulle kontrollera bussen. In i bussen kommer det in 3 stycken vakter... två män och en kvinna. En av männen har med sig 4 hundar som han släpper in i bussen. Hundarna letar igenom bussen (efter knark antar jag). Under tiden hundarna letar är det passkontroll som gäller. Mitt hjärta slår några extra slag eftersom jag inte har något pass med mig... tänkte ju inte på att Norge inte är ett EU-land. Jag tänker; Shit, helvete, vad gör jag nu?! Mannen frågar efter pass och jag säger att jag inte har något med mig. Han säger då att jag måste ha det. Sen blir det ett jävla förhör... han frågar mig vad jag ska göra i Norge. Han frågar efter min adress, kollar mitt leg och frågar efter Carolines personnummer och adress. Jag blir helt förvirrad och säger att jag inte vet hennes adress. Efter att ha kommit överens med sin kollega så får jag komma över gränsen i alla fall. De kollade dock mitt leg i typ 10 minuter innan de kom fram till det beslutet. Fy fan vad rädd jag blev... tänk om jag skulle fått åka tillbaka....=S Jag vet vad ni tänkte nu... läskigt va? Inte nog med detta... när en av hundarna kommer fram och söker igenom mig och mina väskor så markerar den... ni anar inte vad jag tänkte då. Bara för detta fick jag ta ur vartenda litet plagg som jag hade i väskan och jag fick dessutom skaka allting så att det skulle se att jag inte gömde något i kläderna. Ja, detta inkluderar mina trosor också. Fatta vad pinsamt det var. Vet ni vad hunden markerade på? En korvmacka!!! Mannen förklarade att det bara var en valp som skulle tränas upp.. Jojo, tänkte jag... träna får du nog göra mer. Haha ;)

Sen fortsatte resan och jag var framme i Oslo klockan 23.45. Där träffade jag Carro på "Sentralstationen". Ni anar inte hur glad jag blev över att se henne! Underbart : ) Så längesen ju! Vi gick hem tillsammans förbi narkomaner och gatumusikanter till hennes lilla lya. Hon visade mig runt i lägenheten och sen snackade vi en massa och gick och lade oss.

Lördag
På lördagen vaknade vi i god tid på morgonen och då gick vi upp och åt gröt. sedan begav vi oss ut på stan. Jag har shoppat en mass! Ska visa senare! Carro visade ig runt i Oslo, alla fina byggnade och så : ) Jag följde sedan med Caroline till hennes jobb (Rimi, en mataffär). Sedan skulle jag hitta hem alldeles själv och det gick bra. Fantastisk lokalsinne (egentligen inte.. därför blev jag förvånad över att jag faktiskt hittade hem...). Väl hemma hos dem gick jag och lade mig och sov i 3,5 timmar. Skönt! När jag vaknat följde jag med Edwina, en av Carros sambos, och handlade. Efter en stund kom Jenny hem och vi spelade kort och Yatzy : ). Caroline kom hem senare på kvällen och då åt vi spaghetti.




Slottet + vakterna

Söndag
På söndagen gick vi upp vid 10-tiden. Gjorde mackor och gröt och sedan gjorde vi vid oss och begav oss till en park där det finns en massa statyer. Tyvärr regnade det rejält så det var ju mindre trevligt. Vi gick sedan hem och gjorde tacopaj och kladdkaka. Mums! Sen skulle jag åka hem 21.45 så Caroline och Jenny följde med mig till Sentralstationen och vinkade av mig. Sorgligt!!! Ville ju stanna kvar... men men =/ Bussresan hem har jag redan berättat lite om ovan... men ja... usch vad trött jag var sen i slutet när jag satt på tåget. Konstigt att se en massa som skulle till jobbet... jag skulle ju hem och sova, haha. Och sova fick jag göra. Har nämligen sovit hela dagen idag och det var såååååååååå skönt

     





I parken. Snygga statyer, right?



Me unt Carro. Saknar dig vännen, hela tiden.


Ha lite överseende

Jag fixar och trixar med bloggen, om ni undrar varför det ser konstigt ut.

Update fra Norge

Hej, en liten update från Oslo!

Bussresan gick bra förutom en liten incident... berättar mer imorgon om det. Riktigt sjukt var det i alla fall, men jaja. Jag kom hit i alla fall : ) Sen mötte jag Carro klockan 00 när jag var framme. Så kul att se henne! Vi blev så glada så : ) Hihi. Sen gick vi hem till hennes lilla lya och hon visade mig lite byggnader på vägen dit. Här är riktigt fint! Kul att se hur de bor också : ) Sen snackadse vi massor och somnade inte förrän kl 03. Imorse vaknade vi klockan 9 och jag fick träffa två av hennes sambos, Edwina och Isabella. Vi åt frukost och sen gick jag och Carro ut på stan. Jag har shoppat! Visar det när jag kommer hem! Vi åt kebab och sen följde jag med henne till jobbet. Jag köpte "boller" som är typ släta bollar fyllda med choklad samt en tandborste (glömt min hemma...). På Rimi (Carolines arbetsplats) träffade jag Jenny och snackade med henne. Sen skule jag försöka hitta hem till deras lya alldeles själv och det gick faktiskt bra! Väl hemma så följde jag med Edwina och handlade lite mat. Sen gick vi hem... jag snackade med min älskling och sen somnade jag klockan halv 4. Jag vaknade igen klockan 7 : ) Så jävla skönt! Nu väntar jag mest på att Caroline och Jenny ska komma hem så vi kan äta och umgås!

Imorgon är det en död dag i Norge. Allt är typ stängt här i Oslo då. Så vi ska väl bara snacka, umgås och bara finnas till : ) Det är tur att jag stannar hela dagen imorgon också : ) Carro är ledig imorgon så det är skönt!

Nej nu ska jag kolla lite bloggar och sånt : )

Puss och klem (kram)
//Ippa

Tomorrow, I'm going to Norway

Imorgon åker jag till Norge! Ska hälsa på min älskade vän Caroline som numera bor därborta : ) Ska bli skitkul : )
Jag är för övrigt så jävla glad att jag klarade tentan. Av 100 stycken var det endast 30 som klarade det. Och jag var en av dem : ) Och jag gjorde det med 39,5 graders feber!

Att vara såhär tjock är värt allt slit när man lyckas med en tenta : ) Höhö. På tisdag ska jag börja träna igen och det ska bli skönt att gå tillbaka till sin normala size igen : )

Så, ni får ha det så bra här i Sverige sålänge. Hinner inte blogga imorgon.

Pusshej
//Ippa

trött...

spenderat kvällen med mormor på akuten.

suck.

Jag är bäst, vet ni det?

JAG KLARADE TENTAN!

och det bästa av allt; jag gjorde den med 39,5 graders feber!

Tatuering?

Hej svej!
Nu har jag kommit hem från en dag på stan med Micca : ) Var trevligt. Köpte 9 par trosor (!). Men nu slipper jag köpa det på ett tag. Med tanke på att jag använder 3 par trosor om dagen typ så kan ni kanske förstå att jag behöver några par.
Vi åt på trendie också : ) Gott gott.

Åh vad jag längtar efter träningen! Helt sjukt vilken abstinens jag har nu. Var 4 veckor sen sist och jag behöver det verkligen! Men nu är jag ju sjuk så får väl vänta tills nästa vecka I guess... suck.

Ja, nu sitter jag här och äter vindruvor. Ska strax gå ut med hundarna och sen plugga efter det. Några frågor som ska vara besvarade och inlämnade imorgon. Ikväll ska jag även träffa Mim. Ska bli trevligt!


I stan idag förresten så var jag och tittade i lite pärmar i en tattoostudio... har sån jävla beslutsångest... vad ska jag göra? Är sugen på en fin text.. sen är jag ju sugen på mitt namn också. Problemet är att jag inte vet var jag ska ha texten/namnet. Tåls att tänka på!

Pusspuss
//Ippa

Obama, he's the one.



Jag säger bara - vilket tal! VILKET tal!
Det är stort som fan bara att vara USA:s president. Men att vara svart samtidigt... DET är stort.

Så jävla behövligt

Hej! : )
Inatt har jag sovit massa timmar. Så skönt var det! : )
Micca ringde mig vid 10 och frågade om vi skulle till stan och käka. Självklart ville jag det : ) Annars är planerna för idag plugg. Ska umgås med Mim senare ikväll också : )´

Nej, dags att göra vid sig!

Pusspuss
//Ippa

Har btw mailat Bloggesse nu, jävlar vad irriterande när man inte kan lägga upp bilder!

Åh, fuck vad trög jag är ibland.

Tittade fel på schemat och insåg att vi inte alls var lediga i förmiddags. Sen glömde jag få en lapp påskriven idag efter seminariet. Jag tror iaf att jag blev godkänd och det känns bra : )
Blev ingen P-stav idag eftersom dem jävlarna var slut på apoteket när jag kom för att hämta ut det... nej jag vet... inte smart att hämta ut den samma dag nej... men nu blir det den 24:e istället.. Gah, orkar inte med de här jävla pillerna längre!

Nej nu ska jag ta och maila alla lärare för att få detta att gå ihop.
Annars har jag skitont i båhålorna.. och nu ska jag snart gå och lägga mig.

Pusspuss
//Ippa

Går btw fortfarande inte att lägga upp bilder. Suck.


Tisdag

Ja, ungdomsmottagningen snart. Wish me luck!
Undrar om det gör ont? Har en del vänner som säger att det inte känns alls och vissa som typ... ville dö när de satte in den. Jag hoppas på det förstnämnda. Fast vad spelar det för roll egentligen? Jag menar, hur ont gör det inte att föda barn på en skala?

Nej nu ska jag snart ta bussen!

Trevlig dag!
Pusspuss
//Ippa

(Vad fan är det med bloggen idag, går ju inte att ladda upp bilder!)

Planer inför tisdagen

  • Ungdomsmottagningen 10.30 (ska sätta in P-stav, hjälp!)
  • Seminarium 13-15 om rörelseapparaten (inkluderar skelett och muskler, därav alla konstiga ord i dagens andra inlägg). Gud, låt mig bli godkänd. Behöver inte fler IG!
  • Mysa med älsklingen min. Åh I'm lovin' it : ) <3


 



I do love you

Monday... it's over.



And I like it ; )

Så jävla segt...

M. Gluteus maximus, os temporale, vertebrae lumbalis... låter festligt, eller hur?

ÖHHHH.

Måndag.... igen =/

Ja, ny vecka... nya tag? Jag är inte i skolan idag p.g.a ett återfall i min förkylningsperiod. Så jävla dåligt mår jag. Längesen jag mådde såhär av en vanlig förkylning. För jo, jag tror att det är en sådan...
Igår kom D vid 9-tiden. Sen kollade vi bara på film och hade det allmänt mys : ) Det är underbart att ha honom som pojkvän : ) Ja, sen gick vi upp vid 12 och nu har han nyss åkt hem =/. Ska plugga en massa idag... har ett examinerande seminarium imorgon som känns skitdåligt eftersom jag känner mig helt efter. De där latinska orden vill liksom inte fastna. Och sen är det ju så mycket mer som jag ska kunna... usch ja... vi får väl se hur det går. Omtenta nummer 2 kanske? Hehe. Skulle väl vara roligt?

Så ja.... tråkig dag idag igen.
Men måndagar brukar vara så...

Pusspuss
//Ippa

Veckoplanering

Måndag; Skola 9-14.50, plugga
Tisdag; Ungdomsmottagningen 10.30, Skola 13-15
Onsdag; Ledig
Torsdag; Skola 9-15, Agility 19-21
Fredag; Ledig
Lördag; Eventuellt i Norge
Söndag; Se lördag

Jag mår piss

Kan man göra annat efter en helgs jobb? Nej fy fan.

Nu ska jag plugga och sen duscha och käka. Senare ikväll blir det att umgås med D.

Pusspuss
//Ippa

RSS 2.0