Ny dag, nya tag

Hej!
Sista dagen på praktiken idag. Skönt att slippa det. Nu är det 5 dagars ledighet som gäller, sen på det igen... nästa praktik som jag faktiskt ser fram emot :)

Slutade tidigt så det var skönt! Ska strax bege mig in till stan och fika med min sötnos Micca :) Sen blir det handboll ikväll. IFK vs. Tumba. Spännande!

Pusshej
//Ippa

Ledsen :(

Tji fick jag för att jag sa att detta var en "beautiful day". Bakslag x 1000. Är skitledsen och vill just nu aldrig mer se dagens ljus.
För första gången på väldigt länge tvivlar jag på yrket och framför allt på mig själv.
Nu sätter jag mig och tröstäter.
Och därmed var vi tillbaks på ruta 1.

It's a beautiful day

Fast nu försvann solen... men ändå. Tänk att livet är underbart. För första gången på länge känner jag riktigt livsglädje igen. Nu fattas det bara ett sommarjobb också... sen så. Hoppas hoppas hoppas på kommunen nu!

Idag har jag varit och haft case i skolan från 9-11. Sen lunchade jag med Maria från klassen och sen stack jag hem. Nu ska jag ge mig ut i vårvädret och cykla till praktiken. Sen är det sista dagen imorgon med slutbedömning och allt. Håll nu tummarna för mig! :)

//Ippa

Framsteg...

Läste nyss Kenzas inlägg om huruvida nöjd/missnöjd man är med sin kropp. De som skriver nedvärderande inlägg om folks kroppar på bloggar borde ju verkligen tänka igenom sitt beteende. De som skriver sådant är de som oftast själv har väldigt dåligt självförtroende och är missnöjda med sig själva, sin kropp eller annat som har något med sig själv att göra.

Vad jag skulle komma till... jo jag kom att tänka på mig själv. Jag har haft stora problem vad gäller mitt självförtroende genom åren. Det började i tonåren med att jag inte trodde att någon tyckte om mig som jag var. Det var då man försökte göra saker som skulle imponera på andra... typ få MVG på ett prov, dra ett halsbloss som 12-åring (det är ju bara sjukt... inte alls häftigt som ens vänner tyckte på den tiden). Ja, alla har vi väl varit där då vi gör massa saker för att ANDRA ska vara nöjda... inte vi själva.

Sen i de övre tonåren kom kroppskomplexen... för stor rumpa, för tjocka armar, för runda lår, fula fötter, för stora bröst osv osv... fan vad  l ö j l i g t  egentligen... nu i efterhand tänker jag bara; "fan det är väl bara att acceptera, vi är skapade på olika sätt, så är det bara".

När jag tränade friidrott som mest var jag alltid störst av alla där. Jag var den enda som hade bröst och höfter medan de andra förblev smala och slanka. Jag tränade med tejpade bröst och dubbla träningsbh:ar för att ingen skulle kunna se att jag hade lite mer bröst än de andra. Sen samtidigt i skolan var jag alltid den mest vältränade av dem alla... så där fanns lite kontraster. Jag mådde piss och ibland sket jag i att komma till träningen för att jag inte orkade gå igenom hela proceduren om och om igen.

Vad jag egentligen skulle komma till: idag gjorde jag ett framsteg. Stod på skoltoaletten och tänkte: vad snygg jag är! För första gången på hur länge som helst så tänkte jag en positiv tanke om mitt utseende. Ja, om jag ska vara ärlig så hade jag gärna gått ner de där 4 kilona till sommaren. Men va fan... jag är smal, har snygga former och har ett vackert leende och en hy som vissa bara kan drömma om. Sen finns det givetvis dagar då jag mår urkasst och inte vll gå ut för att jag tycker jag ser bedrövlig ut. Men idag är en bra dag, och det var längesen jag hade en sådan.

Så... all creds till mig.
Och ni, ni är vackra. Alla människor har något vackert. Så är det.
För att inte tala om mina vänner. Mina vänner är de vackraste som finns!
//Ippa

Det är dags...

Efter 7 veckors uppehåll från träningen... ikväll är det äntligen dags. Ska faktiskt bli skönt. Kommer ha en liten mjukstart. Blir bara 2 gånger denna veckan sen utökar jag efter hand. Lovely.

Hade tenta idag och det gick kanon. Blev godkänd och det känns skönt. Nu väntar 2 dagar till på praktiken och case imorgon... sen var det slut på denna kursen. Nu väntar nu praktik på BB och på Vårdcentral. Ska bli spännande :) Kul att träffa en massa nyblivna glada föräldrar och små söta bebisar :)<3

Nej... uppladdning var det... och det har man glömt idag... orutinerad som man är nu för tiden ;)
//Ippa

Varit hos Carro :)

Nu har jag varit hos Carro och det var trevligt. Hon, jag och Louise var ute och gick i 3 timmar, det ni! Men nu... nu blir det bio med min älskling :)

Känner mig kärare än någonsin. Älskar dig min älskade fästman!

Ein Söndag

HAJ! :)
Jahapp, fredagen var bra... men inte lika bra som vanligt. Var jetlaggad och trött och hade för dålig fylla. Men men det fixar vi tills nästa gång ;)

Igår jobbade jag hela dagen och himmel vad trött jag var... men det är sånt man får ta :) Det gick bra ändå! Sen på kvällen var jag och min älskade pojkvän och käkade trerätters hos några bekanta. Mycket gott var det! :) Gick dock hem tidigt och somnade klockan 11. När ska man kunna ställa om sig till en normal dygnsrytm? Sov i alla fall 11 timmar inatt och det var välbehövligt.

Idag... ja ni.. göra vid mig först och främst sen städa mitt rum. Sen ska jag nog träffa Carro en sväng som har kommit hem från Norge för gott :) Det gillas!

Veckoplanering
Måndag:
Tenta (hela dagen... nice), träning

Tisdag: Skola (förmiddag) och praktik (eftermiddag och kväll)

Onsdag: Praktik (sista dagen) och slutbedömning (hjälp...), träning

Torsdag: LEDIG, öppet hus hos svärfar som fyller 60, träning

Fredag: Utgång maybe?

Lördag: Utgång maybe?

Söndag: Fira påsk med släkten



Ja, träning för första gången imorgon på 7 (!) veckor... shit herregud jag kommer nog dö...
//Ippa


Thank god it's friday

Heej!
Idag:praktik 7-15, middag hos svärföräldrarna klockan 19 sen förfest hos mannen min och utgång på det med Maria & Carina. Blir superkul.... dock det vanliga problemet... vad ska man ha på sig?!
NU: praktik som sagt... tycker ni jag är sent ute? Ska vara på ett nytt ställe idag... tar bara 2 minuter att gå dit.
Puss
//Ippa

Here we go again

Då var den här igen... ångesten. Den är så jävla jobbig! Perioder då jag känner att jag inte riktigt har "koll på läget"... ja då kommer ångesten smygandes. Då mår jag pyton... och det värsta av allt är att det inte går över på ett tag.

Just nu är jag inne på slutspurten av praktiken... har endast 3 dagar kvar. Imorgon ska jag vara på studiebesök på ett nytt ställe där jag inte känner någon. Jobbigt, men spännande också. Men jag har ju inte koll på stället... stress. Sen har jag tenta på Måndag i psykiatri och vet över huvudtaget inte om jag har koll på någonting vad gäller det. Sen är det omtenta i läkemedelsräkning för andra gången. Måste ju klara det den här gången annars riskerar jag att få göra om hela kursen...

Sen är det ju ny praktik som gäller och det är alltid en sjuk ångest som föreligger... usch jag gillar inte det alls.

Men det som egentligen gör att ångesten infinner sig just nu är att jag ännu inte lyckats fixa ett sommarjobb. Varför? Självförtroendet sänks rejält. Är jag kass, eller vad? Enligt mig själv är jag bra inom det område jag utbildar mig... och jag har bara hört positivt från alla andra också. Är det att jag har lite erfarenhet som gör det? Men i alla fall... sjukt stressande inombords... alla andra får jobb utom jag... hur kul känns det?

Samtidigt vet jag vad jag nyss har tatuerat in på ryggen och det står väl lite för mitt tidigare liv. Alla jobbiga och negativa känslorna som man har fått brottas med under årens lopp. Vad som menas med den är; lev varje dag som om den vore den sista och ta till vara på ditt liv. För du lever bara en gång. Så gör som du själv vill och tycker, inte för andras skull utan endast för din egen.

Here it is: masterpiece

 


Nytatuerad :)

Tattoon blev awesome. Och det gjorde inte alls ont, förstår inte vad alla gnäller om. Jag älskar den i alla fall och det bästa av allt : den är SÅ jag :)

Bild kommer ikväll... har förstått att många är nyfikna ;)

//Ippa

HEMMA IGEN!

Hej alla!
Nu är jag tillbaka! Har haft en underbar resa, verkligen. Det går inte att beskriva. Thailand är utan tvekan paradiset på jorden. Det stämmer nog det dära... att när folk väl har varit i Thailand en gång så känns det svårt att föreställa sig en semester någon annastans. VILL TILLBAKA NU!!!

Har rest i över ett dygn nu men nu är vi framme :) Håller på att packa upp så smått nu... mycket inhandlat blev det. Ska visa bilder och sånt senare på allt :)

Just nu behöve rjag bara lite lugn och ro och gå och pula för mig själv... jobbigt att komma hem i kylan. Kanske det blir en klippning idag kanske... om det finns tid. Har ALDRIG sett mitt hår såhär slitet... och jag plattar det ändå typ varje dag... akutklipp och färgning får det bli.

Imorgon: TATTOO :) Längtar och är supernervös!
//Ippa

Hejdå Sverige!!!

Nu är jag färdig med praktiken innan semestern. Imorgon åker jag till Thailand och stannar där i hela 20 dagar. Ska bli underbart! Ville mest bara säga hejdå till er alla och Sverige! Hoppas snön försvinner snart så att ni också får lite värme och sådär.

Hörs den 22 Mars!
//Ippa

I övermorgon!!!

Tjenna!
Ligger fortfarande i sängen hemma hos D.... sjukt skönt med sovmorgon! Har sovit jättelite nu i över en vecka men det tog jag igen inatt :) 11 timmar blev det ungefär :) Idag är planerna... packa allting inför resan och fixa med det... sen fika en stund i eftermiddag med Maria. Hur trevligt som helst. Blir en liten hejdå-fika.
I övermorgon smäller det och jag är redan nervös... hatar ju att flyga. Har dock fått utskrivet Atarax som är ett lungnande läkemedel mot oro så det ska jag knarka :) Underbar medicin är det haha. När man tagit det har man inga bekymmer alls! :)
Resan dåja... vi åker först taxi hemifrån till tågstationen i Kristianstad som tar oss till Kastrup flygplats. Därifrån går flyget cirka klockan 14. Uppe i luften väntar vi i 11 timmar innan vi landar på Bangkok flygplats (som är den största i världen och jättehäftig). Efter bagageuthämtning och annat å beger vi oss till Hotell Siam@Siam där vi ska bo två nätter. Sen gissar jag att det blir massvis med shopping hela dagen efter lite lunch och återhämtning. Thailand ligger 6 timmar före Sverige så klockan är ungefär 7 på morgonen när vi landar och sen lär vi ju shoppa hela dagen så på natten där är man sova underbart gött :) På kvällen innan läggdags äter vi middag på en nice restaurang och sen går vi och tar en drink på Statetower som består av hela 64 våningar. Där längst uppe finns en bar med utsikt över hela Bangkok. Fräckt!
Dagen efter allt detta spektakel så är vi hela dagen i Bangkok också... sen på kvällen tar vi taxi till Hua Hin (ca 2-3 timmar). Det ligger söder om Bangkok. Där ska vi vara i 4 dagar sen åker vi till en ö som heter Koh Talu som är ett riktigt snorkelparadis sägs det. Där ska vi bo i Bungalows och bara sola, bada och snorkla. Härligt! Efter det åker vi tillbaka till Hua Hin och bor där resten av tiden.
Vi är totalt 10 personer som åker och det är min familj (mamma, styvpappa, pojkvän, syster och systers sambo) samt några bekanta som är en familj på 4 stycken. Kommer nog ha skitkul :)
Nu: ta tag i dagen ;P
PS! Bilder kommer!  

RSS 2.0