"nothing's big enough to hide us"



Jag älskar den helt enkelt.

Tur att det finns ljusglimtar även i de mörkaste stunder

För nu ska jag hem till mitt hjärta.
Jag älskar dig. Jag har tur som har dig.

Dagen efter...

Gårdagen var en lite sidådärkväll. Till en början var det skitkul. Hemma hos mig hade vi skoj :) Men när vi kom ut hände det en sak som förstörde hela kvällen. Jag blev verkligen helt förstörd. Det känns som allt är mitt fel fast jag vet att det omöjligt kan vara så. Jag kan inte styra andra människor även om jag skulle vilja ibland. Blev i alla fall så sjukt ledsen och besviken och det är jag idag också. En viss människa är aldrig mer välkommen i mitt hem och om han så mycket som tar kontakt med någon av mina vänner igen... ja, då förvandlas jag nog till någon jag inte känner igen. Det känns riktigt tråkigt att behöva känna så för en människa.

Men med mina tjejer hade jag kul. Det har jag alltid :)

Idag blir en lugn dag... film och käk typ. Känns skönt. Fy fan vad jobbigt det var att städa här btw. Inte kul att torka 200 kvm golv 3 gånger. Och fatta vad mycket flaskor, burkar och skit. Herregud... dricker vi verkligen så mycket.
Nej nu blir det inga förfester på ett tag. Det är jobbigt faktiskt...

Byebye, pics kommer senare.
//Ippa

Nu drar jag till pappa...

och Indoor walking klockan 19. Glöm inte! :)

CIAO
//Ippa

Ny dag, nya tag?

Nej, för just nu känns det som att allting bara går runt runt utan någon mening. Jag försöker skapa en meningsfull vardag, men lyckas jag? Nja. Jag fattar inte hur människor lyckas. Jag kommer hem, lagar mat, pluggar (ehm... ibland), tränar, tittat på tv, checkar facebook och sen sover. Ser ni något som är meningsfullt i det jag gör. Visst... jag lagar mat för att överleva och må bra... och det där med träningen är densamma. Kanske lever jag längre i med träningen... men vill jag leva så jävla länge om vardagen ändå bara ska se ut så här?

Förbannad blir jag snart. Det behöver hända något. Samtidigt måste jag passa på att leva gott utan att behöva oroa mig varenda dag för att typ bli dödad eller något. För om 3 månader, då har jag all anledning att låsa in mig. Och det ska jag också.

Men NU ser jag fram emot fest imorgon! Ska bli skoj tjejer :)

Dagens planer; träna och slappa. Nice, eller hur?

//Ippa

Hmm... sleten.

Var och tränade innan på gymet, styrketräning. Men det gick inge vidare... var allmänt trött och dåsig. Kan bero på att jag inte är van vid att gå upp så tidigt som jag gjorde idag efter några dagars ledighet. Imorgon blir det en ännu tidigare morgon.. jobbig dag. Men sen på fredag är jag ledig :) Och på kvällen där är der fest...
Sen på lördag är det jobb som gäller och söndag blir en ledig dag :)

Så... så jäkla farlig vecka är det ju inte.

Åter till tedrickandet!
//Ippa

Ny kurs...

Ja, den verkar i alla fall roligare än den andra! :)
Nu börjar jag längta tills på fredag då det är dags för fest igen. Sen är det nog dags för min lever att vila lite tror jag ;P

Inte mycket att göra idag. Träning och sen typ ingenting.
Tjohej!




Jag gillar feeest ;D

Denna dagen alltså

Den har gått i stressens tecken. Jag klippte mig idag iaf och det blev bra (och kort :)). Sen var jag hos Micca och fikade liiite :) Höhö. Fy på oss.
Sen stack jag och tränade och det var fett jobbigt... nu ligger jag i Dagges säng och vi ska snart sova :) Imorgon börjar en ny kurs i skolan... ja, jag hoppas då att den inte blir lika jobbig som förra.

Ciao babes
//Ippa

Uppe med tuppen trots ledig dag...

Mmm... var tvungen att besöka läkaren då jag hade en tid imorse tiiiidigt. Suck...
Men nu är jag igång i all fall, kommer iaf inte sova bort dagen :) Ska klippa mig kl.12. Så skönt! :) Mitt hår är verkligen katastrof nu...

Ha en bra dag!
//Ippa

Jag älskar att svettas (!)

Det är ganska sjukt egentligen. Men visst är det härligt? Kanske inte så konstigt egentligen... vid alla "great" tillfällen svettas man ju. Sommardagar, ridturer, vid sex... och på träningspasset! Life is great :)

Var på Indoor walking nyss. Shit vad jobbigt det är, och så sjuuukt bra träning. Nu förtjänar jag en varm dusch, lite te och mys med pojkvännen! :) Ska se "sanningen bakom size zero" ikväll klockan 22 på trean. En liten påminnelse om varför jag inte tränar 9 gånger i veckan längre.

Nej... duuuschen!!!

PUSS
//Ippa

Stööörd

CP-dag rent ut sagt. Ingenting har gått som jag har velat. Skulle ta två sprutor, men det fick jag inte nej. Jag berättar varför senare... sen har jag en allmän ful-dag. Känner mig jätteskabbig idag. Men men, efter regn...

Ikväll vet jag faktiskt inte vad som händer. Jo, jag ska träna nu. Wish me luck :)

Puss
//Ippa


Så går det när man försöker hjälpa till...

Fett besviken är jag just nu. Sjukt ledsen över att ha ens försökt vara en bra vän genom att stötta och finnas där. Men detta har hänt mig förr. Jag förstår inte hur människor tänker.

Hur ska man vara för att vänner ska vara nöjda? Ska jag skita i deras liv och bara tänka på mig själv?

Jag vägrar tro att det är så det går till.

Hemma från stan :)

Var i stan med Micca, Selda och Lion :) Trevligt. Det blev BK + Åhléns :)

Nej nu blir det sova lite till kanske.... haha men har ju ingenting annat att göra, vilket är JÄVLIGT skönt. Kan inte komma på när det hände sist.

Puss
//Ippa

Ippa välkomnar alla nya läsare :)

Så många nya. Jag undrar vem som länkat till mig nu... hmm ;P
Välkomna :) Hoppas ni stannar!

'

Jag i ett nötskal


Och till alla från Dj-portal som läser detta. Comeback 7/3 Yarw GBG, 21/3 Class Nightclub Kristianstad.
Erkänn... you're so excited!

Nytt till skosamlingen



129 :- från H&M

12 timmars skön sömn... :)

Ja, klockan 00.00 gick jag och lade mig igår och vaknade 12 idag (med undantag från att Micca ringde klockan kvart i tio.... grrr). Gick upp och åt lite frukost och nu sitter jag här. Jag tror ärligt talat att jag har det fetaste håret i universum just nu. Så jävla äckligt. Så jag ska hoppa in i duschen typ snart...

Igår såg jag filmen "Donkey punch" som va helt störd. Se inte den.

Snart blir det stan med Micca och Lion :)

Puss
//Ippa

Jaha...

Då blev det inte riktigt som planerat. Så nu får jag sitta hemma själv med en tråkig film eller något. Jävla bajs, fy fan vad tråkigt.


Världens bästa :)

Ja, det är mina vänner det. Hade superduperskoj igår ju :D Förfest hos mig med Cider, Jägershots och Cosmopolitans. Det är gött det. Och bra musik som fan ute igår, och bästa dancemovesen från min sida. Yes, I'm in top.

Idag lider jag inte av någon bakfylla alls. Kan nog vara för att jag tryckte i mig typ en liter vatten när jag kom hem klockan 04 inatt. Och innan dess tryckte jag i mig en hel portion pasta från pastavagnen tillsammans med Maria. NAJS!

Nu väntar jag bara på bilderna från dig Mim! :)

Ikväll kanske umgås med Micca? Vi får se.
Puss
//Ippa

Bilden på Rihanna

Chris, är det verkligen du som gjort detta?

Fiiieeesta

Hemmakvällar i all ära. Men vad är bättre än tjejkompisar+ett dansgolv+alkohol?

Ingenting, absolut ingenting.
I'm lovin' it.

Godmorgon! Äntligen heeelg :D

Gick nyss upp och åt en riktig brakfrukost. Härligt! Nu är jag fit for fight. Ska till skolan och presentera vårt arbete och därmed avsluta denna kursen som vi haft nu i 5 veckor. Ska bli skönt, för den var verkligen tråkig. På onsdag väntar ny kursstart och därmed sista pluggkursen detta året. För sen är det praktik som gäller :) Och tänka sig... sen har jag avverkat 1 av 3 år. Helt sjukt.



Min brakfrukost. Härligt va? Så jävla gott ser det ut (bortsett från pillerna i högra hörnet). Och juicen var väl det enda dåliga egentligen. Nu är jag i alla fall fit for fight :)

Nu ska jag göra vid mig så att jag ser ut som en människa igen. Sen ska jag läsa på alla de andras arbete + mitt eget lite mer så att jag är bättre förberedd. Sen beger jag mig till skolan och är där fram till klockan 16. Ikväll är det utgång med Maria som gäller (och förhoppningsvis Mim, hör av dig om du ser detta). Ska bli skitkul! Jag och Maria har lovat oss själva att ta det lugnt med shotarna denna gången. Fast det säger man ju varje gång...

Ha en bra dag
//Ippa

Förstår inte...

Jag har en vän. Denna vännen har jag stått väldigt nära i många år, sen jag var 15-16 eller något. Han och jag vi var ett en gång. Jag gillar verkligen denna personen, för det känns som han förstår mig.

Men sen hände det som bara händer ibland. Vi växta ifrån varandra. Det kunde gå månader innan vi träffades. Och ja, helt plötsligt så bodde han till och med i ett annat land utan att jag fått veta något.

Nu börjar det tydligen passa igen. Nu kan du tänka dig att vara vän med mig igen, efter alla dessa år. Fine, vi kan vara vänner. Men ge fan i att vara spydig mot mig och få det att låta som om det vore MITT fel. För är det någon som gjort bort sig... ja då är det fan ta mig DU.

Så var det med det.
Irriterad.


Saknar!

Jag saknar min baby! Fast jag träffade honom för bara några timmar sen. Visst är det underbart att bara vilja vara nära en människa hela tiden? Jag är helt överväldigad. Även efter 3,5 år. Det ni.

I love you baby!



Probably thinking about you...

Sjuk...

Ingen träning idag nej. Har feber och känner mig skitkass. Skulle egentligen behövt vara hemma imorgon istället för att sitta och snora i skolan imorgon. Men det är ju det sista vi gör i den kursen och dessutom obligatoriskt. Det jobbiga är att jag inte orkar läsa igenom alla jävla arbeten tills imorgon... så jävla tråkigt och ointressant. Förmodligen kommer jag må bättre imorgon så att ta mig till skolan blir nog inte så jobbigt. Men palla läsa nu =/

Hoppas jag kan gå ut imorgon!
Puss
//Ippa

Hej!!!

Hejsan allihopa!
Det blev ingen träning med Louise igår, utan jag hoppade det. Hade tränat alldeles för hårt för att palla det innan igår. Igårkväll var jag i alla fall på personalmöte (för Annas skull ;)). Efter det stack jag hem till D. Vi kollade på lyxfällan sen somnade vi ganska tidigt.

Idag gick vi upp vid 10 för att börja städa (eller ja.. renovera, sanera... kalla det vad ni vill, men något i den stilen) dagges rum. Fattar inte hur man kan samla på sig så mycket skit. Dock gjorde jag det mesta för jag hade inga nostalgitrippar under städningens gång. Han är inte färdig än, det kommer nog ta några dagar. Och ändå har vi redan gjort oss av med 4 sopsäckar och hur många maxikassar som helst. Det ska nämligen in en ny soffa i hans rum, fula fotbollsplanscher ska ner osv. Vid halv två efter städningen stack jag till stan och mötte upp Mim. Alltid trevligt att träffas! :) Snackade skit och gick i affärer och så. Sen klockan 3 var det dags för massage :) Var så jävla skönt! Något jag behöver oftare. Min rygg och mina axlar = katastrof.

Vad händer mer idag då?
Jag ska träna Indoor walking klockan 19. Sen vet jag inte om jag skulle hem till D och fortsätta städa... fast han kommer inte hem förrän klockan halv 11 så vi får se om jag orkar.

Ha det så bra sålänge
//Ippa

Massa träning en onsdag tydligen

Nu är jag hemma från gymet. Körde styrketräning 1,5 timme. Körde alla muskelgrupper förutom framsida/baksida lår. Är ju så jävla stum i dem då jag använder de på mina favoritpass så pass mycket, så de fick vila idag. Dock sitter jag och skakar av ansträngning i överkroppen nu när jag skriver haha. Och nu smsade Louise och frågade om jag ville följa med på ett pass på friskis och svettis ikväll eftersom det är en "ta-med-kompis"-vecka där. Haha, OM jag gör det så kommer jag vara DÖD!

Nej nu ska jag till Netto och köpa frukt.

//Ippa

Hmmm...

Undrar vad jag ska göra idag egentligen. Det är väl ändå typiskt. Nu när allt blivit lugnt, ja då har man ingenting att göra. I vanliga fall springer man runt och stirrar dagarna i ända. Nu känns det bara konstigt. Funderar på att dra till stan, träna och sen beställa klipptid (mitt hår är k a t a s t r o f)... FUCK =/

Ska köra styrketräning i alla fall : ) Skönt! Step-passet igår var btw det jobbigaste på länge. Det kvittar om man har kört andra träningsformer, när man kommer till en "ny" så är det alltid bajsjobbigt no mather what. Jag får väl köra spinning någon dag snart också... får se hur jävla jobbigt det kommer bli + att rumpan kommer dö.

Jag vet varför jag har mått så bajs på sista tiden. Det är för att jag saknar mina vänner. Jag klarar mig inte utan dem. Visst har man träffats, men inte alls lika mycket som förr. Det beror ju bland annat på att vi helt enkelt inte har tid. Vissa har fullt upp, precis som jag, vissa har flyttat (Fy dig Carro!), andra har barn (och därmed mindre tid). Jag önskar att det vore som förr, då man gick i skolan 2 timmar om dagen och sen gjorde stan osäker resten av tiden, satt på rummen och snackade skit, var ute och red tillsammans (tider det, Micca) och en massa andra grejer. Man gjorde det tillsammans, och det var guld värt. Oftast vill jag bara bli äldre och få ett tryggare liv. Men just idag, ja då önskar jag att jag vore 15 igen.

Underbara tid, kom tillbaka!

Uppe med tuppen...

Ja, här sitter jag och är skittrött. För att rörmockaren kom. Jävla rörmockare... vill ju sova =/ Och snart ska D också upp... hundarna är galna för att de inte får hälsa på gubbfan så jag får bara springa och säga till dem hela tiden. Gubben verkar inte så glad för hundar heller.

Hur ser min dag ut då?
Mina planer är; träning (styrka) och sen kanske en tripp till staden :) Ska bortom netto också och köpa en figur till mig. Ni vet en sån "gubbe" som man kan ta ut organen på. Fett najs :)

Nu ska jag försöka göra vid mig. Suck.

Puss
//Ippa



Bjuder på en sleten sommarbild. Herregud vad blond... och brun!

JAG ÄR SÅ JÄVLA GLAD!

FÖR VEM HAR KLARAT ANATOMI OCH FYSIOLOGITENTAN?! JOOO JAG! 7,5 HÖGSKOLEPOÄNG. VÄRLDENS JOBBIGASTE PERIOD I MITT LIV. MEN JAG KLARADE DEN....

ÄR SÅ SJUKT GLAD ATT JAG BARA VILL GRÅTA.
VET NI VAD? DET VAR VÄRT BESVÄRET. DET VAR VÄRT ALLA DAGAR, ALLA NÄTTER OCH ALLA MÅNADER OCH DYGN. FAN VAD JAG ÄLSKAR MIG SJÄLV.

NU NÄR JAG KLARAT DEN, JA DÅ KAN JAG KLARA ALLT.

En liten notis

Nej, det var självklart inte menat till Miccas inlägg. Utan det var till en annan faktiskt, haha. Men aaa... är lite lugnare nu efter att ha tränat :) Kändes jobbigt idag med tanke på den grymma träningsvärk jag har sen i lördags. Jag behöver styrketräna mer har jag märkt. Så 3 konditionspass och 2 styrketräningspass i veckan? Låter det rimligt? I den mån jag hinner of course. Konditionsträningen prioriteras dock eftersom jag tycker den är roligast!

Träningen på sista tiden har i alla fall varit positiv. Har känts bra varenda gång, förutom i lördags då jag typ... dog? Har minskat 2 cm på midjan vilket faktiskt är ganska mycket samt 1 cm runt armarna. Det är resultatet av endast 2 kilos viktnedgång. Så bara något kilo gör stor skillnad. Sjukt skönt. Känns som steg i rätt riktning.

Inte för att jag egentligen behöver det och för att jag tycker jag är särskilt tjock. För det är jag nog inte ;P Utan för att må lite bättre och kanske leva några år längre. Nu när man läst om vad träning egentligen betyder för ett bra liv... ja då ser man till att träna också ;P Sparar ju sjukt mycket på hjärta och nästan alla andra organ i kroppen. Och man lever bara en gång. Att man blir snyggare är ett stort plus givetvis. Men ja, min pojkvän tycker jag är snygg som jag är ochj det gör jag, för en gångs skull, också :) Känns bra!

Jag har tänkt på alla de tabbar folk gör när de tränar. "Jag vill inte styrketräna eftersom konditionspass bränner mer fett" FEL FEL FEL - tvärtom! Det är ju precis det de inte gör! Ju mer välutvecklade dina muskler är - desto mer bränner du i vila - desto mer kan du äta. Kondition i all ära för hjärta och lungor (syreupptagningsförmåga) men styrketräning är en pärla. Så kan du äta fler efterrätter ; ) HAHA.

Nej... nu ska jag duscha, käka och sen sticka till Micca!

Jag är så sjukt förbannad

Av en massa olika anledningar. Tjejer, ni vet varför.

Ett av dem är det faktum att äldre människor (dvs många som är äldre än 19, inte nödvändigtvis gamla) ser ner på yngre människor. Idag fick jag kommentaren "Vadå, du är väl inte vuxen. Du bor ju fortfarande hemma". Visst kan man skojja om det. Men denna gången var det inte på skoj, utan det var på fullt allvar.
Om vi ska börja smutskasta p.g.a att vi är olika gamla så kan jag ju börja med det också..

1. Du kommer dö före mig.
2. Du är tjockare än mig (ju äldre, desto sämre ämnesomsättning)
3. Du har studielån upp över öronen, och därför fattigare än mig.
4. Du kan inte göra vad du vill eftersom du har kids att ta hand om.
5. Du orkar inte festa, för du är för gammal, dvs. du har inte lika roligt som mig.

Alla dessa saker hade jag kunnat dra upp om vi nu ska smutskasta. Men ett bevis på att jag är mer vuxen än dig, det är att jag är mer mogen än vad du är.

Du må ha en egen lägenhet, ha levt längre och ha barn att bry dig om. Men å andra sidan, om det är så jävla glammigt och roligt, så har jag allt det att se fram emot till skillnad från dig som väntar på att få gå och dö.

Sug på den, kärring.


Otrohet är det värsta som finns

Jag förstår bara inte. Hur kan man säga sig älska en människa när man faktiskt inte gör det? Hur kan man ena stunden ligga i sängen tillsammans med sin partner för att några timmar senare gå ut på stan och träffa sin "älskare". Hur FAN är människor funtade? Vad är hela idén med att ha en partner då?

Ja, för mig finns det många frågetecken angående detta. Det gör så jävla ont att se människor lida. För det gör verkligen ont. Så sjukt jävla ont. Föreställ er 1000 knivhugg i bröstet. Ungefär så känns det, omsatt i psykisk smärta.

För vissa kanske detta är en bagatell. "Gå vidare" säger många. Men för mig är detta det jävligaste som finns.
Jag vet hur det är att vara den tjejen.

Jag vet hur det är att vara den som ligger brevid någon hon älskar och samtidigt få känna doften av en annan tjejs parfym. Det är något jag inte ens vill önska min värsta fiende.



"My heart can't possibly break when it wasn't even whole to start with"


Det bästa med att vara tjej

Ja, det bästa med att vara tjej är att vi behöver så mycket kläder för att bli förknippad med just en tjej. Nu på senaste tiden har det blivit lite för många "belöningar" till mig själv efter min håra pluggperiod. Senaste veckan har jag inhandlat:

  • Ett par nya Converse. Finns det något snyggare till våren? Ett måste i skosamlingen!
  • En jätteskön Nike-dress. Settet är svart med guldiga knappar och detaljer! Assnyggt!
  • Nytt schampo + balsam för alldeles för mycket pengar...
  • En tunika
  • Ett diadem
  • Nya klämmor och tofsar
  • Nya trosor - sloggi!
  • Ett armband

Ja, skärpning Filippa. Men kul var det!


Fett trött på skitsnack!!!

Ja, vill bara flytta ifrån denna störda stad NU. Ska fan bosätta mig i Växjö eller något. Utbilda mig till polis. Det är något jag känner starkare och starkare för varje dag. Mina planer är att läsa klart till sjuksköterska. Sen bli hudterapeut så att jag kan jobba på skönhetsklinik, typ i Malmö i något år. Under hela denna tid ska jag söka in till polishögskolan (ja det tar ju några år innan man kommer in där) och sen flyttar jag till Växjö och blir polis. Jag tror jag hade passat SÅ bra som det, och alla jag känner håller med mig om det. Jag är lugn men bestämd och samtidigt orädd. Bra egenskaper skulle jag tro. Egentligen, EGENTLIGEN tror jag att jag passar bättre som polis än som sjuksköterska och jag hade förmodligen tyckt det var roligare också. Men jag har några år på mig att uppnå allt det där : ) Så ja, jag får väl börja träna nu inför Coopers. För jag ska söka in : )

Herregud. Finns så jävla mycket jag vill bli! Hur ska jag hinna? Jag lovar, jag kommer inte få barn förrän jag är 40. Men bättre är väl det än att få barn när man är 20 och sedan ångra sig i resten av sitt liv för alla de saker man aldrig hann göra...

Men först sjuksköterska ja...

Puss&Kram
//Ippa (som vill utbilda sig till typ 1000 olika saker... suck... varför är livet så kort?)

Söndagen

Hej allihopa!
Igår var det ju som sagt Alla hjärtans dag. Jag och min älskling hade det super :) Först på dagen jobbade jag till klockan 17, sen kom jag till Dagge och då hade han gjort middag till oss. Pasta, kyckling med ostöverdrag + chilisås och sallad till. Hur gott som helst! Sen var det dags för överraskning nummer 2 och då stannade vi på Kosmorama där vi skulle se Benjamin Buttons otroliga liv. Riktigt bra var den. 10/10 :) Sen åkte vi hem och myste en massa typ :) Så en perfekt Alla hjärtans dag blev det allt! Tackar mamma och pappa också för de fina presenterna jag fick! Av mamma fick jag knästrumpor, ögonbrynspenna, nagelfil och en klubba :) Av pappa fick jag en Marimekko-bringare till min fina marimekkosamling. Jag ska tydligen ha grönt i mitt kök :) Älskar de sakerna i alla fall ;D

Imorse vaknade jag sent brevid min älskling. Vi åkte och köpte frallor och jag njöt av en riktigt onyttig frukost med vitt bröd och juice. Lyx! Jag unnar mig det på helgen. Ett litet break från alla gröt och frö-mackor som jag kallar dem (onödigt nyttiga mackor som består av hopklistrade frön typ...). Sen stack vi till mitt jobb och lämnade av jobbtelefonen som jag glömde lämna från mig igår som vanligt. Haha... suck! Jag är hopplös! När jag kom hem stack jag, mamma och patrik + hundarna till Tosteberga där vi gick en långpromenad. Skönt i det fina vädret! Tittade även på örnar. Såg 14 stycken på samma gång. Fan vad de är stora. 2 meter mellan vingspetsarna. Gosh... DET är stort.

Nu är jag hemma igen i alla fall. Ska ringa en klasskompis till mig och fixa mitt arbete som hon rättat till mig. Sen ska jag läsa i världens tråkigaste bok "Vetenskapsteori" tills imorgon för då har vi seminarium. Bara denna veckan kvar i denna kursen. Ska bli så skönt att sluta... så jävla tråkig har den varit. Nästa kurs handlar om kommunikation och sägs vara roligare. Vi får väl se ;P

Slänger in en veckoplanering
Måndag: Skola 9-15, Träning (Indoor walking)
Tisdag: Skola 10-11.15 + grupparbete, Träning (Step)
Onsdag: LEDIG
Torsdag: LEDIG
Fredag: Kursavslutning i skolan 12-16.30
Lördag: LEDIG
Söndag: LEDIG

Ska meddela att nästa vecka igen inte blir alltför rolig. För då ska jag till doktorn alla dagar förutom lördag och söndag. Kommer vara hög av all medicin jag fått + alla vaccinationer. Ska få 3 vaccinationer den veckan + att jag ska prova ut ny allergimedicin. NAJS BAJS, VERKLIGEN!

Herregud...

FAN vad jag är LESS! Ärligt talat vart fan är världen påväg?! Jag tycker ALLTID att jag ställer upp för människor fast jag egentligen inte orkar/vill/känner för det. Men vad får man tillbaka? Inte ett jävla skit.

FAN... nu sätter jag mig här och jag tänker inte fråga en enda jävel om vi ska hitta på något fler gånger. Never ever. Nu är det upp till er. Tur att man har sin pojkvän annars hade man väl gått och dött av tristess istället.

Hejdå!

Parfrågor

Vad heter ni?
Filippa "Ippa" & Dag "Dagge"
Hur träffades ni?
Genom internet och skolan
Är ni förlovade?
Nej
Bor ni ihop?
Nej
Har ni barn?
Nej
Har båda körkort?
Ja, båda 
Isåfall, vem kör bäst?
JAG
Kommer du ihåg er första kyss?
Ja, på sommarlust år 2005 
Vem sa "Jag älskar dig" först?
Jag :)
Vem är äldst?
Han, lite mer än 1 år äldre 
Vilka stjärntecken är ni?
Jag är kräfta, han är vädur
Vem fyller först på året?
Han, 6 April
Vem är längst?
Dagge, hela 2 centimeter!
Vem sjunger bäst?
Jag, lätt
Håller ni i handen på stan?
Det händer :)
Var nån av er oskuld när ni träffades?
Nope
Kände ni varann innan ni blev ihop?
Nej
Vad har ni gemensamt?
Humorn, värderingarna och vår fantastiska kärlek!
Blev du kär vid första ögonkastet?
Nej, tror inte på det
Har ni någon speciell låt?
Jodå
Har ni några "frikort"?
VA?!
Har ni stora framtidsplaner?
Ja absolut!
Har ni gråtit i varandras armar?
Många gånger
Har ni varit utomlands tillammans?
Yes 
Vem lagar bäst mat?
Båda är nog lika dåligt ;P
Vad gör ni en vanlig vardagskväll?
Kollar på film  och myser :)
Ger ni alltid varandra en puss när ni ses?
Jaaa
Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången?
Nej, 7 minuters avstånd
Blir du lätt svartsjuk?
Ja
Brukar ni bråka?
Det går i perioder
Vilken är hans/hennes finaste kroppsdel?
Armarna och bröstet
Vad använder ni för preventivmedel?
P-stav
Brukar nån av er prata i sömnen?
Nej inte direkt

Äntligen helg

Hej!
Idag har jag gjort grupparbete i skolan tillsammans med min kära grupp :) Det var både skoj och tråkigt på samma gång, weird. Efter skolan var jag i stan och shoppade ;D Blev ett par jeans, ett par skor (converese is the shit, ett måste till våren) samt alla hjärtansdagpresenter till nära och kära ;D

Ikväll... ja, det skulle egentligen blivit utgång men det ser inte så ljust ut... så blir kanske en hemmakväll trots allt. Imorgon är det alla hjärtans dag men jag ska tyvärr jobba 12-17. Sen blir det ändå kul att se vad min älskling har hittat på. Han är så hemlighetsfull ;P Hehe.

Så. Hoppas ni får en trevlig kväll!
//Ippa

Är så trött...

Har skrivit 1/3 sidor... "bara" 2 kvar. Det var dock lättare att skriva än vad jag trodde. Så det blir nog att skriva färdigt de andra två snabbt nu sen ska jag till min älskling! Imorgon är det skola 10-15, sen är det jakt på alla hjärtans dag-presenter som gäller. Shit vad jobbigt... men jaja.

Vi hörs!
//Ippa



En väldigt blond Ippa :)


Haj :)

Micca och Lion har varit på besök. Fikat och så :) NU ska jag börja på min uppgift... det får gå undan alltså... vet i fan vad jag ska skriva om. Om jag hinner så ska jag försöka asa min röv till gymet också. Skönt ifall jag hinner det :)

Torsdagen...

Hej och godmorgon.
Igår var jag i skolan till klockan 15 sen stack jag och tränade vid halv 5 :) Det var gött! När jag kom hem käkade jag och duschade sen orkade jag inte göra någonting, Somnade och stack till D senare. Väl där kollade vi på film :)

Idag blir nog en ganska stressig dag fast jag bara ska vara hemma. Ett arbete ska vara inlämnat imorgon klockan 9 och jag har inte ens börjat. Bra jobbat Ippa, verkligen... Men det är bara massa flum så jag ska nog kunna flumma ihop något ;)
Vill btw ha reda på min tenta.... ganska bra att veta om man ska börja plugga på det igen eller låta det vara. Har ju ingen aning om jag har klarat det eller inte! SUCKS!

Imorgon så blir det grupparbete till typ 15 någon gång... sen antagligen träning och utgång maybe. Egentligen skulle jag ut på lördagen med Micca, men det är ju alla hjärtans dag och D har tydligen fixat något.... kanske inte så schysst att komma dit full då, HAHA. Det jobbiga är att jag jobbar på lördagen också... just den dagen hade jag bara velat vara ledig eftersom D är ledig för en gångs skull då han jobbar 3/4 lördagar i månaden. Jaja, man kan inte få allt ;)

För övrigt är jag så sjukt irriterad. Jag försöker alltid höra av mig till människor, så mycket jag kan. Men när det till slut blir att BARA jag hör av mig... ja, då orkar jag liksom inte mer. Varför ska JAG kämpa för vänskapen när andra part inte gör det? Nej, jag slickar ingens röv, aldrig... Får liksom känslan av att de hade kunnat vara utan mig. Och om så är fallet, så BYE BYE! Jag klarar mig. Jag har underbara vänner som gör allt för mig och det är DEM man ska ta till vara på.

Ha en bra dag!
//Ippa

TISDAAAG

Hej!
Idag har jag varit i skolan från 10-15 och gjort grupparbete. Men fick inte så mycket gjort, utan snackade mest skit. Men det var trevligt! Ska sitta alla dagar denna veckan.... så drygt! Men kan kanske bli kul också ;) hehe. Sen efter skolan var jag hos Mim så idag kom jag inte hem förrän vid halv 5... sen har jag läst vetenskapsteori. Ska läsa lite till nu samt duscha, sen bär det av till min kära D : ) AJ LAV JO! <3
Snart är det alla hjärtans dag ; ) Synd att man ska jobba hela dagen då haha ;)

Nej nu måste jag verkligen läsa.
BYEE
//Ippa

BYEEE

Nu sticker jag till skolan! :)

Hello :)

Hej!
Idag har jag varit i skolan, spelat lite spel och gjort lite på min uppgift i vetenskapsteori. Tänke jag skulle åka och träna, och sen blir det väl mer plugg när jag kommer hem igen, och kanske tv :)

Puss på er!
//Ippa

Så lång tid...

Jag har hållt på att ladda ner ett jävla spel sen klockan 11 imorse. Så jävla segt, jävla CDON-helvete!

Söndag

Sorry att jag inte bloggade igår, men jag hade helt enkelt fullt upp! Tenta igår morse ja... jag vet faktiskt inte alls hur det gick, men jag antar att jag ligger på gränsen. Förra gången var jag 7 poäng ifrån och det kändes ju bättre denna gången, så med lite tur...
Efter tentan gick jag i stan och insåg hur mycket jag har missat medan jag har suttit isolerad med skolböckerna. MQ har fått in skitsnygga kläder. På måndag är det jag som går dit och shoppar sönder min plånbok. Igår efter tentan var jag och åt med D också på House Of Bagels, blev en kycklingsallad, bra för min diet ;) Dock så sabbades den igår när jag var hos Micca, var där från 20 till 01.30. Myyyys och kul att prata! : ) Vi åt lite snacks + popcorn och coca-cola :) I've missed it! HAHA.

Idag blir nog en lugn dag. Ska in i duschen snart och göra vid mig... sen blir det kanske promenad med mamma och hundarna. Och mys med D ikväll! :)



Me and my love <3

Hej fredag!

Tjo : ) Inatt har jag sovit jätteskönt, men det gör jag alltid när jag sover med D, förutom när han snarkar ;P Men det klarade jag mig undan denna natten i alla fall! :) Idag är det dagen före Dagen D... usch jag börjar bli nervös nu... känner att jag har noll koll typ. Vi får väl se.... så denna dagen blir det verkligen råplugg in i det sista, sen gör jag mitt bästa imorgon.. kan ju faktiskt inte göra mer och jag har faktiskt pluggat ASmycket om jag får säga det själv...

Ha det så bra idag! :)
Pusspuss
//Ippa



Ippas partytrick - armhävningar. Hoho ;P

Fiiiint

Opponeringen gick bra och alla blev godkända. Vilken lättnad! Äntligen är det över :) Nu har jag bara det värsta kvar, nämligen fysiologin på lördag. Så idag och imorgon kan ni säkert gissa vad jag gör ;P

Torsdag

Nu sitter jag här, har nyss gjort vid mig. Idag är det opponering som gäller fram tills klockan 16. Wish me luck! Opponering är faktiskt en grej som jag faktiskt är bra på... wow. Efter skolan, gissa vad jag ska göra då? Ja, ni gissade rätt. Plugga, detta eviga jävla plugg. Jag vill ha sommar!!! Tenta på lördag som sagt... just nu känns det inte särskilt bra... blä... hoppas på lite tur! :)

Fan jag vill festa... men denna helgen är det ju kört... får se om det blir nästa helg. I så fall med Micca och Malin :) Jag tror jag blivit festberoende... ett tag var jag mätt på det... men nu börjar det komma tillbaka efter att ha vilat en helg. Men ja, med denna helgen så har jag ju faktiskt vilat två helger! Duktigt!

Fan vad tråkigt det är att banta. Man äter fan bara tråkiga saker, som havregrynsgröt, frukt, frukt och broccoli. Tråkigt för någon som tidigare kunda äta exakt vad hon ville! BLÄ FÖR DET!

Hur ser resterande vecka ut då? Idag; skola + plugg, fredag blir det träning + råplugg... lördag... tenta 10-14 sen VILA. Jag ska SOVA... längesen man gjorde det ordentligt. Koffeintabletter is the shit! Rekommenderas till alla studenter! Men tröttheten börjar ta ut sin rätt... nu för tiden får jag äta koffeintabletter dygnet runt för jag ska palla, i början åt jag bara på kvällen när jag började bli trött. Antar att man blir immun mot dem också. Men efter lördag blir det slut med dem! : )

Aaa... just det. Efter den stora tentan har jag en till uppgift att göra. Crap, så länge höll mina planer ja...
Nej nu blir det skoooolan.
//Ippa (och ja, fortfarande tjockisIppa ;))

Ska tillägga en sak...

Att nu får ni inte bråka med mig. För alltid när jag mår dåligt äter jag. Och ja, jag har mått sjukt dåligt under hösten. Så det kan vara en av anledningarna. När jag är ledsen bryr jag mig inte om någonting. Just då hade jag hellre velat dö av fetma. HAH ;D

Ny våg :S

Vi har köpt en ny våg, en sån som mäter fettet och muskelmassan. Stämmer kanske inte så bra, men kul att se förändringar. Insåg dock att jag väger på tok för mycket. Vad fan gör jag för fel? Tränar så mycket jag hinner och äter som jag brukar, normalt helt enkelt. Äter inte överdrivet mycket skräp ändå. Antar att det är lite skillnad rent träningsmässigt. Under gymnasiet tränade jag runt 4-6 gånger i veckan... nu är jag glad om jag hinner 2 gånger... sen blir man ju äldre och äldre och kan inte äta lika mycket som förr för att hålla sig i form.

Så när tentan är över, då ska fläsk brännas kan ni tro. Hah ;P
(Måste tillägga att jag har minskat 2 kg i fett om vågen stämmer) GÖTT!

Puss
//TjockisIppa :)

Gah

Bland granulocyter, cytokiner, t-hjälparceller och interferoner. I'm dying. Låt mig klara det här nu så att jag slipper det!!!

Hmm...

Ja... nu har jag varit i skolan och gått igenom arbetet som vi ska opponera på imorgon. Trodde det skulle gå på en timme eller sådär, men tji fick jag... 3 timmar :S
Aja, vi kommer äga imorgon tjejer.

Nu blir det fysiologiplugg säkert ända in på natten...
SÅ... tjarå!

//Ippa

Onsdag...

Ja nu är det bara 3 dagar tills "the D-day".... usch... hur fan ska jag hinna?! Känns som jag har hur mkt som helst kvar att få in i skallen. Jaja, det får bära eller brista.

Idag ska jag till skolan klockan 12 och fixa opponeringen tills imorgon. Sen ska jag väl hem och plugga både fysiologi + förbereda mig inför imorgon.

Så... mig hör ni nog inte av så mycket idag.
//Ippa

HAJ!

Blev ingen mat med Sandy och Lovis idag eftersom lillan blivit sjuk, men blev dock lunch hemma hos Micca istället med henne och Lion : ) Alltid trevligt! Så nu blir det plugg fram tills D kommer och myser med mig!
Imorgon ska jag till skolan vid 12-tiden :) Skippar förmiddagen!

Puss
//Ippa

Tisdag = Pluggdag

Nu har jag ätit frukost och tagit det lugnt på morgonen. Tyckte jag förtjänade det. Sen pluggade jag i en timme och blev klar med ett helt kapitel. Det ni!
Nu ska jag snart till stan och käka med Sandra & Lovisa. MYS! Blir det Mc'donalds Sandy? Hahaha... (med tanke på att hon äter där minst 3 gånger i veckan...) En annan kanske äter där 3 gånger om året ;P
Efter det ska jag väl hem igen och plugga mer fram tills klockan 21 för då kommer D och myser med mig! :)

Nej nu får jag väl sminka mig så att jag ser ut som en människa igen.
Puss
//Ippa

Jag har bestämt mig...

Jag har nu bestämt mig. Jag ska sluta sola. Bättre blek än sjuk i cancer. Detta beslut tog jag då en i vår närhet nyss fått diagnosen. Det är så hemskt när det kommer nära inpå en. Visst, man visste ju om det tidigare. Men antagligen krävs det en smäll på käften innan det fastnar. Det kommer bli jobbigt dock då jag tycker blekhet är det fulaste som finns. Men antar att BUS blir min bästa vän - och spraytanning vid festligare tillfällen! :)

Håller tummarna för dig!!!

Tentaplugg

Fy fan vad jobbigt träningspasset var. The fläsk is gone, soon. Höhö. Nu blir det dusch och sen tentaplugg!

Imorgon är jag ledig, vilket innebär p l u g g. Ovanligt va?!
Puss
//Ippa

3 is the magic number

Tre saker jag inte förstår mig på:
- Människor som inte har ett liv utanför sitt förhållande
- Barn som skaffar barn
- Varför det är 20-årsgräns på systemet men 18 på puben. Hej dubbelmoral!

Tre saker jag gör just nu:
- Skriver
- Sneglar i fysiologiboken
- Lyssnar på skällande hundar

Tre saker jag vill göra innan jag dör:
- Gifta mig
- Skaffa barn
- Bo på SPA en månad i sträck och få behandlingar varje dag

Tre saker jag kan:
- Jag kan mycket om kroppen
- Rida
- Dricka mycket alkohol

Tre saker jag inte kan:
- Slå kullerbytta
- Vara pigg på morgonen
- Äta fisk

Tre saker jag skulle vilja lära mig:
- Ta hand om mig själv och min kropp bättre
- Minnas saker mer än 10 sekunder efter jag lärt mig dem
- VAD vill man INTE lära sig?!

Fatta vad jobbigt det är...

Jag har så SJUKT mycket i huvudet nu, ni anar inte.... asså fy fan vad jag längtar till sommaren... bara ta det lugnt och jobba. Jobba är så sjukt nice om man jämför med plugga... när man kommer hem så är man liksom klart för dagen. När du pluggar så har du arbete ända in på natten vare sig du vill eller inte. Fett stressigt är mitt ord.

Nej dagens planer är; plugg och träning!

Ciao
//Ippa

Idag har jag varit grymt duktig.

Pluggat fysiologi 2 timmar + städat hela ovanvåningen + ätit söndagsmiddag hos pappa + fixat vårt arbete.
Nu återstår bara mer fysiologiplugg. Tjoho, vad kul!

Puss
//Ippa

Söndagens planer + veckoplanering

Idag, söndag, ska jag bara plugga. Jag ska plugga tills jag bokstavligt somnar vid skrivbordet. Sen kommer D och då ska vi väl se på film eller något annat :) Så det är min dag det... eller ja just det... jag ska städa ovanvåningen också. Crap.

Veckoplanering
Måndag; Skola 9-14.30, plugga fysiologi
Tisdag; LEDIG, plugga fysiologi + opponering
Onsdag; Skola 9-12, plugga fysiologi
Torsdag; Skola 13-16 (opponering), plugga fysiologi
Fredag; LEDIG, plugga fysiologi
Lördag; TENTAN 10-14, göra hemtenta
Söndag; LEDIG, göra hemtenta

Som ni ser... finns ingen tid för något annat än skolan... men om några veckor blir det förhoppningsvis lugnare. Vägrar tro att det ska vara såhär i 3 år. Tror inte det heller för jag har hört en del som talar ont om denna kursen.... den är ju inte jätterolig precis... ;P

Jaja, dags att sätta igång!

//Ippa

Nu ska jag sova

Laters,

RSS 2.0