Tentaångest...

Gud... om du nu mot förmodan finns där någonstans så kan du väl för en gångs skull tänka lite på mig imorgon när jag skriver tenta... det hade underlättat väldans!
Godnatt fucks!
//Ippa

Song by Jemsie

"För the botten is nådd
Hur kåt får man bli?
Hur mycket kan man runka?
Hur svårt kan det va?

Ska det vara så jävla svårt att knulla en liten jävla brud?
För jag måste måste måste måste ha något ikväll!"

Tummen upp, J!

Rundgång i huvudet

Och de där orden som ekar i mitt huvud... hur ska jag någonsin räcka till?

Irriterande

När man vaknar och det första man känner är att man är irriterad... då blir det aldrig någon bra dag. På superdåligt humör... och det är antagligen för att det är tenta imorgon. Jag vill bara spy på den. För jag blir ju säkert en mycket bättre Sjuksköterska av att kunna vad kvartilavstånd är för något. Jävla idioti.

Hoppas ni andra får en bra dag åtminstonde.
//Ippa

Shopoholic?

Alltså... jag börjar inse mitt beroende nu. Varje dag tänker jag "åh... vad nice det hade varit att åka till stan och shoppa nu...". Jag shoppar något varje vecka... och då snacka vi inte för en hundralapp utan snarare fem eller tio... minst. Jag säger bara... tur att jag bor hemma och har råd med det... sen blir det andra bullar. Usch, hur ska jag kunna ge upp det roligaste som finns?

Jag handlar kläder och accessoarer varje vecka men jag tycker aldrig att jag har något att ha på mig. Tråkigt men sant... detta bevisar ju bara att jag aldrig bli nöjd.

Sen när jag gått ner fem kilo så har jag iaf det att skylla på ;) Visste ni att 5 kilo är lika med en klädstorlek? Aaadå... i de allra flesta fall iaf... :) Hihi... då blir det nya jeans och andra byxor. Tröjorna kan man oftast ha ändå men jeans är det värre (bättre ;)) med.

Åter till tentaplugget... och kanske en liten koll på Nelly :P Nätshoppa är riktigt nice. Finns inget bättre än när man får ett paket att hämta ut på posten... just nu väntar jag på mina rosa converse :)

//Ippa


En vanlig kväll...

Nyss sprungit 5 km intervall. Jobbigt. Men skönt nu efteråt. Nu blir det snart käk sen tentaplugg för hela slanten, varvat med lite mys om man har tur :) Ledig 2 dagar till och då är det bara fokus som gäller. Tråkigt men sant. Pausade i tentaplugget med lite shopping idag :) Blev shopping på MQ och Apoteket. Köpte en jättefin kofta på MQ... en grön stickad. Superfin och jättevarm och mysig nu till vintern :)

Nu blir det käk - dagens höjdpunkter när man är viktväktare. Och vet ni vad? Det är hur enkelt som helst att gå och lägga sig tidigt på kvällen trots att det finns en massa bra på tv. Vet ni varför? Jo för att när du vaknar nästa gång så har du 29 nya points att äta. Haha :)

Puss&Kram
//Ippa

Tiiisdag

Idag är jag sjuuuukt trött. Skjutsade Y till skolan och trodde fan jag skulle köra av vägen. Men det gjorde jag inte som tur är :) Nu sitter jag här, nyss käkat frukost... blir att göra vid sig nu och sen till stan med hjärtat som ska handla skor. Får väl se om det blir något inhandlat för min del ;) Men det blir det säkerligen om jag känner mig själv rätt. Annars blir det bara plugg och träning idag.

Lite pics från helgens bravader, alla snodda av Micca <3 

Maria Yazdan Jag Carro


Kvällens töntar :)




Hahahaha!


Yeah yeah yeah

Projektplan och opponentskap godkänt. Känns sjukt skönt. Jag och Maria var nog den grupp som det "klagades" minst på och det känns faktiskt sjukt bra... blev iaf godkända trots att vi hade opponerat på fel arbete... så dumt! Men nu är det bara att köra vidare :) Tenta på fredag så ska snart börja plugga på det... statistik alltså, världens dummaste påhitt.

Dagens planer är enbart detta... och träning ikväll då också :) 60 minuters Indoor walking står på schemat. Härligt! :)

Alltså... jag måste bara säga att jag är så jävla lycklig just nu. Kan inte tiden stanna här för en stund? I somras gjorde jag världens bästa val även om jag var sjukt olycklig ett tag så var det lätt värt mödan. Jag är världens gladaste. Allt är så perfekt att jag nästan blir rädd. What comes next?





I can't tell you what it really is, I can only tell you what it feels like.

Geeks






Såhär såg vi geeks ut igår ;) Söta? :) Y ser ut som Steve Urkle och jag ser mest jätteskabbig ut. Fint som snus.

Söndagsångest

Utekvällen var nice tills den tog slut. För lite sprit för mig dock, för mycket för vissa andra ;P Snygga var vi iaf... fast det var nog bara jag, Yaz och Maria som hade tagit det seriöst ;P Jaja, många söta kommentarer fick man :) Nyss hemkommen iaf... ska ta tag i mitt liv hade jag tänkt mig med plugg och sådär. Examination imorgon, tenta på fredag. Let's go!

Bilder kommer ;)
//Ippa

Saturday

Som innebär fest! :) Längtar! Ska bli så nice och dra på sig outfiten va. Har nyss sprungit halvmilen... ätit frukost... nu blir det duschen och sen in till stan då älsk ska klippa sig. Sen blir det hem och göra vid sig. Hade hoppats på att hinna plugga men skjuter väl upp det som vanligt ;P

Nej, duschen! Hoppas ni andra får en trevlig lördag!
//Ippa

Svartsjuka vs Ingen svartsjuka alls

Jag har länge funderat på det här med svartsjuka, vad det grundar sig i. Det grundar sig i otrygghet och i en känsla av att inte riktigt räcka till. I mitt förrra förhållande var jag konstant svartsjuk. Bara han snackade med en tjej kände jag mig fruktansvärt liten. I mitt nya förhållande är acceptansen mycket större. Nu finns det nästan inga gränser alls. Jag sa NÄSTAN nu Y! ;) Hur drar vi denna slutsats? Jo, att nu för tiden känner jag mig uppskattad och älskad. Jag har insett att det är JAG och ingen annan. Sen är ju personligheterna på de olika killarna som dag och natt. Finns det en naturlig personlighet som innebär att vara snäll mot människor och kanske till och med lite flörtig, då vet jag att avsikten är god. Finns det däremot ingen som personlighet, ja då kan man ju börja undra varför ens kille går runt och är så jäkla snäll mot andra tjejer. 

Jag har alltid stått för att killar och tjejer aldrig kan vara till 100 % vänner. Jag har börjat ändra uppfattning, men för mig stämmer det verkligen och kommer nog alltid göra. Jag hade en killkompis... och se hur det gick ;)

Herregud vad mycket lättare allting är nu.

Jag kommer nog alltid vara en gnutta misstänksam av mig och det har jag bara en människa att tacka för. Men jag är verkligen glad för att detta har förbättrats, det är en oerhört stor vinst för mig. Väldigt mycket energi gick åt till det innan. Nu kan jag koncentrera mig på att vara kär och glädjas åt min fina pojkvän 24/7 istället.

Jealous!?
//Ippa


It's weeeekeeeeend :)

Och helg innebär fest, right? Jajamensan. Det blir temafest imorgon och utgång efter det. Gillas! Idag blir det lite lugnare. Ska ju snart på möte på Vikväktarna. Efter det blir det hem igen och göra vid sig och sen in till stan med hjärtat som ska klippa sig :) Vi måste ju va snygga tills imorgon ;) NOT. Vi kommer ändå vara så jävla fula. Alla människor ute kommer ju garva åt "geekgänget". Tur man inte är ensam, gäller att inte tappa bort någon den kvällen ;)

Måste fan plugga idag också... tenta nästa fredag. Vet i fan om jag kommer fixa det men jag ska göra ett försök :)

Puss&Kram
//Ippa

10 weeks...

Konsulenten sa att jag skulle räkna med hela 10 veckor för att nå målvikt. TIO VECKOR. Det är en hel evighet. 0,5 kg/vecka. Hoppas det går liiite fortare... dock sa hon att det nästan är en omöjlighet när man börjar på en så "låg" startvikt. Ahja... om tio veckor babes, då är jag fit! :)

Jag har en riktig fuldag idag. Känner mig fet, håret står åt alla håll, är trött och har massa finnar (eller ja, tre stycken för att vara ärlig... men det är många för att vara mig :()

Nu kommer snart Maria... ska göra lite grupparbete idag. Sen blir det matlagning och träning.

Puss&Kram
//Ippa

Fatass

Är så fruktansvärt trött på mig själv nu. Jag orkar inte ta tag i någonting. Träningen börjar faktiskt gå awesome nu och det känns sjukt bra. Inte bli sjuk nu, nej nej nej! Då skulle jag hellre dö.

Dock försvinner inte de sista 5 kg. Störigt men sant. Har bestämt mig nu för att ta tag i dem, bli en duktig viktväktare igen. Längtar som in i. Ringde till dem idag och ska komma på möte klockan 12 på fredag. Jag gillar inte när min vikt börjar på en 6:a, även om det var cirkus 4 år sedan den faktiskt började på en 5:a. Men detta är inte riktigt jag. Hormoner och annat ställer till det för mycket helt enkelt. Nu blir det krig mot min egen kropp. Det är inte alls lätt att stå emot hunger, men jag har fixat -14 kg med viktväktarna förr. Även om det var hemskt många gånger, så var det lätt värt det.

Sista 5 nu... de 5 svåraste också.

Nuvarande vikt: 63 kg

Målvikt: 58 kg

Håll tummarna nu för att det går lätt och snabbt.

//Ippa


LEWL LEWL LEWL

Såg nyss IFK torska hemma mot HK drott med en enda boll. För jävligt :( Först valet - nu detta. Vart är världen på väg?! Usch! :P

Ledig imorgon, blir dock äckligt plugg med bästaste Maria. Sen håller vi helg och då blir de massa fest :) GILLAR DET! Ska dock se till att det inte blir någon karatefylla... och om i så fall - en trevlig sådan denna gången! :)

Jag försöker vara förstående och jag försöker ta det lugnt. Nu börjar dock tålamodet tryta... och jag är så JÄVLA less på detta :(

Amor vincit omnia

Amor Vincit Omnia = Kärleken övervinner allt. Som ni säkert redan vet :) Ni vet säkert redan också att jag har lite utav en armbandsfetisch. Jag har hur många armband som helst men jag älskar varenda litet som om de vore mina små barn.



Nya tillskottet. Älskar det :) Bracelets Bracelets Bracelets <3





Med sötvattenspärlor :)


Onsdaaaag

Tjena! Onsdag idag vilket innebär skola. Har dock inte bestämt mig om jag ska gå hela dagen. Har etikhandledning nu på förmiddagen sen är det ett frivilligt seminarium i eftermiddag. Eftersom jag inte förstår ett dugg när den människan förklarar så är det tveksamt om jag ska gå på det. Får se vad jag bestämmer mig för. Tror det är bättre att plugga själv. Sen resten av veckan är jag ledig. Otroligt skönt. Blir dock plugg för hela slanten då vi har examination av vår projektplan på måndag och tenta på fredag nästa vecka. Wish me luck! Tror jag ska fixa det även om statistiken är en aning klurig...

Får la se om det blir träning också :) Beror på om jag slutar tidigt eller sent :)

Puss&Kram
//Ippa

Från den ena dagen till den andra

Sommaren 2010 - sommaren då allt förändrades. Det har verkligen varit en riktigt omtumlande sommar. Det har både varit den sämsta och den bästa sommaren ever. Jag bröt upp ett nästan 5 år långt förhållande för att börja om på ny kula. Och där fanns han. Jag påbörjade ett nytt förhållande med en människa jag känt i 7 år.


Samtidigt har jag arbetat på en av de trevligaste arbetsplatserna jag någonsin varit anställd på. Vädret har varit fantastiskt. Jag har varit ute och rest. Jag har påbörjat mitt sista år som sjuksköterskestuderande. Ja, mycket har hänt helt enkelt.


I slutet av Augusti flyttade min nya pojkvän in till mig. Det har verkligen gått snabbt. På mindre än två månader lyckades jag bryta upp en förlovning, skaffa ny pojkvän och flytta ihop med honom. Inte permanent, men ändå. Kan ni förstå att jag är förvirrad? Även om detta känns helt naturligt och rätt så kan jag ändå inte riktigt fatta det. För 3 månader sen levde jag fortfarande i en otrygg och ostabil tillvaro. Även om den fortfarande är det - otrygg och ostabil - fast på ett annat sätt - så känns detta bättre än någonsin och jag är verkligen glad över hur det blev.


Hur blind får man bli egentligen? Det har ju varit så givet hela tiden - att det skulle bli såhär. Vad fan tänkte vi med? Jag antar att vi båda behövde en tid för lite lärdom. Jag för att lära mig älska, du för att leka av dig. Jag är tusen gånger erfarenheter rikare än många andra 21-åringar och det har jag egentligen bara mig själv att tacka. Jag har provat på ett riktigt seriöst förhållande. Ett förhållande där det var meningen att vi skulle bli man och hustru, en ring på fingret. Jag har verkligen lärt mig vad som behövs göras och vad som behövs undvikas för att ett förhållande ska fungera. Jag känner till byggstenarna.


Det viktigaste är att inte ta varandra för givet och prioritera varandra. Sen är ju personkemi både A och O. Man måste kunna ha kul tillsammans. Samtidigt som man är pojkvän och flickvän måste man vara lite utav bästa vänner. Vänskap är viktigt för att få med varandra i vardagen. Hemligheter för varandra är heller aldrig bra för ett långsiktigt fungerande förhållande. Det vet jag om någon. Det finns så många frågor som jag aldrig kommer få svar på.


Jag ser verkligen fram emot detta året. Är så nyfiken på vart det bär hän.


Se så, spola nu fram tiden till September 2011! Leg. Sjuksköterska? Flickvän? Lägenhet? Så nära, men ändå så långt bort.


//Ippa


En tiiiisdag

  • Sovit länge
  • Varit med Maria i stan och köpt outfit till lördagens festligheter då vi ska vara geeks. Ska bli jävligt nice :)
  • Träna strax @ Gymmet



Maria goes wild on kladdkaka @ Nostalgia





Det blev kaffe och italiensk glass :)





Geekglasögonen. Kommer vara sexigast i världen. Och jag är sämst på att hålla mobilen stilla när jag ska ta kort...




:) Lewwl.


Blodet är blått och hjärtat klappar knappast åt vänster

Valet 2010 blev ett omtalat ett. SD in i riksdagen som ingen knappast har missat. Inte om man har facebook åtminstonde. Tycker det är obehagligt. Man börjar ju undra vilka i ens umgängeskrets som röstade SD. Sånna människor har jag inte lust att vara i närheten av. Människor skyller på att de röstade SD för att sätta ner foten och markera hur dåligt styrt Sverige är idag. Tänk lite, kära ni. Hur bra styrt kommer det bli nu? Hur ska sammarbetet mellan Jimmie Åkesson och övriga partiledare bli när Lars Ohly inte ens ville sitta i samma sminkstudio som honom? Tycker det är skrattretande hur naiva och ohumana människor är. Det är sådana som gör Sverige bedrövligt.

Nog med SD. Miljöpartiet och KD är ju nästan en lika stor katastrof. KD p.g.a. deras syn på homosexualitet och abort, Miljöpartiet p.g.a. deras extrema åsikter. Extrimistpartier borde grävas ner. NU.

Nej, nog med skit. Orka. Nu bär det av till Carro :)
//Ippa

Haha mobbat

Det är ganska kul att man umgås med folk som är födda -92 och -93 när man själv är 22 år gammal :) Haha. Jag dör.

Nyss varit ute och sprungit en runda. 4,5 km blev det. Ökar på lite varje vecka. Har ju inte sprungit på väldigt väldigt länge :( Men det kändes bra idag faktiskt, fast jag tog det väldigt lugnt :)

Nu blir det duschen sen mysa lite med Carro :)

Puss&Kram
//Ippa

Känslan

Har ni någonsin känt känslan? Känslan av att bara vilja vara nära en person hela hela tiden. Känslan du känner när du tittar på honom. Känslan du känner när han håller om dig och när du håller hans hand.

Du kommer på dig själv att le varje gång du tänker på honom, vilket är väldigt väldigt ofta.
Jag tror det kallas kär.

Karatefylla

Fick en riktig sådan igår. Man ska inte shotta... så är det bara. Blev ovän med sisådär 35 personer eller något liknande. Grät utan egentlig anledning. Nu mår jag som jag förtjänar dock. Fruktansvärt illa. Ont i huvudet.

Dagens planer;
-Rösta
-Springa
-Duscha
-Plugga
-Städa
-Träffa Micca

Ha en bra dag.
//Ippa

Fuck it all

Varit hos Sandra och druckit kaffe och snackat skit. Sen drog vi till stan och jag fick med mig en skinnjacka hem minsann :) Finfin är den.

Är på ett fruktansvärt bajshumör. Känns som jag ger, ger och ger men inte får ett skit tillbaka. Jag kan inte sätta ord på hur gärna jag bara skulle vilja mörda någon just nu. Så känns det... som en frustration som jag inte får utlopp för. Men det är så det är... what goes around och an eye for an eye.... det blir inte lätt nu. Jag har lovat mig själv att aldrig ta någon skit... och det står jag för.

Är det krig du vill ha så är det krig du ska få.

Ah....

Fy fan... aldrig känt mig såhär ful och oattraktiv. Vad göra? Kanske bosätta mig på en plastik-klinik?

Trevlig dag alla ni andra.
//Ippa

It's like...

Det är som om luften gått ur mig. Projektplanen är färdig, bara två källor till som ska fixas men det går nog snabbt och fixa :) Kryss i taket... jag som trodde vi skulle sitta hela helgen med detta men nejdå. Freedom!

Har bara suttit med den idag tillsammans med Maria. Sen har jag sovit en stund. Ikväll händer inget speciellt alls. Ska bli skönt att bara slappa. Ska ha en liten SPA-time för mig själv. Behöver vaxa hela min kropp... jobbigt =/ en len som en barnrumpa kommer jag bli ;)

Näh, maaat!
//Ippa

Sometimes....

Jag älskar den.


Wednesday v. 37

En onsdag alltså, vilket innebar skola till klockan 12. Överaskning då jag trodde vi slutad 14 idag, men tydligen inte! Ska göra vid mig lite sen blir det stan med <3-at. Sen middag hos papsen och seriepremiären efter det. Spännande!

Vann en massa på tradera igår... så nu blir det att ägna sig åt det tråkiga - betalningen! Men tradera är ju ändå så billigt så ;)

Puss&kram
//Ippa

Hej och hå

Träningen avklarad - blev spinning/indoor mixat. Hur kul som helst... och jobbigt framförallt :) LIKE IT!
Imorgon är det föreläsning hela dagen som gäller men sen middag hos pappa och efter det handboll - seriepremiär IFK Kristianstad vs HK Malmö. Ska bli riktigt spännande! Är ju tvungen att visa min älskling lite riktig handboll, för det är här den är som bäst :) Mest drag iaf :) Fullsatt hall blir det iaf så ser verkligen fram emot en höst full med fina hemmamatcher.

Nu blir det lite plugg och sen chill.
För övrigt så är träning det bästa som finns efter kärlek, sprit och sex.
//Ippa


Tuuuuesday

Trött på detta nu. Lär oss helt onödiga saker i skolan nu som inte har någon som helst relevans för vårt blivande yrke. Töntigt.... men men... den människan som tror jag blir en bättre sjuksköterska av att kunna läsa ett diagram, som jag för övrigt kunde redan i högstadiet, visst.... vi får väl se!

Hade statistikföreläsning i princip hela dagen, har nyss kommit hem. Drar iväg till träning vid 16, hemma igen vid 18 och då blir det plugg och tv-tittande/slappa. Längtar tills denna veckan är över.

Känner mig så otroligt positiv just nu! TJOHO!

//Ippa


Congratz honey!

Måndagen den 13 September och min kära pojkväns födelsedag. Grattis älsko! 23 år gammal, inte dåligt ;)

Uppsats idag med Maria... vill bara bli färdig med den där jäkla projektplanen. Går väldigt segt nu, men det SKA gå : ) Sen blir det träning ikväll och efter det födelsedagsmiddag : )

Puss&kram
//Ippa

Sunday...

Söndag vilket innebär sitta hemma och göra ingenting :) Har dock varit på elgiganten och köpt en ny mobil :) Var så trött på min gamla, sliten som fasen... ickefungerande kamera och konstiga SMS-funktioner. Blev iaf en Sony Ericsson xperia x10 mini pro. Hoppas den är bra :)

Annars blir det väl bara slappa och kanske plugga lite idag.
//Ippa

Jahapp...

Då är man ensam hemma, igen! Stannade hemma för att vara schysst och det var tacken att bli lämnad ensam hemma. Känner mig som en riktigt värdefull människa! :)

Jag är så jävla kluven. I ena sekunden är jag i paradiset, här med världens underbaraste människa som jag älskar över allt annat... för att i den andra känna mig som en påse sopor, som något katten släpat in. Jag sitter och funderar på om jag inte är värd mer än såhär... jag tycker nog det...

Försöker att inte vara en surkärring... försöker att ha överseende och inte bråka... men jag är jag och jag har lovat mig själv att aldrig mer ta någon skit. Jag gör det bara inte. För jag värnar om mig själv mer än så.

Rädd för att inte orka, rädd för att bli lämnad, igen. Rädd för att bli en nummer 2 ännu en gång som sist. FAN JAG VILL INTE. Varför kan det inte alltid vara sådär underbart?

Jag antar att livet inte alls är särskilt underbart. Men trots allt skit så finns det fler ljusglimtar än förr, fler saker att se fram emot. Om det vore igår vill säga... idag är en dålig dag.

Idag känns det som jag kommer dö ensam.

Fuck allt åt helvete

Kan man dela sig på mitten? En del till sin pojkvän och en del till sina vänner.

Det är fan inte lätt att behaga alla. Egentligen borde jag ju bara tänka på vad JAG vill, men jag vill både och. Kan man inte klona sig? Visst gick det en gång på ett lamm?

Ni gör det fan inte lätt för mig,
//Ippa

Sådärja

Laserdome igårkväll. Riktigt skoj fast jag sög ;P Stack hem sen och käkade min favoriträtt och spelade monopol, poker och andra trevliga kortspel. Sovit gott inatt så därför ska jag ut och springa nu. Var 1 månad sen jag sprang så börjar lugnt och försiktigt på 3 km. Ska bli väldigt intressant ;)

Sen blir det fotbollsmatch med älsk... och kanske Landön och kusin ikväll.

Trevlig lördag!
//Ippa

Att inte vara någon jag verkligen vill vara

Vill vara glad, vill vara positiv, lycklig och ständigt redo och på alerten. Men jag är inte det. Never will. Inte till 100 %.

Det där jävla syndromet tar kål på mig idag.

Vill vara den där tjejen som ständigt har ett leende på läpparna. Jag vill verkligen. Men jag kan inte. Vill vara någon som jag inte är.

Att ena dagen nästan vara där... för att den andra dagen vara djupt ner i helvetet. Det hör till. Jag vill bara vara någon som alla tänker "wow, vilket livsglädje och energi... och sen vilket leende".

Far far away, särskilt efter kvällens telefonsamtal. Vad fan har jag gjort dig?


Vill. Härifrån. Nu

Vill bara bort från detta jävla dårhus NU.

Egen lägenhet på ingång känner jag. Så kanske man äntligen kan få ett normalt liv utan att vara irriterad 24/7.
Sen känner jag mig så fruktansvärt trött på att vara någon som ständigt bara ska finnas där till hands när det passar.

Varför ska jag finnas där när jag bara är något andrahandsalternativ?

Jag själv skulle aldrig behandla någon så. Men det är kanske bara jag...

Inte för någon självömkans skull... utan för att folk borde VETA BÄTTRE!


Kärlek

Jag älskar dig så otroligt... alltid gjort.

Snart bär det iväg till Caroline. Ska kolla Idol och mysa :) Och förmodligen lära mig lite mer norska!

Puss&Kram

//Ippa


Bukfetma?

Trots att jag inte gått upp några alls så har jag fått en jättestor mage :S Lite läskigt med bukfetma redan vid 21 år ;P Ahja, den får tränas bort. Jag som är van vid att alltid ha en finfinmage.... :( Det är den kroppsdel jag alltid är mest nöjd med, men nu kan ja inte ens vara nöjd med den :( Tur att Jemsie snart ska komma och pierca den så den blir liiiite fin åtminstonde (a).

Kvällen ser.... tråkigt ut. Inte mycket som händer :( Bara plugg.
//Ippa

Ah....

Känner mig lite småvissen och halvnere :( Inte mycket som verkar gå min väg just nu helt enkelt... vill bara gå och lägga mig i min säng nu. NU NU NU! Sen vill jag vakna upp imorgon då allt är bra. C-uppsatsen färdig, jag 5 kilo lättare och en kondition som Gunde Svan.

SÅ... fixa fixa!

Äckliga C-uppsats

Nej nu är jag redan trött på vår C-uppsats. Står bara och stampar och kommer aldrig någon vart. Har suttit med artikelsök och skit hela förmiddagen men vi tröttnade och gick hem. Ska vila en stund nu sen ska jag sätta mig och söka lite till... försöka börja på en bakgrund... så det blir väl bara det resten av kvällen :( Hoppas vi får massa hjälp imorgon!

Puss!
//Ippa

Ojojoj, vad jobbigt

Dagens föreläsning gjorde mig inte ett dugg klokare, snarare bara mer förvirrad. Suttit nu i någon timme och sökt artiklar till vårt examensarbete men det går inge vidare alls faktiskt. Hoppas att vi kan få lite hjälp imorgon i skolan.

Nu blir det strax träning, som jag längtat! Ska bli riktigt riktigt kul, och förmodligen riktigt riktigt jobbigt ;P

Är supersugen på att tatuera mig igen... blir snart till att boka tid :)

//Ippa


Ny vecka japp japp

Tjo! Då var det ny vecka vilket innebär nya tag. Verkligen nya tag för min del, och för andras också för den delen. Första träningen idag efter 2 veckors resande och efter 1 veckas sjukdom. Inte helt frisk än men jag litar på min kropp att den klarar det, tänker gå ut lugnt. Så säger jag alltid... sen blir jag alltid så jäkla ivrig och peppad när jag är där... men jag ska försöka :) Kör 3 ggr denna veckan så får vi se hur det går. Håll tummarna nu för att jag får vara frisk resten av hösten!

Börjar skolan klockan 13 idag, skönt med sovmorgon. Slappa tider denna veckan fast blir säkert en massa självständigt arbete med projektplanen... som jag för övrigt inte alls ser fram emot att börja jobba med. Men vi kommer fixa det, jag och Maria :)

Var superförvirrad när jag vaknade och trodde av någon konstig anledning att det var mitt inatten trots att solen lyste in. Hade nyss drömt att en expojkvän hade lagt upp nakenbilder på mig på nätet och jag var jätteledsen när jag vaknade. Och ingen pojkvän fanns vid min sida att krama och pussa på för han hade redan åkt till skolan. SYND OM MIG!? :(

Ha en bra dag!
//Ippa


Weekend's over

Japp, nu är helgen snart slut. Tråkigt. Deprimerande. Måste allt gå så fort? Men med detta faktum innebär det förhoppningsvis att den kommande veckan kommer gå lika fort :) Och sen är det helg igen!

Fredagen var nice. Blev först middag med familjen sen film med Micca ute i Öllsjö :) Trevligt, mysigt :) Lördagen... middag hos pappa och träffa Carro och Louise med :) Idag ser dagen fruktansvärt tråkig ut. Har noll planer. Får nog ut och springa en sisådär 3 mil sen så man kommer ifrån det här dårhuset ett tag.

Veckoplanering

Måndag: Skola 13-16, Träning 19-20
Tisdag: Skola 10-12

Onsdag: Skola 13-15, Träning

Torsdag: Skola 9-12

Fredag: LEDIG, Träning

Lördag: Utgång

Söndag: ?


Antibiotika 1,2,3

Fick tidigare en antibitoikakur på 3 dagar.... de 2 första dagarna blev det bättre men idag har det varit ett rent helvete igen. Gör så sjuuuukt ont! Fy fan! Och nu har jag fått en ny antibiotikakur som jag ska ta i 5 dagar fram över. Stackars min kropp, fullproppad med saker och säkert resistent snart också :(

//Ippa

Lite pics - Turkiet

 

 














Blir man glad eller glad när man ser dessa bilder? NIIIIIICE! :)


Fuldag?

Fy fan vad jag känner mig äcklig idag. Känner mig smutsig, så ska snart ta en dusch. Jag är megaförkyld och snorar överallt, har ont i magen och är svullen som en gravid i 7 månaden eller liknande. Och bara för att jag är sjuk så har jag finnar i hela ansiktet. FAN... usch blä =/ Hoppas snart jag känner mig finare efter klippningen :)

Nu blir det dusch, frukost och sen in till staden!
//Ippa

Rastlös var det?

1. Hur mycket pengar har du på din mobil? Obegränsat för jag har abbonemang.
2. Har du fått en kyss den närmsta veckan? Jadå, massor :)
3. Vem tillbringade du två timmar med idag? Maria, klasskamrater + min kära pojkvän
4. Hur lång är du? 168 cm
5. Vilken är den senaste filmen du sett? Kommer ja inte ihåg
6. Hur löd ditt senaste sms? Det var för långt för att skriva här
7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror till vem
8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Varken eller....
9. När såg du senast din mamma? Nyss
10. Icke godkänt i något ämne? Nej
12. När vaknade du idag? Klockan 6.30
13. Vilken är din favoritplats? På löparbanan, tveklöst
14. Vilken plats föredrar du minst? Dunno
15. Vem får dig att må bra? Mina nära och kära :)
16. Hur stor är din säng? 90 hos mamma och 140 hos pappa
17. Vad sover du i? Naked!
18. Hur många kuddar har du i sängen? 1
19. Var har du bott/bor? Please
20. Tycker du om kinamat? Ja, dock inte alltför ofta eftersom ja får ont i magen ;P
21. Tycker du om kaffe? Yes
22. Vad dricker du helst till frukost? Juice men det är för onyttigt, så det blir oftast vatten
23. Kan du spela poker? Ja men är väldigt kass...
24. Känner du till någon med samma födelsedatum som dig? Neh
25. Vill du ha barn? Japp
26. Kan du några andra språk än svenska? Aaa :)
27. Har du någonsin åkt ambulans? Jadå
28. Föredrar du havet eller bassäng? Havet
29. Vad spenderar du helst pengar på? Nöjen och kläder
30. Äger du dyrbara smycken? Aaa några stycken
31. Kan du rulla med tungan? Ja
32. Vem är den roligaste människan du känner? Måste vara Jemsie
33. Vad har du för ringsignal? Den klassiska Sony Ericsson
34. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja massvis
35. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Nätsladden
36. Kan du byta olja på bilen? Aaaa
37. Vilken var den senaste boken du läste? Vet i fan, läser aldrig annat än kurslitteratur
38. Dansar du i bilen? Händer ;P
39. När var du i kyrkan senast? Vet ej, många år sedan
40. Hur många hål har du i öronen? Ett
41. Har du någon piercing? Neh men snart blir det 2 :)
42. Har du någon tatuering? Ja och fler blir det :)
43. När slutade du med gosedjur? När ja va 4 typ?
44. Har du pojkvän/flickvän? Ja och han är världens bästa :)
45. Har du en bästa vän? Flera stycken
46. Vad är ditt mobil nummer? Seriöst?
47. Vad ska du göra ikväll? Umgås med Carro
48. Har du några syskon? Aadå
49. Vill du flytta hemifrån? Ja det vill jag :)
50. Det första du tvättar i duschen? Ingen aning
51. Hur mår du just NU? Bajs
52. Vad är sista bokstaven i namnet på personen du har en crush på? N
53. Berätta om din senaste dröm. Att min expojkvän snodde namnen jag valt till mina framtida barn. Sen dödade jag hans barn.
54. Skulle du kunna äta din favoritmat under en hel månad utan att tröttna på det? Nej fy fan
55. Vad vill du ha just nu? Ett par spikskor på fötterna, en löparbana och en grymt bra kondis
56. Har du räknat till 1000 någon gång?
Haha?
57. Biter du i din glass eller slickar du bara på den? Biter
58. Använder du smileys? Aaa
59. Har du träffat någon kändis? Aaa
60. Gillar du keso? Jadå
61. Vilken låt hade du sist i huvudet? Trapped - Dead by April
62. Hur många länder har du besökt? Ingen aning....
63. Är dina föräldrar stränga? De har inte mkt att säga till om ;P
64. Skulle du kunna hoppa fallskärm? Neh
65. Glittrar någonting i ditt rum just nu? Neh
66. Brukar du hyra film? Längesen
67. Var kommer du vara på lördag? Hemma som vanligt
68. Var du med och upplevde när World Trade Center föll i NY? Tack och lov inte
69. Vad åt du till lunch? Kycklingsallad
70. Har du lockigt hår? Japps
71. När grät du senast? Kommer ja inte ihåg
72. Har du gått in i en vägg någon gång? Ja, faktiskt haha
73. Favoritårstid? Sommar
74. Vem höll du senast i handen? Min pojkvän :)
75. Sover du med TVn på? Neh
76. Tycker du att du är gammal? Börjar bli ;P
77. Är du mörkrädd? Nepps
78. Gillar du ditt liv just nu? Älskar mitt liv just nu
79. Har du någon gång valt att ta ett bad istället för att duscha? Aadå
80. Har du bra syn? Jaaa ganska
81. Var är dina föräldrar just nu? Mamma tränar och pappa vet ja inte, hemma I guess
82. Vad har du på dig just nu? Jeansshorts och ett vitt linne
83. Vad var det senaste du köpte? En skjorta
84. Hatar du mer än 3 personer? Neh
85. Använder du sushipinnar? Nej
86. Äger du ett vapen? Möjligt
87. Gillar du ditt hår? Ibland
88. Gillar du dig själv? Från dag till dag
89. Vem står dig närmast, din mamma eller pappa? Båda på olika sätt
90. Hur ofta använder du MSN? Varje dag nästan


Dåligt humör

Skoldagen gick bra, en kort sådan blev det. Sen blev det lunch och shopping med Maria i stan. Köpte 2 par jeans, en skjorta och 2 stycken kollegieblock :)

Har chillat i eftermiddag med min man. Ska snart en runda till Caroline och tjöta :)

Är dock på dåligt humör idag. 3 veckor utan träning börjar ta ut sin rätt och jag har lite halvpanik. Så sjukt rastlös! Måste fan träna snart innan jag blir knäpp i huvudet. Sen tycker jag att människor beter sig för jävla barnsligt. Väx upp.

//Ippa

Today's the day

Gick och la mig klockan 23 igår. WTF?! Vad hände? Nu känner jag mig utvilad och redo för dagen faktiskt. Skola 9-12, första skoldagen för mig idag. Urinvägsinfektion bättre redan, så hoppas och tror ja kan låta bli att springa på toa var 5:e minut.

Annars står det middag med Carro och Louise ikväll :)

Livin' the dream... well... almost.
//Ippa


RSS 2.0