Från den ena dagen till den andra

Sommaren 2010 - sommaren då allt förändrades. Det har verkligen varit en riktigt omtumlande sommar. Det har både varit den sämsta och den bästa sommaren ever. Jag bröt upp ett nästan 5 år långt förhållande för att börja om på ny kula. Och där fanns han. Jag påbörjade ett nytt förhållande med en människa jag känt i 7 år.


Samtidigt har jag arbetat på en av de trevligaste arbetsplatserna jag någonsin varit anställd på. Vädret har varit fantastiskt. Jag har varit ute och rest. Jag har påbörjat mitt sista år som sjuksköterskestuderande. Ja, mycket har hänt helt enkelt.


I slutet av Augusti flyttade min nya pojkvän in till mig. Det har verkligen gått snabbt. På mindre än två månader lyckades jag bryta upp en förlovning, skaffa ny pojkvän och flytta ihop med honom. Inte permanent, men ändå. Kan ni förstå att jag är förvirrad? Även om detta känns helt naturligt och rätt så kan jag ändå inte riktigt fatta det. För 3 månader sen levde jag fortfarande i en otrygg och ostabil tillvaro. Även om den fortfarande är det - otrygg och ostabil - fast på ett annat sätt - så känns detta bättre än någonsin och jag är verkligen glad över hur det blev.


Hur blind får man bli egentligen? Det har ju varit så givet hela tiden - att det skulle bli såhär. Vad fan tänkte vi med? Jag antar att vi båda behövde en tid för lite lärdom. Jag för att lära mig älska, du för att leka av dig. Jag är tusen gånger erfarenheter rikare än många andra 21-åringar och det har jag egentligen bara mig själv att tacka. Jag har provat på ett riktigt seriöst förhållande. Ett förhållande där det var meningen att vi skulle bli man och hustru, en ring på fingret. Jag har verkligen lärt mig vad som behövs göras och vad som behövs undvikas för att ett förhållande ska fungera. Jag känner till byggstenarna.


Det viktigaste är att inte ta varandra för givet och prioritera varandra. Sen är ju personkemi både A och O. Man måste kunna ha kul tillsammans. Samtidigt som man är pojkvän och flickvän måste man vara lite utav bästa vänner. Vänskap är viktigt för att få med varandra i vardagen. Hemligheter för varandra är heller aldrig bra för ett långsiktigt fungerande förhållande. Det vet jag om någon. Det finns så många frågor som jag aldrig kommer få svar på.


Jag ser verkligen fram emot detta året. Är så nyfiken på vart det bär hän.


Se så, spola nu fram tiden till September 2011! Leg. Sjuksköterska? Flickvän? Lägenhet? Så nära, men ändå så långt bort.


//Ippa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0