I röjartagen...

Nu är jag igång och röjer igen. Städar ut alla kläder som inte används, som är trasiga, för små eller för stora. Bort bort! Gillar inte att ha en massa grejer som inte används.
Håller på att skriva en packningslista inför resan. Går samtidigt igenom vad som behövs köpas innan, vad jag behöver ha med osv... på tisdag är det bara en månad kvar!
Jag längtar ihjäl mig. Kommer bli en resa som inte liknar någon annan, och vi kommer besöka 3 länder som vi förmodligen inte kommer besöka igen. Coolt!
Nej nu röjer jag vidare...
//Ippa

Changes

Det finns fördelar med att förändras. Förr kunde jag ägna otroligt mycket tid på att vara arg på människor. Det finns människor som viger hela sitt liv åt ovänskap och därför aldrig får tid för sina vänner. När vi hatar våra fiender ger vi dem automatiskt makt över oss. De får makt över vår sömn, vår aptit, vårt blodtryck, vår hälsa och det som kunde ha varit vår lycka. Vårt hat gör dem inte det minsta ont men förvandlar lätt våra egna dagar och nätter till något plågsamt. Hat innehåller alltid ett nederlag, inte för de det drabbar - men för oss själva.
Därför har jag lärt mig att hata mindre, och älska mer. För hur mycket svårigheter vi än stöter på på vägen, så finns det alltid något eller någon att glädjas åt. För mig innebar denna förändring att jag var tvungen att helt tänka om, att verkligen förändras och skaffa mig nya egenskaper. Jag lärde mig att jag helt enkelt måste sätta en fot framför den andra och lära mig gå på nytt, ut i det okända. Det gamla är förbi, något nytt har börjat...
Det finns fördelar med att förändras. Förr kunde jag ägna otroligt mycket tid på att vara arg på människor. Det finns människor som viger hela sitt liv åt ovänskap och därför aldrig får tid för sina vänner. När vi hatar våra fiender ger vi dem automatiskt makt över oss. De får makt över vår sömn, vår aptit, vårt blodtryck, vår hälsa och det som kunde ha varit vår lycka. Vårt hat gör dem inte det minsta ont men förvandlar lätt våra egna dagar och nätter till något plågsamt. Hat innehåller alltid ett nederlag, inte för de det drabbar - men för oss själva.
Därför har jag lärt mig att hata mindre, och älska mer. För hur mycket svårigheter vi än stöter på på vägen, så finns det alltid något eller någon att glädjas åt. För mig innebar denna förändring att jag var tvungen att helt tänka om, att verkligen förändras och skaffa mig nya egenskaper. Jag lärde mig att jag helt enkelt måste sätta en fot framför den andra och lära mig gå på nytt, ut i det okända. Det gamla är förbi, något nytt har börjat...

En onsdag i handbollens tecken...

Hej!
En skön ledig onsdag har det varit :) Dagen började med ett läkarbesök för min del. Har ju haft ont i halsen i 3 veckor nu och börjar bli jäkligt trött på det. Så ett halsprov blev det som visade inga bakterier. Handlar då förmodligen om en jäkligt långdraget virus. Så det blir att vänta ut det med hjälp av Alvedon :) Men nu vet jag i alla fall! Sugen på att träna nu!
Sen blev det häng med Maria. Drog till lite olika ställen, sen chillade vi bara. Mys!
Sen var det dags för premiärmatch för IFK Kristianstad. Instabilt som tusan, men vinst blev det och det var väl ren tur kan man säga ;) Jesus christ.
Efter handbollen blev det chill med Louise på hennes "balle".
Nu ligger jag i sängen. Imorgon väntas det jobb. Tycker verkligen om att jobba! Ogillar att gå hemma och "drälla". Usch.
By the way så fyllde min prins 24 år igår. Fick en silverbricka med whiskyglas, två karaffer med whisky i den ena samt en whiskybok, ett askfat i kristall och en cigarr av mig. Av pappa fick han en liten karaff med fin whisky och gratis påfyllning när han vill ;) Av mamma fick han presentkort på MQ. Han blev mycket nöjd. Är han nöjd så är jag nöjd ;) Sen var vi på Oleary's och käkade och kollade på fotboll. Perfect!
Nej, sova sägs vara bra.
Puss
//Ippa

En kärleksförklaring

Man kan säga att jag har uppnått det viktigaste i livet. Det viktigaste för mig. Att älska någon så innerligt som jag gör just nu är det viktigaste för mig. Att ligga bredvid dig i sängen, se dig le mot mig. Att titta in i dina så osannolikt vackra ögon samtidigt som du säger att all min kärlek till dig är besvarad. Det är det vackraste i livet. Att få höra dig säga "vad skulle jag gjort utan dig" och få ligga och smeka ditt bröst samtidigt. Dra fingrarna genom ditt tjocka mörka hår och kyssa din mjuka läppar och bara vara lycklig, lycklig, lycklig.

En av de bästa stunderna som finns är på morgonen när du går upp och jag ligger kvar i sängen för att få se din kropp i morgonljuset.

Jag tror inte du förstår hur mycket jag älskar dig.
Vad som än händer - en stor del av mitt hjärta kommer alltid tillhöra dig.

RSS 2.0