Starka känslor

Kärlek, det är meningen med livet enligt mig. Det är MIN mening, mitt allt. Det är kärleken som får mig att fortsätta, att fortsätta kämpa varje dag. Kärleken till familjen och vännerna kan aldrig ersättas, den finns där och det kommer den alltid att göra. Meningen med livet har jag aldrig behövt fråga mig själv vad det är... det har alltid varit en självklarhet. Att älska och bli älskad är det största som finns.

Känslan av Kärlek är något vädigt stort, men hat... det är näst intill lika starkt. Även om det är något man vill undvika så finns det där - hos alla på något sätt. Alla har någonsin känt riktigt stort hat - inför en handling, en speciell person eller för livet i allmänhet. Det finns människor som gör allt för att göra livet surt för en, de njuter av det.
Man får helt enkelt fråga sig själv... ska denna person verkligen få som han/hon vill?

Ska vi inte se detta hat och dessa dåliga erfarenheter som bra erfarenheter istället? Alla obehagliga upplevelser i livet kallar vi "dåliga" erfarenheter. De behöver faktiskt inte vara dåliga... det är dem som gör oss till de vi faktiskt är! Sen att se sig själv som något bra är inte alltid lätt.... att lära sig tycka om sig själv är något av det svåraste som finns.

Var stolt över dig själv och se de dåliga erfarenheter som något positivt istället för att gräva ner dig. De är bra för dig. Det är lika bra att intala dig själv det och vänja dig vid den tanken.
För du kommer ALDRIG slippa känna hat, aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0