Älskar att älska, eller hatar att älska?

Att älska är verkligen underbart

Man kan nog säga att jag är lite kär i kärleken

För jag älskar att kunna ringa någon när som helst

Att kunna höra ett "jag älskar dig" innan jag somnar

Och få en puss på kinden när jag vaknar

Att ligga sked hela natten

Lyssna på någons andetag

Gråta med någon som ofta får en att skratta
Skratta hejdlöst så att tårarna sprutar
Prata om framtiden tillsammans
Känna en trygghet som får vardagen att gå ihop
Ha något att längta till när man kommer hem från skolan
Stunder med honom
Stunder som inte går att beskriva med ord

 

Men samtidigt är det så

Att den man älskar är den enda som kan skada på riktigt

Rädd för att bli lämnad

Rädd för att bli bortglömd

Rädd för att ställa för stora krav

Eller vara för släpphänt

Kanske är det så

Att samtidigt som jag är kär i kärleken

Så finns det stunder då jag verkligen hatar den


Kommentarer
Postat av: Therese Vedlund

Vad rolig dina poster verkar vara. kommer definitivt läsa din blogg igen! :) Ha en spännande vardag :p

2011-02-22 @ 17:29:23
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0