Ippa om; preventivmedel

Jag är lite av en expert inom ämnet - har provat det mesta vad gäller preventivmedel. Kondom (ja, tyvärr har jag provat det...), P-piller, Minipiller, P-spruta, Spiral och även det senaste tillskottet - P-ring (Nuvaring)

Och vad tycker jag om dessa metoder då?
Kondom
Hallå... jobbigt eller? Man har ju redan börjat tänka på morgondagens prov innan den kommit på. SUCK! Bra för människorna i Afrika, men för oss "västerlänningar" som har goda möjligheter att få testa på andra metoder finner jag det helt onödigt. Givetvis bra för de som inte har någon partner (för äckliga könssjukdomar vill vi inte ha!!!)

P-piller
Bra de första månaderna eftersom jag inte glömde att ta dem. Efter en lite längre tid tog jag dem ungefär varannan vecka. Viktuppgång och humörsvängningar fick jag på köpet. Fast min mensvärk försvann nästan helt och även mängden blod under perioderna.

Minipiller
Samma som ovan, inte särskilt mycket bättre faktiskt.

P-spruta
Tog jag bara en gång eftersom jag tyckte tanterna på ungdomsmottagningen var helt dumma i huvudet. Försök befatta er med dem en gång i kvartalet - och jag lovar er... ni har aldrig varit med om något mer tröttsamt.

Spiral
Guds straff till människan. ONT ONT ONT vid själva insättningen. Inte nog med det... de hade satt den fel och fick därför ta ut den och sätta in den en gång till. Jävla inkompetenta arslen.

P-ring
Nyaste tillskottet :) Vet inte riktigt vad jag tycker än. Den har en tendens till att glida ut ibland och den känns även vid sex ibland (mest för killen dock). Torra slemhinnor och ännu mer viktuppgång har jag redan fått på köpet, även om det bara gått en månad. Annars är den bra. Märks inte alls förutom när den vill ut... men det händer inte så ofta :)



Jag vill egentligen avråda alla tjejer till att använda hormonella preventivmedel (dvs de p-medel som påverkar din kropp hormonellt) eftersom man generellt inte mår särskilt bra när man använder dem, och det är inte bra för kroppen heller även om man inte har några speciella symtom.

Nej usch... kom på ett preventivmedel för killar istället. Det är dags för dem att offra sig lite. Jag menar herregud vi ska pressa ut en unge genom det allra heligaste (som typ aldrig blir sig likt, säger dem) och ha ont i ryggen i 9 månader innan dess. Forskare - wake up!

Kommentarer
Postat av: Josiee

hoppas du haft en skön söndag!:) Sov gott!

2008-03-02 @ 23:43:43
URL: http://josieeme.blogg.se/fashion/
Postat av: Micca

Miccan nöjd med sina piller :P O vettikatten om ja litat på att killarna tar sina piller hahaha

puss

2008-03-03 @ 17:05:04
Postat av: Sofia

Man kan få ett nytt ställe att kalla hem. Men alltså, jag fattar inte, vill du inte ut och se dej omkring?

2008-03-03 @ 19:32:51
Postat av: Malin

Haha najs. Också trött på piller osv men ja - piller för killar "kill-pills" - (dubbel mening haha) hade nog varit ngt för inte fan hade dom velat "glömma" och
bli pappa >.>

2008-03-06 @ 00:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0