Why rush?!

Asså.. vad är normalt och vad är inte normalt?
Folk tittar på mig med stora ögon när jag säger att jag och min pojkvän varit tillsammans i 3 år.
"Eh... och ni har inte flyttat ihop än?"
"Har ni inte börjat fundera på barn?"
"Vart är ringen?!"

HERREGUD. Vad fan är det för fel på folk?
Måste man vara förlovad, sambo och mamma när man är 19??

1. Nej, vi har inte flyttat ihop. Varför? Vi är unga, vi är inte redo. Vi har hela livet framför oss... Varför denna panik? Eftersom ingen av oss ens flyttat hemifrån (vilket är ett stort steg nog...) så är väl knappast något samboskit att snacka om? Eller? Är det inte bättre att bo själv ett tag innan man flyttar ihop med någon? För att se vad det innebär?

2. Barn? "Skämtar du eller?" brukar jag säga. Shit.. finns så mycket jag vill göra innan jag skaffar barn. Över 25 har jag hela tiden sagt.. och sen ska jag ju ha en utbildning och ett jobb så att jag kan ge min kiddo det bästa möjliga. Jag vill inte gå och behöva vara orolig över att pengarna inte ska räcka.. Sen måste man ju kunna ta hand om sig själv också.. ALLA pengarna kan ju inte gå till ungen.

3. Ringen? Folk tror typ vi är dumma i huvudet för att vi har varit tillsammans i 3 år utan att förlova oss.. säger samma sak där "Why rush?". Om det är meningen.. så kommer den dagen också.
 

Nej folk har helt enkelt för bråttom.
Jag blir nästan mörkrädd.

Varför ska jag behöva känna mig som ett barn jämfört med många andra jämnåriga människor för att de verkar vara typ 30 på pappert?

Neee usch.. snart är jag på Mallorca och dricker drinkar medan ni är hemma och städar : )

Kommentarer
Postat av: en sån där "ung mamma"

Haha ah, jag är ju 19, min sambo är 22 meneh. Vi blev gravida trots att vi skyddade oss, så det var meningen att Ludde skulle komma till oss.

Hade vi inte kunnat ge honom det en människa behöver hade vi löst det på något annat sätt, som adoption.

Jag fattar inte, mallorca och dricker drinkar? Alla i min ålder som inte har barn verkar göra just det - åka utomlands och supa. Till vilken nytta?

2008-08-17 @ 21:56:55
URL: http://metrobloggen.se/luddesmamma
Postat av: Sofia

Åh, när ska du till Mallorca? :)

2008-08-17 @ 22:42:11
URL: http://sofiagjerstad.blogg.se/
Postat av: Luckymum

Alla prioriterar vi olika.Jag låter hellre ALLA mina pengar gå till mina barn än super upp dom o reser.

2008-08-18 @ 14:51:28
URL: http://metrobloggen.se/luckymum
Postat av: Anonym

Alla prioriterar vi olika.Jag låter hellre ALLA mina pengar gå till mina barn än super upp dom o reser.

2008-08-18 @ 14:52:57
Postat av: my

håller med alla andra. åhhh moget att supa och festa som 19-åring liksom! jag blev gravid då. inget jag ångrar. däremot tycker jag nästan synd om de flesta andra i min ålder (är nu 21) som inte har något roligare för sig än att planera nästa fest. jag har festat mycket som yngre. det räcker gott och väl för mig. resa kan jag göra med familjen och när barnen är stora. och festa kan jag göra om jag vill nu också. men jag vill hellre vara hemma för det är mycket mysigare. festat såklart då och då men 1 gång på 2 månader räcker långt och väl. bara för att man fått barn innebär det inte att man slutat leva. men man får andra prioriteringar. vilket är rätt självklart efter som att bli mamma eller pappa är en stor omställning.



ett liv utan barn är så jäkla tomt. jag tror inte du fattar hur tomt det är förrän du fått barn själv. (och nej- jag är varken förlovad eller gift). gillar inte hela den grejen.



du kommer fatta när du blir äldre. tro mig. jag var likadan som du en gång sorgligt nog! men man tänker om...

2008-08-18 @ 17:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0