Jag tror inte folk riktigt fattat vad jag verkligen menar

Barn ska inte skaffa barn, så är det bara! Jävligt kul för barnen att ha en mamma som är typ lika gammal som sig själv? Visst... 19 är inte överdrivet ungt, men för ungt enligt mig. Vad som gör mig riktigt förbannad är när 15-16 åringar går och skaffar barn. Har de ens haft sex? Vet de hur barn blir till? "Olyckshändelse" brukar det kallas. Kul att föda en unge som man själv titulerar som en olyckshändelse.

Och varför skulle det vara tomt utan barn när jag inte vet något annat? Det som skrämmer mig mest är att folk nästan tycker synd om mig för att jag inte har barn. Men ni behöver inte vara oroliga... jag trivs bra, och "familjetiden" kommer nog för mig också.

Den enda skillnaden mellan era barn och mina barn kommer vara att min unge har en mamma som är mogen nog att skaffa barn, har en utbildning och ett jobb så att ungen slipper ha en mamma som inte har råd att köpa mat till sig själv.
Och nej... jag har inte planerat att vara 35 när jag skaffar barn.

VISST, det spelar ingen roll om man är 14 eller 30 när man skaffar barn, för det finns dåliga och bra mammor i alla åldrar, så är det. Skaffa ni barn och förstör ert liv, gör det. Men kom inte till mig och säg att jag är lite halvt dum i huvudet för att jag inte själv har barn.

Jag har varit tillsammans med min pojkvän i 3 år, och vi kommer inte skaffa barn förrän vi båda har en varsin utbildning och ett hem tillsammans.




Sen vill jag bara poängtera att jag inte är någon barnhatare. Och ingen mammahatare heller för den delen. Jag har vänner i min ålder som har barn och som sköter det fantastiskt. Jag har vänner som avstått från alla omogna saker i deras liv och verkligen växt upp. Det är starkt gjort, och det är ett tecken på att de verkligen gjort rätt val i livet.
Men när vissa människor snackar ungefär som att de vore 15.. "vi gjorde slut idag" och sen helt plötsligt är de tillsammans igen. Då är det dags att börja tänka om och verkligen se till ungens behov. Vill ungen ha föräldrar som bryter upp lite då och då?


Usch nej, åter till något lite mer... normalt.
Jag har sovit tills nu "THANK GOD". Ska snart fixa till mig.. sen till stan och äta middag med min mormor och min kusin : )
Efter det ska jag göra stan med Carro och Mim. Måste köpa en ny BH (Ja.. hur fan får man valkar av en bh? FÖTT BARN skulle nog viss säga, men det är P-piller som är anledningen här... mega tits..). Sen är jag sugen på att köpa en sjal till. Får man nog av dem? : )

Var och tränade igår. Satan vilken täningsvärk.

Såg ARKIV X igår, den var sjukt bra. Se den! : )




Puss och hej
// Ippa

Kommentarer
Postat av: Micca

Hallao!

Oh hade du inga otäcka drömmar om ailiens nu då? haha :P

Du jag slutar 11:40 imorgon så det blev inte så sent ;D

håller med dig om "olyckshändesler" det finns ju olika benämningar dock, som i mitt fall, planerad men han kom för tidigt ;D





Kösssss på dig

2008-08-19 @ 11:36:02
URL: http://miccii.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller med dig. Som en där 17 åriga 3 barnsmamman måste ju ha vart under 15 när hon blev gravid vilket är olagligt. Stanna världen jag vill hoppa av.

2008-08-19 @ 16:41:43
Postat av: Jonna

Man är inte ens byxmyndig när man är 15.. Och jag håller med dig om att det är på tok för ungt - man är inte ens myndig, och får inte vara förmyndare över sitt egna barn.

Visst känner jag mig på sätt och vis träffad "Men när vissa människor snackar ungefär som att de vore 15.. "vi gjorde slut idag" och sen helt plötsligt är de tillsammans igen.", men jag tycker fortfarande att vi gjorde rätt som bröt upp, för det var bra och stärkande för vårat förhållande att vi var ifrån varandra i en vecka.

ingen är dum i huvudet för att den inte har barn, att påstå nåt sånt är bara patetiskt. min bästa vän vill aldrig ha barn, och det accepterar jag.

Haha, äh fan, har ingen aning alls vart jag vill komma med det här.

Jag stör mig bara på att folk är så jävla snabba på att döma, både dig & mig.

Det du skrev om att folk får slag när du säger att ni varit tillsammans i 3 år och inte är förlovade - vad ändrar en förlovning? En förlovning är ett löfte om att man någon dag ska gifta sig, något som folk verkar glömt bort idag.

2008-08-25 @ 22:32:25
URL: http://metrobloggen.se/luddesmamma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0