28 Januari 2010

Hej!

Idag slutade vi tidigare i skolan efter en föreläsning om psykoser. Så jag och Maria drog en liten runda till stan, åt på grafitti gjorde vi. Sen köpte jag en stor necessär att ha alla flaskor och grejer i på resan. Skrattade lite åt mig själv för den var verkligen ful, men bra ;) Sen köpte jag mitt vanliga schampo och balsam (Matrix Biolace). Köpte även en spray från Kerástase som skyddar håret mot sol och salta bad. Håret blir så lätt slitet när man är utomlands. Ska bli kul och testa. Eftersom jag har väldigt mörkt färgat hår så tror jag det skulle se för jäkligt ut efter 3 veckors salta bad och sol så det var nog bra att jag köpte det :)




Matrix-flaskorna ser ut såhär. Jag använder flaskan med röd text eftersom den är för därgat hår. Superbra och inte svindyrt.





Kerástase soleil. Sprayas på innan du går ut i solen eller om du ska bada i saltvatten. För att skydda håret. Kostar cirka 250 :- men ska tydligen vara grymt dryg. Hon som sålde den till mig sa att hon hade haft sin i 3 år...


Köpte även Maxosol som är tabletter som förbereder huden inför solning. Den skyddar huden och gör den mer motståndskraftig mot solen så man blir mindre röd och får en finare, jämnare hud. Sen skyddar den även mot solrelaterat åldrande. Vem vill vara en skrynklis? ;) Jag fattar inte hur jag kunde sola solarium innan alltså. Det är livsfarligt plus att det inte ens är snyggt att vara brun på vintern... alla förstår ju ändå att det är solarium. Jag tycker till och med det kan vara snyggt att vara lite blek udner vinterhalvåret om man har en snygg hårfärg till och det tycker jag att jag har faktiskt :) Nej, big no-no till solariebrännorna! Usch och fy. Mitt liv är värt mer än så.



Maxosol tabletter- skyddar din hud inifrån
Vitaminer och mineraler som ger vackarare hy. Personer som äter för lite frukt och grönt och som utsätter sig för för alkohol, stress och solljus får ofta en hud som torkar ut och är mera sårbar för främmande angrepp. 
Maxosol motarbetar de faktorer som påverkar huden negativt genom dess balanserade kombination av vitaminer och mineraler. Dessa kallas för antioxidanter och i Maxosol är de speciellt utvalda för att ge näring och skydd åt vår hud. 
Maxosol innehåller rikligt med betakaroten och skyddsvitaminerna B3, B6, C och E samt biotin, lycopen, zink och selen. Denna kombination ger en allmänt positiv näringseffekt åt kroppens kemi och hudens biologiska balans.
Använd Maxosol när du vill:
 förbereda huden för solen
 minska risken för rodnad och solöverkänslighet
 få en fräschare hudton året runt
 förlänga hållbarheten på din solbränna
 minska risken för solrelaterat åldrande
 tillföra din hud och din kropp ett mångsidigt näringstillskott
En tablett innehåller:
Aktiva ämnen: Vitamin C 60 mg, betakaroten 25 mg, vitamin E 15 mg, vitamin B3 15 mg, vitamin B6 5 mg, biotin 150 mcg, liponsyra 5 mg, lycopen 500 mcg, zink 15 mg samt selen 75 mcg. Inaktiva substanser: dikalciumfosfat, mikrokristallinsk cellulosa, magnesiumstearat, kiseldioxid, schellack.
Tillverkad enligt läkemedelsstandard (GMP).
Användning per dag
Vi rekommenderar en tablett MAXOSOL. Året om!

Text tagen från: www.halsans.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0