Fan vad det är underbart att leva!

Det är lätt att gnälla över vilket "helvete" man har ibland. Just nu så tycer jag ingenting är särskilt roligt eftersom jag är totalt nergrävd i allt plugg. Men ibland tänker jag på mina patienter... ibland tror jag att jag är alldeles för sympatisk för att trivas i yrket som sjuksköterska, men det lär väl visa sig om inte annat.

För min verklighet är en verklighet som svårt sjuka människor bara får drömma om. Deras verklighet handar om smärtor, ångest, rädsla över att lämna sina barn här i denna värld där allt ont existerar.

Jag känner mig ofta maktlös och jag bör inte klaga!

FAN VAD UNDERBART DET ÄR ATT LEVA (OCH VARA FRISK!)!

Kommentarer
Postat av: Sandy

Det är sant Ippa man gnäller egentligen alldeles för mycket. Tror man måste fokusera mer på det positiva och bara koppla bort det negativa. Då får man mer energi också! Ses! Puss

2010-01-15 @ 14:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0