The day before "D-day"...

Japp... individuell praktisk examination imorgon. Gissa om jag är nervös. Man har ju puggat, pluggat, pluggat men det är ju alltid småsaker man åker dit på. Känns så jävla bajs... kuggade ju 2 gånger sist i termin 1... och detta är svårare. Hade det vrit en skriftlig tenta så hade jag kunnat skriva den i eftermiddag... hade varit så jävla skönt. Men att leka att ens klasskamrat är patient samtidigt som det står en lärare och glor och bedömer allt du gör... ja det känns bara sjukt...

Tycker inte att man kan mäta kunskap i ett sådant läge... där testar man bara hjärnan om den kan hantera extrem psykisk press. Sånt är livet... ni får hålla tummar och tår för mig och att det går bra... annars får jag väl göra omtenta, och det är jag ju van vid när det gäller de praktiska tentorna ;) Men det hade varit SÅ skönt att klara denna så att man hade kunnat blicka framåt och sedan koncentrerasig helt och hållet på läkemedelstentan på fredag och sedan praktiken som börjar på måndag! Ska bli skönt att komma ut och göra någon nytta!

Just nu är jag bara så jäkla förbannad över att vi tvingas sitta veckor in och veckor ut med PAPER som vi inte ens har någon nytta av när vi kommer ut och börjar jobba! Men detta däremot, som vi faktiskt har någon ntta av, ja det ska vi lära oss på 5 veckor... idioti högskolan, tänk om!

Btw så snöar det hysteriskt ute... känns mindre bra.. jag ska ju iofs bara sitta inne nergrävd i böckerna idag but still!

Så... imorgon alltså... sen börjar plugget inför nästa tenta. Ska bli SÅ skönt när denna veckan är över! Sen FEST på fredag! UNDERBART!
//Ippa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0