Jag förstår inte...

Jag förstår inte hur människor kan ägna hela sitt liv åt att tro på något som inte finns.

För var fan är den Gud som ni påstår ska existera?

image107


Nej, usch och fy.
Religion handlar bara om ren verklighetsflykt.


Jag själv går aldrig i kyrkan, inte ens på julen då resten av släkten går dit. Jag går möjligtvis dit om något barn ska döpas eller om någon ska gifta sig. Aa, och vid begravning dårå.. Då kanske ni undrar om jag firar jul? Ja, det gör jag för att min familj gör det. De hade blivit väldigt ledsna om jag inte hade kommit på julen nämligen.
Jag bor hemma vilket innebär att jag inte kan stanna hemma när de andra firar jul, annars kanske jag hade gjort det.
Sen måste jag erkänna att jag älskar julen, just för stämningens skull. Men hade det inte haft något religiös innebörd så hade det varit mycket mysigare och roligare faktiskt.

Ska jag fira jul när jag blir äldre då och har egen familj? Vet inte, det är ju inte bara jag som bestämmer det.
Ska jag gifta mig i kyrkan då? Nej, helst inte (om min blivande man vill det så kanske jag får kompromissa... typ bli vigd av en präst utomhus någonstans?)

Nej, jag hatar verkligen allt som har med religioner och Gud att göra. För mig har det alltid inneburit våld, krig och andra motsättningar. Som kristna t.ex. följer en bok som är skriven för hur längesen som helst, och sen säger de att det verkligen måste gälla idag också.
Att vara religiös är för mig detsamma som att förneka en världs utveckling och att förneka och förtrycka vissa människor. Som homosexualitet tillexempel? Är det en synd? Vill inte den Gud ni påstår existera ,att alla människor ska vara lyckliga?

Jag borde tillägga att min pojkvän och kanske blivande man är kristen och religiös, vilket har skapat förvånansvärt lite bråk mellan oss. Vem vet... allt kanske faller vid bröllopet? ;P Ska vi gifta oss i kyrkan? Ska våra barn bli döpta?
Ahhr.. ångest ;P

Nej, ägna er åt något vettigt istället. Skaffa en annan hobby, som squash eller fotboll eller något.

B O J K O T T A   S V E N S K A   K Y R K A N

ehm.. okej.. nu känner jag mig ännu mer hatad än innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0