R.I.P Measureman's Nellie

Vila i frid gumman!
1993 - 2008

I tisdags gick min underbara hund Nellie bort.
Jag kan inte beskriva hur ont det gör, men alla som haft en hund som gått bort förstår säkert hur jävla hemskt det är, hur ofattbart tomt det känns.
Ingen som kommer fram och hälsar när man kommer innanför dörren längre, ingen man behöver gå ut med efter skolan (de andra två är aldrig hemma när jag kommer hem från skolan).

Nu har jag kommit hem från min semester men det känns bara jobbigt att vara hemma. Det har nu gått över en vecka sen jag fick se dig för sista gången, min älskade fina söta hund.
Jag, Gaston och Belker har varit ute och tittat på din grav - och den är jättefin. Vi ska plantera ett jättefint träd där sen som ska blomma för dig varje år.
Vill bara säga att jag saknar dig jättemycket - mamma, patrik och dina bröder också. Vi tänder ett ljus för dig varje kväll och pratar om dig.

Vill bara att du ska komma tillbaka NU NU NU!
Älskar dig Nellan!

image7


Vi har varit med om dig, det kan ingen någonsin ta ifrån oss.


image8

För alla er som inte vet så blev Nellie 15 år - och säkert många fler om hon själv fått bestämma. Hon var en liten nätt jaktlabrador som aldrig vägde över 18 kg (säkert en av anledningarna till att hon blev så gammal) med väkdigt mycket krut i (förutom nu på slutet). Hon älskade alla människor och hon älskade även att bada. En riktig vattenråtta!
Hon var en fantastisk hund på alla sätt och vis. Snällare hund får man leta efter, det kan jag säga er. Hon var valp fram tills hon var 12 ungefär, sedan blev hon bara tröttare och tröttare och nu på slutet var hon oerhört dement och visste inte riktigt vad hon gjorde, därav anledningen till att vi lät henne slippa lida och därav avsluta sitt liv på ett värdigt sätt.


Hon har det mycket bättre nu.
Hoppas vi ses någon dag baby.

Puss på dig <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0