About; Stockholm

Ja, det var väl dags för mig att skriva lite om Stockholm : )

Lördag
Jag och min kära pojkvän vaknade för att dra på oss våra slappekläder och sedan gå ner till tågstationen. Tåget gick 08.23 och hela resan gick finemang : ) Vi sov nästan hela vägen. Väl framme i huvfudstaden höll vi på att bli idioter när vi skulle försöka hitta vårt hotell. Jag var trött, hungrig och kissignödig. Gissa hur trevlig jag var på en skala?

Finally.. vi hittade vårt hotell (Hotell Rica) som var riktigt fint och mysigt : ) Blev förvånad över hur fint det var för det var ju verkligen billigt, och det låg mitt i city, vid hötorget. Iallafall.. vi checkade in och begav oss nästan direkt ut på stan. Det första vi gjorde var att äta på Pizzahut. Dagge åt pizza medan jag körde på det lite nyttigare alternativet, caesarsallad. MUMS.

Sedan shoppade vi massor och det var så jävla kul : ) På kvällen åt vi på Jensens Böfhus. Jag åt kycklingburgare, hur gott som helst. Till efterrätt åt jag apelsinsorbet med chokladmousse. Mums, mums.

Söndag
Denna dagen fyllde jag hela 19 år, och jag insåg att detta var min sista tonårsfödelsedag. Sorgligt men sant!
Vi började dagen med en fantastisk hotellfrukostbuffé. Jag åt tills jag höll på att spy, men det var nice.

Sedan gick vi åter igen ut på stan och shoppade. Fick ett par shorts och en jättefin väska av mina käraste. Älskar verkligen den! och honom också <3

På kvällen var vi och åt på ett ställe som heter Texas Longhorn, en amerikansk restaurang. Jag åt fajitas : ) Så jävla gott var det!

Dagen blev perfekt.. en dag med människan som jag älskar mest i världen. Kunde inte blivit bättre! : )

Måndag
Åt den goda frukostbuffén igen, muuuuums! Sen shoppade vi all day long innan det var dags att åka hem. Tåget gick 18.15 och vi åkte med x2000 (vilken vi inte gjorde på ditvägen.. så hemvägen tog typ 2 timmar mindre tid...) men vad jag inte visste var att jag skulle spendera tågresan med huvudet nergrävt i en plastpåse. Fy fan vad dåligt jag mådde, men ahja ;P



Så Stockholmresan var riktigt nice.
Detta fick jag inhandlat;

1 par svarta ballerina med rosett där fram - 99 ;- från Belleshoes
1 par svarta ballerina med öppen tå och med guldkant - 99 ;- från Belleshoes
1 par vita ballerina - 149 ;- från Belleshoes
1 par vita tygskor - 269 ;- från Topshop
3 par linnen på i färgerna svart, vitt, grått - 49,50 ;- stycket  från H&M
1 korallfärgat linne med gulddetaljer - 199 ;- från Gina Tricot
1 vit oversizekofta - 149 ;- från Gina Tricot
1 par svarta shorts - 199 ;- från SALT
Evisu baggyjeans - 900 ;- från Stuk
Brun Friis & Company väska - 599 ;-
Rött nagellack från H&M (29,50 ;- ?)
Vit/Gul/Svart tunika - 100 ;- i någon affär som jag inte vet namnet på..

Jag tror det var allt : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0