"Pitbullproblemet"

Ja, man kan väl inte ha undgått att läsa dessa artiklar i Kristianstadsbladet.
Sjukt, stört, idiotiskt skulle jag vilja säga.

Jo, för det är såhär... att de flesta människor som blivit bitna har blivit bitna av Golden retrievers. Det är mycket vanligare att Goldens går till attack mot människor än vad Pitbulls/amstaffs eller varianter av "kamphundar" gör.
Pitbulls är ju förbjudna i Sverige och det förstår jag mycket väl varför dem är eftersom människor använde denna hundras som kamphund FÖRR.



Kungspudlar är ju renavlade kamphundar från början. Ska vi förbjuda dem också? Eller golden retrievers... för de har ju tydligen också "dålig mentalitet".

Fördomarna mot pitbulls och varianter av dessa är delvis medias fel. Hur ofta ser ni i tidningen en artikel om att en Golden retriever gått till attack mot en människa? Nej, för media förstorar bara upp och skriver om det när det är just en "kamphund" som gjort angrepp mot en människa, eller en annan hund.

Nej.. de som tror det här om "kamphundar" har förmodligen inga erfarenheter av "kamphundar". Mina erfarenheter är inte heller stora, men jag vet tillräckligt om hundar för att förstå att "Pitbulls är inte ett hundproblem, utan ett hundägarproblem".

Så ta reda på lite fakta om hundar innan ni dömer. Läs en hundbok eller något.
Ni kan ju låna en av mig.

En hund blir alltid som du vill ha den om du bara jobbar tillräckligt hårt för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0