Jag har egna problem att ta hand om

Update; Det gick bajs på tentan, omtenta it is! Har pluggat som en gris men tyvärr är det massa småsaker man glömmer! Jaja... har i alla fall gjort mitt bästa och DET känns bra.

Sen ska jag säga en sista sak om mig och mina bloggdispyter; Någon har fått för sig att jag ogillar unga mammor. Så är det inte alls. Jag ogillar mammor som är DÅLIGA mammor. Och Sesse, jag har redan sagt varför jag tycker du är en dålig mamma. Och Kornelia; I en objektiv situation behandlar jag alla lika och dömer inte. Det är en jävla skillnad att vara subjektiv och objektiv. Jag kommer stöta på alla sorters människor, vissa kommer jag ogilla och vissa kommer jag gilla. Detta är givetvis inget jag kommer visa utan det gäller att vara objektiv i sin bedömning och i sin omvårdnad. Mitt jobb är att tillgodose mina patienters behov. Jag behöver inte gilla dem. Som sjuksköterska SKA du INTE ha sympati eftersom du lider av det själv. Dock ska du ha EMPATI vilket jag faktiskt har. Lär dig skillnaden och skaffa dig lite mer kött på benen innan du dömer mig och mitt kommande yrke. Du känner inte mig, så du har ingen aning om huruvida jag har empati eller inte. Jag kan omjöligt ha sympati för Sesse när jag inte vet vad som hänt henne.

Jaja. Nu ska jag snart hämta D... vi ska till stan och käka. Karin ska också följa med. Ska bli skoj att göra något annat än plugga... Men plugga får ja väl göra ikväll i alla fall. Har nämligen ett stort examinerande seminarium nästa vecka på tisdagen. Ska kunna typ 1000 ben och 1000 muskler.... på latin.

Pusshej
//Ippa
"Don't forget about the famous thing....."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0