5 hela dagar med Viktväktarna

Detta är den 6:e dagen :) Många tror att Viktväktarna är en bantningsmetod, vilket det inte är. Det är en långsiktig, sund och genomförbar "diet". Många tror att man bara får äta 1 äpple om dagen och en ingenting mer. Därför tänkte jag visa er vad jag ätit de 5 senaste dagarna, allt för att motbevisa "snacket"

Dag 1 = pointsvärde 17 (4 sparade)
Frukost
1 portion havregrynsgröt (2 points)
1 banan (1,5 points)
1 dl mjölk (0,5 points)
Lunch
Pasta 1,5 dl  + Köttfärssås (5 points)
Gurka (0 points)
Middag
Kycklingkebab, Viktväktarnas egen (6 points)
Mellanmål
1 apelsin (0 points)
1 kiwi (0 points)
1 ägg (2 points)

Dag 2 = pointsvärde 17 (4 sparade)
Frukost
1 portion havregrynsgröt (2 points)
1 dl mjölk (0,5 points)
1 äpple (0 points)
Lunch
1 drickyoghurt (3 points)
2 ägg (4 points)
Middag
Fläskfilé med potatis (6 points)
Sallad (0 points)
Mellanmål
Gurka (0 points)
2 morötter (0 points)
1 banan (1,5 points)

Dag 3 = pointsvärde 20 (1 sparad)
Frukost
1 portion havregrynsgröt (2 points)
1 äpple (0 points)
1 dl mjölk (0,5 points)
1 msk linfrön (0 points)
Kanel (0 points)
Lunch
Fläskfilé med potatis (6 points)
Tomater (0 points)
Middag
Potatis och rotsaksgratäng (4,5 points)
3 msk créme fraiche (2 points)
Mellanmål
1 drickyoghurt (3 points)
1 äpple (0 points)
3 kolor, Viktväktarnas egna (2 points)
1 päron (0 points)

Dag 4 = pointsvärde 17 (4 sparade)
Frukost
1 portion havregrynsgröt (2 points)
1 dl mjöl (0,5 points)
1 äpple (0 points)
Lunch
Potatis och rotsaksgratäng (5 points)
Middag
Skinkrullar (6 points)
Mellanmål
2 päron (0 points)
1 banan (1,5 points)
3 kolor, Viktväktarnas egna (2 points)

Dag 5 = pointsvärde 33 (1 sparad)
Frukost
1 portion havregrynsgröt (2 points)
1 äpple (0 points)
Kanel (0 points)
1 dl mjölk (0,5 points)
1 kiwi (0 points)
Lunch
Skinkrullar (6 points)
Middag
Gulash (4 points)
2 potatis (2 points)
Mellanmål
Tårta (16 points)
Drickyoghurt (3 points)

Ja där har ni vad jag ätit de senaste 5 dagarna från och med i torsdags. Ni ser säkert mönstret ganska tydligt. Jag äter ju alltid samma till frukost. Hmm... ändring snart! Men gott är det - älska gröt! Sen lagar jag mat en gång om dagen och gör alltid dubbel sats så att jag kan ha det till lunch dagen efter. Väldigt bra! :)

Som ni säkert ser så åt jag dag 5 för 33 points. Eftersom jag sparat 4 points om dagen eftersom jag visste att pojkvännen min skulle fylla år och ha tårtkalas. De sparade åt jag då upp. Man får spara max 4 points om dagen i max 7 dagar. Kanonbra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0