Både positiv och negativ dag

Idag har jag varit ledig och det har varit så skönt :) Sov till 8 och sen skjutsade D hem mig vid 9-tiden innan han skulle börja jobba. Åt frukost gjorde jag och sen stack jag och vägde mig på Viktväktarna. -2,7 kg på två veckor och -4,7 kg på 4 veckor. Jag är sjukt nöjd och stolt :) Jag märker det inte särskilt mycket utseendemässigt förutom att ansiktet blivit mycket smalare än innan. Även magen har inte lika mycket "överflödigt" som innan. I like it :) Har redan gått ner 1 storlek i kläder vilket innebär att vissa kläder jag hade tidigare passar igen :) Inte de allra minsta dock. Så nu har jag lika många kilon till att gå ner innan jag nått mitt mål :) Jag längtar.

Sen skulle jag som sagt lämna blod då de har jätte blodbrist i hela Skåne, särskilt min blodgrupp då. De stack mig 5 gånger men de lyckades inte få något blod. Jag är grymt svårstucken. Alla sjuksköterskors mardröm haha. Så nu sitter jag med massa hål i armen utan att det gjort någon nytta. Störigt. Om 3 veckor när det läkt ska jag komma igen och bli plågad haha. Nej det gör inte särskilt ont, fast ondare än ett vanligt venprov då nålen här är mer än dubbelt så tjock.

Men Shit vilket väder vi har haft idag då :) 24 grader och sol. Härligt, eller vad? Jag har suttit ute i solen och fått en massa fräknar. Nu klockan 8 på kvällen har jag varit ute och gått i t-shirt. Helt sjukt. Blir så lycklig av fint väder :) Gillar värme.

På tal om värme så längtar jag sjukt mycket till Thailand nu. Om mindre än ett år åker vi dit. Kommer bli så grymt roligt. Först ska vi vara 1-2 nätter i Bangkok för shoppingens skull och sen ska vi vidare till Hua Hin där jag, dagge, emma och martin ska bo i ett hus tillsammans. Mamma och Patrik bor brevid deras bekanta som har ett hus där nere. De bekantas barn ska också med så vi kommer bli ett stort gäng :)

Här är området i Hua Hin som vi ska bo i:







Och här är huset som vi 4 ska bo i. Det är ett stort hus med 1 vardagsrum+kök, 2 sovrum med 2 tillhörande toaletter. Till huset finns en jättestor terass på framsidan.


















Ja ni kanske förstår varför jag längtar... Sagolikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0