Hemma efter en minst sagt turbulent dag...

Klockan 8 imorse var jag på ögonmottagningen. De gjorde en massa tester - synfältstest, ögonbottenfotografering, färgtester och en massa annat. Allting verkade normalt, och jag har en fantastisk syn. Något översynt men inget som kräver glasögon än på ett tag. Så det var ju bra. Det jobbiga är att om det inte är fel på ögonen så är det ju sannerligen fel på något annat. Därför ska jag göra en MR och checka hjärnan för att utesluta tumörer.

För visst hade det varit pricken över i om jag hade haft hjärntumör och typ 1 år kvar att leva... som jag sa till mamma; "va fan! Då hinner jag ju inte bli färdig Sjuksköterska". Som om det vore det viktigaste. Det viktigaste för mig är att leva ett bra och lyckligt liv, inte nödvändigtvis jättelångt (men längre än till 20...) och hinna bilda familj och se mina barn växa upp.

Efter alla undersökningar var färdiga så var det dags att träffa huvudhandledarna samt ta en titt på min avdelning. Såg bra ut och alla verkade trevliga... eller ja, undantag finns ju givetvis... överallt. Tror nog det blir bra detta. Jag kommer mest att vara på Gastoavdelningen (mag-tarm och leversjukdomar) vilket innebär många yngre patienter. Det gillar jag med tanke på att inlevelseförmågan samt förmågan att förstå sina patienter säkert blir något större när de faktiskt är i ens egen ålder. Sen att vara ung och sjuk är ju fruktansvärt... jag menar det är ju mer sorgligt när en ung person dör om man jämför med en gammal. Hade jag kunnat stoppa det hade jag gjort det... men det kan jag ju inte tyvärr.

Imorgon är jag ledig, sen blir det praktik torsdag, lördag och söndag denna veckan.
Ha det bra!
//Ippa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0