Veckoplanering

Måndag: LEDIG
Tisdag: @ ögonmottagningen 8.00, Introduktion @ CSK till kl.16.00
Onsdag: LEDIG, Viktväktarna 18.00
Torsdag: Praktik 6.45-16.00
Fredag: LEDIG
Lördag: Praktik 14.00-22.00
Söndag: Praktik 6.45-16.00

Som ni ser så är det mest praktik och sen vila inför och efter de dagarna. Jag tycker det är grymt kasst att man får jobba kvällstur och sen morgontur direkt efter. Jag menar jag måste gå upp klockan 5 om jag ska vara på CSK 06.30. Kommer jag då hem 22 och somnar klockan 23 så sover jag 6 timmar (max med tanke på att man måste göra vid sig och inte somnar prick klockan 23). Jaja, kasst. Inte konstigt att sjukvårdspersonal är de som förtidspensioneras mest och sjukskriver sig mest. Torr och dåligt luft, kassa arbetstider, dålig lön (vilket ökar den psykiska pressen), tunga lyft, stressigt arbete osv osv.

Ibland undrar jag varför jag valt det här egentligen. När jag rabblar upp alla dessa sakerna så tänker jag bara "fy fan vilket skityrke". Men sen kommer jag på det som motiverar mig och det som jag alltid har i bakhuvudet: "tänk att få vara den där fantastiska sjuksköterskan som gör allting så mycket lättare, just när det är som svårast".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0