Ippa och skönhet?

Ja, jag ser mig inte själv som en skönhet direkt, men jag försöker. Såhär gör jag för att uppnå lite beauty hos mig själv.


o Tvättar ansiktet med speciell ansiktstvål från Lóreal varje morgon
o Smörjer in ansiktet med dagcreme och låter torka medan jag äter frukost. Har ännu inte hittat den perfekta men använder just nu Yvonne Rydings som är helt okej
o Smörjer naglarna med nagelolja och smörjer in händerna med handcreme varje morgon för nagelbanden och mina torra händers skull
o Lotion varje kväll, oavsett om jag duschat eller ej
o Är (oftast, inte när jag har festat kanske... men synden straffar sig själv) noga med att tvätta av sminket innan läggdags. Använder Niveas sminkborttagning (den rosa) och ansiktsvatten, Niveas även här, för att få bort det sista smutset.
o Hårinpackning en gång i veckan (har inte hittat den perfekta än så jag testar lite olika)
o Peeling en gång i veckan - både ansikte och kropp
o Vaxar istället för att raka (rakning skadar huden!). Jo det händer att jag rakar (shame on me) men jag gillar det inte. Ibland orkar jag bara inte med kladdet från vaxet.
o Har fotvård en gång i veckan. Filar och smörjer samt klipper naglar och så.
o Noppar ögonbrynen en gång i veckan. Vid detta laget har de växt en del men man ska inte göra det för ofta för då blir man röd och får fula "pluppar" vid ögonbrynet. När jag går på ansiktsbehandling brukar jag vaxa de istället.
o Går på ansiktsbehandling lite då och då och tömmer porerna
o Lägger ansiktsmask en gång i veckan


Så nu är jag bara på jakt efter de perfekta produkterna. Man ska ju vara konsekvent med produkter eftersom det inte är bra att blanda. Men en testare som jag är så är jag ännu inte helt nöjd. Men det kommer väl med åren :) Finns ju en hel djungel där ute! :)


Kommentarer
Postat av: Micca

Jag (den lataste i världen) gillar sminkborttagnings servetterna, dom är gjorda för mig tror jag haha ^^ tillomed när jag festat orkar jag använda dom (A)

2009-12-09 @ 14:06:59
URL: http://miccii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0