Pallar inte vara fröken duktig

Jag satt och tänkte på det här nyss... varför ska vi vara så himla duktiga hela tiden? Vi ska vara smarta, snygga, snälla och omtänksamma. Vi ska dessutom vara vuxna, mogna... helst ha ett fast förhållande sedan 10 år och haft mindre än 5 sexuella partners. Vi ska inte klä oss som "horor" vilket innebär korta kjolar/klänningar som gör att vi ibland visar rumpan och linnen som visar lite mycket av det goda. Men sen ska vi ju inte heller klä oss som mormor... för då är man helt plötsligt en mesig tant.

Gör man något som chockar samhället, något som sticker ut och som verkar provocerande. Ja då helt plötsligt är man destruktiv, har psykiska problem. Då är man svag som människa och folk ser ner på en.

Kanske det är så att människor som gör saker utanför moralens ramar mår sämre än idealet? Nej, jag tror faktiskt inte det. Jag tror folk mår mycket sämnre av att alltid göra saker för att andra tycker det är rätt. Jag orkar inte vara fröken duktig. Jag orkar inte ha MVG i alla ämnen eller ha polotröjor när jag går ut. När jag har en urringad tröja ute så nästan mina bröst hoppar ut så är det inte för att jag vill hävda mig eller visa upp mig. Jag har det för att jag tycker det är snyggt och för att jag trivs i det. Jag gör det för att jag struntar i vad andra människor tycker om mig. Jag vet hur jag är, jag vet sanningen, mina vänner känner mig. Finns ingen anledning att spela med i det sjuka spel som förekommer i vårt samhälle.

Fattar ni hur svårt det är att leva upp till detta? Nej, fler borde vara som Jackie Ferm. Kör på ert eget, våga satsa, tro på er själva och framförallt - SKIT I VAD ANDRA TYCKER! 


Kommentarer
Postat av: Gabbe

Sant sant. Hur ser top100 ut för dig i år? Vi väntar på comeback med spänning.

2009-12-02 @ 14:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0