Hejsan tisdag!

God eftermiddag!

Idag har jag varit på föreläsning från 9-12. Sjukt onödig, men ändå lite intressant... sen gjorde vi grupparbete till klockan 14. Nu sitter jag här och ska plugga lite fysiologi. Tjoho : ) HAHA... så trött på den jävla fysiologin. Skulle kunna bränna upp boken... skönt att den är över sen då jag faktiskt bara har en tenta kvar (nästa lördag)... den tentan är dock på 7,5 högskolepoäng (stor alltså, väldigt stor) så chansen att jag klarar den? Nja, minimal. Men jag gör mitt bästa, som alltid!

Jag är inne i en väldigt jobbig period just nu, en period då jag varken vet ut eller in. Jag tvivlar hela tiden på mig själv och mina förmågor. Ska jag verkligen bli sjuksköterska, eller har jag slösat bort ett år av mitt liv? En stunden känns det SÅ rätt och SÅ kul, andra stunder känns det helt fel. Många jag pratat med känner samma sak... de anser att det är ganska naturligt att känna så. Jag tror faktiskt att det är det... jaja, om det är rätt kommer jag väl underfund med förr eller senare. Sen har jag ju inte planer på att bli en vanlig sjuksköterska utan jag hade tänkt läsa vidare. Vad jag funderar på är hemligt! ;P Men om mina planer blir av så kommer det vara det bästa yrket - mitt drömyrke. Dock kräver det otroligt med engagemang och tid. Allt handlar om pengar och tid... jävla skit alltså. Pengar.... hade det inte varit för pengarna så hade jag bott någon annanstans nu. Inte här på Österäng, inte här hos mamma. Hade jag haft pengar så hade jag och D bott någonstans tillsammans nu, i vår egen lägenhet, i vårt eget hem.

Osså har vi tiden... jävla tid, eller vilken tid förresten? Bara jag som känner att jag inte hinner med någonting? De

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0