Ångestsöndag

Nu... för första gången på mycket länge så känner jag mig faktiskt riktig snygg. Min viktnedgång på närmare 7 kg + ny hårfärg och med ett nybehandlat ansikte så känns det toppen. Det känns faktiskt riktigt great fast jag inte har gått ner typ någonting nu på 3 veckor. Att jag faktiskt just nu står stilla jag mig dock riktigt mycket ångest idag. Jag var nyss ute och sprang i 3 minuter och gjorde situps och armhävningar. Vägning på fredag och jag vill gärna ha gått ner någonting tills dess... om det så bara är pyttelite... :( Så i ren frustration tog jag mig runt hela nosaby och kulltorp trots att jag inte sprungit på över 6 månader. Det är ganska starkt jobbat, tycker jag. Blev grymt förvånad när jag upptäckte hur många armhävningar jag pallade göra. Men jag antar att det beror på att det är 7 kg mindre att häva upp och ner : )

Nej, nu ska jag ta mig i kragen och bli lika strikt som innan. Den senaste veckan har jag inte varit särskilt noggrann faktiskt. Men ibland måste man ha sånna veckor för att orka med alla andra... Så nu ska jag fortsätta skriva upp varenda liten grej jag stoppar i mig och träna varje dag fram tills fredag... så får vi se om det ger resultat. Imorgon ska jag GÅ till jobbet, vilket innebär att jag får gå härifrån klockan 8 och ta med mig frukosten dit. Jag är extremt känslig för mat före motion då jag får håll väldigt lätt. Och nej... jag är inte manisk... det är bara det att jag helt enkelt inte hinner träna imorgon efter jobbet eftersom jag slutar 19 och har lovat älsk att göra mat till oss två. Men en timmes promenad måste ju kompensera lite iaf?

Så... detta är min träningsplan fram tills fredag.
Måndag: Promenad till jobbet (ca 60 minuter)
Tisdag: Löpning + Gym
Onsdag: Löpning
Torsdag: Löpning + Gym
Fredag: Löpning + Gym

Det ska nog göra susen tror jag. Grymt tråkigt att jag inte kan gå på pass under hela sommaren då jag jobbar både Måndag och Onsdag fram tills 19 varje dag (passen börjar 18). BLÄ =/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0