Jag har funderat och jag är kluven.

Det är mycket som snurrar i huvudet just nu trots att jag har som minst att göra nu på sommaren. Jobbar, umgås med vänner och pojkvän och tar det lugnt. Det som ständigt snurrar i mitt huvud är framtiden, hur den kommer se ut. Det enda jag egentligen vet är att jag ska gå klart min utbildning, bli legitimerad sjuksköterska. Sen vet jag ingenting. Jag har drömmar om att åka till Norge och tjäna stora pengar i några månader för att sen göra en riktig långresa. En härlig långresa tillsammans med mina vänner. Det gör man bara en gång i livet... och det är ju så dags sen när man börjar skaffa familj och grejer. När jag kommit hem från min långresa så får vi se hur det blir. Skaffa egen lägenhet ligger ju långt upp på listan. Men egentligen vill jag bli polis också... så då kanske det blir en flytt till Växjö eller Stockholm? Just nu är det detta jag vill men det hinner säkert ändras på vägen. Känner mig stressad över hur fan jag ska hinna med allt detta men det ordnar sig säkert... försöker jag intala mig själv i alla fall.

Det jag grubblar mest över är flytten. Det finns inte ord för hur trött jag är på att bo hemma. Visst har jag det bra ekonomiskt. Pengarna rullar in trots att jag inte har en enda utgift. Det är inte alla som har det så... eller hur? Men 3 vuxna människor bör inte bo tillsammans... det är vad jag känner. Fan... om jag bara kunde hålla ut 2 år till... Hur ska det gå? D ska flytta i September... hur ska det bli? Ska jag hänga hos honom 24/7? För det vill jag inte heller. Och han vill säkert inte ha mig där hela tiden. Men samtidigt så sitter vi ju inte hemma hos mina föräldrar när han har ett eget place.

Så... wish me luck... hoppas jag gör rätt val här i livet.

Kommentarer
Postat av: Micca

sålänge du vet att du gjorde det som kändes rätt så kommer det va en tröst om du någondag ångrar dig. du gjorde d som kändes bäst

2009-07-01 @ 08:24:04
URL: http://miccii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0