O S L O

Här kommer en liten resumé över vad jag har hittat på under min Oslovisit.
Fredag: Bussen var över en timme för senad p.g.a en olycka framför oss där en lastbilschaufför omkommit. Ont i rumpan hade jag efter allt sittande. Men tillslut kom jag fram och då mötte Carro upp mig på "Sentralstationen". Vi gick hem med min tunga packning. När vi kom hem till hennes lilla lägenhet så lagade vi mat - lövbiff med klyftpotatis. Sen kollade vi på Idol och somnade tidigt. Trött efter resan var man ju...
Lördag: På lördagsmorgonen begav vi oss ut i den stora staden för lite shopping. Jag köpte en leopardklänning, svarta höga pumps och en jeanskjol. Aldrig fel med lite shopping : ) Efter en lång dag på staden så åkte vi till Carros jobb där de skulle ha personalmöte/lagerfest. Det var trevligt att träffa lite norrmän. Även om jag inte förstod hälften av vad de snackade om på mötet... jag var skittrött denna kvällen och hade festat 4 helger i rad innan så jag drack ingenting. Alla trodde jag var nykterist. Det var lite roligt. Komiskt minst sagt ;P Sen skule folket ut så vi hängde med till stan och checkade in Oslos uteliv. Det var hålligång men vi pallade inte gå in någonstans så vi gick hem och hade följe med en annan svensk kille.
Söndag: När vi vaknade på söndagsmorgonen så var det riktigt fint väder. Så vi tog båten till en liten ö. Det var mysigt och jag brände mig i ansiktet. Helt illröd var jag. Men det var skönt medan vi låg där : ) Sen stack vi bara hem, lagade mat och somnade sedan ganska tidigt eftersom Carro skulle upp halv 5 och jobba.
Måndag: Carro gick som sagt upp tidigt. Jag vaknade vid halv 12, gjorde vid mig och käkade frukost och somnade igen vid halv 1 och gick sedan inte upp förrän vid 3-tiden. Det var en riktig slappedag det ;P Sen mötte jag upp Carro i stan och vi tog bussen till IKEA. Hon köpte lite smått och gott. Jag kom hem med en potatisskalare : ) Haha.
Tisdag: Idag har jag bara slappat och mötte sedan upp Carro i stan där vi tog en stanrunda till. Jag shoppade en present till D faktiskt. Snällt av mig va? : ) Nu har vi nyss käkat och nu ska jag snart gå och packa. Bussen går 21.45.

Ses snart!
//Ippa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0