Earth Hour

Kommer ni att släcka ljuset ikväll 20.30? Jag ska släcka allt förutom tvn. Det är ju Robinson ffs :) Jag kommer släcka ljuset för att visa att jag faktiskt bryr mig om klimathotet, att jag tycker det är för jävligt att isbjörnarna dör osv. Dock tror jag inte det är elektriciteten som ligger bakom det. Jag tror mer på en naturlig klimatförändring. För visst fanns det en tid innan då hela jorden var täckt med is. Och innan dess då? Ja då var det ju varmare än någonsin. Vi är sannerligen på väg till en varmare tid... en naturlig förekomst. Efter det... ja då blir det en ny istid osv. Detta är faktiskt vad jag tror. Det verkar ganska logiskt.

Att bilar, elektricitet och annat skulle vara orsaken? Njaaa, men att vi människor skyndar på det genom att köra till jobbet istället för att ta cykeln.... ja, det är mycket möjligt.

Så... turn the lights off 20.30-21.30 fooooks'

//Ippa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0