Gah, finns så jävla många idioter i världen...

Är en läkare idiot så får alla läkare skit för det. Sanningen är att det är dem som räddar liv dagarna i ända. Tänk vad mycket skit de får ta. Tycker det är så sjukt. Folk borde vara mer tacksamma.

Ibland undrar jag vad fan jag håller på med. Utbildar mig i 3 år och sliter röven av mig, för vadå? För att få skit? Visst... människor i sorg, människor i kris. Det hör till... folk skaffar syndabockar. Det förstår jag, det är naturligt. Men att fråntas sin legitimation för att man råkade vara på fel plats vid fel tillfälle? Man väljer inte vilka man vårdar. Tyvärr. Man måste tillgodose alla olika människors behov. Som sjukvårdspersonal kan man omöjlig gilla alla, det går inte. De kan kasta skit på mig, kalla mig saker och få mig att må dåligt... visst. Men det finns faktiskt en gräns för hur man får bete sig. Bara för att jag är SSK eller läkare eller vad jag än nu är... så innebär det inte att jag är någon jäva robot. Jag har känslor jag också.

Tänk att jag utbildar mig i tre år för att ta skit från människor. Det är helt jävla sjukt egentligen. Man kan få skit för vad som helst. Om jag sticker fel... ja då får jag skit för det. Snälla... jag är ingen inprogrammerad sak. Jag har känslor precis som ni.

Jag hoppas innerligt att de stunder av fantastiska möten kompenserar allt skit man får stå ut med.

Nej är på så grymt dåligt humör nu.
Jävla äckelmänniskor det finns.

Kommentarer
Postat av: Ferhat

SV: Nää precis men jag vill inte dricka alkohol :P. Vill typ inte förstöra min kropp haha xD



Dricker du elr?

2009-03-08 @ 12:34:44
URL: http://ferhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0