Internationella kvinnodagen

Idag är det VÅR dag. Jag tycker det är kanon att den finns, även om den kanske inte gör särskilt mycket skillnad. Många män klagar över att det inte finns någon dag för dem. Men sedan är det inte männen som är i "underläge" runt om i världen heller. Det är ju trots allt männen som har övertaget överallt idag.

Kvinnor och män är olika, så är det bara. Att börjar klaga på att tjejer och killar har olika sorters styrketest och konditionstest i skolan är ju bara löjligt. Killar ÄR mer fysiskt starka än vad kvinnor är och det är bara ren fakta. Det är väl inte så konstigt med tanke på att männen från början skulle jaga och därmed var tvungna att vara starka och uthålliga. Så att tjejer inte klarar att springa lika långt som killar (nåja, inte på samma tid i alla fall) eller det faktum att tjejer aldrig vinner vasaloppet är väl inget att snacka om, för det är helt naturligt.

Däremot... att kvinnor har lägre lön än män DOES NOT MAKE SENSE. För vår intellektuella förmåga är exakt densamma generellt sett. Att man sätter män på högre positioner kan ju aldrig heller vara bra. Men jag gillar inte att man sätter kvinnor på de platserna istället BARA för att de är just kvinnor. Man borde se till individens förmågor, oavsett kön.

Sen har jag funderat på vad som är bäst egentligen... att vara man eller att vara kvinna? Hmmm... ja för det första ska kvinnor föda barn vilket inte är särskilt skönt. Fast å andra sidan måste det ju vara grymt coolt att känna den kraft och den styrka under förlossningen. Det kan aldrig männen få uppleva. De får bara stå vid sidan om och titta på. Vi kvinnor kan i alla fall vara aktiva medan männen inte kan göra ett skit. Sen är det iofs inte männen som har problem med toabesök och graviditetskilona efteråt... Nåja, så det där med barnafödande är nog faktiskt skit samma. Fast lite mer synd om kvinnorna är det ju. Hade jag fått lägga över det på min pojkvän så hade jag med glädje gjort det.

Inte nog med det så har vi ju mens en gång i månaden. Grymt irriterande och frustrerande. Är man en förvirrad själ som jag så glömmer man gärna att man har mens också... och ja, jag behöver ju inte gå in på detaljer men ni kan säkert själv tänka ut vad som händer då. Och kostar mycket gör det också. FUCKIT!

Kvinnor har mer fett på kroppen, vilket suger många gånger måste jag säga. Men när vi blir överviktiga sätter det sig oftast på lår och rumpa vilket är bra om man jämför med den såkallade bukfetman som sägs vara den värsta formen av fetma.

Sen... lönerna. Det är endast negativt för kvinnornas del. Skärpning!

DOCK... kvinnokroppen alltså... det vackraste som finns. Vad är killarnas kropp egentligen? En rak figur med en grej dinglandes mellan benen. Men vi kvinnor däremot... lite former. Vi gillar former. Brösten, rumpan, låren, magen.... ja ALLT. Vi ska vara nöjda med det.

Det jag tycker är grymt positivt med att vara tjej... kläderna, accessoarerna, sminket, håret. Gud vi kan verkligen förvandla oss själva. Vad kan killarna göra? Sätta lite vax i håret?




Bakom varje framgångsrik man står en kvinna, och kanske tvärtom.
But... we don't need men to make it happen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0