Irriterande

Det är märkligt det dära hur man kan förändras när man träffar någon. Som 20 åring har man hunnit vara med om att nästan alla ens kompisar skaffat kille/tjej några gånger, antingen för en kort stund eller för en längre period. Alla förändras mer eller mindre när de träffar någong och visst, det gjorde jag också. Det är oundvikligt.

En del blir gladare, en del blir mer dystra, en del ringer dig stup i kvarten och frågar om råd, en del hör knappt av sig och isolerar sig.

De som blir glada glädjs jag med för jag älskar när folk är glada, särskilt mina vänner. Dock finns det en gräns för hur hyper man får bli när man träffat en partner. Måttligt är ordet. De som blir dystra är grymt jobbiga att ha och göra med eftersom de inte inser att förhållandet inte är bra för dem. De som ringer mig och frågar om råd blir jag lite smickrad av eftersom det sannerligen finns en orsak till varför de frågar just mig. Det är alltid kul att hjälpa till.

Sen har vi den sista kategorin som jag bara inte kan förstå mig på. Visst... de första två månaderna kanske man är så uppslukad av den nya kärleken att man inte kan tänka på sina vänner helt enkelt. Det är helt naturligt. Men när det inte slutar att vara så... ja då börjar irritationen växa. Att ens vänner inte längre går ut och festar är något jag inte kan acceptera. Betyder fest att man inte är trogen sin partner? Visst... singlar går ofta på puben för att träffa någon och det är ju självklart eftersom många andra är ute efter samma sak. Men måste det betyda att man gör det när man är tillsammans med någon också? Jag fattar inte hela grejen. Eftersom så många verkar ha dessa värderingar... betyder det då att jag är en dålig flickvän för att jag går ut och festar?

För i så fall är jag och min pojkvän lika kassa båda två. Nej... väx upp folket och sluta isolera er. Livet tar inte slut för att man träffar någon. Jag vägrar i alla fall sluta ha roligt bara för att jag inte råkar vara singel längre, och jag skulle skämts ögonen ur mig om jag hade krävt av min pojkvän att inte få ha roligt tillsammans med sina vänner längre.

Vad är det för liv?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0