Smått och gott...

Svar till Helene: Ja, vi har inlämning på tisdag (i alla fall står det så i min kalender). Det är om boken "Hur står det till?" om jag inte minns fel. Haha.. men ta det lugnt... jag har inte heller börjat. Jag hann nästan börja på grejen som vi ska diskutera om imorgon.

Så, lite internt där... helt förståeligt om ni inte fattar ett skit.

Tänkte nyss en liten stund. Jag tänkte på hur mycket skit som händer runt omkring i världen. En vän till min mamma ringde nyss från Lund. Hon hade varit med i en bilolycka. Hon har varit nära döden många gånger den senaste veckan, men nu verkar allt ha stabiliserats. Typ alla ben i kroppen är brutna så hon får ligga i en specialgjord sandsäng. Hon har inga inre blödningar och inga tecken på hjärnskador. Anledningen till att hon inte kan röra sig är att ingenting i kroppen hänger ihop i med benbrotten. Jag säger bara: ÄNGLAVAKT!

Sen tänkte jag på en annan sak medan jag satt och läste i min papper. Jag skulle så gärna vilja tro på något, vara religiös helt enkelt. Okej... inte nödvändigtvis tro på en gud... men något i alla fall. Som jag läste i mina papper: "sålänge hoppet är knutet till tron på en gud så är hoppet inte falskt". Jag tänker på alla de gånger då hoppet en gång funnits där men gått förlorat. Det är det värsta som finns. Är man religiös kan man i alla fall tro på ett liv efter detta. Men jag KAN BARA INTE tro på något sådant. Det är hemskt, men jag tror faktiskt att vi dör och sedan förblir döda och utan medvetande. Vi går upp i rök, både kropp och själ. Och sen tror jag nog inte det finns någon själ heller egentligen... Grejen är att jag KAN BARA INTE tro på något gott och allsmäktigt när det händer så jävla mycket skit i världen. Jag kan bara inte, hur mycket jag än skulle vilja...

Nog om det. Fick btw ett spännande telefonsamtal innan. Ska på intervju imorgon, ingen jobbintervju... utan en intervju av annan sort! :) Kanske avslöjar senare.... ;)

Godnatt och sov gott (medan jag förbannar min icke-troende personlighet)
//Ippa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0