Svenska melodifestivalen 2009

Vad gillar ni årets bidrag då? Malena Ernman... La voix... är överhuvudtaget tveksam på om denna låten kommer kunna kvala in i år. Men hoppas kan man ju. Kul på något sätt att en professionell operasångerska ska representera Sverige. Men nja... Alcazar skulle vunnit! Älskar "Stay the night" :)

Igårkväll efter melodifestivalen så satt vi och kollade igenom tidernas vinnare av Eurovision Song Contest. Visst... på något sätt tycker man att vinnarna är bra då man får höra de om och om igen. Enligt mig finns det dock tre stycken som sticker ut och som jag bara ÄLSKAR!

2004 års vinnare Ruslana från Ukraina med låten "Wild dances". Så klockren låt. Man måste bara älska den. Och visst blir man sugen på att dansa? Den bästa vinnarlåten genom tiderna!



Älska Ruslana! Dansen, kläderna, håret, kroppen. Hon har verkligen allt. Denna låten har allt.

Nummer två för mig är 2007 års vinnare. Marija Serifovic med låten "Molitva" som representerade Serbien. Det var ju snack om att de skulle plagierat låten från den albanska sångerskan Soni Malaj. Dock gjorde sig ingen skyldig till detta i domstol så utgå från det kan man ju inte. Nu kommer jag få den svarta örnen på mig... men såklart att albanerna skulle anklaga Serbien för detta. Det är ju så infekterat. Låten är i alla fall fantastisk! Så mäktig på något sätt. Och budskapet... ja, det är ju det bästa av allt.


 

I love her I love her I love her!

Nummer tre på listan. Turkiets bidrag "Everyway that I can" med Sertab Erener - Vinnare 2003 i Riga.


B

lir man sugen på att dansa? Oh yes. Älska Sertab.

Kommentarer
Postat av: Anonym

För det första så ser kvinnan ut som en gorilla klädd i kostym, och för det andra är hon otroligt klass. Skaffa en egen låt i istället säger jag.

2009-03-15 @ 18:36:56
Postat av: Ippa

Haha, jojo. Inte utseendet jag röstar på direkt. Förmodligen är du av albansk härkomst. Och dessutom en feg sådan som inte vågar skriva sitt namn. Låtskrivarna är inte fällda för det = inget plagiat.

2009-03-15 @ 19:15:22
URL: http://ippaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0