Taggad till tusen

Ja, jag är så grymt taggad. Imorgon är det dags för mitt första möte på viktväktarna. Dags att bli av med alla onödiga kilon. Som sagt... jag har ingen övervikt, utan de kilon jag vill gå ner är endast "skönthetskilon". Men med tanke på mina knäproblem så är det bäst för mig om jag väger några kilon mindre. Sen lever man kanske några år längre också. Jag ska dit klockan 18 imorgon i alla fall med Emma och Heléne samt en kompis till Emma som heter Mikaela.

Min plan är att gå ner ca 10 kilo, kansker mer men det märker jag väl. Jag är så sjukt taggad nu, vill bara köra igång. Ska ta det lite lugnt med träningen i början då jag säkert kommer vara ganska trött. Jag är ju van vid att äta mycket :) Jag har räknat ut att jag får äta 24 points om dagen vilket är ganska lite... men viktväktarna är ju en effektiv metod då man sällan går upp i vikt igen efter man gått ner sina kilon som man gör med de flesta andra dieter, såsom pulverdieter osv.

Funderade ett tag på att göra Cambridge vilket innebär soppor och pulver. Men nja... jag älskar ju mat så jag tror viktväktarna är bättre för mig i längden. Har en kompis som gick på Cambridge som gick ner 20 kilo och gick upp 22 efter att hon slutat ;P Så nja.... Däremot har jag andra vänner som varit med i viktväktarna. De tyckte det va bra i alla fall :)

Sen jag satte in P-staven har jag gått upp 7 kilo. Det är ju inget man kan hjälpa och inte heller något man märker av eftersom man äter tills man är mätt. Men nu ska de bort :) Och kanske bort med staven också? Synd om jag måste det för jag mår ju väldigt bra av den (bortsett från de 7 kilona...). Ingen mens alls... eller jo, en gång sen jag satte in den (4 månader sen nu). Men det kan man ju leva med :)

Wish me luck! :)
//Ippa

Kommentarer
Postat av: Micca

hoppas d funkar för dig. men det är inte svårt att gå ner, det är svårt att hålla det bara. min moster gick ner via viktväktarna men har gått upp allt igen, så ja, karaktär o motivation är nog nyckelorden.

2009-03-31 @ 19:49:04
URL: http://miccii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0