Tuesday

Hej kära ni!
Nu är det tisdag och skolan har börjat igen efter 4 dagars ledighet. Hade kommunikation på förmiddagen och taktil massage på eftermiddagen. Väldigt intressant må jag säga. Fick sluta lite tidigare så nu är jag äntligen hemma och väntar mest på träning som börjar klockan halv 7... det inntebär att jag måste sticka kvart i 6. Oh yes. Jag har planer. Efter träning och dusch ska jag och min älskade till Banken pub & restaurang och kolla på någon match som min baby tydligen är intresserad av. (Btw, vad är det med killar och fotboll?). Jag däremot är mest intresserad av deras hamburgertallrik. Hah.

Idag när jag satt i skolan tänkte jag på hur mycket jag utvecklats sen jag började där. Förut sa jag aldrig särskilt mycket utan satt mest tyst och tänkte för mig själv. Det var avkopplande tyckte jag. Som i gymnasiet till exempel så var jag inte en av de som snackade mest utan jag satt som sagt mest tyst och begrundade. Ibland räckte jag upp handen och sa något klyftigt. Jag var å andra sidan inte den som var tyst som en mus, för när jag väl hade något vettigt att säga så sa jag det. En del i klassen var ju bara tvungna att prata fast de inte hade något speciellt att säga ändå. Nu däremot vågar jag öppna upp för konversationer och diskussioner i mycket större utsträckning än förr. Jag pratar mycket och länge och är inte längre rädd för att fråga saker. Jag har aldrig direkt tyckt det varit roligt att prata inför folk, men inte läskigt heller. Idag kan jag däremot tycka det är roligt. Det känns som folk lyssnar och respekterar och är intresserade av det jag har att säga. Kanske för att en klass på högskolan är på en HELT ANNAN nivå än den klass man tillhörde på gymnasiet.
Jag är i alla fall grymt stolt över mig själv... över att jag för första gången i mitt liv verkligen märkt stor skillnad i utvecklingen hos mig själv. Det är fantastiskt.



Då. En lite mer osäker Ippa

Ha en bra dag!
//Ippa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0