It's tuesday

Hej!
Då var det tisdag och snart är ännu en dag över. Igår var jag och D och åt på rosegarden. Det var gott! :) Idag har jag varit i skolan och gjort grupparbete och nu sitter jag och slappar. Ska snart gå och vila en liten stund sen kanske det blir någon timmes plugg.

Vi diskuterade en sak i skolan idag. Det är hur jävla stressad man kan bli av att ens klasskompisar pluggar 24 timmar om dygnet. Själv gör jag inte det utan jag värderar min fritid mycket mer än så. Jag pluggar när jag mår bra och när jag känner att jag behöver det, inte mer. Det betyder ingenting om man jämför med vänner, pojkvän och träning. Detta behöver jag i stor dos för att må bra. Men när man kommer in på facebook en fredags- eller lördagskväll och det står på någons status att de pluggar.... ja då blir jag bara trött! Och stressad! Det känns som att de kanske är mer seriösa och det är precis som om jag har missat att plugga på något. Men vet ni vad? Jag är godkänd i allt och har bara gjort ett fåtal omtentor, precis som alla andra. Precis som de som har plugget som liv...

Det är inte som att jag är oseriös. Jag vill det här. Men jag tror jag blir en mer harmonisk människa och därmed en bättre sjuksköterska om jag får egentid och egenvård, stöd från vänner osv.

Tänk på det! Ta det lugnt. Det löser sig ALLTID.
//Ippa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0