Jämlikhet?

Mina föräldrar har alltid lärt mig att alla människor är lika värda, oavsett kön, etnisk bakgrund, sexualitet osv.
Alltså har jag fått min del av ett ansvar som vi alla människor har. Är det dags för mig att lära staten detta?

Förklaring: Jag fick hem min hälsodeklaration som man alltid får innan man ska gå och lämna blod. Där efterfrågade de om jag var man och hade haft sex med en annan man. Som ni säkert vet får inte homosexuella män lämna blod. Jag tycker det är fruktansvärt. Jag tycker det är vidrigt! FY FAN vi lever i Sverige år 2009 och inte för hundra år sedan!!!

Innan man går och lämnar blod första gången lämnar man prover där de testar för olika blodsmittor bland annat HIV. Upptäcker man inte HIV hos bögar, eller vad? Jävla idioter rent ut sagt.

Människor går och dör för att det finns för lite blod av vissa blodgrupper. Hade jag legat inför döden efter en svår trafikolycka hade jag med glädje tagit emot lite bögblod. När som helst hade jag gjort det faktiskt.

Och sen... vad fan vet dem vad JAG har för slags sex?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0