2/3 Sjuksköterska!!!

FY FAN VAD VI ÄR BRA!

Jag kan inte beskriva hur glad jag är, att jag fullgjort 2 av 3 år. Tänk.. snart är jag färdig! Det är faktiskt helt sjukt. Nu laddar vi inför det sista och tuffaste året någonsin. Tror 2010/2011 kommer bli det jävligaste, jobbigaste och äckligaste skolåret hittills men också det bästa, lyckligaste och underbaraste året samtidigt. 2011... det året jag bli färdig sjuksköterska. Känns så himla overkligt och har hittills alltid känts väääldigt långt ifrån. Men nu helt plötsligt känns det riktigt riktigt nära. De 2 första åren har bara varit blod, svett och tårar men också ren och skär glädje och lycka.

Jag har sett människor födas, jag har sett människor dö. Jag har blivit så himla stark och ändrats jättemycket som person. Jag har fått en helt annan syn på livet och jag värderar mina nära och kära mycket högre nu än tidigare. Kanske för att jag nu vet att livet kan sluta imorgon, livet hänger verkligen på en skör tråd.
Så ta till vara på livet, för du lever bara en gång. Lev varje dag som om det vore den sista.
Det ska jag göra ikväll. Blir middag och oändliga mängder vin med 3 av de bästa kurskamraterna. Utan er hade jag aldrig fixat det!

//Ippa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0